Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Aking schreef:
En helemaal als ik vooraf weet dat ik van A naar B moet lopen wordt t helemaal niks, heel soms "ontstaat" het ongepland onderweg en loop ik een paar kilometer, maar naar de tramhalte 500m verderop pak ik de fiets zeg maar :')
En wat nou als de tram niet rijdt, fiets je dan ook naar de 'vervangende bushalte'?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Tom024 schreef:Ik fiets enkel om mijn longen wat te 'trainen,' verder heb ik er een hekel aan, nogal snel last van mijn derriere.
Wellicht dat een goed zadel dat kan voorkomen?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Pascal1998 schreef:
Aking schreef:
En helemaal als ik vooraf weet dat ik van A naar B moet lopen wordt t helemaal niks, heel soms "ontstaat" het ongepland onderweg en loop ik een paar kilometer, maar naar de tramhalte 500m verderop pak ik de fiets zeg maar :')
En wat nou als de tram niet rijdt, fiets je dan ook naar de 'vervangende bushalte'?
Neuh, want dan is het voordeel van de tram weg. Dus dan pak ik of hier naast de deur de bus, of ik fiets naar het station :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Hainje schreef:
Tom024 schreef:Ik fiets enkel om mijn longen wat te 'trainen,' verder heb ik er een hekel aan, nogal snel last van mijn derriere.
Wellicht dat een goed zadel dat kan voorkomen?
Wellicht, maar dan nog zijn fietstochten van meer dan een halfuur niet mijn lievelings. :D
De laatste weken fiets ik twee of drie keer per week om mijn longen weer een beetje te trainen, normaal fiets ik alleen af en toe om een boodschap.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

In het Brabantse Esbeek zijn ze zo blij dat het plaatselijke cafe weer open is, dat de polonaise gelopen wordt...
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

Prachtig voor de anderhalve meter afstand _O_
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens de cafebaas was dit niet de bedoeling :x
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat zou ik als cafébaas ook zeggen :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Teveel mensen in de drukste horecastraat van Rotterdam. Daarom zijn auto's nu per direct verboden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

en-es schreef:Volgens de cafebaas was dit niet de bedoeling :x
Leuk dat hij dat zegt, maar als hij dat meende had hij de mensen die meededen aan de polonaise natuurlijke direct het café uitgezet.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef:Teveel mensen in de drukste horecastraat van Rotterdam. Daarom zijn auto's nu per direct verboden :')
Met het gezin zitten we in een leeg restaurant *O* (bijna leeg dan)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Tom024 schreef:In het Brabantse Esbeek zijn ze zo blij dat het plaatselijke cafe weer open is, dat de polonaise gelopen wordt...
Was die polonaise niet ook de oorzaak van de afgelopen sluiting?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Zie daarover dit artikel van Omroep Brabant:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... in-brabant
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Die polonaise is natuurlijk niks bij de demonstratie op de DAM van vanavond.
Nou ja, dat is in de buitenlucht. Zal wel meevallen al was het redelijk windstil.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

En Ebola is terug van weggeweest... https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ni ... ~aa148f22/ :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Dat kan er ook nog wel weer bij :? :cry: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Durashift schreef:Die polonaise is natuurlijk niks bij de demonstratie op de DAM van vanavond.
Nou ja, dat is in de buitenlucht. Zal wel meevallen al was het redelijk windstil.
Ik durf te wedden dat, als het mis gaat, de terrassen de schuld krijgen :Y
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ of het gaat goed.. en dan is het wel duidelijk dat afstand houden in de buitenlucht niet zo noodzakelijk is.

Misschien geen slecht idee van Dijkhoff, dat de demonstranten zich laten registeren bij de GGD, uit voorzorg.
Is er geen verspreiding, kunnen mensen gerust samenkomen in parken, op stranden en is het gedaan met het vermijden van drukke plekken in de buitenlucht. :)

Komt dan ook wel overeen met het onderzoek naar o.a. de K waarde van het virus. Virus is niet altijd overal besmettelijk daar waar het zich bevind. Maar als het zich in een behaaglijke omgeving bevindt (drukke binnenruimte met wat vocht en veel ademstuwing) gaat het lekker te keer.
Zo las ik in de VK wetenschap van dit weekend na analyse van superverspreiding events in o.a. Heerde.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door gkw1969 »

Suus schreef:En Ebola is terug van weggeweest... https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ni ... ~aa148f22/ :cry:
Helaas is Ebola nooit weggeweest, alleen in het vergeethoekje gedrukt. Met als gevolg dat het vaccinatieprogramma op stil werd gezet en dat resulteert nu in een nieuwe epidemie. Dat gaan we straks ook weer zien met aids. Mensen krijgen de medicijnen niet omdat iedereen zich richt op de pandemie corona en niet op de bestaande ziektes waar mensen de rest van hun leven medicijnen voor moeten slikken.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In 2018 waren er twee uitbraken van Ebola in Congo, de laatste daarvan zou in April voorbij zijn geweest, ware het niet dat toen een nieuwe uitbraak plaatsvond. Sinds 2018 zijn er dus continue Ebola-uitbraken geweest (Volkskrant, wel achter een muurtje).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Zou de overheid morgen echt met de boodschap komen dat je vanaf 15 juni wel met het vliegtuig naar Mallorca mag, maar niet met de trein naar Zandvoort?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Waar je uithangt maakt niet zo uit, het gaat om het afstand houden.

Je mag prima naar Zandvoort, maar ik zou wel met de auto gaan voor de zekerheid.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Regel jij ff een auto en rijbewijs voor me dan? *O*

Afgelopen weekend overigens heerlijk met de trein naar Zandvoort geweest, zowel heen als terug zat ik alleen in de eerste klas. Ondanks het gebruikelijke roeptoeterriedeltje van NS en Consorten :Y
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Chrysa schreef:Waar je uithangt maakt niet zo uit, het gaat om het afstand houden.
Je mag prima naar Zandvoort, maar ik zou wel met de auto gaan voor de zekerheid.
In tegenstelling tot bij NS, geldt er in de lucht geen anderhalve meter norm. Maar dat is voor onze overheid geen enkel probleem.
https://www.foodlog.nl/artikel/flash/an ... -de-lucht/
Dat geldt overigens ook voor het meeste OV in het buitenland. Mondkapjes zijn wel verplicht. Ik zie Flixbus straks nog met twee bussen van Amsterdam naar Elten rijden om vervolgens de reizigers verder te laten reizen in een enkele bus. De tweede bus kan dan weer mensen van Elten naar Amsterdam vervoeren.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op di 02 jun 2020, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Dennenboom schreef:
Chrysa schreef:Waar je uithangt maakt niet zo uit, het gaat om het afstand houden.
Je mag prima naar Zandvoort, maar ik zou wel met de auto gaan voor de zekerheid.
In tegenstelling tot NS, geldt er in de lucht geen anderhalve meter norm. Maar dat is voor onze overheid geen enkel probleem.
Dus omdat vliegtuigen kut zijn moeten we dat in de treinen ook maar doen? Logisch. Ofzo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten