Eurovisiesongfestival 2018!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Z2N »

Nog maar vijf dagen te gaan, volgende week is het weer Eurovisiesongfestivaltijd! *O*

De kandidate uit Israël, Netta, gaat al maanden aan kop in de voorspellingen met haar nummer 'Toy' over de MeToo-beweging. Maar mijn persoonlijke favoriet is dit jaar mijn geboorteland, met het pakkende 'Mercy', over de bootvluchtelingen. De titel is niet voor niets gekozen, je mag hem ook in het Engels zien als Mercy (genade).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

Vanavond de eerste halve finale. Hierbij de cijfers en samenvattingen van de recensies van de Volkskrant
  1. Azerbeidzjan: Aisel - X My Heart: Haar naam betekend ‘het pad dat naar de maan leidt’, en dat is te horen in het refrein. Draagt een wapperend wit gewaad. Heeft de kwaliteit die Zweden tien jaar geleden had. 6,5
  2. IJsland: Ari Olafsson - Our Choice: Heeft gevoelige, diepgravende teksten als “Inside we’re all the same”. Lacht alsof iemand achter de coulissen met een jachtgeweer op hem gericht staat. 4
  3. Albanië: Eugent Bushpepa - Mall: Zingt in zijn moerstaal. Het begint heel goed dankzij de niet geringe zangkwaliteit, maar het loopt snel uit te hand en wordt een gedateerde rockballad. 6,5
  4. België: Sennek - A Matter of Time: Een Hiphophuppelritme gecombineerd met cinematografisch georkestreerde weemoed. Styling volledig jaren 90, helemaal tussen de lijntjes van Hooverphonic die een handje hadden in deze act. 8
  5. Tsjechië: Mikolas Josef - Lie to Me: Justin Timberlake is gereïncarneerd als deze Tsjech. Klinkt professioneel en fris, maar blijkbaar is de wereld gestopt na “Rock your body”. Voorspelling: Bruno Mars-klonen in 2023. 7,5
  6. Litouwen: Ieva Zasimauskaite - When We’re Old: Afgeknepen en subtiel overslaand folky fluisterstemmetje, begeleid door doodsaaie pianoakkoorden. Na de eerste 10 seconden gaat het liedje nergens meer heen. 6,5
  7. Israël: Netta - Toy: Voorspelde winstpakker, tokt als een kip en kukelt als een haan in een kakofonie vaak vergeleken met Gangnan Style. In alles verschillend met de winnaar van 2017. 6
  8. Wit-Rusland: Alekseev - Forever: Een vrij rechttoe-rechtaan liedje met een uithaal, wat onverstaanbaar Engels en een woest einde. Maar O MIJN GOD, BARF, ER GROEIEN ROZEN UIT ZIJN RUG. 6
  9. Estland: Elina Nechayeva - La Forza: Deze astronaut zingt de sterren van de hemel en beschikt over een stem van een andere planeet. Popopera op een songfestival is echter een zeer gewaagde keuze. 7,5
  10. Bulgarije: Equinox - Bones: Dit ernstige vijftal gaat met postdubstep-sound tijdens de climax de emotie in een baan om de aarde krijgen. 7
  11. Macedonië: Eye Cue - Lost and Found: Alle vrouwelijke artiesten uit de laatste tien jaar zijn op een grote hoop gegooid, en dan krijg je deze verwarrende act. Alsof je nuchter in een feestcafé staat. De zangeres heeft goede benen. 7
  12. Kroatië: Franka - Crazy: Winnares van een talentenshow in eigen land. Het liedje zelf is niet crazy, lijkt een licht-jazzy Bond-song en wordt volstrekt kansloos geacht. 4
  13. Oostenrijk: Cesar Sampson - Nobody But You: Begint smaakvol, eindigt smaakvol. Het refrein zong je als eens onder de douche, maar Cesar klinkt beter. 7,5
  14. Griekenland: Yianna Terzi - Oniro Mou: Zingt in het Grieks, er is een herdersfluit en het klinkt als een bombastische soundtrack van een film over gladiatoren. Of een wachtmuziekje van een Grieks Wellness-Centrum. 6
  15. Finland: Saara Aalto - Monsters: Eurodance over monsters. Eng wordt het niet, maar zingen kan Saara wel. 7
  16. Armenië: Sevak Khanagyan - Qami: Met zijn verdrietige leegte weet hij tot het eerste refrein goed door je ziel te snijden. Daarna komt er een spaceballadritme en op tweederde wordt het volledig Marco Borsato. 5
  17. Zwitserland: Zibbz - Stones: Dit moet op het misverstand berusten dat je met een Waylon-hoed op Instagram een rockster wordt. Het wordt echter een jaar 2000-soundtrack. 5,5
  18. Ierland: Ryan O’Shaughnessy - Together: De twee dansers komen uit zijn videoclip. Het doorsnee-liedje gaat over leugens in de liefde. 6,5
  19. Cyprus: Elini Foureira - Fuego: We hebben: glitters, veren, rode lippenstift, smokey eyes en in de songtekst komen pelikanen voor. Aanmaakblokje in een licht ontvlambaar sekspak maakt de songtekst zeer toepasselijk. 7
Laatst gewijzigd door Suus op di 08 mei 2018, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door huibf »

Isreal.... ligt in Europa... right.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door waldo79 »

Ach, Australië nog minder (en dat heeft ook enkele keren mee gedaan).
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door BrengMe »

Australië doet ook dit jaar weer mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

huibf schreef:Isreal.... ligt in Europa... right.
Om mee te mogen doen moet een land ten noorden van de 30ste breedtegraad, ten westen van de 40ste lengtegraad en ten oosten van de Atlantische Oceaan liggen.

Armenië, Azerbeidzjan en Georgië voldoen daar niet aan, maar die zijn dan weer lid van de Raad van Europa, de andere mogelijke voorwaarde waaraan voldoen moet worden.

Australië, tja...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door ArrivaBas »

Het laten deelnemen van Australië was bedoeld als eenmalige aangelegenheid wegens het 60-jarig jubileum in 2015, en klaarblijkelijk mag het land nog steeds iemand afvaardigen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door ZO6176 »

Australië zal wel veel geld in het laatje brengen.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door erjeebee »

Klopt
En het leeft hier ook enorm.
(behalve onder de geimmigreerde Europeanen. En Israeli's)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door groningen »

Volgens leiden die dansers bij Waylon alleen maar af.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door SLToilet »

@zo6176 Dat zal het vast zijn. De EBU houdt het zelf op een goede band van Australië met het songfestival en een bijzonder grote aanhang :roll:

Maar ik maal er niets om dat de geografische ligging op zijn zachtst gezegd afwijkend is. Al brengen ze gimmicks, als ze zo nu en dan maar muziek brengen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

Alle recensies van vandaag staan nu boven. Omdat donderdag Hemelvaartsdag is, komen de recensies voor donderdag en zaterdag morgen al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door waldo79 »

Ik vind het doorgaans vermakelijke pulp. Tussen de troep zitten meestal wel parels.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Hainje »

Verbaasd mij wel dat Israël weer meedoet. Vorig jaar of twee jaar terug was het wegbezuinigd, zo had ik begrepen.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

Ah, blote voeten en witte jurk. Het songfestival is begonnen!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Ardan »

Ik ga een handeltje in oordopjes beginnen.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

Begin maar in IJsland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Meltrain »

Die Belgische zangeres doet me (qua stem en nummer) aan Adele denken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

IJsland was heel slecht inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Ardan »

Ik vind Tsjechië nog slechter..
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Wubbo »

Die Tsjech heeft zijn tas al ingepakt voor de terugreis.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Z2N »

Ik kan bij Tsjechië niets anders horen dan Jason Derulo: :')
Spoiler: show
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Meltrain »

Ik vind Tsjechië wel lekker vrolijk eigenlijk. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Ardan »

*gaap*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2018!

Bericht door Suus »

Met Litouwen is alle gezelligheid weer verdwenen. Ik dacht even dat er niets meer ging gebeuren maar ze is toch nog gaan lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 38 gasten