Eurovisie songfestival 2019!!!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door waldo79 »

dylanwild94 schreef:
waldo79 schreef:Persoonlijk heb ik meer met de AVRO qua omroep, maar onderschat niet de populariteit van meer volkse muziek.
ja want Frans Duits speelt volgens mij echt voor volle zalen. _O- :')
Die schnabbelt zo links en rechts aardig wat bij en bovendien draagt hij ook bij in het bedrijf van zijn ouders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Suus »

trolly schreef:Wie is Frans Duits?
Doet mij denken aan die keer dat mijn collega vroeg “ken jij Frans?”, ik antwoordde met “Frans wie?” maar ze wou weten of ik Frans kon lezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door diederickx »

Het schijnt dat er ooit reclame is gemaakt voor een "Nederlands programma met Frans Duits".
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Z2N »

Voor wie denkt dat Nederland volledig kansloos is dit songfestival, wees getroost: Frankrijk heeft gisteren een blunder begaan. Want waar de internationale vakjury zijn punten vooral gaf aan Seemone (94 punten), besloot het kijkend publiek te gaan voor Roi van Bilal Hassani, dat 50 punten van de vakjury maar 150 punten van het kijkend publiek kreeg. Het is dat Frankrijk een van de Big Five is, want anders zouden we weer niet naar de finale zijn doorgekomen... :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Suus »

Ik kan nog niet beoordelen of Nederland volledig kansloos is, want we kennen het nummer nog niet.

Ik denk echter dat Frankrijk hiermee juist wel een slimme zet heeft gedaan. Het hele queer-imago heeft enorm veel voordelen bij de publieksstemming.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Abus »

Frankrijk zendt dus een Engelstalig nummer in. Dat is al behoorlijk vernieuwend volgens mij.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Voor wie denkt dat Nederland volledig kansloos is dit songfestival, wees getroost: Frankrijk heeft gisteren een blunder begaan. Want waar de internationale vakjury zijn punten vooral gaf aan Seemone (94 punten), besloot het kijkend publiek te gaan voor Roi van Bilal Hassani, dat 50 punten van de vakjury maar 150 punten van het kijkend publiek kreeg.
Op die manier werd Joan "Indianentooi" Franka ooit de Nederlandse inzending.... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door trolly »

Abus schreef:Frankrijk zendt dus een Engelstalig nummer in. Dat is al behoorlijk vernieuwend volgens mij.
Ah, Engels dus. Dank, dat is heel verhelderend.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door BrengMe »

Engelstalig? Ik noem dit eerder Franstalig met her en der wat Engelstalige zinnen er doorheen gesmeten... :X

Zo vernieuwend is dit niet. In 2016 en 2017 zong Frankrijk ook al voor een deel in het Engels.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Abus »

Dat is me in 2016 en 2017 dan helemaal niet opgevallen. Misschien is het nu wat beter verstaanbaar Engels. Ik zal de Franse inzendingen van 2016 en 2017 een proberen terug te vinden.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Durashift »

^^^ eh, die heeft BrengMe al voor je gelinkt hoor. :wink:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door trolly »

Abus schreef:Misschien is het nu wat beter verstaanbaar Engels.

:shock:




_O-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Z2N »

Niet álle Fransen spreken onverstaanbaar Engels Trolly, al is het maar de vraag of ik een goed voorbeeld ben als halve Nederlander. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door trolly »

Neuj, dat zal best. Maar als deze held een voorbeeld moet zijn van wat beter verstaanbaar Engels zal je het vast met me eens zijn dat dat weinig hoop geeft...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Mdk »

We hebben het hier wel over Frankrijk he :')
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door SLToilet »

BrengMe schreef:Engelstalig? Ik noem dit eerder Franstalig met her en der wat Engelstalige zinnen er doorheen gesmeten... :X

Zo vernieuwend is dit niet. In 2016 en 2017 zong Frankrijk ook al voor een deel in het Engels.
Ik meen me ook Anggun te herinneren, een Indonesische zangeres woonachtig in Frankrijk, ze kreeg enkele jaren eerder, in 2012, al kritiek omdat ze ook in het Engels zong. Tja zo zijn die Fransen :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Z2N »

2012 was nog onder Sarkozy, sindsdien is de houding van Frankrijk wel wat veranderd. Na de show van 2015 heeft een minister openlijk op de radio verklaard dat de inzendingen wat meer naar de smaak van Europa gemaakt moesten worden, dat lukt sindsdien wat beter.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Vinny »

Suus schreef:
trolly schreef:Wie is Frans Duits?
Doet mij denken aan die keer dat mijn collega vroeg “ken jij Frans?”, ik antwoordde met “Frans wie?” maar ze wou weten of ik Frans kon lezen.
Frans Duits, je weet wel: die niet in het Engels zingt :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Suus »

Overigens, over Duncan is nu de heersende theorie dat Ilse de Lange hiermee Waylon een hak wil zetten, nadat Waylon vorig jaar heeft verklaard dat Waylon muzikaal gezien de beste inzending van 2018 was, ondanks dat Waylon 18e werd. En dat Waylon vond dat hij onterecht te weinig aandacht kreeg van de “negatieve” media nadat anderen de act van Waylon racistisch hadden genoemd, wat volgens Waylon onterecht was. En omdat Waylon vindt dat Waylon elke vier jaar Nederland zou moeten representeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Mdk »

Waykon is dan ook het meest narcistische stuk vreten dat ooit uit mn prachtige Apeldoorn gekomen is. Die moet je sowieso niet serieus nemen
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Suus »

Na een jaartje betrekkelijke rust is er weer een nieuwe Rusland-Oekraïne Songfestival-rel. *O* Maar eerst een flashback:

In 2014 deden de zusjes Tolmachevy mee en werden ze door het publiek aanwezig bij de opnames steeds getrakteerd op boe-geroep. Dit onder meer omdat het liedje vermoedelijk over de Krim zou gaan, wat toen net door Rusland was geannexeerd.

In 2016 deed Oekraïne mee met het liedje 1944 van Jamala, wat ging over de verdrijving van de Krimtartaren door Stalin. Het nummer won uiteindelijk de competitie. De Russen vonden het nummer politiek beladen en gaan over de huidige situatie over de Krim en waren boos op de organisatie, maar de EBU negeerde het protest.

In 2017 was het songfestival in Kiev omdat ze vorig jaar gewonnen hadden. De act van Rusland mocht het land niet in omdat ze in de door Rusland geannexeerde Krim had opgetreden en dan krijg je geen visum. Na lang kibbelen besloot Rusland dat jaar uiteindelijk niet mee te doen.

En nu 2019: afgelopen weekend won Maruv in Oekraïne de nationale voorrondes en zou daarom het land vertegenwoordigen. Maar Maruv is een al wat bekendere act en treedt regelmatig op in Rusland. Onder druk van de politiek besloot de publieke omroep dat Maruv een contract moest ondertekenen dat optredens in Rusland zou verbieden tot na het songfestival. Maruv wil dat echter niet tekenen en trok zich daarom terug. Andere acts weigeren Maruv te vervangen en nu doet Oekraïne dit jaar dan maar niet mee...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door dylanwild94 »

En maar blijven volhouden dat het Eurovisie Songfestival niets met politiek te maken heeft. :') _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door TimoD »

Ik vind het lachwekkender dat men claimt dat het iets met muziek te maken heeft.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Z2N »

Maar dat klopt toch ook? Songfestival kijk je voor geopolitiek op microniveau, of om het Scherbatzky-drinkspel te spelen met valse noten ipv 'but uhm'. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2019!!!

Bericht door Suus »

Ik presenteer... de Nederlandse inzending!!!
(terwijl ik dit post heb ik nog niet gekeken! Ga ik nu doen!)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten