Mag ik even kwijt #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Ruben »

Brussel Zuid misschien net zoals Gare du Nord? Daar was een apart afgezet gedeelte speciaal voor Eurostar. Lijkt me dat dat overal is waar dat ding vandaan vertrekt. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Ruben »

De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Justin »

Bedankt, ik ga er wat moois van maken!

Als iemand nog praktische tips of gewoon enige tips voor mij heeft over Londen: schroom niet te posten of te PB'en.

Ik ga maar eens de Tube en de Tickets bestuderen.... moet me tenslotte wel 4 dagen heen en weer verplaatsen :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Er is een hele Eurostar terminal achtig iets op Brussel Zuid. Staat prima aangegeven dus komt goed. Reken wel wat looptijd want het is best een eindje lopen van waar je aankomt met de internationale trein (en die is ook niet heel stipt en betrouwbaar zoals je ongetwijfeld weet ;) ) Ik ben een paar jaar terug ook met de Eurostar naar Londen geweest, was echt relaxed en ze hebben lekkere pastasalade (y)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

De conceptversie van m'n afstudeerscriptie is af (y) Vanmiddag uitgeprint en opgestuurd naar m'n begeleidster. Over een week krijg ik het terug. Ben erg benieuwd of ik nog veel aan moet passen. M'n begeleiders krijgen tot die tijd ook de mogelijkheid om nog aanpassingen te melden al denk ik dat dat wel meevalt. Ik heb nog wel dingen van hun te horen gekregen die ik nog moet doen en waar ik nu niet aan toegekomen ben. Nog acht dagen werken op het lab, over twee weken moet m'n definitieve striptie af zijn en dan is op 17 november de verdediging en dan hoop ik ook af te studeren 8-)

Maar van m'n begeleider moest ik nu eerst maar weekend houden en er vooral niet naar kijken :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Justin »

De ervaring van twee jaar terug van Zuid naar Marne La Vallee zit me ook nog vers in het geheugen. We hadden een overstap van ruim 45 minuten, maar daar ging een half uur vertraging al van af. En ik weet inderdaad dat het een takkenend lopen is ja :).

De Pasta salade he.. Ik zal het onthouden ;).

En goed dat je al flinke progressie boekt met je scriptie. Hoe lang ben je er al mee bezig?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Uhm, met mijn hele stage en onderzoek (waar m'n scriptie dus over gaat) sinds begin maart. Met het schrijven van m'n scriptie sinds eind augustus :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39117
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daniel »

Tjonge, ik begin nu echt computers te verbruiken op 't werk... op m'n eerste werkdag was er al wel een PC aanwezig, maar die deed 't helemaal niet en is toen vervangen. Vanmorgen wilde ik inloggen, wat een foutmelding opleverde dat het domein down was of de account niet gevonden kon worden.
Je zou zeggen gewoon 'n netwerkstoring, maar nee, m'n baas kreeg wel verbinding toen 'ie de netwerkkabel uit m'n PC op z'n laptop aansloot en met m'n account was ook niks mis volgens de helpdesk. Waarschijnlijk is nu weer de netwerkkaart overleden en zal ik begin volgende week drie PC's op m'n bureau hebben staan (het vorige defecte exemplaar staat er na enkele maanden ook nog altijd) :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Ach, bij ons wilden ze vanmiddag ook een nieuwe computer bestellen want 'er waren te weinig computers' omdat ik nu aan m'n scriptie bezig ben. Ach, dat is nog voor twee weken ofzo ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39117
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daniel »

Tja, bij mij zit er slechts één muur tussen m'n werkplek en een heleboel computers (opslagruimte van IT). Heb ik alleen niks aan, want die zijn van een ander bedrijf... mijn werkgever huurt de labruimte van het bedrijf waar de rest van de site van is.
Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren voor ik weer 'n PC heb, m'n baas zou bij IT duidelijk gaan maken dat 't spoed heeft want er is geen andere PC met netwerktoegang op 't lab. En de helpdesk lijkt af en toe ook vergeten dat er nog een stukje van het bedrijf niet in Vlaardingen maar in de Botlek zit :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Bastiaan »

Justin schreef:Als iemand nog praktische tips of gewoon enige tips voor mij heeft over Londen: schroom niet te posten of te PB'en.
Neem kauwgom mee voor het stuk tussen de tunnel en Londen :P Bij de aanleg van die lijn is er geen rekening gehouden met het drukverschil in tunnels. Eventjes met 300 km/u door een tunneltje is dus pure marteling voor je oren ...

Ik maakte me ook zorgen over het inchecken, maar het stelt niets voor. Even je plaatsbewijs door een gleufje halen, je bagage moet door een scanner, je moet even paspoort laten zien en na enkele minuten zit je al in de wachtruimte.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Naja, ik weet niet maar ik ben helemaal gefouilleerd, moest m'n schoenen uit etc voor ik door de douane heen was.

En ik had idd ook echt onwijs veel pijn in m'n oren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Caspar »

Eventjes met 300 km/u door een tunneltje is dus pure marteling voor je oren ...
Door de Kanaaltunnel is het volgens mij 160, daarna meer vaart, maar zeker geen pijn op je oren. Beetje net als de Duitse HSL tussen Hannover en Wurzburg, je voelt wel dat je door tunnels gaat, maar dat geeft alleen maar een gevoel dat je lekker hard raast, met grof geweld :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Vinny »

Bij mijn weten is de baanvaksnelheid van de kanaaltunnel beperkt tot 100 km/h; maar ik laat me hierin graag corrigeren door mensen die er meer vanaf weten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Ik kreeg vanmorgen een bon van Servex voor een gratis fritesmenu (friet, saus en frisdrank) omdat ik een keer een enquete had ingevuld, altijd handig :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

Ooh, heb ik pas ook ingevuld, hopelijk krijg 'k vandaag ook bon :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door JeePee »

De inhoud van mijn brievenbus moet je hoop gaan geven :-)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Justin »

Ja ik heb die bon ook nu :P. Alleen ben ik op dieet nu, dus kan het efkes niet uitgeven vind ik :P.

M'n docent ging akkoord met het plan om me de Eurostar in te zetten. YAY!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

In de nacht van 15 op 16 oktober mijn treinkaartjes naar Berlin geboekt. Via Aachen-Köln-Hamburg naar Berlin dus. Köln-Hamburg met IC2020, diep in de nacht dus. ;-)

Terugreis maar met SWT, wilden eigenlijk met CNL in de nacht van zondag op maandag, maar dat werd me al wat te duur, waarbij het natuurlijk ook helpt dat Sparnight niet geldig is van/naar Berlin. Nu dus op zondag overdag met RE en RB terug. =)
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Bastiaan »

Caspar schreef:Door de Kanaaltunnel is het volgens mij 160, daarna meer vaart, maar zeker geen pijn op je oren. Beetje net als de Duitse HSL tussen Hannover en Wurzburg, je voelt wel dat je door tunnels gaat, maar dat geeft alleen maar een gevoel dat je lekker hard raast, met grof geweld :D
Nou, ik kan je verzekeren dat een ritje over de High Speed 1 (ik heb het dus over de Engelse hogesnelheidslijn, en niet over de Kanaaltunnel zelf) wel degelijk een marteling voor je oren is. Ik kan het me niet voorstellen dat het op Duitse hogesnelheidslijnen net zo erg is, want Duitsers leggen tunnels op die lijnen volgens mij veel ruimer aan. Je voelt het misschien wel als je door een tunnel gaat, maar toch niet zo erg dat je je afvraagt of je gehoorsysteem het na afloop nog doet. Volgens mij zijn de tunnels van de HS1 net zo 'ruim' aangelegd als tunnels voor gewone spoorlijnen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Caspar »

Wat ik met mijn verhaaltje alleen wilde zeggen is dat het blijkbaar van persoon tot persoon verschilt. Aangezien het bij mij min of meer hetzelfde effect gaf als bij Duitse HSL tunnels aldaar naar Londen. Ik had nergens last van.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Bastiaan »

Iemand die daar geen last van heeft is volgens mij niet menselijk :P
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Dubbele P »

Als de intercity station Best voorbijraast, merk ik dit al aan mijn oren :P In een vliegtuig ofzo vind ik zelf gapen wel goed werken om je oren weer open te krijgen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

M'n oren hebben inmiddels zovaak last gehad van hoogte verschillen dat ik het nog maar amper merk ;) In vliegtuigen, auto ritten over afgelegen wegen, hoog in de bergen (al niet zo snel) en meer dat soort dingen die vaker gebeuren als je op 2000 meter hoogte woont. Dan gaap je en merk je opeens dat je een hele poos toch wel redelijk doof was. Kauwgom of snoepjes werken over 't algemeen wel ja: je zuigt op 't snoepje of je bent aan 't kauwen...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

Overigens vond ik persoonlijk het eerste deel van de rit Paris-Irun ook een hell.

Iemand trouwens nog tips voor mooie trajecten in Duitsland die aardig op de route Berlin-Aachen liggen?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten