Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik heb gisteren een stelletje zien lopen met een masker zoals dit:

Afbeelding

Ik krijg er eerlijk gezegd een beetje een apocalyptisch idee bij. En of dit nu echt werkt is mij ook niet helemaal duidelijk, want ik vond vooral webshops voor “Urban Gardening” die dit soort dingen verkopen, en daar is virusbesmetting voorkomen niet direct hét verkoopdoel zeg maar...

sirvinniei schreef:Kan best begrijpen dat het lastig ligt met het gedeeltelijke gebod op gezichtsbedekking.
Gezondheidsredenen is een van de uitsluitingen in het gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekking. Gezondheidsmaskertjes mogen dus wel.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 08 mar 2020, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ach, kennelijk leven die mensen aardig met 'angsten'..

Mondkapje heeft geen zin als er geen sprake van besmetting is, zover ik de berichten heb gevolgd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8837
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

sirvinniei schreef:Een buschauffeur die ik een paar weken geleden had was ook boos op GVB omdat hij geen mondkapje mocht dragen, omdat het mensen afschrikt. Kan best begrijpen dat het lastig ligt met het gedeeltelijke gebod op gezichtsbedekking.
Zijn mondkapjes verplicht voor Amsterdamse buschauffeurs?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Andersom, als ik sirvinniei goed begrijp: ze mogen dus juist niet.
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: Coronavirus

Bericht door ibodejoode »

Z2N schreef:De uitwerkingen van het nieuwe coronavirus op het Nederlandse OV zijn nog niet zo groot, dus valt daar nog niet zoveel over te bediscussiëren. Achter de schermen zullen er ongetwijfeld wel maatregelen genomen zijn, maar om nou te gaan roddelen over wanneer NS-personeel stopt met door de treinen lopen of wanneer de eerste buslijnen stoppen met rijden schiet niet erg op.
Dit heeft er dus wel mee te maken: http://www.prorail.nl/nieuws/prorail-ne ... ngscentrum
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Vandaag had ik een chauffeur met latex handschoenen aan, maar die zat met die handschoenen ook aan z'n gezicht dus dan hebben die dingen alsnog niet veel nut.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

Dat heet overbezorgd zijn of nog beter compleet doorschieten. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ja precies.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3462
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Op mijn standplaats zijn er vandaag toch een aantal chauffeurs thuis gebleven. Anderen gingen echter, vrolijk hoestend, gewoon door.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Zonet in de bus gehoord: "met jou wil ik wel in karantiene zitten". Waarop een jongedame antwoordt: "het is karantèhne, mafneus". Als deze pandemie ergens toe leidt, is het wel de betere Franskennis van de tjakka's met bontkraag. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Iedereen in Noord-Brabant (dus ook de kerngezonden onder ons) wordt inmiddels geadviseerd om thuis te werken de komende week.

Maar de jaarlijkse carrièredagen van mijn universiteit dan, die morgen van start zouden gaan met een slordige 3500 studenten en 180 bedrijven uit alle windstreken? Die gaan gewoon door uiteraard :Y
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Wat betreft dat tweede: het lijkt me dat die universiteit in Brabant is?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Op mijn Eindhovense universiteit is het vandaag iig Career Expo/ Wervingsdagen het lijkt me stug dat dezelfde bedrijven vandaag op een andere plek om staan te werven.
Meer on-topic: in Oosterhoutse bussen ligt sinds gisteren een pakje desinfecterende doekjes in de geldlade. Natuurlijk om na een chauffeurswissel even het stuur en het dashboard te ontsmetten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3462
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Die liggen in alle Brabantse Arriva-bussen. :wink:

De grap is alleen dat het hygiënische doekjes zijn en geen desinfecterende. Gok dat het effect dus vooral psychisch is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

JordiBrabant schreef:Op mijn Eindhovense universiteit is het vandaag iig Career Expo/ Wervingsdagen het lijkt me stug dat dezelfde bedrijven vandaag op een andere plek om staan te werven.
Dit evenement werd vandaag live op TV afgelast door de burgemeester van Eindhoven :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:De kans dat mijn vakantie naar Noord- en Zuid-Korea komende maand doorgaat is ondertussen kleiner dan de kans dat ik de staatsloterij win (en ik doe niet eens mee met de staatsloterij).
Die vakantie is nu verschoven naar over een jaar.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nou, maar hopen dat je over een jaar niet ten onder bent gegaan aan de corona dan *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Vanaf morgen worden stapsgewijs alle overgebleven langeafstandstreinen tussen Oostenrijk en Italië geschrapt (link). Ook de Thello-treinen tussen Frankrijk en Italië vallen sinds vanavond uit. De TGV-treinen naar Italië en de EC-treinen tussen Zwitserland en Italië rijden vooralsnog planmatig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Oh, ik dacht vanavond te horen dat transitverkeer nog wel door mocht, of gooien ze de grenzen nu helemaal dicht?
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Maar die treinen zijn natuurlijk geen transitverkeer, en ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat mensen in Italië gaan overstappen. (Om hoeveel mensen zou dat eigenlijk gaan?) Het enige transitverkeer qua trein dat ik zo kan bedenken is de trein Nice-Moskva.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Die trein is aldus de RZD tot nader orde geschrapt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Ferdinand »

Mijn tripje volgende week naar Cambridge is ondertussen ook al afgelast vanwege het Coronavirus :cry: .

Zelf heb ik het idee dat het probleem wel meevalt, zeker in het VK. Nu zelf aan het kijken of er wat op eigen gelegenheid te regelen valt.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Coronavirus

Bericht door Cora »

Ik heb voorlopig nog geen last van het coronavirus. School gaat gewoon door :6

2 weken quarantaine kan ik wel gebruiken. Even uitslapen *O*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In Zwitserland mogen reizigers bij de bus geen gebruik meer maken van de voordeur en is in de bus zelf het gangpad versperd tussen de voorwielen.

Persfoto uit Zürich:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Sgb »

Is het eigenlijk nog ''veilig'' om een dagje te treinen door NL?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten