Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

ArrivaBas schreef: do 10 feb 2022, 20:18 Het verzet kan hij over een week staken. Immers vervalt dan het thuiswerkadvies, met waarschijnlijk nog meer versoepelingen voor of na Carnaval.
Zelfs de anderhalvemeter regel dreigt per 25 februari afgeschaft te worden. *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Corona in Denemarken begint ondertussen toch in een wat chaotische fase te komen. Zelfs koningin Margrethe II (81 jaar oud) heeft nu corona -0-

https://www.reuters.com/world/europe/de ... 022-02-09/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik ben gelukkig negatief getest. Woensdagavond keelpijn, gisterochtend toch maar een afspraak gemaakt om te testen, dat kon anderhalf uur later en nog redelijk in de buurt. Alle voorgaande keren had ik dezelfde dag nog de uitslag maar nu ook nog binnen 24 uur.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Als ik de brief van de minister goed begrijp, kunnen we spoedig de mondkapjesplicht in het OV vervangen door een coronatoegangsbewijs omdat het vrijwel altijd een ongeplaceerd evenement van maximaal 500 personen per zelfstandige ruimte betreft, want het langste OV-voertuig dat als één zelfstandige ruimte kan worden gezien is de SLT-6 met 340 zitplaatsen (dus zolang er minder dan 160 reizigers staan mag dat) aangezien de intercity's nog allemaal afzonderlijke bakken en coupé's hebben...

Ach, wie houd ik voor de gek? Controleren op CTB in het OV gaat toch nevernooit gebeuren _O_
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Dus eind van de maand dan elke dag testen om met OV te mogen *O*
Gekukkig rijdt NS toch alleen SNG3 hier
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De Zuid-Afrikaanse arts Angelique Coetzee, die de omicron-variant ontdekte, werpt ernstige beschuldigingen op: Ze werd door Europese regeringen en wetenschappers (o. A. uit Nederland en Engeland) onder druk gezet om haar vaststellingen over een milder verloop van deze variant niet openbaar te maken en in plaats daarvan te blijven spreken van Omikron als een gevaarlijke variant: :N

https://www.focus.de/gesundheit/coronav ... 94550.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

jelmerrr schreef: vr 11 feb 2022, 10:52 Dus eind van de maand dan elke dag testen om met OV te mogen *O*
Dat hangt ervan af of het 1G, 2G of 3G is. :p
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

DDietzen schreef: vr 11 feb 2022, 10:45 Als ik de brief van de minister goed begrijp, kunnen we spoedig de mondkapjesplicht in het OV vervangen door een coronatoegangsbewijs
En wat is het gewenste resultaat van deze maatregel? Het is immers inmiddels bekend dat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn, dus zou het behouden van de mondkapjesplicht veiliger zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Voor het gros van de mensen is 3G minder irritant dan een mondkapje, en voor de gevaccineerde en herstelde reizigers is het virus toch veel minder gevaarlijk geworden door Omicron.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Hoe moet 3G in het OV dan gaan werken met het totale gebrek aan handhaving wat er nu al is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

ICE11 schreef: vr 11 feb 2022, 11:27 De Zuid-Afrikaanse arts Angelique Coetzee, die de omicron-variant ontdekte, werpt ernstige beschuldigingen op: Ze werd door Europese regeringen en wetenschappers (o. A. uit Nederland en Engeland) onder druk gezet om haar vaststellingen over een milder verloop van deze variant niet openbaar te maken en in plaats daarvan te blijven spreken van Omikron als een gevaarlijke variant: :N

https://www.focus.de/gesundheit/coronav ... 94550.html
Nou weet ik dat nuance saai is, maar als je verder kijkt dan enkel de headline kom je tot een veel genuanceerdere conclusie:
Die südafrikanische Entdeckerin der Omikron-Variante des Coronavirus ist nach eigenen Angaben zu Beginn der neuen Pandemie-Welle aufgefordert worden, nicht öffentlich über den milderen Verlauf bei Omikron-Infektionen zu sprechen.
Aan het begin van de Omnikron-golf wist niemand nog wat de toekomst zou brengen. Nogal ongenuanceerd wat je roept, dus.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik kan het ergens wel begrijpen. Zeker in de eerste maanden ontbrak het aan alles, dus als het OMT dingen zou adviseren die niet geleverd konden worden zou dat alleen maar voor meer ophef hebben gezorgd; zolang het ministerie alleen maar de adviezen aanpaste naar wat realistisch maximaal haalbaar was is het nog wel begrijpelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Z2N schreef: vr 11 feb 2022, 14:43 Ik kan het ergens wel begrijpen. Zeker in de eerste maanden ontbrak het aan alles, dus als het OMT dingen zou adviseren die niet geleverd konden worden zou dat alleen maar voor meer ophef hebben gezorgd; zolang het ministerie alleen maar de adviezen aanpaste naar wat realistisch maximaal haalbaar was is het nog wel begrijpelijk.
En de meneren politici wassen vervolgens de handen in onschuld door te claimen dat ze enkel en alleen de 'deskundigen' volgen.

Ik heb hier nul begrip voor.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

We hebben het hier over de eerste golf, toen corona nog een 'einde van de wereld'-gevoel had en alles behelpen was. Ook de deskundigen hadden in die tijd niet alle kennis in huis, het zijn ook maar mensen hè.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Het gaat om tekstuele aanpassingen, geen inhoudelijke.
Daarnaast konden en kunnen het OMT en RIVM nog steeds besluiten om deze aanpassingen niet over te nemen, dus dat ze het wel deden, geeft aan dat ze er ook achter stonden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Ik vond het ook buitengewoon opvallend dat alles en iedereen overal afstand moest houden, maar dat met zijn allen hutje mutje in een vliegtuig wel veilig was vanwege de magische superfilters.

Is zoiets dan ook ingegeven door politieke sturing?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Dat heet lobby.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Lastig, het verschil tussen een niet altijd perfect democratisch bestuur en een corrupte dictatuur. Het zit 'm natuurlijk in de details: in het eerste geval kan je er achter komen waar de boel ontspoort, in het tweede geval mopper je daar niet over, tenzij je niet opziet tegen een jarenlange vakantie in een afgelegen oord.

Wat betreft die HEPA-filters: twee jaar geleden waren die inderdaad vrijwel alleen in vliegtuigen te vinden. Of dat besmettingen 100% voorkomt is een andere vraag. De keus vliegtuigen wel vol te plempen is aan de politiek, maar daar is weinig geheimzinnigs aan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Het was afgeladen in de plaatselijke horeca, die tot twaalf uur open was.
En het viel helemaal niet mee, anderhalve centimeter afstand te bewaren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

De vierde injectie tegen covid is inmiddels geplaatst, het was druk bij de priklocatie in Eemnes.
Weinig mensen anderhalve meter zien houden, terwijl er beveiliging genoeg rondliep.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten