Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Dat lijkt me raadzaam inderdaad, maar niet iedereen is het met je eens
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Zoals verwacht is het reisadvies voor delen van Spanje aangescherpt: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Daarentegen zijn Slowakije en Slovenië weer opengegaan voor Nederlandse toeristen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

De Braziliaanse president Bolsonaro heeft het coronavirus. Mijn Braziliaanse vriend hoopt werkelijk dat Bolsonaro eraan onderdoor gaat. Het is onder zijn leiding een puinhoop in het land, om het maar even zachtjes uit te drukken.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En als ie de Corona aan Maarten geeft wordt het ineens beter? :X
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

In ieder geval is ons RIVM een stukje om: aerosols zijn een bron om aan het corona virus te worden blootgesteld. :Y

https://nos.nl/artikel/2339854-rivm-ver ... elijk.html

He RIVM is nog niet zover dat men ook de besmettelijkheid van de blootstelling erkent.. maar dat komt nog wel, denk ik.


De ultieme lakmoesproef van Maurice.

https://www.maurice.nl/2020/07/06/mijn- ... exemplaar/

:pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Om dit bericht moest ik heel hard zuchten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Servië gaat terug in lockdown. Alle samenkomsten met vijf personen of meer binnen en buiten worden voorlopig verboden en van vrijdag tot en met maandag moet iedereen binnen blijven.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/se ... ~a3de721d/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Jebem ti picka ti materina! :cry:

Gelukkig heb ik net ook maar kaartjes gehaald voor een festivalletje in Deutscheland :Y
Wubbo schreef:Om dit bericht moest ik heel hard zuchten.
En luchtte het op?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Bij mij in ieder geval niet, dat is 'mijn' ziekenhuis, waar ik in theorie binnenkort op controle zou moeten. :roll:
Suus schreef:Servië gaat terug in lockdown. Alle samenkomsten met vijf personen of meer binnen en buiten worden voorlopig verboden en van vrijdag tot en met maandag moet iedereen binnen blijven.
Dat is misschien wel een zege, want de kans dat het Exit-festival dan nog door mag gaan wordt wel een stuk kleiner.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Als moj lepo Exit niet doorgaat is dat heul geen zege! :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Op dit moment vinden op het weg en het plantsoen voor het parlementsgebouw in Belgrado een grote demonstratie plaats tegen de lockdown :')

Exit is nog niet gecanceld zover ik begrijp, maar met de nieuwe regels kan het niet gehouden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Jebem ti picka ti materina! :cry:

Gelukkig heb ik net ook maar kaartjes gehaald voor een festivalletje in Deutscheland :Y
Persoonlijk gezien ben ik al blij dat ik het afgelopen seizoen (winterseizoen 2019 /2020) geen kaartjes voor het theater heb had :? :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik heb een week of 3 terug een kaartje voor Exit gehaald, zoals ik al sinds 2011 doe. En heb daarnet nog een kaartje voor een Goa-festivalletje in Berlijn gehaald *O*
Suus schreef:Exit is nog niet gecanceld zover ik begrijp, maar met de nieuwe regels kan het niet gehouden worden.
Officieel is volgens mij nog niets geannuleerd inderdaad, en ik vraag me ook af of ze dat lang van tevoren gaan doen. Zoals ik al aangaf zijn de financiële belangen vrij gigantisch, en het zal me weinig verbazen als ze een paar dagen van tevoren bekijken hoe of wat. Grote kans dat ook deze lockdown over een maand alweer voorbij is namelijk.

En anders moet de jongedame in Serbistan nog langer wachten tot ze d'r spullen terug krijgt :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:De Braziliaanse president Bolsonaro heeft het coronavirus. Mijn Braziliaanse vriend hoopt werkelijk dat Bolsonaro eraan onderdoor gaat. Het is onder zijn leiding een puinhoop in het land, om het maar even zachtjes uit te drukken.
Oh Bolsonaro heeft corona?
Oh wat ver-ve-lend nu voor hem. Hèèèèèèè. -o-
[/Sarcasme]
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Servië stond sinds 1 juli op de groene lijst van de EU en inwoners mochten zonder quarantaine naar Nederland reizen. Vandaag is besloten dat Nederland voor Servië en Montenegro van deze lijst gaat afwijken. Nog slechts 8 lidstaten van de EU hanteren de groene status van Servië.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik zie nu nieuws over die rellen in Belgrado op het nieuws. Wat ik er van begrijp:

- regering versoepelt de maatregelen te snel
- er ontstaat een tweede coronagolf
- regering voert weer een lockdown in
- mensen zijn boos om het te snel versoepelen en dat er nu dus weer een lockdown is en dus gaan ze met zijn tienduizenden de straat op

De mensen hebben het dan toch zelf in de hand dat het alleen maar erger wordt?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Servische politiek heeft zodra het weer beter ging de maatregelen afgebouwd, want er moesten verkiezingen gewonnen worden en dat kon alleen als de economie weer snel zou opkrabbelen, dus werd bijna ouderwets alles weer toegestaan alsof er nooit corona was. Om dat beleid te onderbouwen werden ook de statistieken m.b.t. corona wat naar beneden bijgesteld. De verkiezingen zijn nu voorbij en gewonnen door de zittende regering. Maar minder dan een maand na de verkiezingen zijn de gevolgen van het verkiezingenbeleid pijnlijk zichtbaar geworden en nu is dus logischerwijs iedereen boos, tot mensen in Nederland aan toe die dachten dat ze in augustus lekker konden festivallen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Een regering die uit politieke redenen mensenlevens op het spel zet, wat er nu toe leidt dat in Belgrado de intensive care overbelast dreigt te raken. Ik snap de woede wel, tijd om dat reisadvies misschien nog wat verder aan te scherpen. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Maar dat festival moet doorgaan! :Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nieuwe Balkanoorlog in de maak?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het verplicht thuisblijven van alle Serviërs van vrijdag t/m maandag gaat waarschijnlijk niet door want de politie kan het thuisblijven alleen handhaven als de noodtoestand is uitgeroepen, aldus de president. En de noodtoestand uitroepen, dat heeft de president dan weer niet gedaan. Nu weet dus eigenlijk niemand wat er aanstaand weekend gaat gebeuren :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Afbeelding

Finland gaat weer open. De datum die boven het eerste blokje staat is de datum dat inwoners van het land in de eerste kolom op zijn vroegst weer welkom zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Fijn, ik mag weer voor de helft Finland in! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Je staat ingeschreven op een adres in Nederland en mag dus ook met je linkerbeen en rechterarm weer Finland in komende week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 183 gasten