Het slechtste perron van Nederland

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Het slechtste perron van Nederland

Bericht door trolly »

Meltrain schreef:Ik heb zojuist een enquête ingevuld over spoor 5 van Utrecht Centraal. Wie mij al wat langer kent, weet dat ik dat zo'n beetje het slechtste perron van Nederland vind, dus ik was er niet heel positief over.
Dat zal best, maar toch jeukt er iets, en er is altijd baas boven baas. Dus graag uw kandidaten!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Wannes »

Het perron van Beesd mag er ook wel zijn. Één zeer smal eilandperron waar net een geleidelijn op past met 0 stationsmeubilair op het perron. Het enige dat daar is is een abri op het stationsplein.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Tom024 »

Onze Vrouw ter Nood.

Of: perron 3 te Odb. Als de meester hem niet lekker weg zet, staat er een abri pal voor de deur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Suus »

Stoppen er treinen planmatig op spoor 3 in Odb?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Tom024 »

Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat de wissels naar spoor 3 tegenwoordig op de klem liggen. Jarenlang vaste reiziger, tegenwoordig kom ik er nooit meer.

Vroeger stopte er planmatig 's avonds laat een of twee treinen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door ArrivaBas »

Ik nomineer beide perrons van Dordrecht Zuid. Beschutting is bijna geheel afwezig (op met name spoor 2), De perrons zijn smal (als ik dwars op het perron zou gaan liggen steken mijn voeten in het omgrenzingsprofiel) en worden op sommige plekken net niet met tape op de pijlers gehouden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Tom024 »

Maar waarom zou je dwars op het perron gaan liggen? Je ziet jezelf als dwarsligger?
Alargule

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Alargule »

Dan moet je niet op het perron gaan liggen...
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door en-es »

Perrons zijn volgens mij inderdaad niet bedoeld om er op te liggen :P
Alargule

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Alargule »

Vertel dat vooral ook even aan deze Darwin-award:

Afbeelding

De perronbreedte lijkt de ArrivaBastest overigens goed te doorstaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Suus »

Dordrecht Zuid moet nog een keer vervangen worden, want het perron is op dit moment te hoog voor de treinen die er stoppen.

Over het algemeen vind ik kromme perrons erg onprettig, zoals Muiderpoort aan het spoor van/naar Utrecht. En in Beverwijk zijn de perrons ook zo krom als een banaan.

Spoor 11 in Gouda is ook een aanfluiting, geen overkapping terwijl de rest van het station er wel een heeft. Gelukkig is er na jaren klooien wel eindelijk een echte trap, van de noodtrap zakten de treden met de maand verder door.

Ik weet ook niet hoe het met Diemen Zuid is, maar dat perron had last van grote bobbels doordat er luchtbellen onder de toplaag waren ontstaan. Had daarom ook veel last van plassen.

Het nieuwe treinperron van station RAI vind ik ook altijd waardeloos. Als je op het oude perron staat sta je droog, uit de wind en is het meeste snelweggeluid weg. Maar op het nieuwe perron sta je er net zo onprettig als Amsterdam Zuid (wat ook waardeloos smalle perrons heeft trouwens).

En als dit topic een half jaar geleden was gestart had ik ook station Boskoop genomineerd, maar dat heeft een nieuw perron gekregen en nu is alles er geweldig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Daantje »

Het perron van metrolijn E richting Rotterdam op Laan van NOI was ook slecht met veel losse tegels en een afbrokkelende geleidelijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Daniel »

Wat Diemen Zuid betreft zag ik laatst een bericht van ProRail over de vervanging van de toplaag.

En qua slechte perrons: spoor 9 en 12 in Utrecht natuurlijk. Sowieso al bijzonder dat die perrons nog breder moesten gezien ze al best breed waren. En natuurlijk verrekte stom dat te doen nadat de nieuwe perronkap geplaatst was, waardoor je nu bij het instappen alsnog in de regen staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef:Dordrecht Zuid moet nog een keer vervangen worden, want het perron is op dit moment te hoog voor de treinen die er stoppen.
Laat station Dordrecht Zuid nou net het onderwerp van mijn eerste individuele verslag voor mijn studie zijn (stuur een PB als je interesse hebt.). Voor een betere toegankelijkheid moet inderdaad niet alleen het perron 5 cm verlaagd worden. Het station is namelijk alleen met trappen te bereiken. Er is geen enkele lift of helling aanwezig. Maar qua ruimte is een nieuw toegankelijk station (of alleen liften bijbouwen) op deze plek niet onmogelijk. Daarvoor moet echter wel aansluitende tunnelbak van de Galileïlaan ook ingrijpend verbouwd worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Daniel »

Aannemelijk is het makkelijker het spoor 5 cm hoger te leggen i.p.v. het perron te verlagen. Het perron verlagen komt bij Dordrecht Zuid immers neer op slopen en opnieuw bouwen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Hainje »

Nee nee nee Daniël, nu denk je écht te eenvoudig! :N
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Suus »

Kan vrij vlot hoor, station Waddinxveen Noord is afgelopen zomer volledig afgebroken en weer opnieuw neergezet. Bovendien zijn er nog wel meer problemen, bijvoorbeeld dat de aanbouw van het perron hoger is dan het perron zelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door ZO6176 »

Is dat gewoon niet stadshagen? Je komt daar niet weg en ligt voorlopig voor jan met de korte achternaam.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Z2N »

Die keer dat ik daar de trein heb gepakt werd ik er ook goedwel weggeblazen, dat helpt ook niet. Gelukkig is het nog zes weken wachten tot je er weer kan instappen, dus dan is het verschil met een Grou-Jirnsum niet zo groot meer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Milco »

Mag ik Almere Buiten nomineren? Doordat het in een bocht ligt, kun je op spoor 2 zowat de trein inrollen terwijl je op spoor 1 zowat een bergbeklimmer voelt om de trein in te komen, zeker bij een VIRM met nog een trappetje...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door JordiBrabant »

Suus schreef:Dordrecht Zuid moet nog een keer vervangen worden, want het perron is op dit moment te hoog voor de treinen die er stoppen.
Was er niet ergens een plan om heel Dordrecht Zuid te vervangen door 1 of 2 nieuwe stations: Leerpark en Amstelwijck? Lijkt me dan een beetje zonde om ook nog Dordrecht Zuid te gaan herbouwen. Of zijn de plannen afgekeurd?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Aking »

Liggen er niet nog wat perrons weg te rotten richting IJmuiden? Of is dat allemaal busbaan tegenweurdig?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Daniel »

Het is niet allemaal busbaan geworden. Op het laatste stuk door IJmuiden heen ligt er een fiets- en wandelpad op het voormalige tracé en daar ligt ook nog een stuk perron van het voormalige Velsen-IJmuiden Oost als ik me niet vergis in de stationsnaam.
JordiBrabant schreef:Was er niet ergens een plan om heel Dordrecht Zuid te vervangen door 1 of 2 nieuwe stations: Leerpark en Amstelwijck? Lijkt me dan een beetje zonde om ook nog Dordrecht Zuid te gaan herbouwen. Of zijn de plannen afgekeurd?
Dat plan is er geweest ja, waarbij ik zelf niet zo de zin van station Leerpark zie (dat station zou zo'n beetje op loopafstand van station Dordrecht liggen door de scherpe bocht in het spoor van Dordrecht naar het zuiden).
En station Amstelwijck zou nogal afgelegen liggen, die was volgens mij al afgeschoten. Dan is er ook nog een tweede plan om station Zuid een stukje naar het zuiden op te schuiven (station Copernicusweg, bij de eerste overweg na Dordrecht Zuid). Maar hoewel de ligging van Dordrecht Zuid qua bereikbaarheid niet optimaal is zou dat met die nieuwe plek nou niet persé veel beter worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door ArrivaBas »

De meeste gebruikers van station Dordrecht Zuid komen met de fiets. Bij de Copernicusweg is oversteken met de fiets niet geheel veilig. Er gebeurt nogal eens een aanrijding met verkeer dat de N3 verlaat of oprijdt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het slechtste perron van Nederland

Bericht door Daniel »

Dat, en bij de huidige plek van station Dordrecht Zuid ligt er vele malen meer bewoond gebied op fietsafstand dan bij een station Copernicusweg. Bijvoorbeeld vanaf de omgeving Keplerweg is het huidige station nog ideaal per fiets te bereiken, terwijl je naar een station bij de Copernicusweg relatief om moet fietsen. Ook ligt de huidige plek voor heel Crabbehof op fietsafstand en de eventuele toekomstige plek totaal niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten