Wat is jouw Favoriete NS trein.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Wat is jouw favoriete NS trein.

Peiling eindigde op wo 31 jan 2018, 13:45

ICMm
21
42%
ICRm
8
16%
DDZ
2
4%
VIRM
3
6%
VIRMm
2
4%
SGMm
2
4%
DD-AR
1
2%
DDM-1
2
4%
SLT
1
2%
FLIRT
8
16%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door regenmaker »

Ik heb op de SGMm gestemd, een van mijn favoriete treinen. In mijn ogen echt sprintermaterieel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door dylanwild94 »

SLT en DD-AR is wel erg geliefd zie ik. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door erjeebee »

De NS heeft toch ook ICE en Thalys?
Waarom kan ik daar niet op stemmen?
:)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Z2N »

Ik ben voor ICM gegaan: een stuk comfortabeler dan welke Sprinter dan ook, en met een prettige eerste klas met compartimenten. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Meltrain »

Reizen alle stemmers voor ICM in de eerste klas ofzo? :?
Sinds de stoelen in de tweede klas een hufterproof plastic laagje ebben gekregen, vind ik ze niet heel erg comfortabel meer namelijk. Daarnaast zit in ICM-III het prullenbakje bij de tweezitters heel erg in de weg en zit het klaptafeltje eigenlijk net te laag om goed te kunnen schrijven of op je laptop te kunnen werken.

Qua Intercitymaterieel heb ik dan liever DDZ met zijn oceaan aan beenruimte of VIRM-2/3 waarin het bijna nooit druk lijkt (al kan dat laatste ook komen door de treinen waarmee ik altijd reisde).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door katvis »

Ben het erg met Meltrain eens wat betreft het comfort in de ICMm. Zelf vind ik de ICRm heel fijn, evenals de DDZ. SGMm vond ik eerst ook niet eens zo heel slecht met die grote banken. Ben nog wel erg benieuwd naar de Flirts aangezien ze niet hier in de regio rijden :N
PSA: Links gaan, rechts staan
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Yanaike »

Leuk, hoe de ICMm hier als beste uit de race lijkt te komen en niet de FLIRT, dat in tegenstelling tot het onderzoek van de NS.

Ikzelf heb nog nooit last gehad van het zitcomfort van stoelen. Waar ik een trein vooral op beoordeel is of ik er goed in kan werken. ICMm is de enige trein met WiFi én uitklapbare tafeltjes die groot genoeg zijn voor mijn laptop. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog niet zo veel ervaring heb met VIRMm en DDZ.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door AppleMoose »

Intercitymaterieel en sprintermaterieel kun je ook niet echt met elkaar vergelijken vind ik. Comfort, rij-eigenschappen en functie van de treinen verschillen behoorlijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Suus »

ICM is overigens ook gewoon smerig van binnen. Bekleding vol vunzigheid, vloer vol water- en zoutresten en de klaptafeltjes plakken. En de bekleding schuurt tegen mijn eigen kleren, terwijl de gladde leren bekleding van ander materieel dat niet doet en schoner blijft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Daniel »

Die bekledingswissel was maar raar inderdaad. Reden zou het schoonmaken zijn, maar sinds de nieuwe bekleding is ICM alleen maar smeriger geworden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Yanaike »

Ik heb eigenlijk nog nooit een trein gehad die ik écht schoon vond, met als dieptepunt de periode waarin er een staking bij de schoonmakers was, maar van de hygiëne in NS-treinen verwacht ik bij voorbaat al niet al te veel. Het zou inderdaad kunnen dat ICM wel het ergst is qua hygiëne, maar dat wil niet zeggen dat ik bijv. de SGMm en VIRM wél schoon vind.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Z2N »

Over de schoonmaak valt inderdaad niets goeds te zeggen, dat kan en moet veel beter. De bekleding in ICM is bevlekt, in SLT moet je niet te hard gaan zitten om een stofwolk te voorkomen, en in de oudste VIRM-stellen zijn al sinds mensenheugenis schimmelplekken te zien bij de bagagerekken. Prettige uitzondering zijn de treinen over de HSL, en bij mij in Alphen de R-net Flirts naar Gouda, waar men zelfs een half jaar lang 8 uur per dag een mannetje in Alphen had om alle treinen schoon te maken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door ArrivaBas »

De 20 minuutjes in ICRm van afgelopen april waren zeker niet vervelend. In DDZ heb ik alleen op de loungebank gezeten en in SGMm heb ik alleen maar gestaan. De originele zetels van VIRM1 zijn wat hard. Verder kan ik nauwelijks oordelen vellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Ferdinand »

Ik vind het toch zo apart dat sommige mensen graag de oudjes terug zouden zien. Ze zullen er wel leuk uitzien, maar daar blijft het wel bij. De moderne voorzieningen ontbreken en een normale Nederlander zit totaal niet te wachten op oud materieel. Nee, doe mij maar lekker modern materieel. Mijn favoriete trein zou de DDZ zijn aangezien die bij mijn woonplaats rijdt en hij heeft lekker zittende en chique stoelen in de 1e klas. Ook de stopcontacten en wifi zijn ook heel fijn.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Jef400 »

Is daar ooit onderzoek naar gedaan? Want de gemiddelde Nederlander is wel een behoorlijke relatieve term namelijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door SLToilet »

En nu zit ik mooi in een trein die ik zeldzaam genoeg nog prettiger vind dan de ICM: de rijtuigen naar Berlijn. Na ja ze zijn niet van de NS maar als je incheckt bij de NS en je blijft met je poten binnen Nederland dan is dat in principe nooit een probleem geweest bij deze IC. En heute is het niet anders *trein* .

Update: dit doe ik trouwens tussen Dv en Aml
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten