Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Z2N schreef:Bij die sterftecijfers moet wel een belangrijke voetnoot geplaatst worden: dat zijn niet de sterftegevallen in de afgelopen 24 uur, maar de in de afgelopen 24 uur gerapporteerde sterftegevallen. Daar kan nog wel eens wat vertraging in zitten, en zeker op zondag worden die cijfers niet direct naar het RIVM doorgebeld. Goed mogelijk dat datzelfde cijfer morgen dus weer lager is.
Klopt helemaal. Bezoek voor een gedetailleerd overzicht van de werkelijke situatie vooral deze pagina van het RIVM. Met name de PDF over de epidemiologische situatie geeft inzicht in de verdeling van CoViD-19 patiënten en slachtoffers. Helaas is de grafiek met sterfgevallen niet eenvoudig te kopiëren, maar ook de ziekenhuismeldingen laten een dalende trend zien, waarbij het naijleffect goed zichtbaar is:

Afbeelding
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 1145_2.pdf
Hier staan alle bijgewerkte staatjes van vandaag. Het hogere sterftecijfer op dinsdag is bijna compleet te verklaren door het na-ijleffect. De gemelde sterfgevallen clusteren zich vooral in het weekend. Het RIVM deelt dagelijks een dergelijke PDF.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Eh... ja, dat zei ik.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ah, sorry.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Maakt niet uit hoor. Voor het internationale plaatje houdt de Financial Times een pagina met fraaie grafieken bij.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Verlenging tot en met 28 april :!:

Nee Rutte, ik begrijp het niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Tot in ieder geval 28 april ja, dan wordt verder gekeken. Wat is daar zo gek aan?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Dit viel te verwachten en in vergelijking met andere landen is het nog relatief kort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Durashift schreef:Verlenging tot en met 28 april :!:

Nee Rutte, ik begrijp het niet.
Had het het liever gehad t/m 3 mei?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Dit viel te verwachten en in vergelijking met andere landen is het nog relatief kort.
Voor de totale periode met maatregelen wel ja, maar als ik me niet vergis hebben veel landen wel maatregelen die eerder in april aflopen. Al zegt dat natuurlijk niks over tot wanneer ze uiteindelijk blijven gelden. Dat hangt net als hier af van hoe de situatie zich ontwikkeld.

Nou lijkt vanaf komende week het weer wel een goede kant op te gaan om de verspreiding van luchtwegvirussen wat af te remmen, met hogere temperaturen en wat meer luchtvochtigheid (en kleine neerslagkansen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Het Mediterrane klimaat helpt ook niet anders.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik weet niet precies wat jij je bij de Povlakte in februari voorstelt, maar Oost Groningen heeft in november een ongeveer even mediterraan klimaat :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

KM46 schreef:
Durashift schreef:Verlenging tot en met 28 april :!:

Nee Rutte, ik begrijp het niet.
Had het het liever gehad t/m 3 mei?

Nee, káppen met die BEWEGINGSBEPERKINGEN en het groepsdenken dat ontstaan is.. Men zit allemaal in een bubbel van beperkingen..
.. en dan hoor ik op het nieuws een uur later: nou, het gaat weer goed met de IC capaciteit. Er zijn voldoende bedden.. zelfs in Brabant en Limburg..
Ja, wat is het nou?

38 duizend doden, wereldwijd, tot nu toe aan coronavirus, hoorde ik Kees de Kort zeggen op BNR. Schijntje ten op zichte van een reguliere influenza periode.. maar nu moet, kennelijk, de hele wereldeconomie aan gort.. en willen de Italianen en Spanjolen de geldpotten leeghalen.. terwijl het ESM gereed staat voor hen: Maar ja, dán krijgen zij de vraag: wát gaan jullie doen met je schulden.. en da's pijnlijk.. want dat lukte die landen in alle voorbije jaren niet.. terwijl wij hier wel de bezuinigingen hebben moeten verteren (ja, ook die zuidelijke landen hadden het niet best, dat weet ik wel.. maar toch zit er daar financieel iets verkeerd).
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Alles goed verder?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

* kuch *
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef:Alles goed verder?
Dat kan beter aan jou gevraagd worden.

Hoe gaat het met je?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Durashift schreef:
Nee, káppen met die BEWEGINGSBEPERKINGEN en het groepsdenken dat ontstaan is.. Men zit allemaal in een bubbel van beperkingen..
.. en dan hoor ik op het nieuws een uur later: nou, het gaat weer goed met de IC capaciteit. Er zijn voldoende bedden.. zelfs in Brabant en Limburg..
Ja, wat is het nou?

38 duizend doden, wereldwijd, tot nu toe aan coronavirus, hoorde ik Kees de Kort zeggen op BNR. Schijntje ten op zichte van een reguliere influenza periode.. maar nu moet, kennelijk, de hele wereldeconomie aan gort.. en willen de Italianen en Spanjolen de geldpotten leeghalen.. terwijl het ESM gereed staat voor hen: Maar ja, dán krijgen zij de vraag: wát gaan jullie doen met je schulden.. en da's pijnlijk.. want dat lukte die landen in alle voorbije jaren niet.. terwijl wij hier wel de bezuinigingen hebben moeten verteren (ja, ook die zuidelijke landen hadden het niet best, dat weet ik wel.. maar toch zit er daar financieel iets verkeerd).
Dus, in New York sterven momenteel zoveel mensen dat de lijken daar in koelwagens opgeslagen moeten worden, en je argument om terug naar normaal te gaan bevat het woord 'Spanjolen'? :')

Het feit is dat we nog maar aan het begin van de huidige pandemie staan, en het gaat nu hard. Op 17 maart waren er 197.000 bevestigde gevallen, op 24 maart 418.000, en momenteel zijn het er 838.000. Waar dit ophoudt weet niemand, maar het beperken van de mobiliteit is zowat het enige wat lijkt te helpen. Dat zorgt voor een economische teruggang, maar een massale ziekte en sterfte doet dat natuurlijk ook.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ Ik had al ergens gelezen dat in NL de overledenen in een plastic zak de zaal verlaten (ivm besmettingsgevaar).

Ja, dat is allemaal flamoes met peren.

Maar dat is het ook voor mensen die ernstig ziek zijn en ook geopereerd moet worden na diagnose.
..

Ik zeg toch ook niet dat iedereen weer hutje mutje op elkaar moet zitten..
Gewoon, zet die m2 regel voor de supermarkten door naar de retail / horeca (voor geschikte panden). Geen bediening aan tafel, maar je bord afhalen aan tafel. etc.

Met creativiteit is een hoop te regelen, dat is wel gebleken de afgelopen dagen.



Het is geen zwarte pest.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Dood
Laatst gewijzigd door Durashift op di 31 mar 2020, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Klopt. Het is corona. Niet zo dodelijk, maar toch ook heel eng.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Alargule schreef:* kuch *
Toevallig ook verhoging?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, gelijkvloers.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

_O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Is dat nie Belgies? (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

'De ruimte is gelijkvloers' is zo Hollands als maar kan. 'De ruimte is op het gelijkvloers' is wel Vlaministisch. Maar dat is een ander verhaal en moet elders maar eens worden verteld.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Interessant artikel van The Guardian over hoe landen en de wereld uit de Coronacrises kunnen komen, en dat daarbij bedreigingen en kansen zijn.
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... b2XONmgyog
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten