Brexit

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Brexit

Bericht door WSM »

Nouja, dat weet je wel, het verlengt de ellende en de onduidelijkheid alleen maar omdat ze in London zelf niet eens weten wat ze wel willen.
Oftwel: Brexit is Brexit, 29 maart is 29 maart en geen accoord: lekker opzouten.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brexit

Bericht door Durashift »

Precies. Degene die daar vandaag NEE hebben gezegd, moeten de ballen hebben om morgen JA te zeggen, vind ik.

Slik die bittere pil (ook voor ons) maar. Is het tenminste duidelijk. Uitstel wordt een lange periode van dezelfde 'mist'.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Houden jullie nog wel even rekening met het risico van een no-deal op de veiligheid rond het Ierse eiland? Er zijn al autobommen afgegaan dit jaar, en een organisatie die zichzelf identificeert als "IRA" heeft vandaag de verantwoording opgeëist van de brandbommen die vorige week in Londen en Glasgow gevonden zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Brexit

Bericht door WSM »

Ondanks mijn sympathie voor de Ierse zaak, lijkt het mij niet de bedoeling dat entiteiten die zich voordoen als 'IRA' 27 EU-lidstaten kunnen gijzelen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

De Ierse kwestie gijzelt al jaren de House of Commons, en doordat daar geen besluit genomen kan worden kan Europa niet verder. Een indirect causaal verband dus.

De toon in het debat van vandaag in de Commons is al een paar uur verrassend Pro-Remain. Met Labour om, de overlopers van The Independent Group én de rebelse pro-europese conservatieven lijkt het er op alsof er een meerderheid is voor een tweede referendum. Dat No-Deal over een uurtje weggestemd gaat worden lijkt vrijwel helemaal zeker, dus ik ben echt benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Inmiddels zag ik een oproepje van Havenbedrijf Rotterdam komen voor foodtrucks op een van de nieuwe Brexit-parkeerterreinen in de gemeentes Rotterdam en Vlaardingen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Zijn er daar ook al wat portaloos geregeld voor 30 maart?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Ons land kennende wordt nu alles strak geregeld en het is er dan bijna net zo luxe als een camping :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Ferdinand »

Ook heel erg belangrijk om rekening mee te houden wanneer het VK uit de EU gaat;

Ik wil dus iets kopen op de britse versie van Amazon. Vermoedelijk gaat de pond een vrije val maken waneer ze er uiteindelijk uitgaan. Daarnaast zouden er ook nieuwe heffingen kunnen komen op het product na de Brexit.

Nu kopen, of wachten?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Aankopen uit het VK kunnen na een no-deal onderhevig zijn aan importtarieven. De val van de pond zal bij een no-deal al eerder komen. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brexit

Bericht door Chrysa »

Als je iets buiten de EU koopt en de douane onderschept het, dan betaal je 21% BTW en 13 euro afhandelingskosten. Tenzij het onder de 22 euro is zou ik het gewoon nu kopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Na het verlaten van de EU kan je bij aankopen uit het VK vanaf 22 euro een naheffing voor de BTW krijgen en vanaf 150 euro ook invoerrechten. Binnen de EU is zijn er speciale afspraken waardoor consumenten via internet wel gewoon BTW betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Eerste verrassing van de avond: het Spelman-amendement, waarmee de no-deal als afloop zonder ingrijpen wordt afgekeurd, is aangenomen met 312 stemmen voor en 308 tegen. De Commons geeft hiermee aan dat het in ieder geval geen no-deal wil, ook niet ná eind maart. Momenteel wordt er gestemd over het Pro-Brexit amendement van de ERG, daarin staat ook een verlegging van de deadline van Brexit tot 22 mei 23:00 BST.

Update 20:34: het ERG-amendement is verworpen, momenteel wordt er over de hoofdmotie gestemd.
Laatst gewijzigd door Z2N op wo 13 mar 2019, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Brexit

Bericht door Aking »

Is de Engelse drop ondertussen al verboden? *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Brexit

Bericht door ODRAIL »

Voort zover ik weet niet. Ik eet geen (Engelse) drop.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

En ook de hoofdmotie is aangenomen. Korte samenvatting: Het parlement wil geen no-deal, door het amendement ook niet bij een eventuele verlenging van de onderhandelingstermijn. Dit maakt de weg vrij voor een referendum, waarbij de keuze dan kan zijn tussen de deal van May en geen Brexit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Brexit

Bericht door ODRAIL »

Wat een zooitje :? :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

En nu gaan we beginnen met de opstappende minsters.

De eerste is Sarah Newton van gehandicaptenzaken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

In totaal hebben 17 Conservatives-leden voor de hoofdmotie gestemd, en daarmee tegen de lijn van de eigen regering die geen volledige afschrijving van no-deal wou. Daaronder openlijk pro-EU lid Dominic Grieve en de 'Father of the House' Ken Clarke. Daarnaast hebben nog eens 29 leden niet gestemd, waaronder Minister van Vrouwenrechten en Gelijke Kansen Amber Rudd, staatssecretaris voor zakenleven, energie en industriële strategie Greg Clark, Lord Chancellor David Gauke en Caroline Spelman, de persoon die het amendement van vandaag oorspronkelijk inbracht. Het zal dus blijven rommelen binnen de Conservatieve partij, want in totaal zijn er dus krap 50 parlementsleden geweest die niet met de eigen partij meestemden. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brexit

Bericht door Durashift »

Dat is ook een probleem, volgens mij. Die kikkers moeten de kruiwagen weer in.. om een gemeenschappelijke strategie te bedenken van 'hoe nu verder'. ..
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Ik ben dan ook benieuwd hoe morgen gaat verlopen. Want als het niet om Brexit zou gaan zou de huidige regering allang gevallen zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Brexit

Bericht door WSM »

Waarom is May niet al lang opgestapt eigenlijk? Zij is nu echt het afvoerputje van de politiek in het Divided Kingdom.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brexit

Bericht door Durashift »

Dat mag nou nét weer niet van haar partij. Want er is geen vervanger(ster) en nieuwe verkiezingen zal niet in het voordeel van de conservatieven uitvallen, lijkt mij / lees ik.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Brexit

Bericht door Karl »

Z2N schreef:En ook de hoofdmotie is aangenomen. Korte samenvatting: Het parlement wil geen no-deal, door het amendement ook niet bij een eventuele verlenging van de onderhandelingstermijn. Dit maakt de weg vrij voor een referendum, waarbij de keuze dan kan zijn tussen de deal van May en geen Brexit.
Maar de deadline mag ook niet verlengd worden? Of begrijp ik je eerdere bericht verkeerd?

Wat ik mij ook afvraag: hoe houdt de regering het land draaiende? Behalve Brexit moet er ondertussen toch ook gewoon een land worden bestuurd?
Het is een spectrum.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brexit

Bericht door Durashift »

NOS.nl schreef:(..)Het voorstel van premier Theresa May werd na een eerste stemronde wat aangescherpt. In het oorspronkelijke voorstel stond een verwijzing naar 29 maart, de deadline die tot nu toe geldt voor het vertrek uit de EU. In het amendement werd die datum geschrapt en vervangen door de mededeling dat het Lagerhuis simpelweg tegen een brexit zonder deal is. (..)

https://nos.nl/artikel/2275854-lagerhui ... heden.html
Men zou dus, van Europa, een ongelimiteerd uitstelperiode wensen (vul ik in) want zolang er dan geen akkoord is.. kan er geen sprake van een Exit zijn..

:roll: :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten