Wie is de Mol? 2018

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Meltrain »

Ik vond die opdracht een beetje onduidelijk (maar wel leuk): blijkbaar kregen ze geen geld voor de spullen die ze in het eerste half uur in de auto hadden gepropt, maar alleen €50,- voor alles wat er in dat extra kwartier nog bij kwam (en €250,- per passagier)? :?
Dan was het voor de Mol dus zaak om in het eerste half uur zo veel mogelijk spullen in de auto te stoppen, zodat er daarna weinig meer bij kon. Dat wijst naar Stine, die besloot om Simone te helpen met extra spullen in de auto te proppen nadat ze zag dat Jan in zijn eentje al heel "goed" bezig was.

Mijn hoofdverdachte blijft Stine, met Olcay en Ruben op gepaste afstand.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Vinny »

Ik kan me daar wel redelijk in vinden. Ik vind Stine steeds verdachter worden eerlijk gezegd. Simone verdenk ik eigenlijk totaal niet, maar wellicht komt dat meer omdat ik haar karakter in het spel precies vind passen bij zoals het beeld dat ik van haar heb: beschouwend en weinig echte actie.
Jan vind ik ook een interessant persoon. Hij is altijd overdreven enthousiast, maar dat kan ook wel een dekmantel zijn. Op echte molacties heb ik hem echter niet weten te betrappen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door ArrivaBas »

Ik had gisteren bij de laatste opdracht (na de test) het idee dat Olcay bewust een fout maakte bij haar vraag over de woordzoeker. Daarom blijf ik vooralsnog Olcay verdenken, met Stine op een tweede plek.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Daantje »

Maar ook als kandidaat had ze er helemaal geen belang bij om de vraag goed te beantwoorden want ze was zelf toch al door.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Vinny »

Ik vond het zelf ook wonderlijk dat de kandidaten dit keer voor vrijstellingen voor de anderen gingen. Je wilt het spel toch winnen? Dan moet je je medekandidaten zo snel mogelijk kwijt zien te spelen... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Klaasje »

Mensen zijn geen homo economicus Vinny, snap dat dan toch.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door ArrivaBas »

Stine is eruit... :shock:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Wubbo »

Ik denk dat er gisteren heel veel mensen uit hun tunnel gedwongen zijn. Gelukkig is mijn tunnel er nog :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Meltrain »

Mijn tunnel is inderdaad ingestort.... :( Zelfs tijdens de aflevering van gisteren had ik nog drie momenten van: "Zie je wel, Stine is de Mol". :N
Jan verdacht ik eigenlijk totaal niet, ook omdat hij altijd heel zenuwachtig is bij de executie, maar nu blijkt wel dat hij (van de overgebleven kandidaten) het minste geld heeft verdiend. Toch verdenk ik hem nog het minst.
Olcay lijkt steeds voor de pot te gaan, maar dat kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn.
Ruben en Simone zijn allebei vaak onzichtbaar en onberekenbaar, wat goede eigenschappen voor een Mol zijn.

Ik denk daarom nu dat Ruben of Simone de Mol is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door isadora »

Olcay zei, dat ze tijdens de test alles op Ruben heeft gezet.
Dus ze heeft gelijk, of is de mol (als ze niet heeft gelogen).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door VIRM »

Vorige week neigde ik al naar Ruben, en na de aflevering van gisteren des te meer.

En er was natuurlijk een posttrein in de aflevering van gisteren, dus ongetwijfeld een hoop gelukkige OVinNL'ers. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Wubbo »

Er zijn kennelijk meerdere manieren om het geld te tellen. Ik heb me bij beide niet verdiept in de manier waarop ze het doen, maar hier scoort Jan een stuk hoger.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Vinny »

Die vraag stelde ik me bij de "hoogtevrees" opdracht (een aantal afleveringen geleden) ook. Ik had sterk de indruk dat de kandidaten wel aan de envelop hadden kunnen voelen dat er geld in zat, terwijl het verdiende geld volgens mij werd toegerekend aan alle kandidaten die daar aan de touwen hadden gebundeld.

Het was in ieder geval wel een opdracht die ik zelf zo doodeng vond dat ik nauwelijks durfde te kijken :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Etienne »

Nou ben ik mijn Mol kwijt :|
Ik weet niet op wie ik nu een beetje ga zitten, een beetje van allemaal wellicht :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door regenmaker »

Spreiden is gevaarlijk in dit gedeelte van het spel. We naderen de finale immers. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Wubbo »

Ik blijf lekker in de Simone-tunnel zitten. Ik las net ook een leuke theorie over een hint daarna: Simone staat op de groepsfoto steeds op de plek waar de vorige aflevering de afvaller stond. En zij streepte zelf het woord groepsfoto weg in de opdracht waarbij ze woorden moesten zoeken in de fabriekshal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Vinny »

Best een leuke hint wel :D
Maar ik vind haar helemaal niet zo mollen. Volgens mij heeft ze nog geen opdracht echt verstierd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Wubbo »

De mol hoefde dit jaar ook niet erg zijn/haar best te doen met Stine in de buurt natuurlijk :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Meltrain »

Goed, Simone is het dus ook niet. :?
De afgelopen jaren had ik de Mol altijd wel ruim voor de finale door (al duurde het bij Margriet ook wel lang), maar dit jaar is het wel echt lastig.
Ogenschijnlijk vulden alle kandidaten "Ruben" in als antwoord op vraag 20, maar ik vind dat eigenlijk te opvallend. Het zou best kunnen dat het toch de overijverige, op geld beluste, uit Waalwijk afkomstige, Miss Supertrash blijkt te zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door ArrivaBas »

Mijn tunnel Olcay is nog niet ingestort! *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door VIRM »

Jammer dat Simone weg is, aangezien ze steeds enthousiaster/leuker werd.

Er wordt nu wel heel erg op Ruben gehint. Zou wel wat zijn als bij de finale het een van de andere twee blijkt te zijn. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Meltrain »

Ook in de finale gebeurden weer veel verdachte dingen, waardoor nog steeds iedereen de Mol kan zijn.
Ruben vind ik wel te voor de hand liggend en Jan verdenk ik niet, dus ik gok dat Olcay de Mol is, ook al verdenken de andere twee haar niet.
Ik denk dan dat Ruben de winnaar is, omdat hij per ongeluk de meeste vragen goed heeft beantwoord.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door ArrivaBas »

Het was wel kansloos (en in mijn ogen ook een molactie) dat Ruben de hendel voor de motorkap niet kon vinden in zijn Lada... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door regenmaker »

Je weet alleen nooit of een kandidaat molt om zichzelf verdacht te maken of dat je de mol in actie ziet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wie is de Mol? 2018

Bericht door Meltrain »

Deze persoon denkt volgens mij dat Jan de Mol is :lol: :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten