Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Of Bruins beseft dat alles reddeloos verloren is. Hij schijnt al samen met Elon Musk gezien te zijn bij een Falcon met bestemming Mars (corona schijnt daar slecht te overleven).
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef:Of er zit een politieke reden achter, want ik kan mij zo voorstellen dat Bruins als te politiek onbelangrijk werd gezien om nu als één van de machtigste mensen van het land de coronacrisis op te moeten lossen. Je hebt in zo'n positie politieke steun nodig, en dat had hij niet. Bruins was namelijk een minister zonder portefeuille, bedoeld als ondersteuning (in feite een staatssecretaris-plus). Hij had dan ook geen politieke achtergrond of invloed binnen de VVD. Hij liep in zekere zin zelfs de Minister van Volksgezondheid, Hugo de Jonge, voor de voeten, die wél een belangrijk persoon is binnen de coalitie en in het CDA om de macht strijdt met Wopke Hoekstra, die nu het economische noodpakket onder zijn hoede heeft en daarmee goede sier kan maken. Het zou mij niets verbazen als de flauwte van gisteren door het kernkabinet - en misschien wel ingestoken door de CDA-top, die De Jonge lijkt te steunen - wordt aangegrepen om een tweede politiek leider naast Rutte neer te zetten. De VVD zou dat ergens wel moeten accepteren, omdat twee VVD'ers aan het roer niet overeenkomt met de machtsverhoudingen binnen de coalitie. Of ik heb veel te veel House of Cards en Borgen gekeken _O-
Hé, dat is grappig! Dat zei Aking ook al:
Aking schreef:Toch een complot! :o
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Toch een compact taaltje, dat akinginees.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Om 18.30 uur een persconferentie met 'nieuws van enige omvang,' aldus de NOS.

Overigens zijn de Belgen nogal verontwaardigd over ons gebrek aan maatregelen,zie bijvoorbeeld hier: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/19 ... derlandse/
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Coronavirus

Bericht door Statler Rail »

Bruno Bruins is overigens een oud OV-man. Voormalig directeur van Westnederland en HTM, en later nog directeur van Connexxion. Heb hem jaren geleden wel eens voor andere redenen ontmoet, aardige en capabele man.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:Y

Wie ben ik om het bewijs te leveren dat de aarde niet plat is?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Tante trolly? *O*
Alargule schreef:Toch een compact taaltje, dat akinginees.
het is dan ook bedacht door een Genie (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Genie (A)
Geestig
🍉
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Je zult de conclusie die jij trekt op basis van de hypothese dat de aarde plat is iets beter moeten onderbouwen (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Goed verhaal, lekker kort dit.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ai, corona! *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef:
Durashift schreef:
Maar goed, ik heb nu een 'dilemma'..
(..)
Al temperatuur gemeten? Dat lijkt mij een goede indicatie van of het een infectie of een allergie/keelirritatie is.
Bij dochter zal vast wel temp. gemeten zijn, vorige week. Ik ben er niet bij, ze is bij moeder.

Ik heb het 'dilemma' bericht nu ook beter begrepen: het gaat om de reguliere omgangsregeling, welke aankomend weekend (volgens het schema) zou plaatsvinden. Tja.. wat te doen?

1. Verkoudheid van dochter is zo goed als over, hoorde ik vandaag. Dit is dan bijna 2 weken geleden begonnen. Kortom, indien zij het Corona virus zou hebben opgelopen..had dat zich wel openbaart, lijkt mij. (of dat heeft het al gedaan..maar met deze 'lichte klachten' tot gevolg. In ieder geval is zij dan nu immuun en niet meer besmettelijk voor anderen.
Heb ik dat juist?

2. De 2 volwassen in huis vertonen griepverschijnselen en de ene werkt in een 'cruciaal beroep' waarin contact met kinderen en volwassen heeft plaatsgevonden in de afgelopen weken. Edoch, er is geen test op het Coronavirus afgenomen.. geen contact met de huisarts geweest. Op boodschappen doen na blijven ze dus met hun allen binnen tot nu toe.
Tja, in hoeverre kan dit nog overslaan naar dochter ? Gezien punt 1 lijkt mij dat toch niet aannemelijk.

3. Ik ben zelf deze week al 2 dagen in 'Corona risico gebied' geweest voor het werk... en daar doe ik niet het meest hygiënische werk met veel plastic contactoppervlakten.. maar wel met (olie bestendige) handschoenen aan.
Als die deeltjes echt 4 dagen op niet zo schone oppervlakten kunnen overleven.. kan het wellicht op mij over gesprongen zijn.. zonder dat ik het nu al weet...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef:Dan moet ik eerst beweren dat de aarde plat is, en daar heb je me nog niet op kunnen betrappen (A)

Maar zeg eens, trolly, wat versta jij onder bewijzen? Kennelijk vind je mijn argumenten voor mijn hypothese te min voor een inhoudelijke reactie. Dus vertel, wie is jouw favoriete wetenschapsfilosoof?
Ik heb een cavia, PHS, ik houd er geen wetenschapsfilosofen op na. Ik zie ook niet precies waarom dat ertoe zou leiden de ene complottheorie tot conclusie te bombarderen, terwijl de andere een hypothese zou zijn. Maar als jij jouw vermoedens graag met bewijs onderbouwd: be my guest.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Statler Rail schreef:Bruno Bruins is overigens een oud OV-man. (..) Heb hem jaren geleden wel eens voor andere redenen ontmoet, aardige en capabele man.
Oh, ongetwijfeld kloppend, die typering. Ik ken de beste man alleen van wat ik in de media heb gezien/gelezen. Ik heb er geen sterke gevoelens bij qua 'dit fixen wij wel ff'.. (bij de Jonge ook (nog) niet overigens.. ). Was Edith Schippers er nog maar,.. :wink:

Ik denk dat PHS best wel warm kan zijn met zijn theorie. Immers, waarom doet Bruins direct ontslag aanbieden bij de Koning? Hij kan ook ff de ziektewet in.. als is dat met een burnout etc... (wel erg rap voor zo'n diagnose, vind ik..) wel een langer traject.. waardoor inderdaad de verkiezingen volgend jaar maart in zicht komen.. maar goed, demissionaire periode erachter aan en het is zo eind 2021.. dus tijd genoeg voor Bruins om nog wat te werken voor VWS na herstel., denk ik dan..
Maar goed, de politieke duiding zal er spoedig wel komen, verwacht ik.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Statler Rail schreef: (..)
- In Nederland is thuiswerken slechts een advies, maar niet verplicht. Veel kantoren zijn nog gewoon open.
Ja, maar wel minimaal qua bezetting, als ik dat zo zie. Parkeerterreinen zijn echt leeg.. Alphabet (leasemaatschappij) in Breda was gewoon helemaal donker op hun hoofdkantoor, iets voor 17 uur. :shock: . Maar goed, iets verderop... bij de logistieke (remarketing) afdeling was er wel gewoon activiteit met auto's lossen/laden en dan is dat kantoor aldaar ook open.. (zal wel een scherm oid op de balie staan, vermoed ik.. :wink: )

Statler Rail schreef: - Social distancing wordt in Nederland heel slecht opgevolgd, (...)
Ja, dat kan misschien beter.. (ik ook) maar wellicht verschilt dit ook per regio? Ik was gisteren mijn route in Arnhem aan het rijden... het was daar écht rustig met personenautoverkeer. In centrum, einde middag, wel wat mensen op straat maar velen toch met een afstand tot elkaar.

Vandaag in Breda een route gereden: natuurlijk, het is een subjectieve waarneming van mij (al kan je de steden qua grootte wel vergelijken, lijkt mij) maar hier was het echt wat drukker in het verkeer (alleen de Wilhelminasingel einde middag was écht leeg.. ).. Kinderen op speelpleinen aan het spelen, dicht op elkaar. Ander schoolplein stonden 2 ouders wel met een afstandje tussen elkaar.. maar ff later 3 pubers 'gezellig' naast elkaar zittend op een bankje. Tja, ik kan het mij wel voorstellen gezien de leeftijd.. maar het is toch ergens wel een beetje vreemd, vind ik.

Rijscholen zijn ook gewoon actief in Breda, maar dat was in Arnhem ook.
Qua weer was het gisteren wat zonniger dan vandaag.. maar ook nu was het niet koud. Wellicht komen nu meer en meer mensen buiten omdat het binnen zitten toch niet zo makkelijk gaat?

Statler Rail schreef: (..)
In Nederland hebben we nu geen idee wie er nu besmet zijn, omdat veel mensen die besmet zijn nu nog geen verschijnselen hebben (incubatietijd!). Die mensen besmetten nu andere mensen zonder dat ze het weten. (..).
Dat ben ik met je eens. Misschien is dan de 'Taiwan methode' wel een idee? Daar gaat het openbare leven relatief gewoon door.. er wordt gewerkt. Maar iedereen draagt mondkapjes bij gemeenschappelijke gelegenheden en er wordt bij binnenkomt de temperatuur gemeten.
Ik hoorde dit vanochtend op de radio (1) van een Nederlander die daar werkt/verblijft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Na de persconferentie en de verklaring op Twitter ga ik niet van politieke opzet uit. Een personeelswissel middenin een crisis is echt ontzettend onhandig.

Mijn favoriete wetenschapsfilosoof is trouwens Immanuel Kant. Gewoon omdat je moet huilen van ellende na vijf pagina’s van zijn meesterwerk Kritiek van de zuivere rede.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Tom024 schreef:Chrysa, je zei dat je het virus had. Gaat het intussen al wat beter? Wat voor klachten heb je (gehad)?
Keelpijn, maar dan voelt het dieper als normaal, bijna in mn nek, ademhalen gaat nogal lastig, en heb een beetje koorts. Hoesten heb ik opvallend genoeg dan weer niet gedaan.
Oh, en ik heb een knieblessure. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Van de corona? :o
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Geen idee waar die vandaan is gekomen. :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Jep, klinkt als het coronavirus (behalve die knie dan (A)). Binnen blijven dus, volgende week gaan er al voldoende mensen dood in Brabant.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Na de persconferentie (..).
Ik heb er nu ook wat over gehoord. Ik vind het wel een goede redenatie van Rutte, ik geloof hem op dat punt wel.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het zijn echt rare dagen: de NOS meldt nu dat de opvolger van Bruno Bruins bekend is: Oud-Minister van Volksgezondheid Martin van Rijn, van de PvdA. Een niet-coalitie minister binnen de regering dus.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er is een nieuwe persconferentie van minister-president Rutte in aantocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten