Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik denk sowieso dat die dingen toch wel afgaan op plekken waar reizigers het niet zien (zoals metro/trein cabines), maar er is dus nergens een duidelijke uitzondering. Althans, ik kan hem niet vinden.

Want als het gaat om de anderhalve meter, hoef je dus ook geen kapje op als je alleen in een coupé zit, en dat lijkt me nogal een glijdende schaal (had iemand het over kwijtschelding van boetes wegens onduidelijk? :') )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef:Omdat ik niet weet hoe lang die maskers verplicht blijven, die papieren dingen onhandig zijn en een onaangename geur hebben, heb ik maar wasbare katoenen gezichtsmaskers met een polkadotpatroon besteld. Die ruiken tenminste naar mijn eigen wasmiddel/wasverzachter. Ik heb er een pak filters bijbesteld, maar je kan ze ook met tweemaal dubbelgevouwen bakpapier vullen las ik op meerdere plekken. Een eerste doosje filters is wel handig om een knippatroon te hebben. Ik heb ook nog hersluitbare diepvrieszakken die in tot 60 graden warm water gewassen kunnen worden, dus volgens mij heb ik dan het hele proces onder controle.
Bakpapier heb ik nog niet gehoord. Ik gebruik keukenrol of koffiefilter. En behalve heet wassen, strijk ik ze ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Aking schreef:Want als het gaat om de anderhalve meter, hoef je dus ook geen kapje op als je alleen in een coupé zit, en dat lijkt me nogal een glijdende schaal (had iemand het over kwijtschelding van boetes wegens onduidelijk? :') )
Het is de mond-neusbescherming en als het even kan de anderhalve meter. Maar zelfs met die anderhalve meter heb je in voertuigen met een grote open ruimte waar de ramen niet open kunnen meer kans dat een onbewust geïnfecteerd persoon ziektekiemen langdurig door de lucht laat circuleren (ook de filters van de klimaatbeheersing zijn verdacht). De mond-neusbescherming is vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat de ziektekiemen in veel kleinere hoeveelheden worden verspreid (en veel minder dat je ze niet inademt, want daarvoor helpen de toegestane maskers maar een klein beetje).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar dat is dan dus niet het geval bij buschauffeurs?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

We moeten er maar even van uit gaan dat een buschauffeur zich ziek meldt als hij zich ook maar een beetje niet lekker voelt en zich zo snel mogelijk laat testen, wellicht is dan nog contactonderzoek mogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Hoe zit dat eigenlijk in Nederland met winkelwagens? Hier zijn inmiddels helaas vele winkels waar men alleen maar nog met winkelwagen binnen mag. Daardoor had ik al vaker ruzie met het personeel, omdat ik niet besef waarom het dan hygienischer is als ik een enkele tube tandpasta niet in mijn hand maar met een winkelwagen naar de kassa transporteer (afstand houden kan ik ook zonder wagen en ben er dan ook nog sneller weer buiten) en er zijn zelfs winkels waar men geen voorzieningen heeft om tenminste de greep van de wagen even af te wrijven.... :N
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hier hangt het van de winkel of maar inderdaad of mandjes of wagentjes. Maar dat is volgens mij vooral om het aantal mensen in de winkel te tellen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Verschilt per supermarkt, zie ook het supermarkttopic. Ik heb zelf een zeer strikte supermarkt in de buurt, maar andere forumleden delen die ervaring meestal niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

@Aking: Daar wordt het praktisch voor gebruikt ja, waarbij dit vooral van toepassing is bij winkels waar je als klant van buitenaf niet kunt zien hoe druk het er is. Winkelwagens kan je hier sindsdien ook pakken zonder muntje en in sommige winkels worden ze voor je gedesinfecteerd maar elders moet je dat juist weer zelf doen.
En het levert ook wel grappige taferelen op soms: ik was van de week even bij de Coop in het centrum waar ze kennelijk meer klanten binnen mogen hebben dan ze mandjes hadden, want daar stonden opeens een stel ouderwetse winkelwagentjes voor de deur. Terwijl dat echt een typische binnenstadswinkel is die normaal helemaal geen winkelwagentjes heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Die truc had ik al wel eerder gezien ja: de Ap op het Utrechtse bollenplein kreeg dankzij de coronamaatregelen winkelwagentjes. Maar nog steeds heb ik dan liever een mandje met wielen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

ICE11 schreef:Hoe zit dat eigenlijk in Nederland met winkelwagens? Hier zijn inmiddels helaas vele winkels waar men alleen maar nog met winkelwagen binnen mag. Daardoor had ik al vaker ruzie met het personeel, omdat ik niet besef waarom het dan hygienischer is als ik een enkele tube tandpasta niet in mijn hand maar met een winkelwagen naar de kassa transporteer (afstand houden kan ik ook zonder wagen en ben er dan ook nog sneller weer buiten) en er zijn zelfs winkels waar men geen voorzieningen heeft om tenminste de greep van de wagen even af te wrijven.... :N
Zelf werk ik bij de Lidl en inderdaad de winkelwagens is verplicht vanwege het tellen van het aantal klanten. Al denk ik dat de winkelwagenverplichting snel afgeschaft gaat worden, het aantal mensen komen we toch niet aan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Morgen en zaterdag kan het wel weer drukker in de winkels worden i.v.m. het pinksterweekend.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Z2N schreef:Maar nog steeds heb ik dan liever een mandje met wielen.
Dat vind ik echt de grootste ondingen die er bestaan. Je moet steeds bukken, en je bent je alsnog een ongeluk aan het manoeuvreren. :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Als het niet stevig en licht genoeg is om zonder na te denken in het mandje te gooien neem ik bij die winkel ook geen producten mee. Die Ap (op het bollenplein, officieel het stationsplein) bezoek ik voordat ik het OV in ga, dan neem ik dus geen plazen potten of 1,5 literflessen mee. :wink:

(En zo moeilijk is het manoeuvreren met die mandjes toch niet? Ik heb er niet meer moeite mee dan met een karretje in ieder geval).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ja oké, in deze situatie even een kleinigheidje halen, dat verandert de zaak. Dan snap ik dat je geen wagentje wilt.

Zo'n mandje trek je achter je aan, terwijl je een wagentje voor je uit duwt. Bovendien hebben de wagentjes een vaste stang, terwijl de "stang" van die mandjes op twee scharnierpunten aan het mandje vastzit en dus enigszins wiebelig kan zijn. Door de combinatie van die twee dingen manoeuvreert een wagentje prettiger, vind ik. (Dat kan ook aan mijn winkelstijl liggen trouwens: als de route vrij is zoef eropaf. Die mandjes houden de bocht nooit. :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik heb vandaag reserveringen voor ons restaurant binnengekregen voor in juni. Groepen collega's die lekker met elkaar uit eten willen. Een groep van 5, een groep van 8, het kan blijkbaar niet wachten. We hebben na lang nadenken en puzzelen met de ruimte besloten ze wel te laten komen, maar dan komen ze op aparte tafels die anderhalve meter uit elkaar staan, want twee niet-dezelfde-huishouden-personen aan één tafel wordt gedoogd. In het geval van de groep van 5 betekent dat dat er ééntje alleen moet zitten, in het geval van de groep van 8 betekent het dat de eerste en de laatste gast meer dan 5 meter uit elkaar zitten. Gezellig joh!

We eten met het personeel elke dag om 16 uur, vóór we open gaan (we zijn open voor afhalen). Bij mooi weer gaan we lekker buiten zitten, maar gisteren werden we toen we net zaten ineens aangesproken door politie. Buiten eten zou provocerend werken en de indruk wekken dat we ons niet aan de regels zouden houden, ondanks dat we duidelijk niet open zijn voor reguliere gasten, wij allemaal herkenbaar personeel zijn en we zelf ook zo ver mogelijk uit elkaar zitten. Daar hadden we eigenlijk zelf nog niet zo bij stil gestaan maar als je er goed over nadenkt hebben ze wel gelijk :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Een restaurant hier in de buurt adverteert ermee dat ze voor mensen die met iemand uit een ander huishouden willen eten speciale schermen op tafel kunnen zetten. Klinkt ook niet echt gezellig :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

KM46 schreef:Morgen en zaterdag kan het wel weer drukker in de winkels worden i.v.m. het pinksterweekend.
Zelfs dan komen we niet aan het aantal klanten :)
Met kerst en pasen lukt dat ook nooit bij ons namelijk.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ardan schreef:maar gisteren werden we toen we net zaten ineens aangesproken door politie.
Heeft de politie echt geen andere problemen? -o-
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ardan schreef:Ik heb vandaag reserveringen voor ons restaurant binnengekregen voor in juni. Groepen collega's die lekker met elkaar uit eten willen. Een groep van 5, een groep van 8, het kan blijkbaar niet wachten. We hebben na lang nadenken en puzzelen met de ruimte besloten ze wel te laten komen, maar dan komen ze op aparte tafels die anderhalve meter uit elkaar staan, want twee niet-dezelfde-huishouden-personen aan één tafel wordt gedoogd. In het geval van de groep van 5 betekent dat dat er ééntje alleen moet zitten, in het geval van de groep van 8 betekent het dat de eerste en de laatste gast meer dan 5 meter uit elkaar zitten. Gezellig joh!
Ik gun jullie uiteraard de klandizie, maar de hele sfeer ia toch weg als je zo uit eten moet? Is het voor jullie wel rendabel om weer open te gaan?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Michael »

Pascal1998 schreef:Ondertussen heb ik alle bij vervoerders gekeken op hun websites of er nieuws is en bij de meeste is dat ook zo, alleen mist de concessie GD van Qbuzz nog en geheel Arriva. Dit heb ik nu even als N.N.B neergezet, wat betekent: Nog niet bekend

Arriva
Spoiler: show
N.N.B.
Arriva heeft dat al een aantal dagen op de website staan: http://www.arriva.nl/corona.

Daar is alles per regio te vinden
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Dank je, ga ik hem aanpassen. Mis ik alleen Qbuzz GD nog, net gekeken, maar nog niks
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Gewone dienstregeling, behalve de nachtbussen. De dienstregeling staat al ingeladen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

https://www.pzc.nl/binnenland/oproep-aa ... ~a2c44d09/

Al bij niezen laten testen is dan toch een beetje overdreven...... :roll:
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Z2N schreef:Die truc had ik al wel eerder gezien ja: de Ap op het Utrechtse bollenplein kreeg dankzij de coronamaatregelen winkelwagentjes. Maar nog steeds heb ik dan liever een mandje met wielen.
Wil jij gewoon niet... een trolly? *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 114 gasten