Brexit

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Het Britse parlement werkt niet op vrijdag, mocht het akkoord dus worden weggestemd dan hoeft er pas volgende week maandag een plan te liggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

In regel niet nee, maar al eerder is aangegeven dat de regels over zittingsdagen vrij soepel zijn rond Brexit. Speaker John Bercow had namelijk aangegeven om zelfs tijdens het kerstreces bereid te zijn te vergaderen als de Commons daarom vroeg. Maargoed, zelfs al red May het tot donderdagavond, weet ik niet of die paar dagen extra dan nog veel gaan veranderen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

202 voor, 432 tegen. Dat is meer dan een kleine opstand binnen de Conservatives... :X

May geeft de mogelijkheid aan Labour en aan de rest van de oppositie om een vote of no confidence te organiseren, daar wordt morgen tijd voor gemaakt.

En daar is de motion of no confidence, morgen wordt gestemd over het vertrouwen in de huidige regering.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Brexit

Bericht door Wubbo »

Als ik de commentaren moet geloven gaat die motie het morgen ook niet halen, en dan zijn we terug bij af: niemand weet hoe het verder moet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Brexit

Bericht door ODRAIL »

Typisch ... Brits :? :wink: .
Alargule

Re: Brexit

Bericht door Alargule »

Nog iets typisch Brits: tabloids, en porte-manteaus. The Sun is nu met wat ik beter als porte-manteau-manteau kan omschrijven op de proppen gekomen: Brextinct. Geen samentrekking van Britain en extinct (hoewel...), maar van Brexit en extinct.

Hoe verzin je het.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

306 voor de motie van wantrouwen, 325 tegen. May mag aanblijven, maar wel met een minimale marge.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Het Brexit-debat gaat maandag verder, maar zou weleens een andere wending kunnen gaan nemen, nu vanavond een autobom is afgegaan voor de rechtbank van Derry/Londonderry (RTÉ). Er zijn geen gewonden, maar de politiek aan republikeinse en unionistische kant gaat uit van een religieuze terreuraanslag. Er was al langer vrees voor spanningen rond de Ierse grens, die daar maar een paar kilometer verder ligt, vanwege de dreigende sluiting van de grens bij een no-deal. Als er iets komt van dit incident, is het waarschijnlijk dat no-deal van de tafel gaat.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Brexit

Bericht door trolly »

Dat lijkt me een erg optimistische gedachte.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Daarom zeg ik ook áls, de situatie rond Noord-Ierland is er eentje die je heel voorzichtig moet aanpakken. Noord-Ierland heeft al sinds 2017 geen overheid meer, en de Noord-Ierse Politie is het enige Politiekorps van het VK dat standaard vuurwapens meedraagt. Het is niet voor niets dat Brexit nu vastloopt op de Backstop voor Noord-Ierland, het maakt de discussies lastig maar rommelen langs de grens geeft problemen voor de broze vrede.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Brexit

Bericht door trolly »

Zeker. Daarom verbaast het me dat je na die als stelt dat het waarschijnlijk zou zijn dat een no-deal brexit van tafel zal gaan. Ik wil niet bestrijden dat je over inzichten of gaven beschikt die ik mis, maar ik zou niet weten hoe je uit deze op hol geslagen snelkookpan vol mythen, desinformatie, paniek, ego's en incidenten nog een waarschijnlijke uitkomst kan voorziet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Áls er een politiek antwoord komt, ga ik ervanuit dat dat richting het einde van no-deal gaat bewegen, niemand in Noord-Ierland wil een no-deal. De echte vraag is: komt er een politiek antwoord? En dan hangt het heel erg af van wat de DUP doet, de coalitiepartner van de Conservatieven in de Commons.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Brexit

Bericht door Vinny »

Niemand wil een no-deal Brexit maar als niemand de bereidheid heeft om een deal te sluiten dan kan er alleen sprake zijn van no-deal. Dat lijkt me nogal wiedes eerlijk gezegd. Zo krijg je een beetje Israël/Palestijnse toestanden: ieder weldenkend mens wil vrede, alleen van beide zijden willen ze dat enkel als de andere partij eisen opgeeft. Dat doen ze geen van beide en dus blijft de status-quo instant.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Sinds afgelopen woensdag heeft May meerdere Europese leiders en alle fractievoorzitters van oppositiepartijen in het Lagerhuis verontwaardigd door niet naar ze te luisteren. Blijkbaar voelt ze als een echte Brit nog geen druk als een deadline nog meer dan 3 dagen weg ligt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Brexit

Bericht door trolly »

Afbeelding
Afbeelding
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Brexit

Bericht door nvdw »

Kan er wel om lachen maar het laatste wat Brexit betekent is dat Britten in een soort 21ste-eeuwse Austin Allegro komen te rijden.

Wat het wel betekent, is dat wat resteert van de Britse auto-industrie in een rap tempo komt te verdwijnen, vooral als het Verenigd Koninkrijk het niet voor elkaar zou krijgen om binnen de Europese economische zone te blijven (bijvoorbeeld als EFTA-lid, zoals Noorwegen). Honda, Toyota en vooral Nissan produceren al jaren auto's in het VK. De thuismarkt is te klein en 'exporteren' naar de EU is een weinig zinvolle bezigheid als er een importheffing over de auto's gaat, want dat zou ook gebeuren als deze merken de auto's rechtstreeks uit Japan lieten komen. En het zijn juist de 'echte' Britse fabrikanten die het niet afwachten en nu al aan het schuiven zijn: Jaguar, Land Rover, Aston Martin.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Brexit

Bericht door trolly »

Het VK is volgens The Independent ondertussen al 17 miljard kwijt, en het echte feest moet nog beginnen. Laat 17 miljard nou het bedrag zijn dat brexit volgens de voorstanders zou gaan opleveren...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brexit

Bericht door Durashift »

Hardhorend, die Engelse politici en mevrouw May..

(Willen onderhandelen met de EU, terwijl dat niet kan én niet met eenalternatief komen, slechts alleen dat woord bezig :roll: en.. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Ik vind het steeds knapper dat de EU überhaupt een akkoord heeft kunnen bereiken met zo'n overlegpartner.

Ik was altijd al overtuigd dat het land behoorlijk wat bestuurlijke rot vertoonde, maar volgens mij vallen nu bij iedereen wel de schellen van de ogen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Veelzeggend is dat naast het Brady-amendement alleen het Spelmam-amendement is aangenomen, dat alleen oproept om liever niet een no-deal te creëren, em dat met maar acht stemmen voordeel. Alles wat in sterkere woorden geformuleerd werd is weggestemd. Het wachten is dus op het falen van de onderhandelingen over de Backstop, wat gezien de spanningen over de Ierse grens nu al zeker is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Van alle krantenkoppen die Britten vandaag hebben na de stemmingen van gisteren, vond ik deze toch wel het meest pakkend:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Brexit

Bericht door WSM »

Durashift schreef:Hardhorend, die Engelse politici en mevrouw May..

(Willen onderhandelen met de EU, terwijl dat niet kan én niet met eenalternatief komen, slechts alleen dat woord bezig :roll: en.. :?
Op zich zijn er natuurlijk wel alternatieven voor de backstop:
- het Verenigd Koninkrijk beëindigt de bezetting van Noord-Ierland en geeft het grondgebied aan de Republiek Ierland.
- als dat te veel gevraagd is kan het natuurlijk ook een gebied onder gezag van de Europese Unie of desnoods de Verenigde Naties (UNIFEIR = UN Interim Force Eire) worden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Brexit

Bericht door isadora »

WSM schreef:.......- het Verenigd Koninkrijk beëindigt de bezetting van Noord-Ierland en geeft het grondgebied aan de Republiek Ierland.
.......
De beste opmerking van 2019!!! :pos: :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Maarja, May zit in een coalitie met een Noord-Ierse partij die voor behoud van Noord-Ierland in het VK is. Sinn Féin neemt juist nooit hun zetels in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brexit

Bericht door Hainje »

Hoeveel kolonisators hebben hun grondgebied zonder bloedvergieten ook alweer opgegeven? Ehmmm....
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten