Brexit

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Brexit

Bericht door Aking »

Prima oplossing dan toch :mrgreen: Glas, plas en iedereen happy *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Karl schreef: Maar de deadline mag ook niet verlengd worden? Of begrijp ik je eerdere bericht verkeerd?

Wat ik mij ook afvraag: hoe houdt de regering het land draaiende? Behalve Brexit moet er ondertussen toch ook gewoon een land worden bestuurd?
Het verschuiven van de deadline mag alleen met toestemming van de andere 27 leden. Volgende week is er een EU-top, daar kan dat bepaald worden. Maar eerst moeten de Britten een termijn bepalen, en de EU wil ook een plan om de extra tijd goed in te vullen.

En wat betreft de andere taken: mede door Brexit zit Noord-Ierland al sinds begin 2017 zonder een regering. Dat zorgt voor serieuze problemen in wat toch al een lastige regio is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

De stemmingen van vandaag zijn twee uur vroeger dan gisteren, en dus wordt er nu gestemd over de moties van vandaag. Op dit ogenblik wordt gestemd over een amendement dat de regering zou verplichten tot het organiseren van een tweede referendum, maar de Labour-leiding heeft zijn leden opgeroepen om er niet vóór te stemmen. Het gevolg, veel leden van Labour stemmen nu helemaal niet.

18:16: Geen tweede referendum-beslissing vandaag: 85 voor en 334 tegen. Het effect van het niet-stemmen door Labour is duidelijk merkbaar, al zou zelfs met de steun van Labour het voorstel net niet door het lagerhuis zijn gekomen.

18:52 Ook geen indicatieve stemmingen volgende week woensdag, waarmee het parlement zelf kon bepalen wat het nou eigenlijk wil. 312 voor, 314 tegen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Brexit

Bericht door Meltrain »

Waarom mochten de leden van Labour niet vóór stemmen? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

De verklaring van Labour is nou niet bepaald overtuigend. :X

Het voorstel zelf is ondertussen wel aangenomen, het lagerhuis wil een verlenging van de onderhandelingsperiode.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Zodat ze niet eind deze maand maar over drie maanden uit de EU kunnen crashen? Ze hebben tenslotte een premier die zo flexibel is als een plak beton en ook heel erg goed is in het niet horen van andere meningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Drie maanden is een mooie periode om in te lobbyen voor een tweede referendum.

Al is het nog maar de vraag of het nog zover gaat komen: Donald Tusk wil geen drie maanden maar twee jaar uitstel. Er zijn stemmen bij de Britse media die voorspellen dat die druk gebruikt gaat worden om de no-deal fans alsnog richting de deal van May te duwen, waarmee de drie maanden uitstel dan voldoende zouden zijn. Op voorwaarde natuurlijk dat met zo'n actie wel de meerderheid van het lagerhuis voor de deal is, wat natuurlijk niet zeker is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mdk
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Brexit

Bericht door Mdk »

Suus schreef:Zodat ze niet eind deze maand maar over drie maanden uit de EU kunnen crashen? Ze hebben tenslotte een premier die zo flexibel is als een plak beton en ook heel erg goed is in het niet horen van andere meningen.
Hoe erg ik ook geen fan ben van may, ze kan geen kant op. Dit komt puur doordat de red lines die het parlement heeft gesteld in strijd zijn met elkaar en de realiteit. CGPgrey heeft dit heel mooi uitgelegd. klik en klik

Overigens vind ik het ook bizar dat delen van het parlement en de media zo obsessief bezig zijn met het "van tafel halen van no deal". May zegt het compleet juist, de enige manier om een no deal te voorkomen is om een deal overeen te komen. Het is onmogelijk om te zeggen: "we stappen uit de EU, maar we hebben geen deal door het parlement kunnen krijgen, behalve dat het niet geen deal wordt." Ondertussen is dat wel wat er in de praktijk gebeurt :') daarbij snap ik natuurlijk wel dat de dreiging van no deal ook een politiek machtsmiddel is om May's deal aantrekkelijker te laten maken, maar dit is het enige waar de politici zich mijns insziens door laten leiden, waardoor de onderliggende waarheid (no deal bij het nirt overeenkomen van een deal op de deadline) realiteit wordt. De deadline komt steeds dichterbij, en ookal krijgen ze uitstel van de EU (wat me onwaarschijnlijk lijkt en ik persoonlijk ook niet hoop), dan nog zullen ze op een gegeven moment een deal overeen moeten komen. Maar met de huidige padstelling ga je met alle uitstel van de wereld nogsteeds nergens komen.

Kortom, ik wordt er helemaal leip van en hoop eigenlijk dat ze er bij de deadline gewoon uit knallen zonder deal. Dient als mooi afschrikkingsmiddel voor landen als Hongarije, kan leiden tot de afscheiding en poging tot lidmaatschap van Schotland, hereniging van Ierland e.d. m.i. is dit, ondanks alle economische en sociale schade nog de meest waardevolle uitkomst van deze jarenlange soap.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Nee, het parlement is steeds overal buitengehouden totdat er een deal was, waarna het parlement in opstand kwam dat er niet naar hun geluisterd was maar naar een paar losers. Losers met een rode bus die beweerden dat er een plan was zodra het volk voor vertrek had gestemd. En toen er eenmaal voor vertrek gestemd was bleek niemand een plan te hebben. Maar ach, een plan heb je toch niet nodig om met die "incapabele bureaucratie" van de EU te onderhandelen. En vervolgens bleek de EU alles tot in de puntjes voorbereid te hebben...

Mocht er ooit nog een boek uitkomen met de titel "Hoe niet een land te besturen" dan kan de afgelopen drie jaar van het Verenigd Koninkrijk daarin integraal worden opgenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Brexit

Bericht door trolly »

De Britse premier schijnt het niet goed te doen in de peilingen.

Afbeelding
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Brexit

Bericht door diederickx »

Ik zie zo langzamerhand weinig verschil meer tussen Brexit, Blundertopic en Humor in een draadje. Ik plaats dit dan maar hier.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Brexit

Bericht door KL577 »

Ik ben van woensdag 27 tot zaterdag 30 maart in Cambridge voor een meeting. Naar het zich nu laat aanzien zal ik dus geen getuige zijn van een historische gebeurtenis... Van afstel komt...?

Ik had voor de terugweg de Stena Line Ferry geboekt (heen Eurostar), leek me in het licht van de Brexit de optie met de minste kans op verstoringen.

Overigens lijkt het me niet dat de gebroeders de Witt werden opgegeten door die angry mob, hoogstens dat ze als hondenvoer hebben gediend.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Brexit

Bericht door trolly »

Eerlijk gezegd was ik er niet bij, maar:
Wikipedia schreef:De ingewanden werden uit de lichamen gehaald en volgens ooggetuige en dichter-industrieel Joachim Oudaan deels door de omstanders opgegeten of aan honden te eten gegeven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Brexit

Bericht door en-es »

KL577: Ik heb diverse reizen staan naar het VK tussen eind april en half augustus. Tweemaal per vliegtuig en eenmaal eurostar. Ik zie wel wat er gebeurt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Parlementslid Nick Boles van de conservatieven heeft zijn lidmaatschap van de partij opgezegd, omdat hij voor een zachte Brexit is en zijn achterban niet.m. Vooralsnog geeft hij aan met de conservatieven mee te stemmen als de voorstellen redelijk zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Brexit

Bericht door Wubbo »

KL577 schreef:Van afstel komt...?
Uitstel? Huilen?
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brexit

Bericht door Durashift »

May mag haar Brexit deal voorstel niet ongewijzigd nogmaals in stemming brengen, heeft de speaker van het huis bepaalt.

https://nos.nl/artikel/2276594-speaker- ... -deal.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

De EU gaat niet akkoord met de voorwaarden van de verlenging die May wilt, het verlengen mag tot 23 mei (zonder EU-verkiezingen) of december (met verkiezingen), en alleen als er een voorstel goedgekeurd wordt. Dat lijkt heel onwaarschijnlijk, en op dit moment rommelt het enorm op Downing Street. Om 6 uur Londense tijd is er een vergadering met de oppositie, en er zijn geruchten van een toespraak om 8 uur vanavond.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brexit

Bericht door Durashift »

Duss.. ongeacht verlening van uitstel.. moet er voor de deal die op tafel ligt een meerderheid zijn die ja zegt..
Kortom, wat heeft uitstellen voor zin als er toch een goedkeuring nodig is?
Dan treden de artikelen toch in werking per 27 maart a.s.?

Dat het wel ff een soepzooi zal zijn in de eerste maanden met de uitwerking daarvan lijkt mij logisch. Een verlenging zal dat niet voorkomen m.i.
PHS

Re: Brexit

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Durashift schreef: Dat het wel ff een soepzooi zal zijn in de eerste maanden met de uitwerking daarvan lijkt mij logisch. Een verlenging zal dat niet voorkomen m.i.
Die soepzooi is 1 ding, er is geen enkele mogelijkheid om de deal in werking te laten treden in de periode tussen een eventuele goedkeuring (dat zou volgende week ergens zijn, en 29 maart (volgende week vrijdag). Wat er ook gebeurt, zolang er geen no-deal komt (afgekeurd door het Britse parlement), is een verlenging nodig. Zelfs de hardline Brexiteers zijn het daar nu wel over eens.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brexit

Bericht door Durashift »

Het zal wel..
Het parlement mag dan wel een no-deal scenario afgewezen hebben.. als ze niet voor de deal stemmen die op tafel ligt.. komt er ook geen verlenging.. en wordt het gewoon een exit zonder deal eind deze maand, lijkt mij. Tenzij ze een brief sturen dat ze van de hele Brexit afzien..
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Brexit

Bericht door Vinny »

Mijn 'best guess' is dat er een No-Deal No-Brexit scenario in werking treedt, waarbij het Verenigd Koninkrijk alleen formeel uit de Europese Unie stapt, maar alle handels- en immigratiebepalingen tot nader order ongewijzigd blijven. Het zou in ieder geval het verstandigst zijn, maar omdat dit in feite neer komt op het door het parlement afgeschoten 'backstop' model zullen veel Britten er wel moeite mee hebben.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Brexit

Bericht door WSM »

In het statement van hedenavond geeft de PM het parlement even een flinke veeg uit de pan. Desperate times call for desperate measures. Ondertussen is er in London helemaal niemand meer die weet hoe het nu nog verder moet.
Ik dacht bij het begin van de speech dat ze daadwerkelijk zou aftreden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Je bent niet de enige. Maar de komende dagen beloven weer een soap van jewelste, want je beledigt een parlement niet tot het steunen van je voorstel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten