Materieelcomfort

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Materieelcomfort

Bericht door Plutona »

Wat is naar jullie mening het meest comfortabele materieel wat er momenteel op het Nederlandse spoor rijdt?
Zelf ben ik erg fan van de Protos-stellen op de Valleilijn en - als dat meetelt - de Duitse rijtuigen van de IC Amsterdam-Berlijn.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Materieel

Bericht door katvis »

Persoonlijk ben ik fan van de eerste klas ICR en de NS Flirts
PSA: Links gaan, rechts staan
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Materieel

Bericht door dennistd »

Eerste klas ICM (en voor de modernisering de eerste klas van de IC Berlijn, Avmz-rijtuig).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Materieelcomfort

Bericht door Ardan »

Topic verplaatst naar het Ontmoetingspunt. Voor meningen en verkiezingen is de Vraagbaak niet bedoeld. Tevens topictitel verduidelijkt.
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Materieelcomfort

Bericht door Jef400 »

Ik reis voornamelijk in de tweede klasse. Zelf ben ik weg van de stoelen in de ICMm-stellen en ICR-rijtuigen. Ik doezel lekker weg en heb nooit pijn als ik in die stoelen zit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Materieelcomfort

Bericht door Meltrain »

Ik ben juist niet zo'n fan van ICM, want die plastic laag op de stoelen zit vrij oncomfortabel.
Tegenwoordig heb ik liever VIRM (en dan vooral VIRM-2/3) dan ICM.

Verder vind ik SNG comfortabeler dan FLIRT.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Materieelcomfort

Bericht door Michael »

Van het sprintermaterieel vind ik FLIRT het meest comfortabel.

Van het intercitymaterieel staat ICR bij mij bovenaan. ICM heb ik ook geen problemen mee. Wel gaat mijn voorkeur uit naar de ICM waar de prullenbakken in de stoelen verwerkt zitten en niet apart aan de stoelen is gehangen waardoor ik continue mijn knie er tegenaan stoor. Weet alleen niet meer precies of het bij de ICM met 3 bakken of ICM met 4 bakken is.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Materieelcomfort

Bericht door waldo79 »

Bij de drietjes stoot je je knietjes (A)

ICM en ICR vind ik best prettig. Van VIRM alleen die paarse stoffen stoelen in de zesjes. En het stof in de eerste klasse. Al dat kunstleer ervaar ik niet als ene vooruitgang. DDZ en de nieuwste VIRM nee dankje.

SLT moeten de leren zittingen nog inzakken, maar gelukkig raken we van die stofhopen verlost. SNG en SGM zitten beide beroerd, zowel eerste als tweede klas. Flirt valt wel mee, maar dan nog liever mat64.

In GTW lijk ik van de stoel te glijden. Protos zit wat hard naar mijn smaak.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Materieelcomfort

Bericht door umbusko »

Vanuit de IC Berlijn bevestig ik dat die best prima zit. :mrgreen: (Edit: al helemaal als er niemand achter of naast je zit en je dus ongegeneerd je stoel naar achter kunt doen. *O* )

Voor de rest: ICR en ICM (tussenarmleuningen! :Y ). De Arriva Flirts vind ik een stuk comfortabeler dan die van de NS, met name de stiltecoupé. En de Protos was in mijn herinnering ook wel oké, maar daar heb ik pas één keer ingezeten. De Arriva D-GTW’s met 3-2-opstelling vind ik zeker als ze vol zitten toch wel het minst comfortabel.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Materieelcomfort

Bericht door reisthijs »

waldo79 schreef:Bij de drietjes stoot je je knietjes (A)
Voor de rest vind ik niks mis met ICMm, en in de viertjes heb je gelukkig geen last van prullenbakjes.

Ik zit nu in een VIRMm, daarin vind ik de grootste misser de armleuningen aan de raamzijde op de bovenverdieping, waarom zij die niet opklapbaar?! Die zitten echt gruwelijk in de weg. Ze zijn ook totaal overbodig omdat er armleuningen in de zijwand zijn ingebouwd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten