Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Juist niet. Wat je voor de trein eist, moet je ook voor het vliegtuig eisen, als je echt vindt dat die norm er toe doet. Iets van wie A zegt moet ook B zeggen. Waarom zit je als overheid zo te miepen over mensen die een "niet noodzakelijke" treinreis naar Zandvoort ondernemen, terwijl hutje mutje naar Spanje straks niet meer wordt afgeraden. De meeste treinen zijn op dit moment nog steeds afschuwelijk leeg, mag daar echt niemand bij die wat minder noodzakelijk op reis is? Maar laten we afwachten wat er morgen verteld wordt.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Gelijke monniken, gelijke kappen. Trein max. 40% vol, dan vliegtuig idemdito.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Maar de luchtvaart is belangrijk voor de economie en het openbaar vervoer natuurlijk niet!1!!!1!¡

Maak er nu wel een grapje van, maar als je bedenkt dat de luchtvaart een miljardensteun krijgt en de NS geld moet opleveren dan snap je wel hoe het balletje eigenlijk rolt. En vooral welke sector de lobbyisten met de grootste waffel hebben.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Precies dat. Het draait nu niet meer om onze gezondheid maar om de economie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Bron?

Bij KLM (en aantal andere maatschappijen) moet je anders gewoon mondkapjes op en ik kan me niet voorstellen dat ze met een volle bezetting gaan vliegen...

Bovendien heeft NS steun aangevraagd bij de overheid, net zoals ieder bedrijf dat kan doen op dit moment. Ik heb nog niks vernomen over een afwijzing daarvan, dus de stelling dat NS zelf de broek moet ophouden terwijl andere bedrijven wel steun krijgen, kan (voorlopig) de prullenmand in.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Een woordvoerder van de KLM laat in een reactie weten de stoel in het midden in principe niet vrij te houden. "Alleen als de bezettingsgraad van de vlucht dat toelaat, doen we dat." En als het land van bestemming daar regels voor heeft opgesteld. "Dat is nu bijvoorbeeld het geval voor Italië."

Volle vliegtuigen
Ook Transavia gaat uit van volle vliegtuigen en houdt alleen bij uitzondering stoelen leeg. "In het vliegtuig is het nauwelijks mogelijk om anderhalve meter afstand te houden", stelt een woordvoerder. "Dan kunnen we te weinig mensen vervoeren."
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -transavia
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

WSM schreef:Gelijke monniken, gelijke kappen. Trein max. 40% vol, dan vliegtuig idemdito.
Hooivorken en fakkels bij Schiphol, want je kunt ineens niet meer voor een prik naar de zon vliegen. :mrgreen:
KM46 schreef:Precies dat. Het draait nu niet meer om onze gezondheid maar om de economie.
Je kunt onmogelijk de economie voor langere tijd platleggen zonder enorme gevolgen. Kijk maar bijvoorbeeld naar de werkloosheidscijfers in de VS. Maar dit bewijst maar weer dat ons huidig economisch stelsel niet goed bestand is tegen schokken, aangezien de overheid weer mag ingrijpen.

Ronaldussen schreef: Bovendien heeft NS steun aangevraagd bij de overheid, net zoals ieder bedrijf dat kan doen op dit moment. Ik heb nog niks vernomen over een afwijzing daarvan, dus de stelling dat NS zelf de broek moet ophouden terwijl andere bedrijven wel steun krijgen, kan (voorlopig) de prullenmand in.
Laatst wat ik heb gelezen, was dat I&W bezig was met een steunplan voor de hele OV-sector.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Dennenboom schreef: (..)De meeste treinen zijn op dit moment nog steeds afschuwelijk leeg, mag daar echt niemand bij die wat minder noodzakelijk op reis is? Maar laten we afwachten wat er morgen verteld wordt.
Je hebt gelijk. Schijnt iets met rendabel vliegen te maken te hebben.. hoorde ik laatst al.

Hopelijk is er morgen een journalist die de vraag durft te stellen...
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ik heb hem al gesteld aan het RTL Nieuws, misschien dat ze er morgen meteen op terug komen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Durashift schreef:
Dennenboom schreef: (..)De meeste treinen zijn op dit moment nog steeds afschuwelijk leeg, mag daar echt niemand bij die wat minder noodzakelijk op reis is? Maar laten we afwachten wat er morgen verteld wordt.
Je hebt gelijk. Schijnt iets met rendabel vliegen te maken te hebben..
Want het OV is rendabel op het moment? :')
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Nope.

Maar ik ga wel ff voor je op zoek hoor, Aking.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ja? U gaat TTT zoeken voor me? *O*
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ik heb een link achter een betaalmuurtje voor je :wink:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2fcb147/

Volgens mij heb ik in de papieren versie gelezen over de benodigde bezettingsgraden.

Maar dit linkje geeft wel vrije informatie.

https://www.businessinsider.nl/coronavi ... en-regels/

*O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Vanochtend toch maar even gebeld met de huisarts. Ik geef aan dat ik 2,5 maand geleden corona-achtige klachten heb gehad en nu nog steeds kortademig ben. "Ja, dan moet u het landelijk nummer bellen voor een test." Ik geef aan dat ik nu geen klachten heb, maar dat mijn alleen mijn longcapaciteit niet op het oude niveau is. "Toch laten testen."

Na 25 minuten in de wacht een afspraak voor morgenochtend 9.48 uur. Ik ben er vrijwel zeker van dat de uitkomst negatief is en belde eigenlijk vooral om een longfoto te kunnen laten maken. Maar blijkbaar is dat een onneembare horde. :?:
Laatst gewijzigd door Tom024 op wo 03 jun 2020, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Zo voorkom je dat mensen die corona positief zijn in de huisartsenpraktijk komen. Als de uitslag negatief is kun je de huisarts weer bellen. Overigens kun je de longcapaciteit niet meten met een longfoto.
Het kan dat je corona hebt doorgemaakt en daar nu nog steeds van aan het herstellen bent. Dat duurt lang, heel lang. Beterschap!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Longcapaciteit kan wel gemeten worden met een blaastest, mijn huisarts doet dat ook daar op locatie. Als Astma-patiënt wordt die test sowieso eens per jaar gedaan, dus ben benieuwd wat de uitslag dit keer gaat worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Littlebusdriver schreef:Zo voorkom je dat mensen die corona positief zijn in de huisartsenpraktijk komen. Als de uitslag negatief is kun je de huisarts weer bellen. Overigens kun je de longcapaciteit niet meten met een longfoto.
De gedachtengang snap ik, voordat ik de uitslag heb is het zaterdag/maandag. Dan zou ik op zijn vroegst dinsdag een afspraak kunnen maken bij de HA. Wie zegt dat ik in die kleine week geen corona kan ontwikkelen? Beetje schijnveiligheid zo, ze kunnen patiënten ook vragen of ze klachten hebben voordat ze de praktijk binnen stappen.

En ik bedoelde te zeggen dat ik wil weten of er eventueel longschade is, dat je met een foto niet je longcapaciteit kunt zien is me duidelijk.
Laatst gewijzigd door Tom024 op wo 03 jun 2020, 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alle maatregelen rondom de Corona zijn toch schijnveiligheid? :X :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik carpool de laatste tijd vooral van en naar het werk maar momenteel zit ik voor het eerst weer in de trein. Ik vind het opvallend dat echt iedereen een mondkapje heeft en ook echt de hele tijd opheeft (ik zelf incluis). Had niet verwacht dat iedereen zich er zo goed aan zou houden. Hoe is dat in de Randstad? In ieder geval, tegen al die halve gezichten aan kijken is wel een vreemd eeh.. gezicht.

In de Lintjes op ZHO is éénrichtingsverkeer, in de ene bak mag je alleen instappen en in de andere alleen uitstappen. Natuurlijk is de instapbak niet diegene die in Lochem bij de perronopgang uitkomt dus dat werd gauw een sprintje.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ardan schreef:Ik vind het opvallend dat echt iedereen een mondkapje heeft en ook echt de hele tijd opheeft
Kom eens hier in het wilde wilde westen kijken :')

Al is ook hier in ieder geval sprake van "veel" mensen die hem (al dan niet fatsoenlijk) dragen, het zijn een beetje de usual suspects die hem niet (fatsoenlijk) dragen...
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ik heb ook weer sinds een hele tijd dinsdag met de bus gereisd naar mijn dagbesteding (tja, is een noodzakelijke reis), maar inderdaad valt het mij in Almere erg op dat (tot zover ik gezien heb) iedereen een mondkapje op heeft in het OV, maar we zullen zien
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik moest vandaag bij het oversteken een tram van rechts voorlaten, daar zat achterin een dame die het mondkapje op de kin had liggen. Verder leek het allemaal wel goed te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ardan schreef:Ik carpool de laatste tijd vooral van en naar het werk maar momenteel zit ik voor het eerst weer in de trein. Ik vind het opvallend dat echt iedereen een mondkapje heeft en ook echt de hele tijd opheeft (ik zelf incluis). Had niet verwacht dat iedereen zich er zo goed aan zou houden. Hoe is dat in de Randstad? In ieder geval, tegen al die halve gezichten aan kijken is wel een vreemd eeh.. gezicht.
Hoe carpool je dan? Je mag toch niet met mensen niet uit je huishouden samen in één auto zitten?

Ik ben niet met het ov geweest maar hier lopen in de supermarkt ook al meer mensen met dan zonder mondkapje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Daantje schreef:
Ardan schreef:Ik carpool de laatste tijd vooral van en naar het werk maar momenteel zit ik voor het eerst weer in de trein. Ik vind het opvallend dat echt iedereen een mondkapje heeft en ook echt de hele tijd opheeft (ik zelf incluis). Had niet verwacht dat iedereen zich er zo goed aan zou houden. Hoe is dat in de Randstad? In ieder geval, tegen al die halve gezichten aan kijken is wel een vreemd eeh.. gezicht.
Hoe carpool je dan? Je mag toch niet met mensen niet uit je huishouden samen in één auto zitten?
Ik weet niet meer waar ik dat tegenkwam, maar dat schijnt dus gewoon te mogen :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Het wordt afgeraden maar het mag wel, alleen niet met meer dan twee man en met voldoende afstand (al is dat erg lastig).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 189 gasten