Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als je niet uit hetzelfde huishouden komt mag je met maximaal twee personen in de auto zitten, maar dan bij voorkeur met de bijrijder rechtsachter. Ik zou eerder zeggen: draai de raampjes open om voor een flinke luchtcirculatie te zorgen, dat is in ieder geval wat ik doe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Tsja, ik zou inderdaad eigenlijk rechtsachterin moeten zitten maar ik zit gewoon voorin. We hebben wel de raampjes iets open maar dat is meer door de warmte. Op het werk kunnen we met de collega's allemaal makkelijk werken met inachtneming van de afstand, maar in de praktijk komen we toch wel dichter bij elkaar. En als bediening komen we nu ook wel eens dichter bij gasten (zo min mogelijk natuurlijk), maar we hebben desinfectiegel voor onze handen die ik telkens gebruik na iets afruimen.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ronaldussen schreef:(al is dat erg lastig).
Niet met een grote BMW op de oprit. (A)
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Of met een ruime kofferbak? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Wat dacht je van een caravan?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Verkeersrecht.nl schreef:Met ingang van 1 mei 2005 is art. 61b RVV van kracht geworden. Dit artikel verbiedt het vervoer van personen in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets, behoudens bepaalde uitzonderingen. De boetes zijn niet mals
En ik maar denken dat er op dit forum alleen maar heel gezagsgetrouwe mensen rondlopen...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik snap werkelijk niet waar je dat malle idee opgedaan zou kunnen hebben.

Edit: heb er nog even een nietje doorheen gejast.
Laatst gewijzigd door trolly op do 04 jun 2020, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Fijn dat je het met me eens bent! *O*
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

e
Dus maar even niet in Trolly's achterbak kijken.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vanwege de crisis daalt het BTW in Duitsland in de maanden juli t/m december van 19 op 16 en van 7 op 5%. *O*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Vanochtend voor het eerst met een mondkapje met de bus gereisd... Wat een verschrikking, m’n bril beslaat en het zit voor geen meter, maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Je kunt het mondkapje eventueel goed om je neus buigen, of zorgen dat je bril het goed afsluit rond je neus. Ook helpt het bij mij om eventueel de elastiekjes kruislings te doen (zodat ze halverwege overlappen), dan zit 'ie iets strakker en sluit het nog wat beter af. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Een mondkapje met koordjes zit fijner met een bril.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Coronavirus

Bericht door SuperGhost »

Over dat mondkapje:

Is een niet-medisch mondkapje eigenlijk wel wettelijk toegestaan in het OV? Het kan niet als medisch hulpmiddel gezien worden lijkt me (want het is immers een niet-medisch mondkapje). Valt het daardoor dan niet onder het verbod op gezichtsbedekkende kleding, waardoor het technisch gezien verboden is in het OV? Wellicht iemand hier met een juridische achtergrond die daar wat over kan vertellen?

Ik denk niet dat de politie er moeilijk over gaat doen ofzo, maar ik vraag het me oprecht af.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat is vast meegenomen in de noodcoronawetgeving enzo. Al heb ik geen precieze artikelen voor je bij de hand.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding houdt hier rekening mee, zie artikel 1 lid 2 sectie b:
1 Het is verboden om in het openbaar vervoer en in gebouwen en bijbehorende erven van onderwijsinstellingen, overheidsinstellingen en zorginstellingen kleding te dragen die het gezicht geheel bedekt of zodanig bedekt dat alleen de ogen onbedekt zijn, dan wel onherkenbaar maakt.

2 Het eerste lid is niet van toepassing, voor zover kleding als bedoeld in dat lid

[..]

b. noodzakelijk is ter bescherming van het lichaam in verband met de gezondheid of de veiligheid
https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWB ... 2019-08-01
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Maar niet-medische mondkapjes beschermen toch niet de drager? Dan beschermt het toch niet het lichaam van de drager, en zou het dus niet vallen onder deze uitzondering?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je doet het voor de veiligheid van andere reizigers en het personeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Daarnaast, ik weet niet hoe groot die mondkapjes van jullie zijn. Maar die van mij bedekt niet het gehele gezicht en laat niet alleen de ogen nog zichtbaar, waar tot de wettekst het verbod beperkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik heb een hele grote mond :oops:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Ronaldussen schreef:Bron?

Bij KLM (en aantal andere maatschappijen) moet je anders gewoon mondkapjes op en ik kan me niet voorstellen dat ze met een volle bezetting gaan vliegen...

Bovendien heeft NS steun aangevraagd bij de overheid, net zoals ieder bedrijf dat kan doen op dit moment. Ik heb nog niks vernomen over een afwijzing daarvan, dus de stelling dat NS zelf de broek moet ophouden terwijl andere bedrijven wel steun krijgen, kan (voorlopig) de prullenmand in.
Ik lees het nu pas, maar eigenlijk gebeurt al vrijwel sinds de uitbraak van Corona dat vliegtuigen nog vol vertrekken
Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Vanaf 15 juni a.s. mag je ook gewoon op deze manier - zonder dat er sprake is van een noodzakelijke reis - naar het (gele) buitenland reizen, maar het OV blijft alleen voor noodzakelijk vervoer. Daarbij definieert de overheid op haar site ook nog eens wat volgens hen wel en niet noodzakelijk is.
Voor zover ik weet wordt dit in de EU nergens zo rigide en asociaal toegepast. Kijk voor de aardigheid eens op de sites van de diverse spoorwegmaatschappijen. Zo wordt je in Oostenrijk begroet met "Fijn dat u er weer bent!".
Er zijn wel beperkingen op het spitsvervoer en er worden coupons toegepast (TER, Frankrijk) om overbevolking van de treinen te voorkomen. Maar ieder die wil kan een reis maken. De Nederlandse actie lijkt meer op een politiek besluit om te kijken hoever we het OV overbodig kunnen maken om straks flink te kunnen snijden in het voorzieningenniveau. Dit heeft niets meer met het er onder krijgen van Corona te maken.
Vreemd ook dat er in ons land nauwelijks politici van regeringspartijen zijn die zich hier druk om maken.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op vr 05 jun 2020, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Gelukkig hebben we nog een oppositie die dat kan tegenhouden. Ik heb echt geen hoge pet meer op van dit kabinet. Ze worden steeds gevaarlijker :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

17 maart 2021 zijn er tweede kamer-verkiezingen, zet het in de agenda. En begin alvast met campagne voeren voor je favoriete oppositiepartij, want VVD staat op 40-44 zetels.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dennenboom schreef:[...] De Nederlandse actie lijkt meer op een politiek besluit om te kijken hoever we het OV overbodig kunnen maken om straks flink te kunnen snijden in het voorzieningenniveau. Dit heeft niets meer met het er onder krijgen van Corona te maken. [...]
De Nederlandse roverheid heeft zeker weer aandelen Shell gekocht!!! Rutte zit weer op de harde pik van het Volkswagenconcern!!!! Het is een complot!!1!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 59 gasten