Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

ICE11 schreef: wo 05 jan 2022, 14:17 Israëlische onderzoekers hebben nu de eerste gegevens over de effecten van de vierde vaccinatie. Hierdoor neemt het aantal antistoffen korte tijd toe, maar zakt al heel snel weer terug naar het niveau na de derde vaccinatie. Wat dat betreft heeft de vierde vaccinatie dus nauwelijks effect.

https://www.welt.de/wissenschaft/articl ... pfung.html
Wellicht dat een vijfde vaccinatie voor een meer langdurigere aanwezigheid van antistoffen zorgt? :idea:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

isadora schreef: wo 05 jan 2022, 15:12 Maar............Nils is nog niet klaar met zijn kritische uitlatingen, want nu gaan de Nederlandse politiebonden even de mouwen opstropen.
Dit spannende feuilleton is live te volgen bij NOS:
https://nos.nl/liveblog/2411969-rechtba ... niet-nodig
Ja stel je voor dat je je als handhavende macht een keer moet verantwoorden. Dat kan natuurlijk niet.
🍉
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

WSM schreef: wo 05 jan 2022, 18:26Wellicht dat een vijfde vaccinatie voor een meer langdurigere aanwezigheid van antistoffen zorgt? :idea:
Je krijgt als kind ook vijf vaccinaties tegen difterie, dus wie weet :idea: .
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef: wo 05 jan 2022, 18:36
isadora schreef: wo 05 jan 2022, 15:12 Maar............Nils is nog niet klaar met zijn kritische uitlatingen, want nu gaan de Nederlandse politiebonden even de mouwen opstropen.
Dit spannende feuilleton is live te volgen bij NOS:
https://nos.nl/liveblog/2411969-rechtba ... niet-nodig
Ja stel je voor dat je je als handhavende macht een keer moet verantwoorden. Dat kan natuurlijk niet.
Ja, stel je voor dat je als relschopper een tik op je neus krijgt wanneer je alleen maar loopt te rellen, politiemensen uitscheldt en met een startkabel naar politiemensen gooit. Dat kan natuurlijk niet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Kalil Nieuw schreef: wo 05 jan 2022, 17:24 Recordaantal besmettingen vandaag. In Nederland zijn er 24.059 nieuwe coronagevallen. Een record! Op 23 november hadden we 23.713 nieuwe gevallen en is dat record overschreden. Als het op dit tempo doorgaat dan gaan we inderdaad, misschien zelfs binnen 7 dagen, de 40.000 grens bereiken.
Het werkelijke aantal besmettingen van vandaag is nog veel hoger. De GGD meldt namelijk 29.111 besmettingen. Het RIVM kampt dus weer met een storing.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Is de storing alleen vandaag of afgelopen dagen al zo? Want dat het zo snel steil omhoog gaat, lijk me wel heel sterk :shock:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef: wo 05 jan 2022, 21:27 Ja, stel je voor dat je als relschopper een tik op je neus krijgt wanneer je alleen maar loopt te rellen, politiemensen uitscheldt en met een startkabel naar politiemensen gooit. Dat kan natuurlijk niet.
Nou als die agenten ethisch in hun recht staan, what's the fuzz dan? Waarom moeten de politievakbonden zich er nu tegenaan bemoeien? Alleen omdat een of andere hoge pief van de VN commentaar heeft?
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Vakbonden komen op voor hun leden, in dit geval de politie. Niets vreemds aan.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Hainje schreef: wo 05 jan 2022, 23:38
Ronaldussen schreef: wo 05 jan 2022, 21:27 Ja, stel je voor dat je als relschopper een tik op je neus krijgt wanneer je alleen maar loopt te rellen, politiemensen uitscheldt en met een startkabel naar politiemensen gooit. Dat kan natuurlijk niet.
Nou als die agenten ethisch in hun recht staan, what's the fuzz dan? Waarom moeten de politievakbonden zich er nu tegenaan bemoeien? Alleen omdat een of andere hoge pief van de VN commentaar heeft?
Omdat die hoge pief beter zou moeten weten dan meteen wat te roepen zonder een onderzoek af te wachten. Het is heel leuk dat tegenwoordig iedereen politie werk kan filmen, maar de kans dat je het hele verhaal ziet is klein. Daarnaast zijn agenten natuurlijk mensen en die maken fouten. Om dan als geheel Nederland + hoge pief van de VN daar iets van te vinden zonder het hele verhaal te kennen is niet fijn voor een agent. Ik zou niet graag in de schoenen van een agent staan tegenover zo'n stel criminelen, waarbij jij als agent het in de publieke opinie al snel fout doet
Wikipedia schreef:De onschuldpresumptie oftewel het vermoeden van onschuld (Latijn: praesumptio innocentiae) is een grondbeginsel van het strafrecht, dat bepaalt dat eenieder voor onschuldig dient te worden gehouden tot het tegendeel is bewezen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptie
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Je bent inderdaad onschuldig totdat het tegendeel is bewezen, en met een filmpje zie je inderdaad niet het hele verhaal. Maar als er sprake is van buitenproportioneel geweld (wat mogelijk zo kan zijn als je sommige beelden voorbij ziet komen), dan is het wel terecht dat een agent zich daar voor moet verantwoorden (hoe zeer ik ook niet in hun schoenen zou willen staan en hoe zeer ik het oneens ben met de demonstranten).
Beul van de blindegeleidelijn
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Verantwoorden is iets anders dan voor dat er onderzoek is gedaan conclusies trekken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Zo, Pfizer nummer 3 zit erin. Ik was wel mijn gele boekje vergeten, dus nu moet ik ergens de komende dagen nog een keer terug. -0-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ik zeg niet dat ik het eens ben met de demonstranten, ik vind het alleen zo raar dat je nooit iemand (van de VN) hoort als er demonstranten in elkaar geslagen worden bij betogingen tegen de woningnood, voor dierenrechten, vrouwenrechten (Sarah Everard) of zelfs voetbalhooligans (ffs) en hier dan wel bij. Je zou toch zeggen dat kapitalisme belang heeft bij verdeeldheid? Nou als er iets is dat voor verdeeldheid zorgt is het (de discussie rondom) corona.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat die mijnheer Melzer enigszins uit is op stemmingmakerij jegens de politie. Ik heb hem nog niets horen zeggen over de twaalf agenten die zijn omgelegd bij de massaprotesten in Kazachstan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Z2N schreef: wo 05 jan 2022, 18:17 Frankrijk haalt vandaag 335.000 positieve tests, dat is op 1 dag de hele bevolking van de vijfde stad van het land (Nice). Gisteren was het nog 271.000, grofweg heel Straatsburg (de 7e stad).
Met 67,4 miljoen inwoners is dat dus 1:201. In Nederland lag die verhouding gisteren op 1:723. Blijkbaar helpt die lockdown dan toch ergens voor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het vertragen van de besmettingsgolf die omikron gegarandeerd gaaf veroorzaken zodat zo veel mogelijk mensen een werkende booster hebben (minstens 7 dagen geleden) is het primaire doel van de lockdown inderdaad. Tegenhouden lijkt kansloos, als je ziet in welk tempo nu ook buiten de regio Amsterdam de besmettingen toenemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Yes, ik heb vandaag een bijdrage geleverd aan het percentage negatieve testen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dat hoop ik morgen ook te doen. 'tis lang goed gegaan, maar nu toch een recent contact met een positief getest persoon gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik heb nu drie-op-een-rij met Pfizer. Deze keer kon ik niet worden geprikt op de locatie bij mij in Zeist, maar kon ik terecht in de Jaarbeurs in Utrecht. En als je de kleinschaligheid van Zeist gewent bent is dat wel even anders: 32 incheckbalies, tientallen medewerkers, honderden bezoekers, maar toch een extreem efficiënte operatie: na 30 minuten stond ik alweer buiten, met stempel in het gele boekje. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik heb ook drie-op-een-rij met Pfizer. :)
Mijn moeder is ouder dan 45 en kreeg dus deze keer Moderna.

Wat jij ervoer in de Jaarbeurs, had mijn moeder overigens in Ahoy'. :lol:
(Ik ben zelf drie keer geprikt in een partytent op Katendrecht, dus ik heb alleen maar een kleinschalige omgeving meegemaakt.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: do 06 jan 2022, 20:58 Dat hoop ik morgen ook te doen. 'tis lang goed gegaan, maar nu toch een recent contact met een positief getest persoon gehad.
Voor mij is de enige reden om te testen hoe ik mezelf voel. Ondanks negatieve zelftest vanochtend, vanmiddag toch een rondje GGD - vanwege symptomen die kunnen wijzen op corona. Aan coronamelders doe ik niet.

Overigens gaat die booster wel gezet worden mocht ik coronavrij zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Aan coronamelders doe ik ook niet, maar het gaat nu om een positief geteste directe collega. Dus puur maar even voor de zekerheid.

Kans is klein, laatste contact was zo'n beetje op de piek van de booster-activiteit, maar je weet het nooit met die omicron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Meltrain schreef: do 06 jan 2022, 20:17 Yes, ik heb vandaag een bijdrage geleverd aan het percentage negatieve testen. :)
Dat is positief nieuws!


Oh, wacht...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Ik vraag mij een beetje af wanneer nu de volgende persco is. Als ik op internet kijk kom ik de data 11 januari en 14 januari tegen. Iemand die de juiste datum weet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Volgende week dinsdag is 'ie. 14 januari is de voorlopige einddatum van de huidige maatregelen, de persconferentie is veelal op de dinsdag daarvoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 181 gasten