Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Pfizer in je arm en Jezus in je oren. Best praktisch inderdaad. Iets voor Urk wellicht?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

trolly schreef: di 04 jan 2022, 18:18 Pfizer in je arm, Jezus in je oren en God in je hart.
FTFY (A)
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

trolly schreef: di 04 jan 2022, 18:18 Pfizer in je arm en Jezus in je oren. Best praktisch inderdaad. Iets voor Urk wellicht?
*Eerst weer inloggen*
Zou dan wel voor een Urker versie kiezen Goderna, of iets in die richting.
Valt het allemaal een beetje makkelijker te verteren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Hainje schreef: di 04 jan 2022, 18:20
trolly schreef: di 04 jan 2022, 18:18 Pfizer in je arm, Jezus in je oren en God in je hart.
FTFY (A)
...en een voet tussen de deur, uiteraard :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Een vierde coronavaccinatie van BioNTech/Pfizer zorgt na een week voor een vervijfvoudiging van het aantal antistoffen in iemands lichaam. Dat meldt de Israëlische premier Bennett, op basis van de eerste onderzoeksresultaten naar een tweede boosterprik.
Aldus het NOS-liveblog:
https://nos.nl/liveblog/2411820-who-mee ... ari-omhoog

Ben echt benieuwd wat mijn hematologe volgende week voorstelt.
Toch maar een vierde vaccinatie? Het is dan inmiddels drie maanden sinds mijn derde.
Laatst gewijzigd door isadora op di 04 jan 2022, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik kon morgen om 7 uur, zaterdag om 7 uur, of zondag om 8 uur terecht :') Geen zin in bellen, ik doe die van morgen wel. Nog eerder dan moeders :')
Ik doe ook maar wat
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Ik ben morgen om 16:00 aan de beurt, schappelijk tijdstip wat mij betreft; maar vooral belangrijk: slechts op een kwartiertje fietsen bij ons vandaan. *O*
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Ik ga zaterdag om 10:30 in het ziekenhuis aan het eind van de straat, 5 minuutjes heen en 5 minuutjes terug wandelen. *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ardan schreef: di 04 jan 2022, 19:40 Ik kon morgen om 7 uur, zaterdag om 7 uur, of zondag om 8 uur terecht :') Geen zin in bellen, ik doe die van morgen wel. Nog eerder dan moeders :')
De tijd kijken ze toch niet naar, het enige dat telt is de datum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Bedankt voor de tip, maar ik kon goed wakker worden en hij zit erin :)
Ik doe ook maar wat
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

In het Duitse OV geldt sinds een tijdje de 3G-regel. Nou zit ik niet bovenop het Duitse nieuws, maar heeft dat al geleidt tot grote vertragingen of ander gedoe met onwillige reizigers, of gaat de controle net zoals in Nederland?
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

In Nederland is er geen 3g-regel in het OV.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik kreeg eergisteren in Wuppertal in de bus ineens controle door twee mannen in burger. Vervoerbewijs, 'Impfpass', legitimatie. Voor iemand die het niet voor elkaar had werd een bon uitgeschreven, lijkt me dat het een boete was.

Wat me wel opviel is dat ze wel wat strenger zijn dan bij ons, want waar we hier het al gauw wel best vinden moesten we daar wel altijd de legitimatie erbij houden (niet essentiële zaken zijn open onder 2G), maar de QR-code werd maar op één plek daadwerkelijk gescand. Misschien omdat we buitenlands zijn.
Ik doe ook maar wat
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Cas »

Ik ben op 22 december en 4 januari heen en weer gereisd op Kopenhagen-Utrecht (met de IC Berlijn - ICE Hamburg - IC Kopenhagen), geen enkele keer naar mijn QR gevraagd.

In de horeca en winkels werd wel consequent gecheckt, maar bijna nooit daadwerkelijk gescand (alleen in de Mac :') )
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De McDonald’s was in Nederland ook altijd de meest consequente controleur van de CoronaCheck.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Cas »

Mijn ID heb ik in Duitsland nog nooit hoeven tonen, maar ik ben daar dan ook alleen wanneer ik doorreis. In Denemarken slechts een keer (terwijl de coronapas hier wijdverspreid is), bij een museum - meestal is iets van een QR laten zien al goed genoeg, soms wordt ie ook gescand.

Ik vond het wel goed dat er men in Duitsland veel checkt in de horeca: toen ik ging zitten in de foodhall op Hamburg Hbf kwam er prompt iemand checken, in zo'n koffietentje aan de wandelroute waar je nog net technisch gezien 'binnen' kan staan moest je voor de statafel even laten checken, etc. Zo maak je het ook duidelijk en logisch voor iedereen: mondkapje af = QR checken.

Ondertussen in Nederland mochten bij de lokale opticien 'de mondkapjes wel af hoor', terwijl ze leuk in je gezicht staan te blaffen. Daar kom ik dus niet meer terug.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Israëlische onderzoekers hebben nu de eerste gegevens over de effecten van de vierde vaccinatie. Hierdoor neemt het aantal antistoffen korte tijd toe, maar zakt al heel snel weer terug naar het niveau na de derde vaccinatie. Wat dat betreft heeft de vierde vaccinatie dus nauwelijks effect.

https://www.welt.de/wissenschaft/articl ... pfung.html
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Zo, Pfizer 3.0 is ook bij mij geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

isadora schreef: di 04 jan 2022, 12:34 Pak je dat wappie-gespuis eens een beetje aan, hangt de VN weer aan je deurbel:
Nils Melzer, de speciale VN-rapporteur op gebied van marteling, is zeer kritisch over het optreden van de ME tijdens het coronaprotest op het Malieveld in Den Haag op 14 maart vorig jaar.
Bron: NOS
https://nos.nl/artikel/2411876-vn-rappo ... -malieveld
Maar............Nils is nog niet klaar met zijn kritische uitlatingen, want nu gaan de Nederlandse politiebonden even de mouwen opstropen.
Dit spannende feuilleton is live te volgen bij NOS:
https://nos.nl/liveblog/2411969-rechtba ... niet-nodig
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Recordaantal besmettingen vandaag. In Nederland zijn er 24.059 nieuwe coronagevallen. Een record! Op 23 november hadden we 23.713 nieuwe gevallen en is dat record overschreden. Als het op dit tempo doorgaat dan gaan we inderdaad, misschien zelfs binnen 7 dagen, de 40.000 grens bereiken.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik kan mijn booster na een belletje met de GGD voor ons vieren eerder krijgen dan mijn ouders en tante. Hoe krom is dat? :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

* Opnieuw ingelogd*
Maar je ouders en tante kunnen in Leeuwarden geprikt worden, wanneer ze maar willen.
De overcapaciteit schijnt daar oogverblindend te zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Kalil Nieuw schreef: wo 05 jan 2022, 17:24 Recordaantal besmettingen vandaag. In Nederland zijn er 24.059 nieuwe coronagevallen. Een record! Op 23 november hadden we 23.713 nieuwe gevallen en is dat record overschreden. Als het op dit tempo doorgaat dan gaan we inderdaad, misschien zelfs binnen 7 dagen, de 40.000 grens bereiken.
Ja, vroeger nam je een koebel, of Sint Bernard met rumvaatje mee als souvenir.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Frankrijk haalt vandaag 335.000 positieve tests, dat is op 1 dag de hele bevolking van de vijfde stad van het land (Nice). Gisteren was het nog 271.000, grofweg heel Straatsburg (de 7e stad).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 180 gasten