Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef:
Suus schreef:
Ronaldussen schreef:Ik vind het toch wel tijd worden dat je een eigen topic met de titel "Dokter Suus" krijgt, Suus :Y
Plaats je medische vraag en Dokter Suus geeft antwoord *O* *O*
Dit is niet bepaald medische kennis maar gewoon logica.

Wat staat er op de verpakking van desinfecterende zeep? Anti-bacterieel.
Wat is een virus? Geen bacterie.
(..)
Dus die desinfectiehandgels hebben eigenlijk geen nut?

Winkelwagentjes moeten eigenlijk met water en dreft gereinigd worden?
Desinfectiegel met 70%+ alcohol is een nuttige tussenoplossing als je voorlopig niet langs een wasbak komt, maar alleen met handen wassen met zeep worden handen echt schoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Durashift schreef:Winkelwagentjes moeten eigenlijk met water en dreft gereinigd worden?

Kan. Of met een allesreiniger in een sprayfles, zoals ze dat hij mij in de Jumbo deden. Dat ontvet ook en geeft de klanten door de parfum een schoner gevoel.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Online jagen op de kiezer in tijden van Corona

Ik denk dat het woord 'stuitend' mijn mening aardig samenvat.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Ik ben deze bruine fascistoïde advertenties ook al tegenkomen op Facebook. Terwijl ik Facebook netjes heb gevraagd geen politieke advertenties te tonen, die hebben bij mij namelijk negatief effect voor de adverteerder.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Bah, onnodige angstgevoelens aanpraten...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Je verwacht het niet...
JordiBrabant schreef:
Durashift schreef:Winkelwagentjes moeten eigenlijk met water en dreft gereinigd worden?

Kan. Of met een allesreiniger in een sprayfles, zoals ze dat hij mij in de Jumbo deden. Dat ontvet ook en geeft de klanten door de parfum een schoner gevoel.
Ik ben wel voorstander van dat sopje met dreft, maar liever het waspoeder dan het afwasmiddel. In de meeste waspoeders zitten namelijk enzymen, waaronder proteasen. Die breken eiwitten af, en daar kunnen virussen slecht zonder.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

JordiBrabant schreef:Ik ben deze bruine fascistoïde advertenties ook al tegenkomen op Facebook. Terwijl ik Facebook netjes heb gevraagd geen politieke advertenties te tonen, die hebben bij mij namelijk negatief effect voor de adverteerder.
Nouja, FvD geeft er dan wel het meeste geld aan uit, andere partijen willen ook scoren met filmpjes of campagnes. Politiek gaat niet meer om dingen realiseren maar om marketing. Jammer dat dat zelfs in crisistijd niet anders is.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Tja, dat multimediale campagne voeren is duidelijk afgekeken uit Amerika.

En in principe wordt het toch meer soundbites dan echt onderbouwde vergezichten die aan de potentiële kiezers worden voorgelegd. Maar dat geldt over de hele breedte.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Premier Johnson van het (nog) Verenigd Koninkrijk is ook geïnfecteerd geraakt en vertoont ziekteverschijnselen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik vind het opmerkelijker dat in België een kat besmet is geraakt, baasje was al besmet.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

Nog veel zorgelijker nieuws is dat in Wuhan zeer waarschijnlijk nogal wat doden niet geteld zijn. Op zich, afgezien van het morele aspect, niet zo'n groot probleem. Het wordt echter enger als je beseft dat het WHO zijn beleid omtrent dit virus grotendeels heeft gebaseerd op het verloop in Wuan.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Premier Johnson van het (nog) Verenigd Koninkrijk is ook geïnfecteerd geraakt en vertoont ziekteverschijnselen.
Heel verrassend natuurlijk, maar ook de Britse minister voor Volksgezondheid Matt Hancock is positief getest.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Vandaag een flinke wandeling gemaakt, bewust op vrijdag in plaats van in het weekend. Het afstand houden ging op zich prima. Opvallend wel dat niet alle fietsers het nodig vonden om met een boogje om me heen te rijden. En het grootste deel van die mensen die geen boogje om me heen reden vielen in de risicogroep.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Statler Rail schreef:Lockdown
Statler Rail schreef:Inmiddels voorzichtig begonnen met nadenken over hoe Europa eruit gaat zien ná de coronacrisis.
https://www.parool.nl/wereld/wetenschap ... ~b594fcce/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Coronavirus

Bericht door microshit »

Tom024 schreef:Ik vind het opmerkelijker dat in België een kat besmet is geraakt, baasje was al besmet.
Laat er nou toevallig een redelijk gangbaar coronavirus zijn waar katten precies die symptonen van gaan vertonen. Het is misschien wel mogelijk dat katten SARS-CoV-2 kunnen dragen (heeft een hond in Hong Kong ook al laten zien, is daar niet ziek van geworden), al zou dit dan pas de eerste positieve test zijn na duizenden negatieve.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Coronavirus

Bericht door visgraat »

NS stelt dat we alleen moeten gaan reizen indien strikt noodzakelijk. Daar heb ik daar respect voor. Echter kan ik het niet in het perspectief zien dat bouwmarkten, tankstations en afvalstations niet een zelfde principe innemen:
Ga alleen naar de bouwmarkt indien strikt noodzakelijk. Ga alleen tanken indien strikt noodzakelijk. Kom alleen naar het afvalstation indien strikt noodzakelijk.
En dan vraag ik me ook af wat strikt noodzakelijk is? Moet ik nu weken en wellicht maanden alleen in huis vertoeven als mijn vrienden en familie 100 km verderop wonen en ik geen auto heb? Volgens mij is dat ook niet gezond en zegt de koning ook dat eenzaamheid tegengegaan moet worden. Dus mag ik niet met de trein om (uiteraard met de nodige afstand en extra hygienemaatregelen) een vriend te gaan bezoeken (ook daar op afstand)? Tot 6 april: prima, te overzien, kan ik mee inkomen, maar als dit maanden voort zal duren - niet ondenkbaar - Nou, we zullen het zien hoe het loopt...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Volgens de voorzitter van de intensivistenclub Diederik Gommers heeft 80% van de coronapatiënten op de IC fors overgewicht.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

traibergen schreef:Nog veel zorgelijker nieuws is dat in Wuhan zeer waarschijnlijk nogal wat doden niet geteld zijn..
Dit is (in mindere mate natuurlijk), ook in Nederland het geval. Huisartsen sturen niet meer alle patiënten naar het ziekenhuis en ook mensen die in bijvoorbeeld verpleegtehuizen overlijden worden niet getest.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Mijn vakantie gaat niet meer door :( Ik had een strandhuisje gehuurd op het strand maar door de noodverordening mogen die niet opgebouwd worden. De provincie Zeeland wil geen toeristen uit angst dat de ziekenhuizen het niet aankunnen. Wat ook volstrekt logisch is.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^ angst is een slechte raadgever..
Jammer van je vakantie. Zoek een veiligheidsregio op die wat schappelijker is, zou ik zeggen.

(bizar ook dat in ons land die verschillende veiligheidsregio's geen eenduidig beleid hebben bij een nationaal/wereldwijd virus, toch?)

trolly schreef:Volgens de voorzitter van de intensivistenclub Diederik Gommers heeft 80% van de coronapatiënten op de IC fors overgewicht.
Dus? Wat zegt dat? Dat het virus zich behaaglijk voelt bij een randje vet?
visgraat schreef:(..) Moet ik nu weken en wellicht maanden alleen in huis vertoeven als mijn vrienden en familie 100 km verderop wonen en ik geen auto heb? Volgens mij is dat ook niet gezond en zegt de koning ook dat eenzaamheid tegengegaan moet worden. Dus mag ik niet met de trein om (uiteraard met de nodige afstand en extra hygienemaatregelen) een vriend te gaan bezoeken (ook daar op afstand)?
Ben het met je eens hoor.
Vorig jaar zomer nog een hele campagne van onze overheid: let op onze ouderen, eenzaamheid, de warmte etc..
Ook de 'week van de eenzaamheid' werd uitgevoerd..
en nu: ?? Laat ze maar in eenzaamheid stikken.. al die ouderen, maar ook de mantelzorgers thuis, de beperkten in instellingen, zieken en hoe zal het zijn in de gezinnen met kinderen waar het e.e.a niet zo harmonieus verloopt (ruzies) dezer dagen?
Welke psychische schade gaat dit in de komende jaren opleveren?
Is dat wel in verhouding tot dat wat dit virus doet?

wubbo schreef:(..) Het afstand houden ging op zich prima. Opvallend wel dat niet alle fietsers het nodig vonden om met een boogje om me heen te rijden
Maar ja, met die elektrische aandrijving zijn zij toch in een zoef voorbij aan jou? :wink:
Ik had het gisteren wel met iemand lastig om afstand te houden.. deed ik een stapje naar achter, deed zij een stapje naar voren.. heel maf.. maar dit zal vooral vanuit 'gewoonte' gebeurd zijn, denk ik.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: (..)

In datzelfde late avondnieuws trouwens de cijfers die mij overtuigen van het grote nadeel van een lockdown: (..)
Ow.. ik dacht ff: nou komt het, de economie die aan gort draait door die bizarre bewegingsbeperkingen..
maar nee, het zijn de 'stoute' burgers die het grote nadeel zijn. Heb ik dat juist?
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

visgraat schreef:NS stelt dat we alleen moeten gaan reizen indien strikt noodzakelijk. Daar heb ik daar respect voor. Echter kan ik het niet in het perspectief zien dat bouwmarkten, tankstations en afvalstations niet een zelfde principe innemen:
Ga alleen naar de bouwmarkt indien strikt noodzakelijk. Ga alleen tanken indien strikt noodzakelijk. Kom alleen naar het afvalstation indien strikt noodzakelijk.
En dan vraag ik me ook af wat strikt noodzakelijk is? Moet ik nu weken en wellicht maanden alleen in huis vertoeven als mijn vrienden en familie 100 km verderop wonen en ik geen auto heb? Volgens mij is dat ook niet gezond en zegt de koning ook dat eenzaamheid tegengegaan moet worden. Dus mag ik niet met de trein om (uiteraard met de nodige afstand en extra hygienemaatregelen) een vriend te gaan bezoeken (ook daar op afstand)? Tot 6 april: prima, te overzien, kan ik mee inkomen, maar als dit maanden voort zal duren - niet ondenkbaar - Nou, we zullen het zien hoe het loopt...
het OV is natuurlijk nu bedoeld voor reizen die strikt noodzakelijk zijn. Maar ik snap wat je bedoelt, maar het is nu eenmaal niet anders. Daarentegen zijn er weer allerlei andere mogelijkheden; zo heb ik vanavond mijn eerste Skypeborrel, en een vriend van mij wilde via een extensie in Google Chrome een Netflixparty gaan houden.
Durashift schreef:
trolly schreef:Volgens de voorzitter van de intensivistenclub Diederik Gommers heeft 80% van de coronapatiënten op de IC fors overgewicht.
Dus? Wat zegt dat? Dat het virus zich behaaglijk voelt bij een randje vet?


Het is al bekend dat een grote groep mensen die overleden zijn aan Corona, ook nog andere aandoeningen hadden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Hart en vaatziekten en diabetes komen nu eenmaal ook vaker voor bij mensen met overgewicht.

Vakantie was toch al discutabel. Ik zou 2 mei gaan en mijn werkgever (ziekenhuis) heeft vooralsnog alle verloven voor april en mei ingetrokken.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

visgraat schreef:NS stelt dat we alleen moeten gaan reizen indien strikt noodzakelijk. Daar heb ik daar respect voor. Echter kan ik het niet in het perspectief zien dat bouwmarkten, tankstations en afvalstations niet een zelfde principe innemen:
Ga alleen naar de bouwmarkt indien strikt noodzakelijk. Ga alleen tanken indien strikt noodzakelijk. Kom alleen naar het afvalstation indien strikt noodzakelijk.
Bij die laatste drie heb je korte contacten. In de trein kan je maar zo meer dan een half uur bij dezelfde mensen zitten. Met korte contacten is de kans op besmetting veel kleiner dan tijdens langere contacten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten