Eurovisiesongfestival 2018!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Witte gewaden zijn nog steeds mode blijkbaar :(
Plus rookmachine, windmachine, vuurwerk en panfluit. Te cliché. Next.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Ardan »

Dit is toch diezelfde griet als die van Israël maar dan in een ander pakje?

Edit: ho wacht, ik zie nu pas het verschil in omvang.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

Ik ga niet naar de kapper van die Finse.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

“Leuk dat ze het oude TROS-logo hebben gebruikt. Komt het toch nog eens van pas” :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

Playbackende drummers moeten verboden worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Meltrain »

Doet Anouk dit jaar mee namens Zwitserland?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Zugführer »

Ardan schreef:Ik kom er niet op, maar dat refrein van Oostenrijk lijkt gejat van een ander nummer.
Heb de laatste drie nummers gemist omdat het op het puntje van m'n tong lag, maar ik er ook even niet op kon komen. Maar ik bedoelde deze: Marlon Roudette - New Age. Jij ook? :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

Zwitserland moet voortaan toch ook weer op zangkwaliteit gaan selecteren, niet alleen op Instagram-foto's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

Ierland gaat hoge ogen gooien, gezien het Songfestivalpubliek.
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Korot »

't Is anders ook nog een aardig nummer. Hij mist met zijn hoge stem alleen net wat volume op de momenten dat de drums erbij komen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

Cyprus zingt over "the power of silence". I rest my case.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Ardan »

Een grotere overgang na zo'n liedje kon haast niet :')
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

Oostenrijk en Ierland mogen van mij door. En vooruit, België ook. De rest mag van mij alvast naar huis.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Ardan »

Mijn gok, correspondeert niet helemaal met mijn wens:
Azerbeidzjan
België
Tsjechië
Litouwen
Israel
Oostenrijk
Armenië
Zwitserland
Ierland
Cyprus
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Ardan »

Zugführer schreef:Heb de laatste drie nummers gemist omdat het op het puntje van m'n tong lag, maar ik er ook even niet op kon komen. Maar ik bedoelde deze: Marlon Roudette - New Age. Jij ook? :D
Ja DIE :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

Zwitserland gaat echt niet door. :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

De tussenfilmpjes van Portugal gaan wat mij betreft ook niet door.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

Albanië en Finland zijn tot nu toe de shockers :shock:

En België vrij onverwacht niet door :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door MdJ »

Wubbo schreef:De tussenfilmpjes van Portugal gaan wat mij betreft ook niet door.
Dat skelet van die dino op de achtergrond ook niet wat mij betreft.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Ardan »

Ik vond het wel heel leuk om alle bekende plekjes weer te zien op de postcards :)
Ik doe ook maar wat
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door albertjan96 »

Ik denk dat Frankrijk en Estland de grootste kanshebbers zijn, en Noorwegen, Israël en Tsjechië onder het jongere publiek.
erjeebee
Berichten: 1407
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door erjeebee »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

De recensies voor de tweede halve finale op donderdag 10 mei. Waar dinsdag een relatief goede halve finale was, belooft donderdag echt een van de meest dramatische shows ooit te worden. Het niveau is om wanhopig van te worden
  1. Noorwegen: Alexander Rybak - That's How You Write A Song: Kennen we hem nog, deze winnaar van 2009? Hij is terug met een mierzoet libidoverlagend maar verder prima, vrolijk liedje. Met vioolsolo! 7,5
  2. Roemenië: The Humans - Goodbye: Jaren 80 vibe, zelfs met een cello! De frontvrouw kan wel zingen, maar na 1:28 ontspoort het liedje en is de balans volledig zoek. Goodbye Roemenië. 5
  3. Servië: Sanja Ilic & Balkanika - Nova Deca: De zeer songfestivalcliché balkenfluit weet hier met een fraaie spanning te creëren. De bezwerende samenzang. Na 57 seconden blijken ze ons bij de neus genomen te hebben, dan wordt het dreutelende balkantrommeldans. 5
  4. San Marino: Jessika feat. Jenifer Brening - Who We Are: Jessika heeft al tien keer geprobeerd voor haar thuisland Malta op te komen, dus nu dan maar met San Marino. Helaas wordt de kijker zo alsnog opgescheept met voorspelbare Europop 2000 inclusief rapintermezzo. 4
  5. Denemarken: Rasmussen - Higher Ground: Een troep Vikingen is naar Portugal gevaren en brengen een boodschap dat vrede ook stoer is. De windmachine doet goed werk. 5
  6. Rusland: Julia Samoylova - I Won't Break: Mocht vorig jaar het gastland niet in, een sterk staaltje songfestivalverbroedering. Nu krijgen we de act alsnog. Het liedje gaat over haar onbreekbare persoonlijkheid, ondanks de rolstoel wegens verlamde benen. Helaas een slepende popsong met pijnlijke uithalen. 5
  7. Moldavië: DoReMos - My Lucky Day: De schrijver is Philipp Kirkorov, die met een euforische eurodancekneiter met volks tintje op de proppen kwam. Perfect voor het Songfestival met een shotje. 8
  8. Nederland: Waylon - Outlaw In 'Em: Gelukkig is het geen zoete ballade, maar een variant van Paradise City van Guns N' Roses met gierende gitaren. Het is een liedjeswedstrijd, dus over de relletjes m.b.t. de pers, de dansers en de outfit gaan we het hier maar niet hebben. 7,5
  9. Australië: Jessica Mauboy - We Got Love: Australië begint een echt songfestivalland te worden en ze zijn nu dus ook door de middelpuntzoekende ESF-vortex opgeslorpt. Dat levert Eurodance van de budgetafdeling op en de slechtste score voor Australië ooit, ondanks haar jubelende uithalen. 6
  10. Georgië: Ethno-Jazz Band Iriao - For You: De naam belooft veel, maar het is een jaren negentig act, toen zwartgeklede mannen met de ogen dicht op een podium stonden te zingen. Het is mooi gezongen, maar je krijgt er geen zin van volgend jaar naar Georgië te willen (terwijl we dat willen na WIDM). 6.
  11. Polen: Gromee feat. Lukas Meijer - Light Me Up: We hebben een nutteloze DJ en een man met matje, hoed en leren jas. Dat levert een luchtig popdancedeuntje op met een millennial-whoop en een handjes-in-de-lucht drop. 6
  12. Malta: Christabelle - Taboo: Een liedje over psychische ziekten. Helaas kan haar wankele stem het dancenummer met raar bruggetje totaal niet aan. Ook Christabelle heeft jaren geprobeerd door de selectie van Malta te komen, en het blijft beter dan San Marino. 5
  13. Hongarije: AWS - Viszlat Nyar: ELK JAAR IS ER EEN LAND DAT MET DEATH METAL DE VOLGENDE RONDE PROBEERT TE BEREIKEN. DIT JAAR IS DAT HONGARIJE. HELAAS EEN LIEFDELOZE CHINESE KOPIE VAN 3 DOORS DOWN, WAT AL EEN VERSCHRIKKELIJKE BAND IS. KAN JE NAGAAN. 4
  14. Letland: Laura Rizzotto - Funny Girl: Dit werkt misschien in Riga, maar niet op de Europese TV. Ondanks de titel valt er weinig te lachen en het is ook niet geschikt als soundtrack voor de volgende James Bond, ondanks Laura's nadrukkelijke pogingen. 6
  15. Zweden: Benjamin Ingrosso - Dance You Off: Bookmakers achten dit de zwakste inzending van Zweden in jaren. Terwijl het toch echt een catchy nummer is, hoog stemmetje en een baslijn waar Timberlake trots op zou zijn. Verder veel slimme hoekjes. 7,5
  16. Montenegro: Vanja Radovanovic - Inje: Een in het Montenegrijs gezongen balkanballad. Dit zou wel eens de muzikale verbeelding van het Marktplaatsleed dat "Trouwjurk NIEUW, wegens omstandigheden nooit gedragen" heel. 6
  17. Slovenië: Lea Lirk - Hvala, ne: Lea is op cursus geweest bij Douwe Bob. Verder drum-'n-bass-beat met een aanklacht tegen de druk van het moderne leven. Daarna komt er een Harlem Shake. Een warrige cocktail waar wij "Hvala, ne" (Nee, dank je) tegen zeggen. 5
  18. Oekranië: MELOVIN - Under The Ladder: MELOVIN is een samentrekking van Alexander McQueen en Halloween, heel verwarrend. MELOVIN heeft ook een andere passie, parfum, en speciaal voor zijn deelname aan het songfestival bracht hij een eigen parfum uit. Gezien dat lawaaierig poplied is het advies: alle ballen op het reukwerk. 4
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

En de recensies van de landen die direct naar de finale gaan, de Big Five en de winnaar van vorig jaar, Portugal.
  • Duitsland: Michael Schulte - You Let Me Walk Alone: Deze Youtube-ster en Voice-deelnemer en levert een zeer behoorlijke ballad af. Vrij hoog James Blunt-gehalte. 8,5
  • Frankrijk: Madame Monsieur - Merci: Genoeg gelachen, nu een bloedserieus nummer over de vluchtelingencrisis. Het is simpel en subtiel, maar de meerderheid van Europa kan geen Frans en dus gaat de boodschap verloren in dit sterke staaltje elektro-pop. 7
  • Italië: Ermal Meta e Fabrizio Moro - Non Mi Avete Fatto Niente: En nog een liedje over de sombere actualia, dit keer over terroristische aanslagen. Maar dit is op de Italiaanse manier, waardoor het raakt. Een volmaakte stem tussen moed en moed der wanhoop. 8
  • Spanje: Alfred & Amaia - Tu Cancion: We beginnen elk met een eigen piano, maar al snel gaan ze schuifelen, zingen en na zo dicht op elkaar gezongen te hebben komt er ook een zoentje. 6,5
  • Groot-Brittannië: SuRie - Storm: Midden in de Brexit komt er een troostlied, dat in het begin nog een Avicci-klapper lijkt te worden. Uiteindelijk is het een leuk meedeindeuntje met een zalvende glimlach. 6,5
  • Portugal: Claudia Pascoal - O Jardim: Portugal weet dat ingetogen werkt op het Songfestival, maar er moet dan tijdens het liedje wel iets met het hoofd of het hart gebeuren. Dit is daarvoor te monotoom, daar helpt zelfs de magenta-kleurspoeling niet tegen. 6,5
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Verbaasd mij wel dat Israël weer meedoet. Vorig jaar of twee jaar terug was het wegbezuinigd, zo had ik begrepen.
Eurovision was vorig jaar zelfs de laatste uitzending van de publieke omroep in Israel. Maar er is toch op tijd een overeenkomst gesloten met de EBU, al zijn ze nog geen volwaardig lid.

Anderzijds, als Israel niet zou meedoen zou opeens een groot deel van de landen rondom de Middellandse Zee misschien wel gaan meedoen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten