Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Begin deze maand had ik nog de verwachting dat ik begin april met een nieuwe baan kon beginnen. Toen de maatregelen strenger werden was het even afwachten, maar nu is nog maar de vraag of het ooit gaat gebeuren. Terug naar het sollicitatiebrieven versturen dan maar :|

De buur die na een skivakantie in Oostenrijk ziek werd, is na twee weken van griep en allerlei aanverwante ellende nu zo goed als hersteld, alleen nog een snotneus. Of het echt Covid-19 was zullen we nooit weten, maar daarmee hebben we in ieder geval nu geen ziektegevallen meer achter onze voordeur. Misschien heeft dat kruis bovenop onze klokkentoren dan toch een beschermende functie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Afbeelding
:cry: :cry: :cry:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Je zou kunnen overwegen eens naar Rusland te gaan. Kennelijk is daar weinig aan de hand, want Kameraad Poetin kan nog steeds noodhulp naar de VS sturen.
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

En wat te denken van Wit Rusland. Volgens hun president zijn daar ook geen problemen met het corona-virus.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Wodka en IJshockey zijn daar het officiële medicijn, toch? (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Yup. Wodka voor de anesthesie en ijshockey voor de knockout.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Vodka en saunas was het toch?

Ik moet zeggen, geen van de Finnen die ik ken zijn ziek geworden... Kippis! *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En hoeveel zijn dat er? :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

12. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat is dan wel een goeie afspiegeling van de Finnen ja :Y
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Wel een goede afspiegeling van de Finnen waar ze mee om is gegaan :Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik vraag me trouwens wel af hoe lang de uitspraak 'going viral' het nog gaat redden...
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Maar heeft ze ze vóór of na die fles wodka geteld?
teun schreef:Wel een goede afspiegeling van de Finnen waar ze mee om is gegaan :Y
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alargule schreef:Ik vraag me trouwens wel af hoe lang de uitspraak 'going viral' het nog gaat redden...
Ik hoop toch van harte dat de SJW-beroepshuilerts die strijd niet gaan winnen -o-
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Van het NOS liveblog over het Coronavirus:
één uur geleden

CNV: stel aanbestedingen in openbaar vervoer uit


Vakbond CNV wil dat alle lopende aanbestedingen voor het vervoer van passagiers in het openbaar vervoer met minimaal een jaar worden opgeschort. Momenteel lopen er meerdere aanbestedingen voor onder meer het busvervoer in Friesland, West-Brabant, de regio Zaandam en de regio's rond Gouda en Leiden. Ook de treindienst tussen Ede-Wageningen en Amersfoort wordt de komende tijd aanbesteed.

"De coronacrisis en de gevolgen op langere termijn leiden tot grote onzekerheid bij vervoersbedrijven", zegt de vakbond. "Hoe gaat dit allemaal aflopen? Wat betekent dat voor investeringen die nodig zijn? Wij vinden het in deze crisistijd zeer onverstandig om door te gaan met aanbestedingstrajecten, omdat het slecht zal uitpakken voor reizigers en werknemers."

Het CNV wijst erop dat aanbestedingen ook gevolgen hebben voor personeel dat niet op de bus of de trein zit, maar bijvoorbeeld op kantoor. "Door de coronacrisis zullen ov-bedrijven niet meer de financiële ruimte hebben om voor een goed vangnet te zorgen."
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

De NOS heeft het over 90% minder reizigers in het OV, gebaseerd op check-in/uit's.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Mikos »

Ook binnen NS waart het virus rond, afgelopen week overleed een collega van kantoor aan het virus, vandaag is een machinist van mijn standplaats opgenomen met het virus. Wees verstandig, blijf thuis als het kan en uit de buurt van andere mensen omdat het moet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Ook binnen NS waart het virus rond, afgelopen week overleed een collega van kantoor aan het virus, vandaag is een machinist van mijn standplaats opgenomen met het virus.
:( -o-
Wees verstandig, blijf thuis als het kan en uit de buurt van andere mensen omdat het moet.
Moet dat er elke keer bij? Dat wordt ondertussen al een week of twee geroepen en ik mag aannemen dat dat dus bekend is?

Degenen die zich er al aan houden doen dat al, en dus voegt de boodschap weinig toe. En degenen die er na 100 keer nog schijt aan hebben, hebben dat na 101 keer vast nog steeds...
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik denk dat het virus overal rondwaart inmiddels. Althans, hier in Brabant kent bijna iedereen wel iemand die op zijn minst in het ziekenhuis is opgenomen (geweest). En zelfs als je met 'milde klachten' thuis kunt uitzieken, is dit virus nog steeds geen pretje.

On a sidenote: als de politiek ballen zou hebben, zou dit natuurlijk een ideale gelegenheid zijn om onze samenleving te 'vergroenen.' Dat vraagt om moed en dappere keuzes, maar het is een ideale gelegenheid om bepaalde bedrijfstakken over de kop te laten gaan. Of is dat heel links? *O*
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ik ken niemand, alleen een buurman van een verre collega van mijn vader *O*
Maar geen idee wie dat is

Oja en een verzorgingstehuis in het dorp weet ik
Laatst gewijzigd door jelmerrr op do 02 apr 2020, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Tom024 schreef: het is een ideale gelegenheid om bepaalde bedrijfstakken over de kop te laten gaan. Of is dat heel links? *O*
:Y Kudthippie! :6

Maar het is inderdaad wel overduidelijk dat de natuur hier, voor zolang het duurt, flink baat bij heeft *O*
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Coronavirus

Bericht door Jonkervoort »

Tom024 schreef: On a sidenote: als de politiek ballen zou hebben, zou dit natuurlijk een ideale gelegenheid zijn om onze samenleving te 'vergroenen.' Dat vraagt om moed en dappere keuzes, maar het is een ideale gelegenheid om bepaalde bedrijfstakken over de kop te laten gaan. Of is dat heel links? *O*
Groen wel, links niet bepaald; bij die bedrijven werken ook mensen natuurlijk, en in de huidige situatie is het maar de vraag wat en hoe lang je die mensen hulp kunt bieden.

Sterker nog, het zou me niks verbazen als de steunmaatregelen ervoor zorgen dat bedrijven die in een normale wereld omgevallen waren nu toch kunnen overleven. Denk bijvoorbeeld aan zwakke luchtvaartmaatschappijen, waarvan er de afgelopen jaren al een aantal zijn weggevallen. Maar ook voor Roda JC zou dit wel eens goed uit kunnen pakken: de KNVB zegt er alles aan te willen doen om met 34 clubs deze crisis uit te willen komen, terwijl Roda natuurlijk al jaren aan de rand van de afgrond staat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Vandaag voor het eerst in 'deze tijd' weer met de trein gependeld. En nou heb ik niet de meest spectaculaire forenzenroute maar het was bizar om de stations en treinen zo stil en leeg te zien, midden op de dag. Het aantal reizigers kon je letterlijk op je vingers natellen.
In de Keolis-Lintjes zijn de hoge gedeeltes in de kop afgesloten zodat de machinisten zonder langs reizigers te hoeven lopen naar de cabine kunnen komen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Bijna, tis een lenigheidsoefening om de machinisten in topvorm te houden :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

:')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten