Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ardan schreef: zo 06 feb 2022, 23:18 'De horeca' is geen keten of zo he ;)
Wij dragen wel mondkapjes.
Ik snap dat jullie wel geven om de gezondheid van de klanten :pos:

Waar ik me meer over verbaas is dat het dus geen regel is blijkbaar. Als 'ze' (lees: de branchevereniging) dan beweert dat het allemaal zo veilig is zou ik toch verwachten dat het dragen van mondkapjes door het personeel toch één van de eerste basisregels is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het is ook een regel, maar na twee jaar crisis is toch wel duidelijk hoe het meerendeel van het ledenbestand van KHN denkt over de regels :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Kalil Nieuw schreef: zo 06 feb 2022, 21:24 Ik ben al een week klachtenvrij na bij eerste positieve coronatest 13 dagen geleden. Alleen valt het op dat ik sinds gisteren plotseling meer hoest. Ik heb het idee dat ik nu ook de griep heb opgelopen. Hoe groot is de kans dat je na coronabesmetting een paar dagen later de griep oploopt?
Deze vraagt hoort thuis in het kwakzalver-topic:
viewtopic.php?f=16&t=16451
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef: zo 06 feb 2022, 23:07 Een familielid van mij is afgelopen week besmet geraakt in een restaurant. Geen QR-controle,
Hoe zeer ik de rest van je bericht begrijp, wil ik even benadrukken dat je ook met een QR-controle nog steeds besmet kunt raken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Oh zeker, QR-controle is natuurlijk geen garantie. Maar het feit dat ze het niet doen zegt al een heleboel...
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Wat zegt het dan (nog meer)?
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Dat ze de maatregelen niet serieus willen nemen
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Of dat ze bang zijn zo gasten mis te lopen en dus inkomsten.
Het kan een dilemma zijn, volg je alle maatregelen en krijg je geen kruisje achter je naam en geen boete, of hou je je er niet aan, krijg je meer gasten en inkomsten, maar loop je gezondheidsrisico's en is de kans er dat je een boete krijgt?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Persoonlijk mijdt ik momenteel horecalocaties waarvan ik weet dat die de coronatoegangsbewijs-controles niet (goed) doen, het geeft mij toch het idee dat de betreffende uitbater dan de voorkeur geeft aan geld over het welzijn van de klanten. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb hooguit vage plannen om mijn 21e verjaardag in mei eens te gaan vieren met een lunch met vrienden. Verder verwacht ik niet op de korte termijn bij horeca binnen te stappen. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Z2N schreef: ma 07 feb 2022, 20:29 Persoonlijk mijdt ik momenteel horecalocaties waarvan ik weet dat die de coronatoegangsbewijs-controles niet (goed) doen, het geeft mij toch het idee dat de betreffende uitbater dan de voorkeur geeft aan geld over het welzijn van de klanten. (A)
Als de coronapas die garantie tot geen besmetting zou zijn ben ik het met je eens. Maar ook dat is niet het geval. Ik vind het nogal makkelijk de horecazaak de schuld te geven. Ondanks dat ze niet controleren zeg dat nog steeds niet of iemand met een vinckje dat virus heeft doorgegeven.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

RTL Nieuws schreef:'Toename coronapatiënten komt mogelijk door andere berekening ziekenhuizenpatiënten'
Je verwacht het niet. :')
Voor je referentie: vandaag berichtten alle kranten dat er per saldo ruim 140 mensen extra in de ziekenhuizen lagen ten opzichte van gisteren. Naast dat het LCPS sowieso altijd al met schattingen werkte, is de rekenmethode sinds vandaag blijkbaar veranderd en ligt de uitstroom altijd al lager van zondag op maandag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Jef400 schreef: ma 07 feb 2022, 20:58 Als de coronapas die garantie tot geen besmetting zou zijn ben ik het met je eens. Maar ook dat is niet het geval. Ik vind het nogal makkelijk de horecazaak de schuld te geven. Ondanks dat ze niet controleren zeg dat nog steeds niet of iemand met een vinckje dat virus heeft doorgegeven.
Het heeft daadwerkelijk een effect op de pandemiebestrijding, zelfs in deze fase van de pandemie (zie de meest recente brief van minister Kuipers). En een horecauitbater die dat naast zich neerlegt doet dat om geen enkele andere reden dan eigenbelang, en tegen het belang van de volksgezondheid in.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Ik ben benieuwd hoe dit forum zou reageren als een mede-forum’er in het ziekenhuis belandt na een auto-ongeluk waar hij/zij/hen geen gordel droeg.

Zou iedereen daar ook vooraan staan om te willen melden dat hij/zij/hen ook met gordel in het ziekenhuis had kunnen belanden?
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik heb ook weinig met de eigen schuld dikke bult cultuur.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Z2N schreef: di 08 feb 2022, 05:31
Jef400 schreef: ma 07 feb 2022, 20:58 Als de coronapas die garantie tot geen besmetting zou zijn ben ik het met je eens. Maar ook dat is niet het geval. Ik vind het nogal makkelijk de horecazaak de schuld te geven. Ondanks dat ze niet controleren zeg dat nog steeds niet of iemand met een vinckje dat virus heeft doorgegeven.
Het heeft daadwerkelijk een effect op de pandemiebestrijding, zelfs in deze fase van de pandemie (zie de meest recente brief van minister Kuipers). En een horecauitbater die dat naast zich neerlegt doet dat om geen enkele andere reden dan eigenbelang, en tegen het belang van de volksgezondheid in.
Je doelt op die 5 procent nadat Kuipers er fijntjes op was gewezen dat zijn berekening niet klopte? https://nos.nl/artikel/2414613-kuipers- ... -selectief
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daarom ben ik voorstander van 2G. Het helpt niet zo zeer tegen de verspreiding van het virus, maar zorgt er wel voor dat de kans veel kleiner is dat de aanwezigen ernstig ziek worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Net de uitnodiging voor de booster ontvangen, na in oktober mijn derde vaccinatie te hebben gehad.
Meteen afspraak gemaakt, dus maandag mijn vierde.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Op dinsdag 8 februari zijn er 394.759 positieve testen gemeld.

Bron: dashboard RIVM
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Niet gemeld, maar verwerkt. Dat aantal is inclusief de 317.184 testen van de afgelopen weken die nog niet verwerkt waren.

Volgens het RIVM bewegen we naar de piek en is de eerste afvlakking zichtbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Coronavirus

Bericht door microshit »

Ze moeten door de GGD verwerkt worden om ze vervolgens bij RIVM te melden. Dusja de achterstand in verwerking bij GGD drukt ook de RIVM meldingen omlaag. Maar die achterstand is nu in 1 dag ingelopen en zo alles in 1 bups gemeld ;)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Immers zijn er testen gemeld, bij ons baseren de officiele cijfers inmiddels alleen maar nog op schattingen.... (en van de ziekenhuisopnames hoort man tevens bijna niets meer, deze zijn blijkbaar inmiddels niet meer hoog genoeg om krantenkoppen ervan te maken)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Zweden stopt met testen, ook als er symptomen zijn. En daarmee lopen ze andermaal een radicaal andere koers ten opzichte van de rest van Europa.
Zweden is nog nooit in een landelijke lockdown gegaan en bedrijven en winkels zijn altijd opengebleven. De autoriteiten deden een beroep op de individuele verantwoordelijkheid. In vergelijking met andere Scandinavische landen zijn er meer coronadoden gevallen, maar het waren er minder dan in de meeste Europese landen die wel in lockdown gingen.
Bron: NOS-liveblog
https://nos.nl/liveblog/2416408-bruls-v ... achthoreca
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Het lijkt mij dat het thuis houden van mensen met klachten met iets anders dan corona ook wel bakken met geld kost :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 163 gasten