Wat is jouw Favoriete NS trein.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Wat is jouw favoriete NS trein.

Peiling eindigde op wo 31 jan 2018, 13:45

ICMm
21
42%
ICRm
8
16%
DDZ
2
4%
VIRM
3
6%
VIRMm
2
4%
SGMm
2
4%
DD-AR
1
2%
DDM-1
2
4%
SLT
1
2%
FLIRT
8
16%
 
Totaal aantal stemmen: 50

dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door dylanwild94 »

Naar aanleiding van dit topic ben ik eigenlijk wel benieuwd wat de favoriete trein is van de forumleden.

Dus vandaar deze Poll.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Alargule

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Alargule »

Ik mis de Apekoppen!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Lijn 45 »

En dan ook DM'90, Thalys, ICE-3, ongerenoveerd ICM, ongerenoveerd SGM, SNG, ICK en ICL. :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Hainje »

:')
🍉
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Mdk »

Berlijntreiiin, kom op zeg, veruit het beste comfort van alle treinen die in Nederland rijden. :Y
Bij twijfel altijd klagen
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Nitein-Repart »

Behalve dat de wifi in de Berlijn-trein ontbreekt en volgens mij heeft ook niet iedere zitplaats in de buitenste rijen een goed uitzicht naar buiten, met andere woorden, als je op sommige stoelen in de buitenste rijen zit, dan zit je tegen de wand aan te kijken.

Nee, doe mij maar VIRM of DDZ *trein* . Veel capaciteit en vrijwel iedere zitplaats in de buitenste rijen heeft een goed uitzicht naar buiten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Nitein-Repart »

Alargule schreef:Ik mis de Apekoppen!
Ik mis ze vooral niet. Het is museummaterieel (net als vroeger bijv. Plan U), dus ben blij dat ze vervangen zijn door betere treinen, oftewel de Flirt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Mdk »

Hij heeft inderdaad geen wifi, maar daar stoor ik me persoonlijk niet aan. Ten slotte werkt de wifi in andere treinen ook maar heel af en toe goed.
Ik heb ook nog nooit een stoel gehad die geen uitzicht aar buiten had, t heeft juist vrij grote ramen, alhoewel het soms wel wat schoner mag.
Bij twijfel altijd klagen
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door dylanwild94 »

Ik heb alleen de treinstellen en rijtuigen opgenoemd die nu bij de NS in dienst zijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Joshua »

Mijn favoriet is recentelijk uit dienst gegaan. Dat was de DM90. Jammer dat die in het lijstje mist.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door dylanwild94 »

Tja.
dylanwild94 schreef:Ik heb alleen de treinstellen en rijtuigen opgenoemd die nu bij de NS in dienst zijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door paolie »

Mag, voor de wat mindere materieel-freak, ook een plaatje bij de betreffende afkorting?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Meltrain »

Erno-BE schreef:
Alargule schreef:Ik mis de Apekoppen!
Ik mis ze vooral niet. Het is museummaterieel (net als vroeger bijv. Plan U), dus ben blij dat ze vervangen zijn door betere treinen, oftewel de Flirt.
En in een ander topic pleit je juist voor "echte treinen" in plaats van lightrailmaterieel. :?
Als er iets een "echte trein" is, naast ICK, dan was het Mat '64 wel.
Mdk schreef:Berlijntreiiin, kom op zeg, veruit het beste comfort van alle treinen die in Nederland rijden. :Y
Ik vind die stoelen anders best wel hard zitten. Dan heb ik liever ICR.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Suus »

ICR is ondertussen zo’n beetje mijn huiskamer geworden en eerlijk, ik had slechter materieel kunnen treffen ;-)

Het heeft wel een paar minpuntjes: het in- en uitstappen is hopeloos en heeft zeker op Schiphol wat chaotisch in zich. De hoge instap, smalle deuren en eigenwijze coupédeuren zijn minpunten. Maar het is brandschoon, het zitcomfort is prima (misschien in de tweede klas nog wel beter dan de eerste klas) en het rijgedrag is uitstekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door en-es »

De VIRM maar dan wel met pluche 1e klasse stoelen. Nadeel is wel dat je weinig bagage kwijt kunt. In dat geval is de ICMR beter maar daar vind ik het zitcomfort minder. En in de ICMm heb je die irritante bakjes tussen de stoelen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Chrysa »

ICE is toch ook een NS-trein? (Sommige dan) (A)

IC Berlijn, ICE zijn comfortabel, Thalys is niks voor mij omdat ik in tegenstelling tot die rare Fransen wel benen heb. :')

Ik ga toch voor Flirt denk ik, al is het maar vanwege de USB-poorten. :p
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Jef400 »

Sommige ICE's hebben inderdaad een NS-embleem. Zie ik nog wel eens staan op Amsterdam C.

Zelf vond ik het lastig kiezen tussen de ICMm en de DDM-1. De ICMm heb ik louter positieve ervaringen mee en kan ik gevoelsmatig heerlijk in wegdromen zonder last te krijgen van vreemde pijntjes, DDM-1 heeft iets stoers en zit wat mij betreft ook heerlijk, voordeel van DDM-1 vind ik het mechanische karakter waardoor er weinig stuk kan terwijl de ICMm van veel gemakken is voorzien.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Nitein-Repart »

Meltrain schreef:
Erno-BE schreef:
Alargule schreef:Ik mis de Apekoppen!
Ik mis ze vooral niet. Het is museummaterieel (net als vroeger bijv. Plan U), dus ben blij dat ze vervangen zijn door betere treinen, oftewel de Flirt.
En in een ander topic pleit je juist voor "echte treinen" in plaats van lightrailmaterieel. :?
Als er iets een "echte trein" is, naast ICK, dan was het Mat '64 wel.
Mdk schreef:Berlijntreiiin, kom op zeg, veruit het beste comfort van alle treinen die in Nederland rijden. :Y
Ik vind die stoelen anders best wel hard zitten. Dan heb ik liever ICR.
Mat64 is het oudste elektrische materieel wat ik mij kan herinneren. Ik vond Mat64 niet heel erg bijzonder, vrij gedateerd en maakte best wat lawaai.

DM90 vind ik vrij comfortabel, redelijk stil maar toch het treingevoel en een verademing ten opzichte van Plan U wat begin deze eeuw nog op Arnhem-Tiel en Zutphen-Apeldoorn reed. Maar ik hoop dat ik over een paar jaar (wellicht 2019) DM'90 kan ontmoeten in Roemenië. Vrij onbekend land als vakantiebestemming, maar wel redelijk veilig (vergeleken met heel veel landen, ook landen met veel toerisme als Thailand of Turkije). Qua armoede heb ik echt geen idee. Veel vakantielanden als Thailand en Indonesië zijn nog veel armer en vergelijkbare landen als Turkije en Rusland kennen veel meer sociale ongelijkheid dan Roemenië.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door reisthijs »

Nu mat'64 er niet meer is zeg ik ICMm. Maar dan wel de viertjes. (In een drietje kan ik niet fatsoenlijk zitten door die stomme prullenbakjes.)
Behalve dat het fijn reizen is ziet 'er stoer uit, en van afstand lekker makkelijk herkenbaar door het hoge middelste frontsein wat ook nog gewoon geel is zoals het hoort.
Erno-BE schreef:Mat64 is het oudste elektrische materieel wat ik mij kan herinneren. Ik vond Mat64 niet heel erg bijzonder, vrij gedateerd en maakte best wat lawaai.
Dat "lawaai" hoorde nu juist bij "het treingevoel" dat jij zo belangrijk zegt te vinden. :roll:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Lijn 45 »

Chrysa schreef:ICE is toch ook een NS-trein? (Sommige dan) (A)
NS heeft inderdaad enkele ICE'en en twee Thalys PBKA stellen.

Ik vind ICMm de fijnste trein om mee te rezen. Maar dat is meer omdat ik in weinig andere types reis. :wink:
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op di 09 jan 2018, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door trolly »

Mijn laatste ervaring met een NS-ICE: tot Keulen ging het goed, en toen ging ie stuk. Eerst reed ‘t best lekker, en daarna was het ruk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Suus »

NS heeft nog drie ICE's, de 4651 t/m 4653. Het waren er ooit vier totdat er een, de 4654, in 2011 in aanraking kwam met een goederentrein bij Zevenaar en ontspoorde. De trein is toen naar DB teruggegaan, en de twee kapotte rijtuigen (554 en 654) zijn later vervangen door twee rijtuigen (581 en 681) van de verongelukte 4681 (had in 2010 een botsing met een in het spoor gevallen vuilniswagen). Zo kon een treinstel met vier zwaarbeschadigde bakken naar de sloop, dat treinstel is later vervangen voor een 407.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Daniel »

Toch lastig stemmen... mijn voorkeur is afhankelijk van de dag van de week namelijk :P Doe mij in 't weekend als ik 1e klas reis maar 'n oude VIRM met de stoffen 1e klas stoelen die heerlijk zitten.
Maar doordeweeks als ik 2e klas reis heb ik toch liever ICM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door Milco »

Even getwijfeld, maar ik ben toch voor de FLIRT gegaan. Vrij modern maar naar mijn mening beter dan SGMm en SLT, die bij sommige stoelen zeer weinig beenruimte kennen. Qua intercitymaterieel vind ik DDZ denk ik het leukste, maar dat komt voornamelijk door het rommelige interieur wat ik leuker vind dan het strakke gedoe (links vierzits, rechts vierzits). VIRM reis ik altijd al mee als ik een Intercity tref dus dat begin ik best wel zat te worden eigenlijk :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat is jouw Favoriete NS trein.

Bericht door AppleMoose »

Ik heb op ICMm gestemd. Als er apart voor sprintermaterieel gestemd zou worden zou mijn stem gaan naar FLIRT, ondanks de wat minpunten (stoelen en omroep). Men geeft overigens wel af op SGMm, maar daar zit ik toch liever in dan in een SLT.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 30 gasten