Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gesloten
PHS

Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door PHS »

We geven allemaal zo nu en dan wel eens af op het openbaar vervoer in Nederland. Gelukkig maar, want anders was dit forum best wel rustig geweest :P

Het #treinleven en het #busleven zijn natuurlijk hartstikke leuk, totdat je trein uren in de weilanden stilstaat wegens een aanrijding met een dier of je in de bus geplet wordt door een groep bezopen voetbalsupporters. Dat soort minder leuke reiservaringen horen er nou eenmaal bij, en de vervoerder kan er weinig tegen beginnen. Maar soms ligt de oorzaak van je frustratie wél bij de vervoerder, bijvoorbeeld omdat die veel te weinig vervangend busvervoer heeft ingekocht, of omdat je trein of bus structureel te laat komt. Soms maakt de vervoerder de beloften waarmee het de concessie heeft gewonnen niet waar, en andere keren ligt het bedrijf dwars bij verbeteringen aan de dienstregeling.

Hartstikke vervelend natuurlijk, zo'n 'falende' vervoerder. Hoewel we onder de streep best gelukkig mogen zijn met de kwaliteit van het openbaar vervoer in Nederland, doet dat natuurlijk geen afbreuk aan onze (dagelijkse?) irritaties en frustraties. Dus hierbij de mogelijkheid om eens lekker kort door de bocht te gaan en de slechtste vervoerder van Nederland aan te wijzen. Motivaties zijn uiteraard welkom :Y

Je kunt kiezen uit alle trein- en busvervoerders in Nederland die minimaal één concessie hebben. Deze lijst is ontleend aan die op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Vervoerders


Disclaimer:
Spoiler: show
Deze poll heeft natuurlijk nul statistische waarde en is puur uit interesse in het leven geroepen. Ik ben mij ervan bewust dat een deel van de leden van dit forum werkzaam is bij of voor een vervoerder. Het is niet de bedoeling om iemand te kwetsen, te beledigen of anderszins in zijn trots aan te tasten. Het staat een ieder vrij om te reageren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door Hainje »

Pfffff. Seriously?
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door Z2N »

Waarderen we de vervoerder, de keuzes die die maakt in zijn vervoersgebied, of de beperkingen in keuzes die die vervoerder heeft door overheidsbemoeienis? Want ik denk niet dat iedereen die vraag goed beantwoord, waardoor deze poll kansloos is. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door Aking »

Die ballentent van ons Ome Mikos natuurlijk, waarom is er anders de term #kudtns? :Y *O*
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door Ferdinand »

Connexxion. Dhr. Hasenbroekx heeft mij geïndoctrineerd met zijn filmpjes. Connexxion staat nu soort van gelijk aan Satan.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door busfanNL »

Ik wil even kritiek leveren. TCR is geen hoofdaannemer (uitgezonderd die strandlijnen in Renesse die een paar keer per dag rijden in de zomer). Dan zou je bedrijven als Van Driel, Van dijk, TGvia, Arriva touring en pouw vervoer ook moeten vermelden. Die hebben allemaal net als TCR de status onderaannemer. Dus deze hele pol is nu al niet kloppend. :roll:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door Aking »

Ferdinand schreef: Dhr. Hasenbroekx
Wie zegtx u?
Laatst gewijzigd door Aking op ma 05 nov 2018, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door Ferdinand »

Ja, ik zat al te zoeken naar Pouw. Daar heb ik ook niet al te goede herinneringen aan.
Al mag ik natuurlijk niks zeggen over deze OV-bedrijven, aangezien ik vrij beperkt met het OV reis.

Alleen U-OV, Syntus en NS ken ik een beetje. Die doen het prima in mijn opzicht.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door busfanNL »

Daar gaat het mij niet eens om. Mensen moeten niet vergeten dat onderaannemers rijden onder licentie van de busmaatschappij dus die zijn eindverantwoordelijk. Heb je een slechte ervaring met Pouw, nou dan vink je Syntus Utrecht aan. :Y
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door Ferdinand »

Aking schreef:
Ferdinand schreef: Dhr. Hasenbroekx
Wie zegtx u?
De vent die iedere dag minimaal 3 filmpjes post over het OV in zijn omgeving (Vogelwaarde).

Vraag me niet hoe ik erop ben gekomen. Hij heeft wel een punt.

Deze link werkt waarschijnlijk niet, maar ik heb geen zin om de "watch?" Link op te zoeken.

https://youtu.be/DB7T44fUODk
Laatst gewijzigd door Ferdinand op ma 05 nov 2018, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Poll: de slechtste vervoerder van Nederland

Bericht door Ardan »

Dit is vervoerdertje afkraken om het afkraken en gaan we dus niet doen, mooie disclaimer of niet. Natuurlijk mag je best je mening hebben over het reilen en zeilen bij een vervoerder maar we gaan er geen verkiezing van maken. Als je wil ventileren over iets kan dat in een AG-topic.

Slotje. Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 79 gasten