Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Vanmiddag toch ook maar een eerste prik gehaald; bleef twijfelen, doch ik vermoed dat er wel een 2G gaat komen, dus dat gaat volgend jaar problemen opleveren die ik toch wil voorkomen. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In de geruchtenstroom op Twitter wordt nu Ernst Kuipers als minister van VWS genoemd. Een Rotterdammer met bijna evenveel ego als Hugo…

https://twitter.com/apjvalk/status/1469 ... 70442?s=21
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Nou Hainje, de HUGO. krijgt concurrentie van de ERNST.!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het zou bijzonder zijn als Kuipers inderdaad VWS onder zijn hoede krijgt. Momenteel is hij (nog) partijloos, maar hij heeft voor wat betreft de huidige hoofdpunten wel behoorlijk veel kennis van zaken als voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg en directeur van het Erasmus MC.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

nvdw schreef: vr 10 dec 2021, 19:52 Nou Hainje, de HUGO. krijgt concurrentie van de ERNST.!
Oh herenmijntijd! En het bladenschap ligt al zo mieters vol!
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nieuw bondskanselier Scholz heeft een college van 19 deskundigen geinstalleerd, welke de bondsregering vanaf nu wat corona betreft moeten adviseren. Opvallend genoeg dat er ook leden zijn, van wie Scholz` voorgangster niets wilde weten omdat zij meestal een afwijkende mening hadden (bij voorbeeld Prof. Streeck).... :pos:

https://www.n-tv.de/politik/Scholz-vert ... 92281.html
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Voor deze persoon is drie prikken al sowieso zeker niet te veel: https://i.stuff.co.nz/national/health/c ... in-one-day

Ik vind het wel overdreven dat 10 prikken zelfs op één dag echt nodig waren. Verder vraag ik af of het lichaam al die prikken in 24 uur wel aankan... _O_ _O-

Edit: zoals er staat is het dus niet aanbevolen zoveel prikken per dag te nemen. :N
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In de Duitse deelstaat Niedersachsen geldt in het OV vanaf nu of heel binnenkort een FFP2-maskerplicht. Ook is kaartverkoop in de bus bij de chauffeur niet meer toegestaan.

https://twitter.com/zdfhannover/status/ ... 40704?s=21
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Herinneringen aan de donkerste tijden worden wakker, als men zo iets ziet: https://www.ostsee-zeitung.de/Vorpommer ... geschmiert :N
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

In Der Spiegel las ik over een studie waaruit blijkt dat er in gebieden met een groter aandeel AfD-stemmers meer coronagevallen zijn.
Ook andere media hebben hierover bericht:

https://www.mdr.de/nachrichten/deutschl ... d-102.html

Benieuwd of in Nederland een soortgelijk verband valt te trekken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Urk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Sommige mensen leggen een religieus fanatisme aan de dag als het gaat om politieke partijen, maar je snapt wel dat ik niet op specifieke plaatsen doel. ;)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Het was een spontane oprisping van de onderbuik, die uiteraard niks met religie of politiek van doen heeft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens diverse bronnen worden de huidige maatregelen in Nederland tot begin januari verlengd.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

ICE11 schreef:Herinneringen aan de donkerste tijden worden wakker, als men zo iets ziet: https://www.ostsee-zeitung.de/Vorpommer ... geschmiert :N
Pfoe inderdaad. Doet me er denken aan het bekladden van woningen en bedrijven van NSB’ers in de oorlog.

PS. Hiermee zeg ik dus dat, hoe smakeloos en fout deze bekladding ook is (het is strafbaar), ik jouw vergelijking nog smakelozer vind.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

In plaats van ons steeds boos te maken op die wappies kunnen we ons ook gaan focussen op het eigen gedrag. Blijven we omdat we vinden dat we moreel gelijk hebben binnen de lijntjes kleuren. Of vinden we het blijkbaar normaal ongevaccineerden voor van alles uit te maken en dragen we zelf bij aan de aanwezige polarisatie?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

IC140 schreef: ma 13 dec 2021, 08:57 ik jouw vergelijking nog smakelozer vind.
Dat is geen smakeloze vergelijking. Misschien kan men dit ook niet begrijpen als men niet in Duitsland opgegroeit ist. Want als men als Duitser een winkelruit beklad met dergelijke woorden ziet moet men automatisch aan 1933 denken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik kan een groot deel van de gevaccineerden betrappen op een bepaald stukje naïviteit dat hen niets meer kan overkomen doordat zij wel gevaccineerd zijn, ook al is het slechts garantie tot aan de deur dat die bescherming er daadwerkelijk (lang) is. Daarmee werkt het over één kam scheren van ongevaccineerden niet alleen polariserend. Het wordt door bepaalde moraalridders (waaronder ook experts en beleidsmakers) ook misbruikt om de verantwoordelijkheid voor het aanhouden van de maatregelen buiten zichzelf te leggen, terwijl er op de houding en het gedrag van beide groepen die schuldig zijn aan de ontstane polarisatie zich ook niet altijd aan de regels houden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Etienne schreef:Vanmiddag toch ook maar een eerste prik gehaald; bleef twijfelen, doch ik vermoed dat er wel een 2G gaat komen, dus dat gaat volgend jaar problemen opleveren die ik toch wil voorkomen. :roll:
Heel goed! Als jij of iemand anders nog steeds twijfels hebben over het vaccin, vijf academische ziekenhuizen hebben een twijfeltelefoon geopend op 088-7555777.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: ma 13 dec 2021, 11:20
IC140 schreef: ma 13 dec 2021, 08:57 ik jouw vergelijking nog smakelozer vind.
Dat is geen smakeloze vergelijking. Misschien kan men dit ook niet begrijpen als men niet in Duitsland opgegroeit ist. Want als men als Duitser een winkelruit beklad met dergelijke woorden ziet moet men automatisch aan 1933 denken.
De vraag is wie er baat heeft bij deze smakeloze vergelijking, die kennelijk automatisch aan 1933 doet denken. Eigenlijk schiet me maar één groep te binnen die meent te profiteren van dergelijke associaties. Het zou zomaar kunnen dat de dader in die hoek gezocht moet worden. Een methode waar men in 1933 overigens ook niet vies van was.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Terwijl het Deense gezondheidsinstituut aankondigt dat het verwacht dat de Omnikron-variant dinsdag of woensdag de dominante variant zal zijn in Denemarken en de Britten nog voor de jaarwisseling iedereen willen boosteren, heeft minister De Jonge aan het RIVM naar een plan van aanpak gevraagd of het versnellen van het booster-programma kan helpen in de bestrijding van deze variant. Waarom gaat alles in Nederland zo traag :')

https://nos.nl/artikel/2409342-de-jonge ... ronvariant
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Maar heeft het nut om in Europa iedereen een derde prik te geven, terwijl in Afrika pas een klein deel van de bevolking zijn eerste prik gekregen heeft?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten