EBS en de politieke situatie in Israel

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door dylanwild94 »

Goh dat artikel lijkt sprekend op je betoog hier. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Mdk »

Ik heb een aantal problemen met deze bron, ik ken de website zelf niet, maar uit de schrijfstijl komt naar voren dat dit waarschijnlijk een gekleurde bron is.
Overigens leveren ze dezelfde argumenten als jij (waarvan ik vermoed dat je gewoon stukken gekopieerd en geplakt hebt), en roepen ze wel heel hard dat egged mensenrechten schending, maar verwijzen ze niet naar bronnen waaruit dit blijkt. Dit artikel is een gevalletje blaffende honden bijten niet, er zijn flinke beschuldigingen zonder bewijs om het te ondersteunen.
Het is een traditie aan het worden: Nederlandse gemeenten en regio’s die de mensenrechten onder de bus gooien.
Overigens wel respect voor deze woordgrap.
Bij twijfel altijd klagen
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Mdk »

Dylan, houd eens op met mij de hele tijd net iets voor te zijn :twisted: :P
Bij twijfel altijd klagen
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door dylanwild94 »

:mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Jef400 »

Het mooie is dat de genoemde "bronnen" enkel uit opiniestukken en actievoerende groepen bestaat. Objectieve waarde van precies 0, daarnaast kun je zoals eerder aangegeven doodleuk wetgeving droppen, maar als je niet objectief kan aantonen dat er aan de kwalificaties wordt voldaan, ja dan is het hele punt niets meer dan een mening die als "feit" word gepresenteerd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Mdk »

En noemt men dan fake news
Bij twijfel altijd klagen
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door DrechtBlub »

FRAM-9390 schreef:
dylanwild94 schreef:Ik mis alleen nog de harde bewijzen. Want in de door jou gelinkte artikelen wordt EBS of egged helemaal niet genoemd.

Dus jij bent er 1 die dit NIMBY topic in leven houdt. Gefeliciteerd. *O*
Hierbij op jouw impliciete verzoek een link naar een duidelijk artikel:
https://rightsforum.org/nieuws/metropoo ... appij-ebs/
Dit is dan ook geen nieuws, maar een opiniestuk van een voorspraak-organisatie die tevens op meerdere punten niet aan zijn bewijslast voldoet. - Dit noemen ze tegenwoordig in de volksmond geloof ik Fake News.

Deze website doet zich trouwens ook behoorlijk voor als een college voor de rechten van de mens (Naam + "Over Ons") , maar dat is toch echt deze website: https://www.mensenrechten.nl/, niet die site waar jij naartoe linkt. (Dat gebeurd trouwens wel vaker, Voorspraak-organisaties met misleidende namen op die manier.)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door isadora »

Ik zou de vuilspuiterij van gebruiker FRAM-9390 graag beëindigd zien.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
FRAM-9390
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 00:10

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door FRAM-9390 »

isadora schreef:Ik zou de vuilspuiterij van gebruiker FRAM-9390 graag beëindigd zien.
Jouw oproep lijkt op Hasbara, die een bepaald doel heeft. Daar lijkt me dit medium niet de juiste plaats voor.
De topictitel luidt "EBS en de politieke situatie in Israël en daar reageerde ik inhoudelijk op.
Of wil je zo graag dat we zwijgen over Israël ?
Wat mij betreft is er eerst geen nieuws over dit onderwerp.
Geen plaats hier voor mensenrechten, maar wel voor HASBARA ?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Aking »

Mooie ontopic bump wel :Y :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Jef400 »

FRAM-9390 schreef: Jouw oproep lijkt op Hasbara, die een bepaald doel heeft. Daar lijkt me dit medium niet de juiste plaats voor.
De topictitel luidt "EBS en de politieke situatie in Israël en daar reageerde ik inhoudelijk op.
Of wil je zo graag dat we zwijgen over Israël ?
Wat mij betreft is er eerst geen nieuws over dit onderwerp.
Wij bepalen als forum zelf wel waar hier plaats voor is. Trouwens, ga in op de inhoudelijke argumenten of verdwijn hier. Met je subjectieve geleuter.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Klaasje »

Is het niet sowieso een onderwerp waarbij de discussie meer over subjectieve zaken gaat dan objectieve? Dan is het ook niet raar als mensen het niet met elkaar eens zijn het is beter om tot overeenstemming te komen dat je het niet met elkaar eens bent dan dat je consensus probeert te bereiken. Dat gaat toch niet gebeuren en dat leidt tot onnodige giftige reacties.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Jef400 »

Als je het over verbieden van bedrijven en hier het koste wat kost voorkomen van andere meningen of de vrijheid een eigen mening hebt horen daar objectieve standaarden bij.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
FRAM-9390
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 00:10

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door FRAM-9390 »

Geheel on topic, nu we anno 2022 als Europese gemeenschap gezamenlijk een signaal aan Rusland afgeven vanwege hun bezetting van Oekraïne.

Er bestaat een kansje dat de reizigers in Oost Nederland de wreedheden door Israël jegens de Palestijnse bevolking gaan steunen doordat de omstreden Israëlische busmaatschappij EBS meedoet aan de aanbesteding. Juist in een tijd waarin we de mensen uit Oekraïne opvangen en hun bezetter Rusland proberen met BDS-maatregelen tot andere gedachten te brengen, zouden we een busmaatschappij uit Israël hier in Nederland moeten uitfaseren, i.p.v. de bezetting en wreedheden financieel te ondersteunen via ons openbaar vervoer.

Een artikel in De Stentor over #EBS met de titel: ‘Maak busreiziger niet medeschuldig aan oorlogsmisdaad’
De link: https://www.destentor.nl/opinie/maak-bu ... ~a948a324/
Geen plaats hier voor mensenrechten, maar wel voor HASBARA ?
Philip
Berichten: 321
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Philip »

Laten we dan eerst alles uit China weren. De misdaden daar zijn nog veel groter.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door waldo79 »

Goh, is deze draad na 4 jaar weer uit de mottenballen gehaald.
FRAM-9390
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 00:10

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door FRAM-9390 »

Philip schreef: zo 03 apr 2022, 15:02 Laten we dan eerst alles uit China weren. De misdaden daar zijn nog veel groter.
Wat mij betreft niet eerst/later, maar en/en. Tenslotte duurt de bezetting door het Israëlische regime en alle ellende daarmee veroorzakend al ruim 50 jaren. Tegen Rusland hadden we met elkaar sneller overeenstemming tot een boycot.
Geen plaats hier voor mensenrechten, maar wel voor HASBARA ?
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik word zo moe van dat EBS boycotten. De overheid in Israël/Palestijn orders deze regels daar, maar beïnvloed niet de exploitatie hier.

Er vinden door meer landen (China en vervolging Oergoeren) misstanden plaats,.maar blijven we nog massaal van kopen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door ArrivaBas »

De situaties in Palestina en Oekraïne zijn onvergelijkbaar. De Palestijnse gebieden zijn in omvang kleiner dan Oostenrijk en het conflict heeft een marginale dreiging ten aanzien van uitbreiding naar verdere westerse landen. Oekraïne grenst direct aan vier EU-lidstaten, waardoor de dreiging dat een EU-land meegetrokken wordt in de invasie substantieel groter is met een onnavolgbare psychopaat aan de knoppen in het Kremlin.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door VIRM »

Okay, en wat wil je daar mee zeggen? Gewoon omdat het niet vergelijkbaar is, betekent niet dat er in Palestina mensenrechten worden geschonden, ondanks de bevolkingsomvang.
Beul van de blindegeleidelijn
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Post »

ArrivaBas schreef: zo 03 apr 2022, 17:26 De situaties in Palestina en Oekraïne zijn onvergelijkbaar. De Palestijnse gebieden zijn in omvang kleiner dan Oostenrijk en het conflict heeft een marginale dreiging ten aanzien van uitbreiding naar verdere westerse landen. Oekraïne grenst direct aan vier EU-lidstaten, waardoor de dreiging dat een EU-land meegetrokken wordt in de invasie substantieel groter is met een onnavolgbare psychopaat aan de knoppen in het Kremlin.

Dus je mag mensen uitmoorden zolang het maar niet te dicht bij jouw huis is?
Philip
Berichten: 321
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Philip »

FRAM-9390 schreef: zo 03 apr 2022, 17:20
Philip schreef: zo 03 apr 2022, 15:02 Laten we dan eerst alles uit China weren. De misdaden daar zijn nog veel groter.
Wat mij betreft niet eerst/later, maar en/en. Tenslotte duurt de bezetting door het Israëlische regime en alle ellende daarmee veroorzakend al ruim 50 jaren. Tegen Rusland hadden we met elkaar sneller overeenstemming tot een boycot.
Alles weren uit China is niet mogelijk. Je hebt zelf ook Chinese producten in huis. We hebben ook nog Russisch gas.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door ArrivaBas »

Laat ik vooropstellen dat ik elke vorm van genocide veroordeel.
Maar in het geval van Israël is het niet vastgesteld dat bedrijven direct meewerken aan mensenrechtenschendingen in Palestina. De Israëlische moeder van EBS is een zelfstandig bedrijf en staat daarom los van het conflict, ondanks dat Egged activiteiten onderneemt in de door Israël bezette gebieden. De sancties en beslagleggingen die wij hebben uitoefenen jegens Rusland raken Russische staatsbedrijven c.q. eigendommen van oligarchen die indirect betrokken zijn bij het beleid dat Putin voert in hun conflict met Oekraïne. En de inkomsten van staatsbedrijven spekken wél de kas die een land kan gebruiken om oorlog te voeren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door WSM »

Egged staat gewoon op een zwarte lijst van de VN wegens de activiteiten die ze ontplooien in Palestina........
(zie https://www.middleeastmonitor.com/wp-co ... ements.pdf voor de volledige lijst).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door huibf »

Zullen we dan ook de olie in de ban doen. In het VAE zijn de mensenrechten etc nu ook niet bepaald volgens onze westerse standaard.
En zo kan je nog wel 100den producten opnoemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten