EBS en de politieke situatie in Israel

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door webguy »

Je doet het nooit goed. Laat je EBS op grond van wat Egged _niet_ toe, dan discrimineer je Israel en de joodse bevolking, laat je ze wel toe dan discrimineer je de Palestijnse bevolking (en allerlei islamitische groeperingen die zich daarbij aansluiten)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Suus »

Nee, Nida is een middenpartij met een islamitische signatuur. Is vrij succesvol in Rotterdam en waren de inspiratie voor Denk, al weigeren die nu samen te werken met Nida.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Moshi »

isadora schreef:NIDA??? Ook een soort FNV?
Een soort DENK.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door ArrivaBas »

Het klinkt eerder als een lokale politieke partij, die zich totaal niet (goed) heeft verdiept in de situatie...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door dylanwild94 »

Maar kan je egged en daarmee ook EBS verantwoordelijk stellen voor wat de Israëlische politiek doet?
Ik denk dat antwoord vrij helder is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Nee, Nida is een middenpartij met een islamitische signatuur. Is vrij succesvol in Rotterdam en waren de inspiratie voor Denk, al weigeren die nu samen te werken met Nida.
Clubje booslims. Dat was te verwachten natuurlijk ;) :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Nitein-Repart »

Booslims vind ik echt een verwerpelijke term, bedacht door de verwerpelijke opinie-site GeenStijl.

Moslims worden in Europa (en in grote delen van de rest van de wereld) behoorlijk gediscrimineerd, op allerlei vlakken. In Nederland (en in veel andere Europese landen) zijn moslimhatende partijen, als de PVV en het FvD erg populair. Daarom vind ik het goed dat er partijen als NIDA en DENK bestaan die opkomen voor de rechten van moslims. Hoewel de uitvoering bij DENK ten wensen overlaat (vrij populistisch, ontkenning Armeense genocide), is het idee wel goed. Vergeet ook niet dat de Islam de tweede religie van Nederland, alsmede van Europa is. Moslims, christenen en atheïsten moeten in land prima naast elkaar kunnen leven. Hoewel het in Nederland beter gesteld is dan in veel andere Europese landen (met name Centraal-Europese landen scoren slecht), kan de behandeling en de bestrijding van discriminatie jegens moslims een heel stuk beter.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Vinny »

Mensen zomaar van discriminatie beschuldigen zonder adequate voorbeelden of bewijs vind ik pas verwerpelijk, vooral omdat het resultaat vaak is dat groepen tegenover elkaar komen te staan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Nitein-Repart »

Polarisatie (het tegenover elkaar staan van diverse groepen) komt juist door de populariteit van populistische en extreem-rechtse partijen als de PVV en het FvD in Nederland en Europa, niet door moslims die zich volgens sommigen onvoldoende geïntegreerd zijn. Wat mij betreft zien wij Nederlanders met een Islamitische achtergrond als volledige Nederlanders en maken wij geen onderscheid tussen Nederlanders met een Islamitische achtergrond, Nederlanders met een christelijke achtergrond en Nederlanders met een atheïstische achtergrond.
Katholieken, protestanten, hervormden en gerefomeerden zijn allemaal christenen, immers het zijn stromingen binnen het christendom. Het CBS maakt ook geen onderscheid tussen soennieten en sjiieten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Jef400 »

Nou, ik zou me even in de geschiedenis verdiepen voordat je dit gaat roepen. Daarnaast kent de polarisatie andere oorzaken. De vergroting van kloven tussen arm en rijk, opleidingsniveau en onbekendheid. Daarnaast is het niet zo dat alle mensen op de PVV en de FvD stemmen omdat ze moslimhatend zijn. Mijn partijen zijn het niet, maar mensen als moslimhaters wegzetten omdat ze op die partijen stemmen is onzin.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door isadora »

Maar,........wat kan EBS daar aan doen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Jef400 »

EBS staat er volledig buiten. Maar is wel partij in de in mijn ogen belachelijke oproep tot boycotting.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Mdk »

Het opkomen van partijen als de PVV, FvD aan de ene kant, en DENK, Artikel1 (of hoe Sylvana dr partij nu noemt), NIDA ed. aan de andere kant is wel een kenmerk van de erger wordende polarisatie. De Moslimgemeenschap had vroeger geen behoefte aan een partij als DENK, omdat zij zich goed vertegenwoordigd voelden door andere partijen, die niet op hun afkomst inspeelden. (met name pvda). hetzelfde geld voor PVV en Fvd stemmers, deze komen oorspronkelijk van meer gematigde parijen vandaan, maar voelen zich daar niet meer thuis, ik vermoed omdat ditsoort stemmers verhard zijn in hun standpunt tov. moslims, en (moslim)immigranten.

Maargoed dit heeft natuurlijk niets meer met ebs te maken.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Vinny »

Natuurlijk heeft het indirect wel met EBS te maken. Als figuren die EBS zouden willen boycotten nou eens gewoon ook zouden stoppen met tanken zodat er geen stuiver meer gaat naar andere land in het Midden-Oosten waar ook nare dingen gebeuren: doodstraf voor geloofsafval, onderdrukken van vrouwen, oorlogje spelen in buurlanden en zo kan ik nog wel even doorgaan, dan zou de wereld er ook al een stuk mooier uitzien. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door SLToilet »

Precies dat. Ik heb zelf ook weleens nagedacht over of ik in die EBS-bus zou stappen de ene keer dat ik hem kon (niet eens moest) gebruiken: maar eigenlijk staan de twee kwaden alleen met EBS quitte. EBS verdient geld voor Israël, de olie die zij gebruiken betekent winst voor de Arabieren. Het enige wat helpt tegen geopolitieke bezwaren tijdens reizen is elektrisch rijden. Ook dan moeten nog steeds arbeiders onder erbarmelijke omstandigheden grondstoffen uit de grond halen maar de winst voor de meest idiote regimes is minimaal. Saoedi-Arabië is al doodsbang voor de ontwikkelingen en is nu aan het hervormen geslagen, puur en alleen om over een paar jaar niet volkomen doodverklaard te worden. Vrouwen die mogen rijden, bioscopen openen de deuren, en stiekem staan ze het zelfs toe om belangrijke vrouwen hun haardos wat te laten vieren. Principieel? Nee, Salman wil dat zijn land relevant blijft. Geld is voor ze altijd al belangrijker geweest dan cultuur.

En Israël? Nou die hebben natuurlijk geen last van die olieperikelen, maar ze hebben wel baat bij schoon vervoer op alle fronten. Minder spanning van vijanden, minder opwarming van het al hete land... Maar goed. Als het nodig is reis ik gewoon weer met EBS. Net zoals we telefoons gebruiken met grondstoffen uit Congo, olie uit zowel Saoedi-Arabië als Iran, spullen kopen van Amerikaanse bedrijven met een leeg kantoortje in Ierland (en hun koffie drinken), kleren uit een land met een leider met extreem kort lontje, en sommigen de pilletjes uit het land waar je wordt afgeslacht als je niet één van de veertien kapsels draagt. Dan zijn de problemen in het heilige land niet eens de zwaarste ter wereld.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door OVinspecteur »

Vinny schreef:
OVinspecteur schreef: In Palestijns gebied wordt echt steeds bewust grondgebied afgepakt van een bevolkingsgroep om dat exclusief aan een andere bevolkingsgroep te geven, waarbij de Palestijnen dus in steeds kleinere "thuislanden" worden opgesloten.
Ik wil er op wijzen dat er in de Palestijnse gebieden een partij in de regering zit die de "vernietiging van de Zionistische Entiteit" (Israël, dus) nog steeds in haar handvest heeft staan.
Tsja, het lijkt me in deze situatie terecht als er voor eenmaking van het hele gebied wordt gepleit met stemrecht en dezelfde burgerrechten voor iedereen. Anders blijven er straks een paar losse zandbakken met torenflats over voor enkele miljoenen mensen.

Maar dat terzijde.
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Moshi »

OVinspecteur schreef:Tsja, het lijkt me in deze situatie terecht als er voor eenmaking van het hele gebied wordt gepleit met stemrecht en dezelfde burgerrechten voor iedereen. Anders blijven er straks een paar losse zandbakken met torenflats over voor enkele miljoenen mensen.
In theorie klinkt dat goed, maar als je enig historisch besef hebt dan weet je dat stemrecht in een land met een moslimmeerderheid niet samengaat met dezelfde burgerrechten voor iedereen (mocht je daar wel een voorbeeld van hebben dan houd ik me aanbevolen). Het is ook niet voor niets dat bijna alle joden uit de islamitische wereld alles achter hebben gelaten en naar Israel zijn verhuisd, in het gunstigste geval was dat omdat ze geen gelijke rechten hadden, in het ongunstigste geval omdat ze voor hun leven moesten vrezen. Probleem is ook dat moslims zich heel snel voortplanten, waardoor de moslimmeerderheid steeds groter zou worden.
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Moshi »

Erno-BE schreef:Moslims worden in Europa (en in grote delen van de rest van de wereld) behoorlijk gediscrimineerd, op allerlei vlakken. In Nederland (en in veel andere Europese landen) zijn moslimhatende partijen, als de PVV en het FvD erg populair. Daarom vind ik het goed dat er partijen als NIDA en DENK bestaan die opkomen voor de rechten van moslims. Hoewel de uitvoering bij DENK ten wensen overlaat (vrij populistisch, ontkenning Armeense genocide), is het idee wel goed. Vergeet ook niet dat de Islam de tweede religie van Nederland, alsmede van Europa is.
Dat is een opmerkelijke analyse. Als moslims in grote delen van de wereld worden gediscrimineerd zou het dan niet zo kunnen zijn dat het aan de moslims ligt in plaats van aan de hele wereld? Je hebt in de meeste plaatsen op de wereld de mogelijkheid openlijk die perverse religie aan te hangen, maar dan moet je toch niet verbaasd zijn dat die keuze gevolgen heeft voor hoe mensen tegen jou aankijken?
Moslims, christenen en atheïsten moeten in land prima naast elkaar kunnen leven. Hoewel het in Nederland beter gesteld is dan in veel andere Europese landen (met name Centraal-Europese landen scoren slecht), kan de behandeling en de bestrijding van discriminatie jegens moslims een heel stuk beter.
Helaas leert de geschiedenis dat het samenleven van moslims met niet-moslims zeer moeizaam gaat, in grote delen van de wereld zoals je terecht opmerkt. Dat is dus geen Europees probleem. Het slechtst gaat het zodra moslims in de meerderheid zijn, dan zijn gelijke rechten niet belangrijk meer. Je ziet het ook aan de moslimminderheid in Nederland, die massaal stemmen op partijen als de AKP, DENK en NIDA die de rechten en waardigheid van andere minderheden zoals Armenen, Koerden en Joden bedreigen. De selectieve verontwaardiging van NIDA over EBS past helaas precies in dat plaatje.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door tsov »

Gelukkig heeft dit topic geen last van onderbuikgevoelens... :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Moshi »

tsov schreef:Gelukkig heeft dit topic geen last van onderbuikgevoelens... :')
Half goed, half fout :) :

onderbuikgevoel zelfst.naamw. een negatieve emotie een gevoel waarover verder niet nagedacht wordt door de persoon die dit ervaart
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door tsov »

Gelukkig heeft dit topic geen last van polarisatie... :')

Zo beter?

Vrijheid-blijheid, hand-in-hand kameraden, niet zo doemdenken *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Moshi »

tsov schreef:Gelukkig heeft dit topic geen last van polarisatie... :')

Zo beter?
Daar kan ik het inderdaad niet mee oneens zijn. :pos:
Vrijheid-blijheid, hand-in-hand kameraden, niet zo doemdenken *O*
Vrijheid en blijheid zijn zeker goed, maar enig realisme kan daarbij ook geen kwaad.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door Mdk »

Realisme is goed, maar helaas word dit woord vaak in de mond genomen door mensen die het beeld van de werkelijkheid totaal niet meer voor zich hebben.
Mensen die op basis van aannames, onderbuikgevoelens en verzinsels een schreeuwbericht schrijven, daarmee een gigantische groep over een kam scheren, en dat verexcuseren door te roepen dat ze alleen maar reëel zijn.
Ik heb het gevoel dat dit topic de kant van een politieke discussie op Facebook gaat, dus daarom suggereer ik om op het onderwerp van dit topic te focussen, en aub een beetje onderbouwing bij je claims te zoeken.

Verder even goede vrienden :wink:
Bij twijfel altijd klagen
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EBS en de politieke situatie in Israel

Bericht door tsov »

Dood gaan we toch, dus niet teveel aandacht voor al dat negativisme. Natuurlijk is het eng dat een paar gekkies een religie kapen om dood en verderf te zaaien, maar dat betekent niet meteen dat alle aanhangers van die religie haatdragend zijn.
Uitwassen bestrijden, ja natuurlijk, maar niet ten koste van alle vredelievende gelovigen.
Nu staan de moslims in de spotlights, maar zijn de salafisten nou zoveel erger dan de KKK of de FARC om maar even een dwarsstraat te noemen? Volgens mij zijn het allemaal gekkies die door hele andere (vaak sociaal-economische) motieven in een hoek worden gedreven en verleid worden door een rare ideologie.

Edit: wat Mdk zegt ongeveer :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten