Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Novavax heeft vergunning voor hun vaccin bij de EMA ingediend:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211117_95407813

Ik ben benieuwd hoe lang de procedure zal duren, want de huidige voorzitter van de EMA heeft vroeger voor Pfizer gelobbyd en door een goedkeuring van Novavax zal Pfizer zeker marktaandelen verliezen... :X
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind je twijfel wel erg vergezocht. Ook de EMA ziet dat het überhaupt bestaan van effectieve vaccinaties en geneesmiddelen in deze pandemie belangrijk is. Tot nu toe gingen alle goedkeuringen door de EMA in een noodvaart.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Voor mensen die het niet (helemaal) wisten: corona heeft bij het verspreiden daarvan degelijk een seizoenseffect. https://www.weer.nl/nieuws/2021/wat-is- ... van-corona
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Ene Maurice roept dat nu al 1,5 jaar…
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Er is inderdaad sprake van een soort seizoenseffect, maar dat heeft meer te maken met de opbouw van de activiteiten die mensen ondernemen. In de zomer zijn er meer buitenactiviteiten dan binnenactiviteiten. Als de ventilatie in een binnenruimte matig is zal een virus daar makkelijker verspreiden dan in een binnenruimte met goede ventilatie. Dat is ook de primaire reden dat het zo mis ging met Dansen met Janssen. Bij één persoon die ongemerkt besmet is zal een groot deel van de andere aanwezigen in die ruimte ook besmet raken. Buiten heeft een virus het moeilijk bij de meeste weersomstandigheden.
Dat is ook de reden waarom Zuid-Europa nu pas het begin van de herfstgolf merkt, maar in de zomer ook al hoger in de incidentie zit. Bij zowel warmer als kouder weer zitten mensen meer binnen dan buiten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Helaas zijn politiek en de media daar nog niet achter.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Coronavirus

Bericht door IC140 »

Er is daadwerkelijk helemaal niemand in gerespecteerde politiek en media die stelt dat Corona geen seizoenseffect zou hebben.

Ook is de verklaring voor het seizoenseffect van ArrivaBas gewoon de algemeen aanvaarde verklaring. Dat is natuurlijk ook de reden dat vooral slecht geventileerde binnenruimtes nu eerder moeten sluiten en/of QR-codes moeten scannen.

Het probleem is dat voldoende ventilatie in veel gevallen (zoals discotheken, kroegen, drukke restaurants, schoolklassen) gewoon niet mogelijk is, tenzij er hele gevels uitgebroken worden. Een raampje en een deur open is gewoon onvoldoende.

Overigens laat Griekenland zien dat het seizoenseffect ook weer niet overdreven moet worden. Daar is het zelfs warmer dan in Zuidwest Europa, maar door een lagere vaccinatiegraad zitten ze daar al weken midden in de najaarsgolf.
Laatst gewijzigd door IC140 op do 18 nov 2021, 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Alleen de mate van het seizoenseffect op het virus wordt niet onderkent. Bijvoorbeeld in het voorjaar werd de daling van het aantal positieve testen toegeschreven aan vaccinatie, maar de jonge doelgroepen waren nog helemaal niet gevaccineerd.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Heel bot ligt dat dan waarschijnlijk vooral aan jouw opname van bronnen. Ik kan me vooral een Aura Timen van het RIVM herinneren die het seizoenseffect heeft overschat door te zeggen dat, toen voor de zomer het aantal infecties aan het dalen was door een combinatie van seizoen en vaccinatie, er pas weer in het najaar een piek zou komen, zelfs als we gingen ‘dansen met Janssen’. We weten allemaal hoe dat is afgelopen…
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Dat heb ik haar niet horen zeggen inderdaad. Maar inderdaad wat Bas zegt, als mensenmassa’s bij elkaar komen in slechte geventileerde ruimtes/ruimtes met onvoldoende schone lucht dan ontstaan inderdaad (klein) superspread events.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Vergeet niet dat de vorige golven de Alfa variant waren, pas sinds deze zomer is de veel besmettelijkere delta variant verantwoordelijk voor de meerderheid van de besmettingen.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Daan! schreef: do 18 nov 2021, 11:42 Ene Maurice roept dat nu al 1,5 jaar…
Die roept zoveel dat er altijd wel een paar van zijn uitspraken uiteindelijk blijken te kloppen. _O-
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Suus schreef: di 16 nov 2021, 10:38 Spoedtest is per direct uit het Testen voor Toegang-netwerk gezet. Volgens het Ministerie van VWS maakten medewerkers van dit bedrijf valse vaccinatiecertificaten aan.

Bron: De Volkskrant
Beschuldiging is nu weer ingetrokken.
https://www.nu.nl/tech/6168486/toch-gee ... redirect=1
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

dennistd schreef: do 18 nov 2021, 13:12
Daan! schreef: do 18 nov 2021, 11:42 Ene Maurice roept dat nu al 1,5 jaar…
Die roept zoveel dat er altijd wel een paar van zijn uitspraken uiteindelijk blijken te kloppen. _O-
Lach er maar om.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het is gewoon waar. De Hond heeft gedurende deze crisis echt een hoop kletspraat verkocht. Zijn opiniepeilingen zijn ook om te kopen door politieke partijen. En in de Deventer Moordzaak is hij veroordeeld voor smaad, dus waarom deze man überhaupt nog wordt vertrouwd is echt een groot raadsel. Opbergen in de archiefkast en niet meer naar omkijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

We zijn donkerrood nu :Y
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Suus schreef: do 18 nov 2021, 16:01 Het is gewoon waar. De Hond heeft gedurende deze crisis echt een hoop kletspraat verkocht. Zijn opiniepeilingen zijn ook om te kopen door politieke partijen. En in de Deventer Moordzaak is hij veroordeeld voor smaad, dus waarom deze man überhaupt nog wordt vertrouwd is echt een groot raadsel. Opbergen in de archiefkast en niet meer naar omkijken.
Kun je een voorbeeld geven van die kletspraat?
En waaruit blijkt dat zijn opiniepeilingen om te kopen zijn?
De Deventer moordzaak ken ik inhoudelijk onvoldoende. Daar kan ik niets over zeggen. Ja, hij is veroordeeld voor smaad, maar dat zegt niet per se dat hij ongelijk had. Louwes is wel vrijgesproken uiteindelijk. Dus daar had Maurice toch wel een punt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ernst Louwes is helemaal niet vrijgesproken. Hij heeft een celstraf gehad van 12 jaar. Kom op, wel een beetje kritisch blijven.

En daarover gesproken:
Volgens De Hond kwam er geen tweede golf: https://maurice.nl/2020/05/14/de-grote- ... eede-golf/ We zitten nu in de zesde.

Maurice was een aanhanger van Herstel-NL, het plan waarbij kwetsbaren van de maatschappij uitgesloten zouden worden. Dit plan is terecht volledig de grond in geboord. Het is nog altijd onduidelijk wat Robin Fransman met de meer dan twee ton aan gedoneerd geld heeft gedaan.

En verder zou ik de Tweets van schuring71 eens bekijken. Die ontdekt keer op keer fouten in de gebruikte statistische beweringen van De Hond: https://twitter.com/schuring71
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Advocaat Knoops is nog bezig met de rehabilitatie van Louwes. Er bestaat gewoon gerede twijfel aan zijn aandeel in de moord op weduwe Wittenberg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Als je gelijk hebt is een veroordeling voor een smaaddelict per definitie onmogelijk...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Je kunt natuurlijk wel personen valselijk beschuldigen.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

En denk jij dan dat het zo opgelost is? _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

waldo79 schreef: do 18 nov 2021, 18:22 Je kunt natuurlijk wel personen valselijk beschuldigen.
Maar dan heb je al geen gelijk meer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Met deze aantallen besmettingen en ziekenhuisopnames vraag ik mij echt af wanneer het kabinet een lockdown gaat afkondigen. Dit kan toch niet veel langer zo door blijven gaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Komt het land vrijwel bijna vanzelf wel in.

Met een gemiddelde huishoudgrootte van 2,14 personen kan je na 7 dagen met 20.000 besmettingen al bijna 300.000 mensen in enige vorm van quarantaine hebben. De maatschappij ontwricht dan vanzelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 gasten