? aan de Trainspotters

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

? aan de Trainspotters

Bericht door ICE11 »

Ik denk wel dat hier ook de een of andere trainspotter onderweg is, dus vraag ik even:

Weet iemand, hoe het met de punctualiteit van goederentreinen naar/van de Sloehaven zit (DR van rolandrail.nl ken ik). Vooral Captrain vanuit Sittard en DB Cargo uit Kijfhoek hebben mijn interesse.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: ? aan de Trainspotters

Bericht door BR628 »

Wat wil je precies bereiken met deze vraag? Punctualiteitscijfers zijn alleen bekend bij ProRail en bij de betreffende goederenvervoerder. Of wil je weten of de gepubliceerde dienstregeling in de praktijk aangehouden wordt i.e. dat je er van op aan kan dat als je op pad gaat de betreffende trein ook gaat zien? Dan raad ik je aan eerst maar eens het volgende door te lezen: http://www.rolandrail.nl/drgl/regels.htm

En verder kan ik je alleen nog adviseren de fora die over cargo gaan in de gaten te houden en daar ook actief aan mee te doen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: ? aan de Trainspotters

Bericht door ICE11 »

De "ongeschreven regels" ken ik, omdat het zeker niet de eerste keer is dat ik voor goederentreinen op pad ga. Ik bedoelde dan ook, of er misschien ervaringen zijn, dat de genoemde treinen vaak te vroeg rijden of meestal op tijd.... Bij voorbeeld hadden wij hier in de buurt in het voorjaar een goederentrein bij die iedere trainspotter wist, dat ie altijd meerdere uren te laat zou rijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ? aan de Trainspotters

Bericht door ArrivaBas »

Onder ons als hobbyisten is de gemiddelde punctualiteit alleen maar bekend onder de spotters die betreffende goederentreinen frequent zien rijden of hem fotograferen. Dan nog is dat louter ervaring en zul je voor de meest betrouwbare cijfers contact moeten leggen met de vervoerders of PrutsRail.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: ? aan de Trainspotters

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef:Onder ons als hobbyisten is de gemiddelde punctualiteit alleen maar bekend onder de spotters die betreffende goederentreinen frequent zien rijden of hem fotograferen.
Ik dacht hier toevallig zo iemand aan te treffen..... :wink:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ? aan de Trainspotters

Bericht door Daantje »

Ik weet van vroeger toen ik elke ochtend in Goes op de trein stond te wachten dat er altijd dan een hele lange goederentrein door kwam dus zo'n rare vraag is het niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ? aan de Trainspotters

Bericht door ArrivaBas »

Nog een voorbeeldje: Een werkdagelijkse Unit Cargo richting Lage Zwaluwe e.v. komt eigenlijk altijd rond 15:45 langs Dordrecht Zuid. Uit mijn ervaring is die trein altijd nagenoeg op tijd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 58 gasten