Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Beterschap Z2N! Ik hoop dat het je niet wéér zo heftig af zal gaan..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50934
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Pfft, beterschap Z2N. Bijna twee jaar later opnieuw ziek worden lijkt mij echt een heel nare ervaring.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Ik zit ook verplicht 7 dagen thuis.. hoewel het bij mij slechts hele lichte verkoudheidsymptomen zijn (lichte kriebelhoest en een verstopte neus).

En beterschap Z2N!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Bedankt voor de steunberichten iedereen! :)

Gelukkig gaat het op dag 2 al een stuk beter, de koorts is vrijwel volledig weg, en nu rest alleen een pittige verkoudheid. Ook mijn zuurstofpercentages zitten weer boven de 95%, dus als ik deze lijn aanhoudt blijft er niet veel meer over dan een controle-longfunctieonderzoek. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: vr 25 feb 2022, 19:53 @Z2N: Beterschap.
isadora schreef: do 24 feb 2022, 13:30 In ieder geval is in het "nieuwe normaal" de corona-liveblog van de NOS opgedoekt.
Op de sites van het AD en RTLnieuws is de corona-liveblog ook verdwenen.
De corona-liveblogs op de site van het AD en RTLnieuws zijn weer terug.

Deze waren tijdelijk verdwenen i.v.m. de berichtgevingen over de oorlog in de Oekraïne.

Het liveblog op de site van de NOS lijkt tot nu toe niet meer terug gekeerd.
DDietzen
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Nou, gisteren had ik urenlang contact met iemand die nu net een positieve zelftest heeft en verkouden en grieperig is. Gisteren voor onze ontmoeting had 'ie nog een negatieve sneltest, maar ja, die doet men nog altijd niet in de keel bij de meeste Testen voor Toegang-locaties :roll: :|

Wordt dit 'm dan toch voor mij, na twee jaar lang corona te hebben ontweken?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Z2N schreef: za 26 feb 2022, 11:28 Gelukkig gaat het op dag 2 al een stuk beter, ......
Goed nieuws, narigheid genoeg gehad in de eerste ronde toch?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat vond ik ook, het is al karig genoeg dat ik überhaupt een tweede ronde heb gekregen. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21396
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Sterkte Z2N. :pos:
Ik vond het gisteren toch wel apart om (zonder mondkapje) met drie wildvreemden in de lift te staan. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Beterschap Z2N!
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

DDietzen schreef: zo 27 feb 2022, 14:36 Nou, gisteren had ik urenlang contact met iemand die nu net een positieve zelftest heeft en verkouden en grieperig is. Gisteren voor onze ontmoeting had 'ie nog een negatieve sneltest, maar ja, die doet men nog altijd niet in de keel bij de meeste Testen voor Toegang-locaties :roll: :|

Wordt dit 'm dan toch voor mij, na twee jaar lang corona te hebben ontweken?
Hoeft niet.
Ik heb vorig weekend grotendeels (binnen) met iemand doorgebracht die op zondagavond griepverschijnselen toonde en later (PCR) positief testte.
(zelfs 2x een half uur samen in de auto gezeten, wel met één raampje open op een kiertje).

Ik zat te wachten op dat wat komen zou.. na een dag of vier.. maar de zelftesten waren steeds niet positief.. en ik ontwikkelde ook geen klachten.

Ik dacht ook: nu gaat meneer Kuipers gelijk krijgen.. (met zijn "iedereen gaat corona krijgen".. :roll: ) maar vooralsnog lijkt dat niet het geval te zijn.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2862
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Onze minister Lauterbach (wiens bijnaam overigens inmiddels "Angstminister" is) had in de herfst ook zoiets in die richting geuit, dat tot Maart iedereen onvermijdelijk genezen, gevaccineerd of overleden is (zinspelend op "3G" want het Duitse woord voor overleden is "gestorben"). Tsja, overmorgen is Maart en ik ken nog steeds genoeg mensen op die niets van de drie van toepassing is.... :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Gegeven de gebrekkige Duitse testinfrastructuur (Duitsland kan als land slechts evenveel (PCR) testen als de stad Wenen) kan ik mij heel goed voorstellen dat er heel wat (asymptomatische) besmettingen onder de radar gebleven zijn. Dat veel zaken al maanden gesloten zijn voor mensen die besloten hebben zich niet te laten vaccineren helpt natuurlijk ook, zo houdt de regering ook hen veilig. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2862
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Wat PCR betreft is de infrastructuur misschien niet zo goed, maar sneltesten kan bijna overal in de buurt.... ;)
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Precies dat dus. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het is wel een extra drempel: In Duitsland heb je pas recht op een gratis PCR-test als je een (antigeen) burgertest hebt gedaan met positieve uitslag, daarvoor niet. In het geval van mijn huidige besmetting zou dat dus een extra keer naar buiten gaan betekend hebben, want mijn positieve uitslag kwam als eerst op een zelftest. Aangezien alleen een PCR-testuitslag een 'genesene'-plakkaat oplevert moet je dan dus voor je PCR-test bij een testcentrum éérst een sneltest doen bij een testcentrum. Duitse onkunde ten top. _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Maar als we nu in álle gevallen van een sneltest een PCR-test zouden doen, dat zou toch sowieso een gigantische druk op laboratoria opleveren? Nu kun je al mooi filteren en de mensen die het dan echt nodig hebben, kunnen dan een PCR-test (laten) doen. Mijn huisarts biedt zelfs aan om een PCR-test aan huis te doen, in geval van kwetsbare personen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat zeg ik ook niet, maar het Nederlandse systeem waarbij zelftesten voor toegang zijn en PCR-testen voor positieve testuitslagen werkt een stuk beter: ik had vrijdagochtend een positieve zelftest, vier uur later een PCR-test, en voor het avondeten was ik al voorzien van een positieve uitslag vanuit de GGD. Overigens is er antecendent voor grootschalig PCR-testen, zoals gezegd doet Wenen méér PCR-testen dan heel Duitsland.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21396
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Zelftesten zijn toch juist niet voor toegang? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Dacht ik ook, maar zo zie je maar, hoe moeilijk het is, actueel te blijven.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Testen voor toegang gebruikt sneltesten, dat zijn gevoeligere zelftesten met name doordat er dieper wordt afgenomen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Daar waar ik zelftest zei bedoelde ik sneltest, stop de tijd! (A)

Ik ben duidelijk nog niet beter merk ik.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

An sich wel komisch om te zien, hoe virusverspreiding lijkt te werken op mesoniveau. Op dit ogenblik volg ik een vak op een andere faculteit, waarbij de universiteit besloot dat 24 mensen plaatsen in een ruimte waar buiten covid 24 mensen in passen covid-technisch wel te doen was. In week 1 waren 2 mensen afwezig, vorige week donderdag waren er 4 afwezig (waaronder de volledige Ierse delegatie), en vandaag zijn er acht studenten in de Teams-omgeving. Gelukkig is nu de mondkapjesplicht op de universiteiten ook verdwenen, dan heb ik volgende keer wél genoeg ruimte. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

PHS schreef: ma 28 feb 2022, 15:27 In deze donkere tijden is er soms ook goed nieuws: de FIOD heeft Sywert van Lienden aangehouden in het strafrechtelijke onderzoek naar de mondkapjesdeals met de overheid, meldt De Telegraaf. *O*
Op de radio werd hij gisteren 'mondkapjesmiljonair' genoemd. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 152 gasten