Mag ik even kwijt #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Karl »

En daarbij, volgens mij redeneert CdP: je kunt beter vier broodjes voor €2,50 verkopen dan vijf voor twee euro, aangezien je dan minder klanten hebt en dat ook minder tijd kost, daardoor zijn je kosten lager.
Het is een spectrum.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Justin »

Ik vind CdP eigenlijk té duur worden. Zodanig dat ik maar wacht om naar de Uithof te gaan en daar wat te kopen, of anders wel een willekeurige stad intrek om daar inkopen te doen. Niet dat de SPAR een van de goedkoopste supermarkten is, maar toch :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door deadlock »

Forumen is echt een way of life :bloos:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Justin »

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik op Aikido of Taekwondo ga. Maar ik denk het eerste.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Caspar »

Vanmiddag/avond personeelsfeest :D 8-) Ben maar even stevig aan het ontbijten!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Daan »

Vanavond dus geen treinverkeer? :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door deadlock »

Justin schreef:Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik op Aikido of Taekwondo ga. Maar ik denk het eerste.
Het zijn beiden mooie kata.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door tsov »

Heb daarnet maar even een nieuw zadel gekocht. Ik kwam aan bij de supermarkt en toen hing m'n zadel al op half zeven: de veren bleken helemaal doorgeroest... Onderweg naar huis dus even langs de fietsenmaker gefietst, waar toen ik afstapte m'n zadel gewoon van de pen af flikkerde :P
Ach, nu heb een mooi gelzadel :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Ruben »

Daar begon het bij mijn fiets ook mee, nu zit dat nieuwe ding nog steeds niet echt vast. Verder vaak lekke banden en sinds kort ook een loshangend spatbord. Ik vind het altijd weer een wonder als ik zonder gebroken botten van die fiets heb kunnen afstappen. Waar kan je in Amsterdam beetje goedkope fietsen halen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Dubbele P »

Op het station, gratis en voor niets! :mrgreen:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door tsov »

Geen idee eigenlijk, ik heb m'n fietsen altijd via-via gekocht. Heb de fiets die ik nu heb tweedehands van m'n werk gekocht en die daarvoor van de bovenbuurvrouw van m'n grootouders :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Ruben »

Dubbele P schreef:Op het station, gratis en voor niets! :mrgreen:
Zit je zaakjes eens niet zo aan te prijzen. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Cookie »

De bordjesfreaks mogen binnenkort afreizen naar (Bad) Nieuweschans: het dorp krijgt het voorvoegsel 'Bad' :P :

Kuurdorp krijgt Bad als eerste voornaam

BAD NIEUWESCHANS
- Nieuweschans wordt Bad Nieuweschans. De raad van Reiderland ging donderdagmiddag met acht stemmen voor en vier tegen, akkoord met de naamswijziging die extra economisch gewin moet opleveren. Bad Nieuweschans moet zich ontwikkelen tot bovenregionaal centrum voor zorgtoerisme. Daar past de nieuwe naam goed bij, aldus de gemeentebestuurders. Naar verwachting worden de naamborden met de tekst Bad Nieuweschans, gemeente Oldambt nog voor de kerst geplaatst.

GemeenteBelangen-raadslid Bouko van der Kamp was afwezig. De PvdA en SP stemden verdeeld. PvdA-leden Fijko Danhuis (die eerder al voor een referendum pleitte) en Truus Stadlander, en SP-raadslid Mijndert Wingelaar steunden een voorstel van Hans Heres (NCPN) om de bewoners zich uit te laten spreken. Heres ironisch: "Als het woordje Bad zo veel wonderen verricht, waarom maken we ons dan niet sterk voor Bad Oldambt, of sterker: Bad Nederland."

De naamswijziging kost zeker 140.110 euro. Reiderland draagt 50.000 euro bij. Hoewel een meerderheid akkoord ging, hikt de raad aan tegen de manier waarop het voorstel werd behandeld. Raadsleden voelen zich voor het blok gezet door het college van B en W. Vooral de opmerking haast te maken omdat anders de bijdrage van 40 mille van Rijkswaterstaat zou vervallen, viel verkeerd. Of zoals Danhuis het in zijn stemverklaring zei: "Ik heb het gevoel: het zal en het moet. Ik accepteer dit niet. Van een inhoudelijke discussie is nooit sprake geweest."

Burgemeester Lo van Kats erkende dat de voorbereiding geen schoonheidsprijs verdiend. Toch was haast geboden. "Rijkswaterstaat heeft volgend jaar geen geld. Dat zet ons onder druk, heel onplezierig. Het was nu of op heel lange termijn."

Directeur Jos Keizer van kuuroord Fontana zette zich 13 jaar in om de naamswijziging er door te krijgen. Hij rekent dat het voorvoegsel Bad meer mensen naar het grensdorp zal trekken. "Ik spreek niet alleen namens Fontana. Veel meer mensen zijn overtuigd dat Bad meerwaarde heeft. Nieuweschans zal er baat bij hebben."

Zijn grootste opponent Bas Das, eigenaar van een timmerfabriekje, denkt van niet. Afgelopen zomer hield hij een enquête om te vernemen hoe de bevolking denkt. "Bad als voorvoegsel voegt niets toe en schept in het buitenland valse verwachtingen." Beiden waren donderdagmiddag op het gemeentehuis in Beerta aanwezig. Ondanks zijn verlies schudde Das Keizer na afloop de hand. "Ik heb mijn best gedaan." Een opgeluchte Keizer werd van alle kanten gefeliciteerd. "Dit voelt gewoon goed."

Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... e_voornaam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Suus »

Gaat dit dan ook op voor de stationsborden dan :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Cookie »

Neem aan dat ze wel een stationsbord willen met de nieuwe plaatsnaam erop, anders is het nogal inconsequent...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Chauf21 »

NS-Reiziger schreef:Daar begon het bij mijn fiets ook mee, nu zit dat nieuwe ding nog steeds niet echt vast. Verder vaak lekke banden en sinds kort ook een loshangend spatbord. Ik vind het altijd weer een wonder als ik zonder gebroken botten van die fiets heb kunnen afstappen. Waar kan je in Amsterdam beetje goedkope fietsen halen?
Ik dacht dat de AFAC nog wel eens fietsverkopen hield, maar dat moet je 'ff' navragen :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Daniel »

Vandaag weer een nieuw woord erbij geleerd... de man van de TD die een lekkage bij m'n werkplek kwam verhelpen vroeg of ik toevallig een "sterschroevendraaier" voor 'm had. Na even diep nadenken bedacht ik dan toch dat'ie wellicht een kruiskopschroevendraaier nodig had, wat inderdaad zo bleek te zijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Daan »

'Sterschroevendraaiers' bestaan ook wel, maar die heten Torx:

Afbeelding
Bron
Laatst gewijzigd door Cookie op wo 12 nov 2008, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bronvermelding toegevoegd
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Daan »

Daan schreef:Zo, m'n N73 maar eens een firmware-update geven... Hopelijk ben ik dan dat kloteprobleem met de musicplayer kwijt... :?
Voor iedereen die ook problemen heeft met de musicplayer op z'n N73 (misschien geldt hetzelfde wel voor andere Nokia's): Geen .M4A bestanden meer op de telefoon zetten, daar loopt de musicplayer op vast bij het indexeren van de files (heeft waarschijnlijk met DRM te maken). .MP3 slikt ie wel goed :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Daniel »

@Daan: tja, met zulke speciale schroeven zat het kastdeurtje dat 'ie los moest halen ook weer niet vast :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Daan »

Nee, dat zal ook wel niet :) Dit soort schroeven vind je vooral in mobiele telefoons en andere elektronica.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Gaat dit dan ook op voor de stationsborden dan :?
Ja. En voor de CTA-bakken, alle andere informatiesystemen en natuurlijk de bewegwijzering. Daar zit ook het grootste deel van de kosten ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door STF »

Zulke schroeven als Daan laat zien, heb ik vandaag nog uit de vriezer gedraaid. Wilde even het stof uit de "motorruimte" van de vriezer weghalen. Veel elektronica heeft inderdaad die sterschroeven, waarschijnlijk hopen de fabrikanten dat de consument dan minder snel het apparaat open weet te krijgen :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Geert »

Alsof je geen Torx-schroevendraaiers kunt kopen bij iedere DHZ-winkel :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door webguy »

:) Het heeft mij wel weerhouden om m'n telefoon en PDA open te schroeven :) Wel eens gedaan toen er kruiskopschroeven in zaten... Mja, om nou setje te kopen om dat open te gaan maken is ook zo wat. Ze zijn meestal nog best duur.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten