Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Jij rukt je daar zo uit los, natuurlijk.

Huh huh. Rukt. Ghuh huh.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

:')

Dus waar blijf je? *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Wat dacht je bijvoorbeeld van bepaalde functies binnen bedrijven: in de afgelopen jaren, en dat begint al voor de vorige crisis, zijn er steeds meer laagjes tussen gekomen bij bedrijven en allerlei nieuwe functies bij gekomen die ergens wat van moeten vinden zonder dat ze direct bijdragen aan de primaire bedrijfsprocessen. Maar wonderlijk genoeg zie je nu dus dat terwijl al die mensen verplicht thuis zitten de primaire processen als productie en logistiek en alles wat daar direct aan bijdraagt gewoon vrijwel normaal door draaien. Dat moet haast wel mensen doen afvragen of al die tussenlaagjes eigenlijk wel nodig zijn, of dat je ook prima zonder zou kunnen.
Dan ga je er van uit dat die tussenlaagjes nu werkloos thuis zitten, terwijl die mensen misschien wel hard aan het werk zijn. Ik doe typisch werk dat nu niets bijdraagt aan de productie omdat ik me bezig houd met langetermijnplanning, maar dat betekent niet dat mijn functie zomaar weg kan.

Wat me vooral opvalt nu is hoe veel mensen er eigenlijk thuis kunnen werken. Ik kan niet zeggen dat ik het ideaal vind, maar het functioneert allemaal wel. Misschien dat een deel daarvan blijvend wordt en daardoor de piek van de spits wat afgevlakt wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Wat ook blijkt is dat TV nog steeds een onmisbaar medium is. Naar Rutte keken gisteren 7,6 miljoen personen, waarvan 5,9 miljoen op NPO 1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Nou ja, dat soort kijkcijfers haal je alleen bij grote sportwedstrijden denk ik? Maar het is inderdaad wel handig om in n klap een groot publiek te bereiken bij dit soort gebeurtenissen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Daniel schreef:Wat betreft de economie denk ik inderdaad ook wel dat we nadat deze crisis eenmaal voorbij is weleens heel anders over zaken kunnen gaan denken.
Dat dacht men ook na de vorige economische crisis, maar eerlijk gezegd zie ik weinig verschil tussen daarvoor en daarna...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Dan ga je er van uit dat die tussenlaagjes nu werkloos thuis zitten, terwijl die mensen misschien wel hard aan het werk zijn.
Ze kunnen best hard aan het werk zijn, maar ik merk zelf in elk geval dat er momenteel even wat minder storende zaken tussendoor komen.
Ik doe typisch werk dat nu niets bijdraagt aan de productie omdat ik me bezig houd met langetermijnplanning, maar dat betekent niet dat mijn functie zomaar weg kan.
Dan draag jij dus wel degelijk bij aan de productie, ik doelde op bijdragen in het algemeen en niet op bijdragen direct op dit moment.
Overigens geldt voor mezelf precies hetzelfde: als R&D'er ben ik ook veel meer bezig met de productie uit de toekomst dan die van vandaag. Maar toch hoor ik juist regelmatig als ik de mannen in de fabriek spreek dat ze mijn werk meer waarderen dan "al die dure mensen op het hoofdkantoor". Terwijl ik mezelf toch ook wel tot die dure mensen mag rekenen: uit de CAO-schalen blijkt wel impliciet dat ik een van de meest verdienende niet-managers van het hele bedrijf moet zijn.
Wat me vooral opvalt nu is hoe veel mensen er eigenlijk thuis kunnen werken. Ik kan niet zeggen dat ik het ideaal vind, maar het functioneert allemaal wel. Misschien dat een deel daarvan blijvend wordt en daardoor de piek van de spits wat afgevlakt wordt.
Da's inderdaad wel opvallend. Nou behoor ik zelf weliswaar tot de groep die een geldige reden heeft om fysiek op een bedrijfslocatie aanwezig te zijn (iedereen die dat niet heeft werkt inmiddels verplicht thuis bij mijn werkgever), maar zelfs ik werk nu een uurtje per dag thuis. Verre van efficiënt aangezien ik in mijn geval allerlei dingen moet opsparen om dat uurtje mee te vullen, maar toch, het blijkt praktisch mogelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Durashift schreef:Gaan jullie nog een wit shirt met een rood hart voor het raam hangen?
(...)
De moeite die je hier in steekt kun je ook steken in het echt helpen van de zorg door thuis te blijven en anderen erop te wijzen dit ook te doen. Je kan ook een spandoek/ A4'tjes op het raam plakken met iets van "Wij blijven thuis, jij ook?".
Dit soort 'thoughts and prayers' oproepen, zoals ook na schietpartijen, zijn natuurlijk heel goedbedoeld door iedereen. Echter hoe meer aandacht hiernaartoe gaat, hoe minder aandacht er naar echte bestrijding van het probleem gaat. In dit geval zullen er waarschijnlijk mensen zijn die met alle goede bedoelingen een shirt ophangen, denken dat ze genoeg gedaan hebben aan de bestrijding van het probleem en vervolgens naar een huisfeest met 20 man op een kluitje gaan.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nou ja, dan kunnen ze dus wel 20 shirtjes voor het raam hangen. Ik zie alleen maar voordelen *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Ik snap dan eigenlijk niet, dat er niet begrepen wordt dat als je van een buiten situatie naar een binnen situatie gaat.. je kans op 'iets mee te slepen' vergroot. Is helder, in mijn ogen.

Wanneer gezinsleden een hele week samenzitten.. is er sprake van één compartiment en dan minder risico., lijkt mij.

Hetzelfde als thuiskomen van het boodschappen doen. Dan ga je handen wassen, neem ik aan :?:
Je schiet van de ene extremiteit naar de andere. Zelfs in een operatiekamer is het lastig infectiegevaar buiten de deur te houden, in een normaal huis is dat vrijwel onmogelijk. Vandaar dat het idee is met praktisch haalbare maatregelen de verspreidingssnelheid af te remmen, zonder de illusie dat de infectiekans daarmee nul is. Maar inderdaad: zelfisolatie reduceert de kans op besmetting, boodschappen doen brengt besmettingsrisico met zich mee. Keuzes, keuzes...
Durashift schreef:Hoe drukken jullie dan op het zeeppompje? Met je blote vinger.. en daarmee dus de kans op iets van buiten naar binnen brengen op zo'n, nu, cruciaal ding als een desinfectie zeeppompje..
Probeer een fijn ouderwets stuk handzeep, dat scheelt hoofdbrekens.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar dan blijft de virus toch de hele tijd op die stukkie zeep chillen? :o
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Okee, je drukt je zeeppompje met je vinger in.. maar wat is de handeling die je direct er na doet? Die smerige, vuile gore bende er weer af wassen. Mit Seife. Dus in die enkele seconden dat je hypothetisch het virus bij je zou kunnen dragen ben je het ook weer kwijt. Tenzij je eerst die zeep van je vingers gaat likken, maar dat is iets dat ik je ook buiten coronatijd zou afraden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Aking schreef:Maar dan blijft de virus toch de hele tijd op die stukkie zeep chillen? :o
Corona's schijnen zeep anders helemaal niet gezellig wonen te vinden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik dacht dat het al een bazenactie was dat zes patiënten met een ambulancebus werden verplaatst van Breda naar Groningen. Maar Frankrijk heeft nu een ambulancehogesnelheidstrein ingezet om vijfentwintig patiënten te verplaatsen vanuit de regio Grand Est (Strasbourg en Mulhouse) naar de regio Pays de la Loire (Le Mans, Nantes, Angers en Roche-sur-Yon). Toch weer baas boven baas :shock:

https://www.lci.fr/population/coronavir ... 48995.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Prins Charles is ook besmet. Die arme man heeft toch ook maar weinig geluk in het leven.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Zul je nog meemaken ook dat hij eraan onderdoor gaat en zijn vader en moeder dit overleven... :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Van de gedachte dat Charles koning wordt is ook niemand ooit blij geworden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Vooralsnog heeft hij 'slechts' milde klachten, dus waarschijnlijk overleeft hij dit wel :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Coronavirus

Bericht door Western Soldier »

waldo79 schreef:Over het algemeen worden die werkzaamheden tot een jaar of meer vooruit gepland. Misschien dat wat spoedwerk naar voren kan worden gehaald onder de voorwaarde van voldoende personeel.
Blijkbaar kan het nu rond Schiphol Airport ook eerder, Groningen was slechts een voorbeeld. Wellicht dat die niet mogelijk is, maar door de werkzaamheden bij Schiphol Airport vervroegd uit te voeren is dat eerder klaar.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Het treinverkeer is dusdanig uitgedund dat de werkzaamheden nu in een korter tijdsbestek kunnen worden uitgevoerd.

Maar er moet maar net voldoende capaciteit en mogelijkheden bij de betrokken partijen zijn om werkzaamheden te vervroegen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Volgens mij heb ik ook prijs. Dinsdagavond een branderig gevoel in mijn longen, gisteren overdag nergens last van, maar gisteravond spierpijn, last van maagzuur, misselijkheid. Dus voorlopig maar lekker in Hintergarten.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Sterkte :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Ja, ook vanuit hier sterkte. Hopelijk valt het mee.
Western Soldier schreef:
waldo79 schreef:Over het algemeen worden die werkzaamheden tot een jaar of meer vooruit gepland. Misschien dat wat spoedwerk naar voren kan worden gehaald onder de voorwaarde van voldoende personeel.
Blijkbaar kan het nu rond Schiphol Airport ook eerder, Groningen was slechts een voorbeeld. Wellicht dat die niet mogelijk is, maar door de werkzaamheden bij Schiphol Airport vervroegd uit te voeren is dat eerder klaar.
Ik denk dat een groot verschil is dat de werkzaamheden bij Schiphol geen software-aanpassingen vereisen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@Tom024: Sterkte :pos: :wink: .
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Coronavirus

Bericht door MdJ »

Groningen is functie wijzigen (+1 spoor namelijk) en daarmee vervelender voor de planningsketen wanneer dit eerder wordt uitgevoerd: Alles wat na de wijziging wordt gepland moet op de juiste infra gebeuren. Een spoor weghalen/saneren is daarin makkelijker dan een spoor toevoegen.

Schiphol is functie handhaven, daarmee is de situatie voor als na in de planningsketen gelijk.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten