Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar dat is toch al maanden zo? of is dat advies afgezwakt geweest in de tussentijd?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Sinds 1 juni (dacht ik...) mocht "iedereen" weer met het ov, maar wel met mondkapje...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Milco schreef:Ik hoorde toch iets over "gebruik het ov alleen voor noodzakelijke reizen". Jammer, want ik heb eind deze week een aantal ADV-dagen die ik toch moest opmaken en ik wilde juist gaan reizen... -0-
Trajectvideo uit Zwitserland aanzetten op je breedbeeld-tv en lekker een audioboek luisteren op je smartphone. Lekker reizen in je eigen woonkamer :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Milco schreef: ma 14 dec 2020, 19:35 Sinds 1 juni (dacht ik...) mocht "iedereen" weer met het ov, maar wel met mondkapje...
Officieel gold wel al sinds ergens in oktober "beperk het aantal reizen".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Rijksoverheid.nl ligt plat _O-

Mooie combi wel, de overheid en ICT *O*
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Vind het wel weer jammer dat de nadruk zo wordt gelegd op OV-reizen. Zeg dan gewoon ‘maak alleen noodzakelijke reizen, zowel met het OV, auto, fiets of wat dan ook’ (maar dan korter en bondiger), maar druk niet nog eens een extra stempel op het OV als een soort trap na.
Maar goed, het was te verwachten dus in dat opzicht verbaast ‘t me niet zo veel. Nu maar m’n abo even opzeggen want die door laten lopen heeft ook niet zo veel nut.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dat viel mij ook wel op ja, juist nadat ze het tijdens eerdere persconferenties nadrukkelijker over alle modaliteiten hadden.
Nou blijft het een dringend advies, dus op zich heb je nog enige vrijheid om te bepalen wat noodzakelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Dat dus; als het aantal reizigers in het OV nu wederom drastisch afneemt, wordt het voor de weinige reizigers in het weekend wel rustiger.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Volgens OV-NL zouden de bestaande beperkte dienstregelingen trouwens in elk geval voorlopig nog voortgezet worden. Nou zal men deels ook al wel rust in het OV ingecalculeerd hebben: met doordeweeks vooral scholieren en noodzakelijke forensen in de bus zou het in de kerstvakantie immers toch al aanzienlijk rustiger geweest zijn.

Maar we zullen zien wat er in januari gebeurd. Eerder lijkt het me voor de vervoerders sowieso lastig al iets over de reizigersaantallen te zeggen die in de kerstvakantie immers toch al stukken lager liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Aking schreef: ma 14 dec 2020, 19:44 Rijksoverheid.nl ligt plat _O-

Mooie combi wel, de overheid en ICT *O*
Burgers en richtlijnen zijn anders ook een mooie combinatie :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Nou, dat wordt de komende tijd online lesgeven -0-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Men wil vooral voorkomen dat iedereen alsnog in het voorjaar massaal op wintersport gaat lijkt me, dat was begin dit jaar immers de aanjager voor de eerste golf. Er hoeft nog maar een besmet iemand rond te lopen immers... (ook na de lockdownperiode lijkt het me sterk dat het aantal besmettingen opeens 0 is)
PHS schreef: ma 14 dec 2020, 21:58Een verdere, tijdelijke uitdunning van de dienstregeling lijkt mij voor de hand liggen.
Bij NS zou dat best kunnen, maar veel van de streekvervoerders rijden in de nieuwe dienstregeling al zo'n beetje de frequenties die ze in het voorjaar ook al reden.
Hoewel er wel een verschil is want in de kerstvakantie zal aannemelijk nog meer vraag wegvallen dan in het voorjaar. Je bent nu immers zowel recreatieve reizigers als een flink deel van de forensen die nog wel noodzakelijk moeten reizen kwijt in die twee weken.
De vraag is vooral of men voor een vrij afgebakende periode nu al direct aanpassingen wil gaan doorvoeren. In het voorjaar is er immers nooit vooraf een periode waarin de maatregelen sowieso zouden gelden gecommuniceerd en was de aanpassing tot nader order.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Aangezien de nieuwe dienstregeling op 3 januari ingaat en de huidige maatregelen t/m 1 januari duren, verwacht ik niet dat er aanpassingen in het OV worden gedaan. Mogelijk wel als de periode opgerekt wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De huidige maatregelen duren tot 19 januari, niet 1 januari.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

De maatregelen duren minimaal tot en met 19 januari. Niet korter en wellicht langer.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Gisteren lijn 32 van Kamp-Lintfort naar Issum gereden, voor 5 scholieren was het hard nodig om met 3 bussen te rijden. :') :mrgreen:

Ben benieuwd hoeveel scholieren vandaag er voor hebben gekozen naar school te gaan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 15 dec 2020, 09:09 De huidige maatregelen duren tot 19 januari, niet 1 januari.
Ik wilde t/m 17 januari typen (dat was de datum die ik ergens las), maar de 5, 7 en q op mijn toetsenbord doen het niet altijd goed. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Stefan schreef: di 15 dec 2020, 09:26 Gisteren lijn 32 van Kamp-Lintfort naar Issum gereden, voor 5 scholieren was het hard nodig om met 3 bussen te rijden. :') :mrgreen:

Ben benieuwd hoeveel scholieren vandaag er voor hebben gekozen naar school te gaan.
Hier zie ik er heel weinig...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: di 15 dec 2020, 09:07 Aangezien de nieuwe dienstregeling op 3 januari ingaat en de huidige maatregelen t/m 1 januari duren, verwacht ik niet dat er aanpassingen in het OV worden gedaan. Mogelijk wel als de periode opgerekt wordt.
In een interview met Pedro Peters van OV-NL was lezen dat voorlopig niet naar een basisdienstregeling wordt afgeschaald. Hooguit kan een lijn waar echt niemand in blijkt te zitten vervallen, dat zal met de schoolbussen wel gebeuren verwacht ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Top vijf veiligheidsregio's die er vorige week het slechtste aan toe waren:
1. Limburg-Noord. 440 besmettingen per 100.000 inwoners.
2. Utrecht. 410,5 besmettingen per 100.000 inwoners.
3. Gelderland-Midden. 400,5 besmettingen per 100.000 inwoners.
4. Flevoland. 394,3 besmettingen per 100.000 inwoners.
5. Hollands-Midden. 374,1 besmettingen per 100.000 inwoners.

Top vijf veiligheidsregio's die er vorige week het beste aan toe waren:
1. Fryslân. 167,7 besmettingen per 100.000 inwoners.
2. Groningen. 186,7 besmettingen per 100.000 inwoners.
3. Drenthe. 209,9 besmettingen per 100.000 inwoners.
4. Zeeland. 219 besmettingen per 100.000 inwoners.
5. Rotterdam-Rijnmond. 246,6 besmettingen per 100.000 inwoners.

Het landelijk gemiddelde vorige week was 317 besmettingen per 100.000 inwoners. Naast de bovengenoemde regio's zaten ook Gelderland-Zuid, Zaanstreek-Waterland, Haaglanden, Zuid-Holland Zuid, Midden- en West-Brabant, Brabant-Noord en Brabant-Zuidoost hier boven.

Dus ik vraag mij af of de uitspraak van WNL dat kappers in Dokkum de dupe zijn van winkelend publiek in de Koopgoot wel klopt :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Sowieso Wakker Nederland...... -0-
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Stefan schreef: di 15 dec 2020, 09:26 Gisteren lijn 32 van Kamp-Lintfort naar Issum gereden, voor 5 scholieren was het hard nodig om met 3 bussen te rijden. :') :mrgreen:
Hier in Aachen beginnen wij met de vakantiedienstregeling al vijf dagen eerder (nog eerder was niet mogelijk vanwege de personeelsplanning) en schooldienstregeling begint in januari twee dagen langer.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik vond deze foto van een demonstrant wel weer typerend. Stop de Corona ditactuur! *O*

Is dit woord al eens gebruikt op OVNL Suus? :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je bent de eerste op het forum met ditactuur *O* Ik krijg het alleen in mijn bericht als ik de autocorrectie tegenspreek (A)

En ook relevant voor dit topic: het reisadvies voor de gehele wereld is nu minimaal oranje :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten