Het balletjetraptopic 2017/2018

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Meltrain »

Bij gebrek aan JWM, zit ik nu de score maar bij te houden en er is onwijs slecht gescoord bij de bonusvoorspellingen. :X
Slechts met de voorspellingen of Nederland het WK zal halen (Nee) en wat de beste Nederlandse club in Europa is (Feyenoord) werden nog door enkele forummers minpunten behaald en alleen Jef400 kan nog steeds de topscorer goed hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Alargule »

julsteren schreef:[...]
10. FC Twente, het liefst zie ik FCT onderaan het lijstje, maar acht die kans vrij klein[...]
*kuch*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Bij gebrek aan JWM, zit ik nu de score maar bij te houden en er is onwijs slecht gescoord bij de bonusvoorspellingen. :X
Slechts met de voorspellingen of Nederland het WK zal halen (Nee) en wat de beste Nederlandse club in Europa is (Feyenoord) werden nog door enkele forummers minpunten behaald en alleen Jef400 kan nog steeds de topscorer goed hebben.
Dacht dat ik een aardig lijstje had ingediend indertijd. Maar ja de bal is nou eenmaal rond.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Meltrain »

Naar de ranglijst heb ik nog niet gekeken, omdat pas 5 clubs niet meer van plaats kunnen wijzigen.
Maar op de bonusscores is dus wel erg slecht gescoord, omdat niemand PSV als kampioen had ingeschat, niemand dacht dat Twente als laatste zou eindigen, niemand dacht dat Feyenoord de KNVB-beker zou winnen, niemand dacht dat Jong Ajax kampioen van de Jupiler League zou worden (al had ik voor Fortuna Sittard nog wel een uitzondering gemaakt) en bijna iedereen dacht dat Jørgensen of Dolberg topscorer zou worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door julsteren »

Alargule schreef:
julsteren schreef:[...]
10. FC Twente, het liefst zie ik FCT onderaan het lijstje, maar acht die kans vrij klein[...]
*kuch*

:') _O- niet te filmen dit.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Z2N »

We gooien het maar op wishful thinking... :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Hainje »

Vind het desondanks wel zuur voor Twente hoor, met 5-0 de degradatie in geschopt worden (2-0 of 3-0, ok, dat kan nog). Zag de samenvatting daarstraks bij Nieuwsuur, viel zowat van de bank van verbazing.
🍉
Alargule

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Alargule »

Als je al het hele seizoen als een stel natte dweilen staat te spelen, onder enorme psychologische druk staat én zo 'gehaat' wordt door alle andere eredivisieclubs, is 5-0 eigenlijk nog best genadig. Het had ook zo 10-0 kunnen worden als Vitesse nog wat meer had doorgeduwd.

Zuur voor de supporters en spelers, nog zuurder voor de directe medewerkers van de FC, waarvan nu gevreesd wordt dat zo'n 40% eruit zal vliegen. Die zullen wel elders emplooi vinden, maar op riante vertrekregelingen zullen ze, gezien de penibele financiële situatie die nu is ontstaan, niet hoeven te rekenen.

Het valt voor de FC ook te hopen dat men realistisch blijft (of gaat worden). Wie nu denkt dat Twente wel even in een jaartje uit de eerste divisie promoveert kan het deksel nog flink op de neus krijgen. Met de te verwachten inkomstenderving kun je niet zomaar even een eredivisiewaardig team samenstellen dat Telstar, Oss of Helmond wel even van de mat blaast.

Hoop op financiële steun van het bedrijfsleven moet ook niet al te groot zijn. Dat de hoofdsponsor een paar uur na de degradatiewedstrijd al terugtrekkende bewegingen begint te maken is een veeg teken. Kunnen al die andere sponsoren zich wel beroepen op 'noaberschap', maar ook in Enschede gelden uiteindelijk ook de wetten van de markt. Als het op centen aankomt, denk ik dat veel sponsoren eieren voor hun geld zullen kiezen, want in de Jupiler league heeft Twente nu eenmaal niet de exposure die het in de eredivisie altijd had.

Dus ja, zet-es-em terugkeren naar de Eredivisie is van cruciaal belang, maar zal nog een hell of a job worden. Als het volgend seizoen niet lukt, ziet het er heel zwart uit voor de toekomst.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door jelmerrr »

Voor de beeldvorming: FC Twente heeft nu 2x zoveel fte als Heracles.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Meltrain »

Vandaag is de 34e en laatste speelronde van de Eredivisie, maar eigenlijk staat er praktisch niks meer op het spel.

In onderstaand overzicht staan de clubs genoemd in de volgorde van de ranglijst (na 33 speelronden) met tussen haakjes de huidige positie van de club.
  • PSV (1), Ajax (2), AZ (3) en Feyenoord (4) kunnen niet meer stijgen of dalen, waardoor hun eindpositie al vaststaat.
  • FC Utrecht (5) en Vitesse (6) kunnen weliswaar nog stijgen of dalen, maar eindigen sowieso op de plaatsen 5 t/m 8, waardoor ze zeker zijn van de play-offs voor Europees voetbal.
  • Heerenveen (7), PEC Zwolle (8) en ADO Den Haag (9) moeten met zijn drieën de overige twee tickets voor de play-offs verdelen. Heerenveen staat twee punten voor op de overige teams en heeft in principe aan een gelijkspel tegen Feyenoord genoeg, maar kan bij een nederlaag nog ingehaald worden.
  • Excelsior (10), Heracles (11), FC Groningen (12), Willem II (13) en VVV-Venlo (14) vormen de bovenste helft van het rechterrijtje en en zijn na 34 wedstrijden klaar.
  • NAC (15) staat 3 punten en 10 doelpunten voor op Roda JC en is dus voor 99% zeker van handhaving.
  • Roda JC (16) staat 3 punten en 10 doelpunten achter op NAC en moet dus voor 99% zeker de play-off om promotie/degradatie spelen.
  • Sparta (17) kan niet meer rechtstreeks degraderen, maar moet wel de play-offs spelen om degradatie te voorkomen.
  • FC Twente (18) eindigt dit seizoen als laatste, waardoor de kampioen van 2010 kan proberen om in 2019 kampioen van de Eerste Divisie te worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag het schakelprogramma op Fox Sports 1 gekeken.

Wel triest wat er in Enschede gebeurd is vanmiddag :? .

Maar voor de rest zaten er leuke wedstrijden bij.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Meltrain »

De uitslag van de voorspellingen:

AfbeeldingOVNL voetbal, on Flickr

Het was spannend, maar de winnaar van dit jaar is geworden: mb90. *O*

(Het moge duidelijk zijn dat ik, net zoals Feyenoord, mijn titel niet kon verdedigen. :X )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Ferdinand »

Geen derby voor Fortuna Sittard volgend jaar!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Meltrain »

Roda JC is gedegradeerd: er werd thuis met 1-2 van Almere City verloren, wat niet voldoende was na de 0-0 uit.
Dit betekent dat het druk wordt met de "topclubs" in de Jupiler League: FC Twente, NEC en Roda JC spelen alle volgend seizoen niet op het hoogste niveau. :o
De finales van de play-offs om promotie/degradatie gaan tussen Sparta en FC Emmen en tussen De Graafschap en Almere City.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door ODRAIL »

Het is niet de eerste keer dat Roda JC gedegradeerd is. Het zal volgend seizoen wel een hele opgave worden om weer te promoveren.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Jef400 »

Met Sparta moet ik het ook nog maar zien. Tegen Dordrecht ging het ook bijna fout.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Suus »

Sparta uit de Eredivisie zou wel een hoop paarden bij mij in de straat schelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Hainje »

Liever tien paarden in je straat, dan één in je gang.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Suus »

Dat is waar. Want als er een paard in de gang staat kan je er vergif op afnemen dat André van Duin ook in de buurt is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Jef400 »

Suus schreef:Sparta uit de Eredivisie zou wel een hoop paarden bij mij in de straat schelen.
Ook niet altijd hoor. Go Ahead thuis, NEC, Cambuur, Top Oss, Den Bosch. Er zitten nog best wat risicopotten in de eerste divisie.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door ODRAIL »

Vitesse gaat Europa in :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Meltrain »

En ook Sparta is gedegradeerd..... :(
FC Emmen speelt volgend jaar voor het eerst in de geschiedenis in de Eredivisie. :o
(Nu is Fortuna Sittard ineens niet meer de meest voor de hand liggende nummer laatst. :'))
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door en-es »

Mooi zo, nu Almere City nog. Hebben we volgend seizoen een mooie jupiler league. :pos:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door Ferdinand »

Als Almere City naast FC Emmen in de Eredivisie komt heeft alleen Zeeland nog geen eredivisieclub.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het balletjetraptopic 2017/2018

Bericht door ODRAIL »

Alleen Zeeland heeft geen clubs die profvoetbal spelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten