Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Wat is jouw favoriete NS-Sprinter?

NS FLIRT
17
38%
R-NET FLIRT
4
9%
SGM
7
16%
SLT
7
16%
SNG
10
22%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Suus »

Wanneer je op dit forum vraagt naar iemands favoriete treinmaterieel, is het bijna altijd materieel bedoeld voor intercitydiensten dat bovenaan staat. Nu daarom eens een andere vraag: Welk van de vijf type sprintermaterieel van NS is jullie favoriet?

Laat het weten in de poll hierboven en onderbouw je keuze eventueel met een reactie hieronder *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door JordiBrabant »

DDZ *trein*
Of zijn een paar omlopen op de Veluwe niet genoeg om het als sprintermaterieel te laten gelden? Anders FLIRT.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Meltrain »

SNG: (relatief) comfortabele stoelen en veel beenruimte. *trein*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Daniel »

De R-net FLIRT. Op zich qua comfort vergelijkbaar met de NS versie, maar met een interieur dat een stuk rustiger aan de ogen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Cora »

FLIRT, Prima trein. Is ook de enige sprinter waar ik zonder nadenken instap.

Had laatst een SLT als IC en nee dankje weg ermee :6
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door isadora »

Die van Hilversum naar Utrecht.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
teun
Berichten: 1509
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door teun »

Voor mij een SLT op voorwaarde dat het een toiletvariant is, die omroep van de FLIRTs en de SNG word ik namelijk helemaal tureluurs van...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door trolly »

isadora schreef:Die van Hilversum naar Utrecht.
:Y

Die op tijd rijdt, danwel een beetje vertraging heeft als ik dat ook heb. En liefst eentje met stoelen waarop nog niemand zit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door reisthijs »

SLT dus. Prima stoelen (in tegenstelling tot SNG) en gewoon nog prullenbakjes onder de tafeltjes.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Suus »

De nieuwe bekleding van de SLT maakt het ondertussen meer een SM-SLT :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door jelmerrr »

Ik heb nog nooit in een SNG gezeten dus kan daar niet helemaal over oordelen...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door ArrivaBas »

Mijn favoriete Sprinter is de FLIRT. Ik vind de stoelen meer dan prima zitten en de aanwezige stopcontacten zijn erg prettig. Wel mag wat mij betreft de wandbekleding in alle Sprinters wat donkerder. Nu ogen de treinen van binnen nogal klinisch. En ze gaan zelden stuk. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door AppleMoose »

NS-Flirt/R-Net-flirt (Is mij om het even), zonder automatische koekblikomroep, onder voorbehoud dat ik nog nooit in een SNG heb gezeten en dus zodoende ook niet kan bepalen of dat materieel wel of niet mijn voorkeur geniet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Michael »

Mijn favoriete sprintermaterieel is toch wel de NS Flirt. Comfortabele stoelen. genoeg beenruimte. SLT heb ik veel te weinig beenruimte. De prullenbakjes in de SLT vervloek ik want daar stoot ik continue mijn knieën tegen aan. En in een vierzitter zit je zo'n beetje knietje te vrijen als er iemand tegenover je zit.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door VIRM »

Ik heb te weinig in een FLIRT gezeten om er een goed oordeel over te vellen. De SGM is fijn in die zin dat het een grote hoeveelheid deuren heeft, maar zijn gelet op de hoge instap en gebrek aan airco niet meer van deze tijd (al vond ik het een hele verbetering na de revisie van SGM naar SGMm). Bij de SNG zijn de stoelen echt veel te smal, zit deze ook echt ontzettend oncomfortabel en mag NS eens een keer iets aan de automatische afroep doen. Dus kom ik uit op de SLT, al is de oude stoffen bekleding daar comfortabeler en kun je he tbeste in een tweezits gaan zitten.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door umbusko »

Het is het eigenlijk allemaal net niet...

Bij FLIRT en SNG vind ik die blikomroep inderdaad een heel groot minpunt. Daarnaast vind ik de treinen ook heel luid; ik word echt tureluurs van al die piepjes, knipperlichten en omroepen. In de FLIRT vind ik de stoelen te recht, waardoor ik de tussenarmleuning nog meer mis dan normaal. Dat plastic flubberdingetje dat de wel aanwezige leuning moet voorstellen, vind ik ook niet echt fantastisch. En dan nog een gebrek aan tafeltjes. :N SNG doet het iets beter, maar heeft ook niet al te beste stoelen en beroerde rijeigenschappen.
Ik heb maar één keer in een R-NET FLIRT gezeten, maar dat vond ik al helemaal niet aangenaam. Van die akelige voorgevormde stoelen en het ding maakte een geluid alsof het een heel zwaar leven had. Piep piep zucht blaas tik tik tik pff tik tik piep blaas pff tik tik. :N Bovendien rook het er naar fabriek...
SLT vond ik nooit iets, maar inmiddels wel beter dan die modernere troep. Het crèmekleurige wit vind ik aangenamer dan dat klinische, de omroep is beter en het rijdt fatsoenlijk. De stoelen vind ik niet heel beroerd. Van buiten ziet het er dan weer niet uit, en het geluid van buiten is ook niks. :')
Dus ik denk dat dan toch SGM wint. Niet omdat het zo fantastisch is, maar omdat het tenminste nog een beetje voelt als een echte trein. En: raampjes. *O* (Geen airco, klopt, maar ach. Alleen als het bloedheet is, is dat echt een probleem.) Het kleine tafeltje boven het prullenbakje in de (te krappe) tweezits is heel schattig, de omroep is fatsoenlijk. Tsja, bij gebrek aan beter... En aangezien het vandaag nog mag, nomineer ik DD-AR, want: scheuren met een loc!

Maar eigenlijk is dit hele topic zinloos, want het beste stoptreinmaterieel van de NS is (was :cry: ) natuurlijk Plan V. En de beste stoptrein op het Nederlandse spoor is de Arriva FLIRT (want fatsoenlijke omroep, fatsoenlijke stoelen, goede (!) tafeltjes en een geweldige stiltecoupé waar altijd een plekje te vinden is ook al zit de trein bommetje vol). *trein*
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door katvis »

DD-AR *trein*
PSA: Links gaan, rechts staan
Mdk
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Mdk »

Het verbaast me zo veel positieve reacties over de slt te zien, ik vind het zelf de minste van het hele stel.

Toegegeven, de stoelen zijn beter dan die van de flirt en SNG, maar DDZ heeft dan nogsteeds een gigantische voorsprong wat dat betreft. (zou het misschien te maken hebben met dat het nu eigenlijk intercities zijn? :mrgreen:)

DD-AR ga ik nieteens over beginnen, dat zijn gewoon roestige koekblikken die hun tijd al lang vorobij zijn, waar men (volgensmij) puur uit nostalgie nog positief naar kijkt.

maar op de SLT terugkomend, het is simpelweg te krap. de stoelen zijn niet bepaald comfortabel, er zijn enorm veel vierzits waar in er geen mogelijkheid is om op een comfortabele manier tegenover elkaar te zitten, en door de misplaatste prullenbakjes is zelfs naast elkaar niet handig.
in de rijopstelling is er ook nauwelijks beenruimte, en de gladde vorm, hardheid van het plastic van de stoel, ontbreken van een tafeltje en iets om je voeten op te steunen maken het onmogelijk voor een lang iemand om ook maar voor 5 minuten een comfortabele positie te vinden. ook het ontbreken van stopcontacten, en wc helpen niet.

Voor mij zijn (DDZ niet meegerekend), de flirt en sng toch wel erg comfortabel. de stoelen zijn niet top, maar ze hebben wat meer beenruimte, stopcontacten, trekken lekker soepel op, hebben fatsoenlijke voorzieningen, en hebben de prullenbakken niet op de plek waar je knie graag wil zitten maar gewoon op de balkons. geen enkel probleem in een sprinter. SNG rijdt m.i. iets soepeler, maar dat kan best de nieuwigheid zijn.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door AppleMoose »

SLT is gewoon een miskleun :Y Heb 10x liever een DD-AR of SGMm als stoptrein.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Lijn 45 »

Mijn favoriet is mat '64.*trein*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Z2N »

Doe mij maar Klaas, de R-net Flirts zitten prima, hebben plee, usb-poorten en in de eerste klas ook stopcontacten en tapijtvloer. Bovendien rijden de machinisten op Alphen-Gouda zonder HC, en dus zijn de stops korter en de rit daarmee lekker vlot.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door trolly »

Lijn 45 schreef:Mijn favoriet is mat '64.*trein*
Dank voor je reactie. Je hebt gelijk, maar bent ook een beetje laat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door VIRM »

DDAR, DDZ en Mat’64 mogen allemaal niet van tante Suus he?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door ODRAIL »

De poll aanpassen is zeker te moeilijk?

Verder ben ik het volledig een met de reactie van umbusko :pos: :wink: .
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door ZO6176 »

Mat 64 staat uiteraard bovenaan maar daar had je voor mijn gevoel ook veel verschil in. Het liefst zat ik in een stel uit de reeks 841-935. Vanaf 936 vond ik deze wat minder. Ook de 401-438 en 441-483 waren prima. Waar het verschil vandaan komt geen idee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten