Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Chrysa schreef:
Tom024 schreef:Chrysa, je zei dat je het virus had. Gaat het intussen al wat beter? Wat voor klachten heb je (gehad)?
Keelpijn, maar dan voelt het dieper als normaal, bijna in mn nek, ademhalen gaat nogal lastig, en heb een beetje koorts. Hoesten heb ik opvallend genoeg dan weer niet gedaan.
Oh, en ik heb een knieblessure. :')
Gelukkig gaat het beter. :pos:

Ben benieuwd waar Rutte mee gaat komen. Ik vind het echt nog veel te druk op straat, snap er niks van. Kijken wat er de konende twee weken bij ons in Brabant gaat gebeuren, misschien dat dat mensen de ogen opent.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Die persconferentie ging toch om de benoeming van Martin van Rijn? Ik lees nog nergens iets terug over extra maatregelen.

En dat het druk op straat is hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang men de adviezen van het RIVM opvolgt. Pas als we weer besluiten met zijn allen op een kluitje in een café te gaan zitten of met zijn vijftigduizenden hutjemutje op elkaar in de ArenA, wordt het een probleem.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Er waren ook geen andere maatregelen, Rutte was maar een paar minuten aan het woord.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Ik vind het echt nog veel te druk op straat, snap er niks van.
Ik woon naast een basisschool, dus wellicht geeft dat een vertekend beeld, maar ik vind het daardoor juist heel rustig op straat. Ik heb ook een klein speeltuintje voor de deur, maar die is ook leeg. De trams die voor de deur langs rijden zijn ook leeg. Er rijden nog wel steeds aardig wat auto's rond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik woon langs een doorgaande vierbaansweg en heb het idee dat het hier gisteren en vandaag wel drukker is met verkeer dan toen maandag de nieuwe maatregelen net waren ingegaan.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Als we die 1,5 meter afstand tussen mensen moeten handhaven, huren we toch gewoon Danielle Veira in? https://www.waterkant.net/suriname/2020 ... llen-gaan/

Wel heel erg opmerkelijk dat er nu een PvdA'er in het kabinet zit.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik zie toch wel aardig wat autoverkeer, OV is inderdaad leeg. Anderhalve meter afstand houden wordt toch vaak niet gedaan heb ik het idee.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Toch mooi, die mensen met een meetlint in hun ogen.

Als ik nou bij een stoplicht sta en links van mij staat een auto met passagier, zouden we dan ook op de anderhalve meter uitkomen?

Kan ik mensen in zo'n geval aanklagen als de passagier zit te hoesten?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Het zonnetje schijnt niet meer en ik zie vanuit huis aanmerkelijk minder mensen op straat dan gisteren en eergisteren. Dat lijkt me alleen maar goed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

's Ochtends is het hier een rust op straat die je normaal alleen zondagochtend vroeg ervaart. De rest van de dag iets drukker, maar zelfs op een normale zondag zie je vaak nog meer mensen dan nu.

In het OV varieert het, maar zie ik voornamelijk forensen zonder alternatief. Ben ik er zelf ook eentje van, want kan m'n werk grotendeels niet thuis uitvoeren.
Op het werk zelf is afstand houden vooralsnog doodeenvoudig gezien ik de hele afdeling voor mezelf heb omdat de rest preventief thuis zit (als risicogroep) of ziek gemeld is wegens verkoudheidsklachten.
En is er een nieuwe routine ontstaan om eens in de zoveel tijd met wat alcohol de deurklinken e.d. te ontsmetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Hebben jullie ook de ambulancebus gezien in het zesuurjournaal? Die bracht patiënten van Breda naar Groningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Lijn 45 »

Op de opnames was deze bus te zien.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Als ik mij niet vergis, dan is dat de ex-BBA 158 (voor de nummertjesfapperts onder ons)
Sowieso altijd al een 'speciale' wagen geweest, want het was de eerste bus in de huidige Brabant-huisstijl.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Bijzonder ding. :o
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Kwam dat ding hier niet een tijdje terug al ergens voorbij? Of was dat een boevenbus?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Heb ook een beetje een déjà vu, maar ik wil wedden dat Suus alle noodzakelijke informatie kan verschaffen :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik zou zeggen, klik op die link van Lijn 45, meer informatie over die ambulancebus ga je nergens anders vinden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Defensie gaat nu ook assisteren bij de transporten: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232781 ... enten.html. Als ik het nieuws goed heb begrepen, wordt er volgende week een grote piek in Brabant verwacht, dus zal die ambulancebus en andere vervoersmiddelen vast wel vaker worden ingezet.
Beul van de blindegeleidelijn
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Coronavirus

Bericht door Statler Rail »

Maak van die "piek" maar een "steile helling". De metafoor "piek" impliceert dat het daarna gaat dalen, maar dat zit er helaas niet in.

Het lichtpuntje is dat zodra de capaciteit van ziekenhuizen bereikt is, het RIVM en kabinet zal moeten toegeven dat de aanpak niet gewerkt heeft en dat een lockdown alsnog per direct nodig is. Twee weken daarna zitten we op de piek. Jammer dat ze dat inzicht vorige week niet handen, dat had veel doden gescheeld. Er waren genoeg mensen die dat inzicht wel hadden, niet in de laatste plaats vooraanstaande deskundigen, maar ja, in Nederland heeft het RIVM alle wijsheid in pacht. De verwachting van het RIVM dat verspreiding van het virus in Nederland erg onwaarschijnlijk is, is immers ook goed uitgekomen... :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

En jij ook een heel goede morgen. Ik neem aan dat je zelf al twee weken binnen zit met tape rond de voordeur?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Met een lockdown verschuif je het probleem alleen maar. Je kunt niet eeuwig het land volledig stil leggen. Als het virus later weer een keer opduikt, krijg je alsnog een harde klap.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^^ dan kan het tape er nu wel vanaf, incubatietijd is voorbij. :) De zon schijnt buiten (neem ik aan, hier wel in ieder geval) en naar buiten gaan is goed voor de vitamine D, zei de weervrouw op de radio.

De boswachter verwacht topdrukte in de bossen, hoorde ik ook. Wordt een beetje lastig, op een smal paadje, de social distance in tact te laten..

~~~~~~~~~
Maar goed, e.e.a is ook wel te danken aan het 'lean en mean organiseren van onze gezondsheidszorg, vind ik. Met dank aan de zorgverzekeraars en onze overheid..

Dat de kosten van de gezondheidszorg onbetaalbaar zouden zijn.. de bestrijding van dit Coronavirus bewijst dan toch het tegendeel. Vadertje Staat vindt het wel okay om dat met de economische prijs te gaan betalen, lijkt het wel.. :shock:
Laatst gewijzigd door Durashift op za 21 mar 2020, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Durashift schreef:Wordt een beetje lastig, op een smal paadje, de social distance in tact te laten..
's nachts gaan dan maar. :P ik heb vannacht een rondje gereden en er was niemand op straat in Dordt.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ja, maar dan heb jij die zonnestralen op je bolletje gemist .. net nu je die zo hard nodig hebt voor het herstel van lijf en leden. :D

Maar, lekker gereden met de Laguna?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten