Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Aking schreef:
Ronaldussen schreef:Lege bedden en ongebruikte apparatuur kosten ook geld.
Dus jij spaart liever geld dan levens? :')
Geen woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb. Dank u :pos:
Post geeft heel goed weer wat ik bedoel.

Ziekenhuizen hebben altijd reservecapaciteit, voor als er zich een (regionale) ramp voordoet etc. Maar er zit ook een grens (ook financieel) aan wat je als reserve kunt houden. Denk niet dat je met het kopen van extra bedden en apparatuur klaar bent. Onderhoud, keuringen, schoonmaak, afschrijving, ruimte voor opslag, ruimte om ze daadwerkelijk te kunnen gebruiken, het kost allemaal geld en dan heb je ook nog extra verpleegkundigen en IC-artsen nodig, mocht de maximale beddencapaciteit nodig zijn.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Mikos »

Aking schreef:Mjah ik mis ook wel een beetje de nuance hier en daar, al is het gelukkig nog wel enigszins aan demense om te bepalen wat noodzaak is of niet. Ik kom toch nog elke dag in de Ap, en zit elke dag op de fiets. (alleen)
Misschien kan ik in theorie prima één keer per week voor een hele week boodschappen doen, maar mentaal gezien heb ik dat bezoekje aan de Ap toch ook wel gewoon nodig.

En ook treinreizen is toch ook echt wel therapeutisch hier, al heb ik al een week niet in de trein gezeten *O*
Maar als de muren straks op me af komen ga ik toch echt wel in de trein naar buiten zitten staren (in m'n eentje in een stiltecoupeetje in de 1e klas uiteraard), wegdromen en nergens aan denken. Liever in de trein dan voor de trein zullen we maar zeggen :Y
Ik proef hier eenzaamheid en hoewel dat niet helemaal mijn afdeling is, wil ik andermans post toch als reactie plaatsen:
Tom024 schreef:Met het risico een beetje melig te klinken, toch dit bericht. Gezien alle heisa zitten er een hoop mensen (al dan niet zelf gekozen) langere tijd thuis. Veel voorzieningen zijn gesloten, bijeenkomsten worden afgezegd.

Dat geldt voor ouderen, maar zeker ook voor mensen van onze eigen leeftijd. Sommigen met meer sociale contacten dan anderen. Zit je alleen en voel je behoefte aan contact? Doe iets, anders ga je er aan onderdoor. Bellen of skypen is ook al een vorm van sociaal contact. Voel je behoefte aan contact, voel je vrij me een PB te sturen..
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

#daslief
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Ik proef hier eenzaamheid

Niet zozeer eenzaamheid, in de trein vermaak ik me ook prima in m'n eentje. Meer onrust, opgesloten zitten terwijl je niet daadwerkelijk opgesloten zit. Wat dat betreft zit ik nog liever (onder normale omstandigheden, want nu is het daar ook een hel) in de bajes, dan dit "halve" gebeuren. Dus ik gok dat het vooral de onrust/ophokplicht is...
hoewel dat niet helemaal mijn afdeling is, wil ik andermans post toch als reactie plaatsen:
Maar dank voor je goeie zorgen! :Y
(en dat meen ik voor de verandering eens oprecht! :o)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ik herken het wel hoor Aking.

Kan prima mezelf vermaken (of me ouderwets stierlijk vervelen), maar het feit dat ik niet even naar de bibliotheek kan gaan, fatsoenlijk boodschappen kan doen of werken in een supermarkt geeft mij ook extra stress. Zelfs de gesprekken met mijn psycholoog zijn minder, ehm, opbouwend naar mijn gevoel. Waar je in een gesprek op locatie nog eens wat kunt uittekenen ter verduidelijking (schematherapie enz.) gaat dat via de telefoon wat moeilijker.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

https://www.trouw.nl/cs-b7dc7d01

In dit artikel wordt een verband vermoed tussen de jaarlijkse biddag die op 11 maart werd gehouden en de enorme toename aan infecties in de Bible Belt. Die wordt in Tholen op een andere dag gehouden, dit jaar op 26 februari. Precies ook de enige plek van de Bible Belt waar het meevalt met de infecties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar religieuze bijeenkomsten gaan we niks aan doen hoor! Want grondwet en huilen en discriminatie enzo -o-
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Hier bij ons zijn ook religieuze bijeenkomsten tot na pasen (!) verboden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Suus schreef:https://www.trouw.nl/cs-b7dc7d01

In dit artikel wordt een verband vermoed tussen de jaarlijkse biddag die op 11 maart werd gehouden en de enorme toename aan infecties in de Bible Belt. Die wordt in Tholen op een andere dag gehouden, dit jaar op 26 februari. Precies ook de enige plek van de Bible Belt waar het meevalt met de infecties.
De enige plek die in het artikel genoemd wordt wellicht, maar ook Scherpenzeel (5 besmettingen) en Renswoude (1 besmetting) zijn onderdeel van de Bible Belt met relatief weinig gevallen. Het zou dus deels een verklaring kunnen zijn, maar niet persé volledig. Al is in dezelfde omgeving Veenendaal ook weer vrij vlot van 1 naar 14 besmettingen gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Betreft die partij terug te halen mondkapjes nou die zending / 'donatie' van Huawei?

https://nos.nl/artikel/2328673-honderdd ... uizen.html
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:https://www.trouw.nl/cs-b7dc7d01

In dit artikel wordt een verband vermoed tussen de jaarlijkse biddag die op 11 maart werd gehouden en de enorme toename aan infecties in de Bible Belt. Die wordt in Tholen op een andere dag gehouden, dit jaar op 26 februari. Precies ook de enige plek van de Bible Belt waar het meevalt met de infecties.
Tholen gaat met 97,1 besmettingen per 100.000 inwoners nog best hard anders (relatief gezien zelfs het zwaarst getroffen in Zeeland). Mij vallen dan eerder Reimerswaal en Veere op, die zijn ook wel aardig gereformeerd en niet zo heel erg hard getroffen (maar daar was biddag gewoon op de 11e). Het gros van de gemeenten op Goeree-Overflakkee doet biddag trouwens op 4 maart (als ik goed heb gekeken ongeveer de helft).
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Voor de medeforumgebruikers die ook iets met vliegtuigen hebben: de landing van de laatste 747-passagiersvlucht van KLM wordt vanmiddag door NH Nieuws live uitgezonden, rond 15:00. In totaal heeft KLm dan 49 jaar met de 747 gevlogen.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4467
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Daantje schreef:Mijn vakantie gaat niet meer door :( Ik had een strandhuisje gehuurd op het strand maar door de noodverordening mogen die niet opgebouwd worden. De provincie Zeeland wil geen toeristen uit angst dat de ziekenhuizen het niet aankunnen. Wat ook volstrekt logisch is.
Ik ken het, had een aantal reizen geboekt die ik in april en mei zou maken. Ben nu bezig ze te annuleren. Ik krijg zelfs af en toe mailtjes van vervoersbedrijven en hotels die geld terug geven omdat ze niet in staat zijn om diensten te leveren.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

VIRM schreef:Voor de medeforumgebruikers die ook iets met vliegtuigen hebben: de landing van de laatste 747-passagiersvlucht van KLM wordt vanmiddag door NH Nieuws live uitgezonden, rond 15:00. In totaal heeft KLm dan 49 jaar met de 747 gevlogen.
Politie en gemeente hebben al laten weten, dat zij streng tegen spotters gaan handhaven..... :neg:

Wie de vlucht online wil volgen (bij voorbeeld flightradar24.com): KL866 vanuit Mexico-City, toestel PH-BFT, verwachte aankomsttijd Schiphol 15:09. Actueel ter hoogte van Zuid-Groenland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Thalys stopt met de ritten Amsterdam - Parijs v.v. vanaf Dinsdag tot 30 april
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Zal wel geen grap zijn...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik had vrijdag al een e-mail gekregen hierover, maar voorlopig niet echt de behoefte met Thalys te reizen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Mijn familie en ik zijn ruim 30 jaar regelmatig te gast in Nederland, hebben er inmiddels Nederlandse vrienden en het is voor ons een tweede thuis geworden. En als ik niet graag in jullie land zou verblijven, zal ik ook zeker niet jullie taal spreken. Maar nu moet ik toch even kwijt hoe ontsteld wij over de woede zijn, die sinds kort in Zeeland tegenover bezoekers heerst. Ook andere regelmatige gasten hebben dit de afgelopen dagen ervaren. Woorden zoals "tourists go home" om maar een voorbeeld te noemen dat ik op een nieuwsportaal las brengen ons tot de conclusie dat gasten voor sommige Zeeuwen alleen in "goede" tijden welkom zijn om zo veel geld als mogelijk uit te persen en in "slechte" tijden wordt men weggejaagd..... Absoluut schandalig! :neg: :neg: :neg:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Sjah, we zijn geen Duitsland dus Wir schaffen das nicht :') maar ik heb toch wel het idee dat ze het vooral over de Belgische buren hebben :Y

Overigens viel mij vandaag op dat de grootste fietsenstalling ter wereld gratis is op het moment *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat is helaas een trend die over de hele wereld te zien is, maar ook begrijpelijk is. Het hebben van veel toeristen in een regio zet per definitie extra druk op de regionale zorgverlening, en in een landelijk gebied als Zeeland is er niet genoeg extra capaciteit. Bovendien geldt op dit ogenblik dat mobiliteit, in elke vorm, het risico geeft dat het virus verder uit kan breiden. Daarom geldt eigenlijk wereldwijd dat mensen die in een stedelijk gebied wonen niet naar het platteland moeten gaan, onafhankelijk van waar dat is. In Schotland gebeurt bijvoorbeeld hetzelfde.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ICE11 schreef:Mijn familie en ik zijn ruim 30 jaar regelmatig te gast in Nederland, hebben er inmiddels Nederlandse vrienden en het is voor ons een tweede thuis geworden. En als ik niet graag in jullie land zou verblijven, zal ik ook zeker niet jullie taal spreken. Maar nu moet ik toch even kwijt hoe ontsteld wij over de woede zijn, die sinds kort in Zeeland tegenover bezoekers heerst. Ook andere regelmatige gasten hebben dit de afgelopen dagen ervaren. Woorden zoals "tourists go home" om maar een voorbeeld te noemen dat ik op een nieuwsportaal las brengen ons tot de conclusie dat gasten voor sommige Zeeuwen alleen in "goede" tijden welkom zijn om zo veel geld als mogelijk uit te persen en in "slechte" tijden wordt men weggejaagd..... Absoluut schandalig! :neg: :neg: :neg:
Neem het niet persoonlijk. Het is de Veiligheidsregio Zeeland die heeft besloten dat toerisme tot 10 mei verboden is in Zeeland. https://www.zeelandveilig.nl/coronaviru ... cordion-96

En in Zeeuws-Vlaanderen hebben de Belgen zich op 14 en 15 maart schandalig gedragen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef:Mijn familie en ik zijn ruim 30 jaar regelmatig te gast in Nederland, hebben er inmiddels Nederlandse vrienden en het is voor ons een tweede thuis geworden. En als ik niet graag in jullie land zou verblijven, zal ik ook zeker niet jullie taal spreken. Maar nu moet ik toch even kwijt hoe ontsteld wij over de woede zijn, die sinds kort in Zeeland tegenover bezoekers heerst.
Nederland is groter dan Zeeland, hoor. Er zijn nog genoeg andere leuke plekken. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Iemand.nog.van.die.shirts.bij.rumag.gekocht? Of,gisteren,na,ZML,toch,maar,naar,lubag,gegaan?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Meltrain schreef:
ICE11 schreef:Mijn familie en ik zijn ruim 30 jaar regelmatig te gast in Nederland, hebben er inmiddels Nederlandse vrienden en het is voor ons een tweede thuis geworden. En als ik niet graag in jullie land zou verblijven, zal ik ook zeker niet jullie taal spreken. Maar nu moet ik toch even kwijt hoe ontsteld wij over de woede zijn, die sinds kort in Zeeland tegenover bezoekers heerst.
Nederland is groter dan Zeeland, hoor. Er zijn nog genoeg andere leuke plekken. :Y
Ook de Waddeneilanden raden af om daarheen te komen. Inderdaad vanwege te weinig medische zorg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten