Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MdJ
Berichten: 4538
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Coronavirus

Bericht door MdJ »

Vooralsnog mag ik woensdag naar Aken *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3475
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Z2N schreef: zo 19 dec 2021, 19:22
Tom024 schreef: zo 19 dec 2021, 19:03 Sterkte Daantje.

Bij-effect van deze harde lockdown zal trouwens zijn dat het de komende week in Antwerpen en Gent weer superdruk zal zijn met Nederlanders. Ik denk dat 'we' het Vlaamse Journaal wel weer zullen halen...
Dat lukte al met het journaal van 13 uur, de VRT had zelfs speciaal een verslaggever naar de Meir in Antwerpen gestuurd om met 'Ollanders te praten. :p
Gouverneur Cathy Berx van Antwerpen vraagt Nederlanders met aandrang niet naar ons land te komen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/20 ... niet-naar/

:X
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Nou ja, dan met zijn allen maar naar Aken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Coronavirus

Bericht door IC140 »

Tom024 schreef:
Gouverneur Cathy Berx van Antwerpen vraagt Nederlanders met aandrang niet naar ons land te komen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/20 ... niet-naar/

:X
Het lijkt me inderdaad een groot risico om naar België te gaan als je aandrang hebt. Grote kans dat je voor de grens al een ongelukje krijgt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Nu zijn onze zuiderburen niet zo gauw te vangen op hun taalkennis, maar ik begrijp je uiteraard;
https://www.encyclo.nl/begrip/aandrang
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Maar......kan het nog gekker?
Ja natuurlijk, het kan altijd gekker, zoals in het noorden van het land, waar mensen gewoon een tegenovergestelde uitslag van het testen kregen.
Voor details kun je terecht bij het NOS-liveblog:
https://nos.nl/liveblog/2410231-eerste- ... ronavaccin
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2856
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

isadora schreef: ma 20 dec 2021, 15:38 Nou ja, dan met zijn allen maar naar Aken.
Maar dan a.u.b. ook braaf de Einreiseanmeldung ausfüllen! :Y

Overigens heeft de EMA het vaccin van Novavax goedgekeurd. *O*
jjasloot
Donateur
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door jjasloot »

Einreiseanmeldung is toch pas als je er langer dan 24 uur blijft?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Ondertussen is ook de WHO niet helemaal happy met de nieuwste interpretaties van 'samen tegen corona':

"Giving boosters to groups at low risk of severe disease or death simply endangers the lives of those at high risk who are still waiting for their primary doses because of supply constraints"

https://twitter.com/WHO/status/1470793625382658052
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Volgens mij heeft Nederland heel wat vaccins gedoneerd via (WHO-onderdeel) Covax. Alleen hadden ze daar naar wat ik las de distributie niet op orde. Misschien moet meneer Gabberjezus daar maar eens eerst naar gaan kijken :X
Laatst gewijzigd door dennistd op di 21 dec 2021, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Was het niet zo dat veel westerse landen (waaronder Nederland) vooral batches vaccin doneerden die tegen de houdbaarheidsdatum aanliepen, waardoor tijdige distributie in landen met een toch al niet zo jofele infrastructuur praktisch onmogelijk werd?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21390
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Op 10 december* stonden van de beloofde 27 miljoen vaccins er 16 miljoen klaar om verscheept te worden, maar was er nog niks (of in elk geval minder dan 1 miljoen) verscheept.
*Bron: Even tot Hier van 11 december, minuut 7:29
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

IC140 schreef: ma 20 dec 2021, 16:59
Tom024 schreef:
Gouverneur Cathy Berx van Antwerpen vraagt Nederlanders met aandrang niet naar ons land te komen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/20 ... niet-naar/

:X
Het lijkt me inderdaad een groot risico om naar België te gaan als je aandrang hebt. Grote kans dat je voor de grens al een ongelukje krijgt.
Of gewoon een toilet pakken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3475
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Openbare Bibliotheken zijn aangemerkt als essentiële dienstverlening. Daarom zijn de Noord Oost Brabantse Bibliotheken tijdens de lockdown tot uiterlijk 17.00 uur geopend.
Ik dacht, even kijken of de bibliotheek weer een afhaalpunt heeft gemaakt. Blijken ze dus gewoon open te mogen blijven deze keer. *O*

Wel merkwaardig dat een bibliotheek essentieel is, maar bijvoorbeeld een fysiotherapeut niet. Het lijkt allemaal nogal willekeurig bepaald te worden, niet? (A)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Is dat zo? Ervaar je nog meer willekeur dan?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Fysiotherapeuten zouden gewoon open moeten zijn, gezien het een medisch contactberoep is. Dan is het al helemaal krom dat de rijopleiding sinds deze lockdown wel als essentiële dienstverlening wordt gezien. Maar gezien CBR-directeur Pechtold een voormalig politicus is heeft hij vast wel ergens zitten lobbyen. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3475
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

isadora schreef: wo 22 dec 2021, 09:13 Is dat zo? Ervaar je nog meer willekeur dan?
Niet concreet iets waar ik persoonlijk mee te maken heb, maar ik vind het opmerkelijk dat bibliotheken nu opeens essentieel zijn, terwijl ze twee keer voor langere tijd gesloten zijn geweest. Dat kan natuurlijk ook gewoon voortschrijdend inzicht zijn, of het bibliotheekwezen heeft een goede lobby. ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21390
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Bibliotheken leveren een bijdrage aan het leesvermogen en daarmee de algemene ontwikkeling van mensen en zijn in die zin zeker essentieel.
Fysiotherapeuten zijn in mijn ogen ook essentieel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ja, in mijn ogen is er zo veel essentieel, waarschijnlijk zou er dan helemaal niets gesloten zijn nu.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Fysiotherapie mag wel maar wel beperkt want fysio fitness mag niet.
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Maar zelf buiten sporten met maximaal 2 personen is toegestaan.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

De directeur van de WHO vindt het allemaal maar niks, dat boosteren.
Boostercampagnes in westerse landen leiden ertoe dat de wereld langer te kampen heeft met het coronavirus, ........
Bron: NOS-liveblog: https://nos.nl/liveblog/2410459-minder- ... ting-daalt
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
DDietzen
Berichten: 1327
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Gelijk heeft 'ie. Maar ja, dat krijg je met een politieke mentaliteit van ikke-ikke-ikke en kortzichtig beleid voeren. En zie het maar eens aan je achterban uit te leggen dat er hier minder vaccins moeten komen, dat krijg je echt niet verkocht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Hugo de Jonge heeft gisteren in het debat aangekondigd genoeg vaccins te willen kopen om ALLE 12-plussers elk half jaar te prikken. Dat is pas hamsteren tot de zoveelste macht, terwijl de derdewereldlanden smeken om de doses die hij daarmee kaapt zonder dat er wetenschappelijk bewijs voor is dat er elk half jaar een prik in de bovenarm moet. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 146 gasten