Pagina 3 van 41

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 10 jun 2020, 10:00
door VIRM
Interessant artikel over de sloop van de oude Lekbrug bij Vianen:'https://nos.nl/artikel/2336759-rijkswat ... etten.html

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 10 jun 2020, 10:25
door trolly
De luchtvervuiling op de Parijse pereferique is al weer bijna terug op het niveau van voor de coronacrisis *O*

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 10 jun 2020, 10:38
door Suus
In Rotterdam is helaas ook al 80% van het autoverkeer teruggekeerd. De Verkeersonderneming vreest dat als het in dit tempo groeit, na de zomervakantie Rotterdam wegen propvol auto’s heeft, onder andere van mensen die de afgelopen jaren juist naar het OV waren overgestapt.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 10 jun 2020, 10:56
door ODRAIL
Tsja ... dat krijg je als er opgeroepen wordt om het ov te mijden. Dan pakken mensen vanzelf weer de auto.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 10 jun 2020, 11:04
door Dennenboom
Als je een auto hebt mag je niet eens met het OV:
Maak alleen gebruik van het openbaar vervoer (ov) als het echt nodig is en u geen ander vervoer heeft en reis zoveel mogelijk buiten de spits.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 06 jul 2020, 14:29
door Suus
De extra snelle verbreding van ‘s lands drukste golfslagbad heeft vertraging opgelopen _O-

https://www.ad.nl/rotterdam/snelle-verb ... ~aa5fabfb/

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: do 09 jul 2020, 07:46
door VIRM
Op de site van de NOS een artikel over een onderzoek naar ervaren verkeersoverlast. In hoeverre kunnen medeforummers zich hierin vinden? :)
Als professioneel voetganger val ik niet in de door de NOS genoemde situaties natuurlijk. :mrgreen:

https://nos.nl/artikel/2340036-meeste-v ... lland.html

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: do 09 jul 2020, 08:25
door ArrivaBas
Hardrijden kom ik niet zo vaak tegen. Foutparkeren wel: afgelopen dinsdag bij mijn oma op het woonerf had een auto dicht naast de onze geparkeerd. Dat maakte het voor mij moeilijker om in te stappen, omdat ik de auto wél binnen de lijntjes had neergezet. Dat was eigenlijk de meest opvallende situatie in de ruime week die ik nu in het bezit ben van een rijbewijs.
Het is me eerder ook opgevallen dat er tegenwoordig naast de welbekende Audi's en BMW's steeds meer Skoda-rijders het gas weten te vinden. Met name de Superb en de Kodiaq zie ik veel op links jakkeren. Skoda is dus duidelijk al enige tijd niet meer het budgetmerk met Oostblokimago dat het voorheen was. Als ik bijvoorbeeld naar de Skoda Scala van mijn ouders kijk, is deze misschien nog wel luxer dan een Golf voor dezelfde prijs. Kleine nuances: De uitvoering van onze Scala is een speciale First Edition, en de Golf staat op een geraffineerder onderstel dan de Scala, die op het onderstel van een Volkswagen Polo staat. Maar hij rijdt wel lekker en is nog best rap.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: do 09 jul 2020, 08:46
door Alargule
Skoda is het nieuwe Volvo: van leaserijders die toch echt liever een Benz of BMW onder hun reet hadden gehad, maar dat van hun baas niet mochten. Die frustratie moet dan afgereageerd worden.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: do 09 jul 2020, 09:08
door Suus
Rotterdam is onder leiding van de VVD een oorlog begonnen tegen asociale automobilisten en het werd tijd ook. Ook als voetganger en fietser ervaar je overlast van luidgrommende auto's die met 80 km/uur door de wijk scheuren.

De gemeente is twee weken geleden begonnen om het wegprofiel van de straat waar ik woon aan te passen, daar is sinds de tram uit de straat werd gehaald in 1973 weinig meer gedaan aan het zeer brede straatprofiel. De rijbaan is al iets smaller gemaakt door de parkeerplaatsen wat meer naar het midden van de weg te schuiven (de rijstroken zijn nu nog steeds zeer breed) en een verhoginkjes te bouwen tussen de stoeprand en de parkeerplaatsen. Tussen de stoeprand en de verhogingen is dan in beide richting een fietspad aangelegd, maar de afwatering van de gehele weg zit nog steeds in de stoeprand bij de fietspaden. Om het water daar te krijgen is de verhoging door smalle geulen onderbroken maar het geheel zorgt ervoor dat op de fietspaden vrij snel grote plassen staan.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 09:56
door umbusko
Welkom in Nijmegen, waar de gemeente wel heel enthousiast de weg en de bijbehorende bebording aan het vernieuwen is. Deze situatie vind je er maar liefst 3x! :mrgreen:

Afbeelding

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 10:23
door Meltrain
Aha, handig. :X

Maar waar je bij het voorbeeld van umbusko als fietser nog geweoon rechtdoor kunt, is dat bij het meest nutteloze fietspad van Rotterdam niet het geval:
https://www.google.com/maps/@51.8954174 ... 312!8i6656

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 10:30
door Alargule
Fantastisch. Welke amoebe heeft dit bedacht?

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 10:47
door Suus
Dat is een vrij onhandig en overbodig fietspad inderdaad. Ik schaar hem in dezelfde categorie als deze multigemeentelijke taxistrook: infrastructuur waarmee je ook wel zonder kan leven.
umbusko schreef:Welkom in Nijmegen, waar de gemeente wel heel enthousiast de weg en de bijbehorende bebording aan het vernieuwen is. Deze situatie vind je er maar liefst 3x! :mrgreen:
Waarom kunnen de auto's niet gewoon vanaf de hoofdrijbaan inparkeren :X Dan kan het fietspad iets smaller en de stoep wat breder.

Ook irritant, die putdeksels voor water en gas verdiept in het asfalt :X

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 11:41
door Tom024
Dat met die parkeervakken is een situatie die je in Nijmegen vaker ziet, ook langs de Graafseweg bijvoorbeeld.

Zien we hier de Tweede Oude Heselaan?

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 11:57
door umbusko
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast. Het is de Sint Annastraat. :P
Suus schreef: Waarom kunnen de auto's niet gewoon vanaf de hoofdrijbaan inparkeren :X Dan kan het fietspad iets smaller en de stoep wat breder.

Ook irritant, die putdeksels voor water en gas verdiept in het asfalt :X
Nog smaller? :X Alleen op die iets bredere stukken kun je, met een beetje timing, mensen inhalen. En dat is daar echt wel nodig, want mensen in Nijmegen kunnen niet fietsen. :6 Dus alsjeblieft niet smaller.

En ja, je moet goed weten waar de kuilen zitten vanwege de putten. Er is er eentje een stuk verderop waar je flink stuitert als je niet goed oplet, als het druk is en regent of zo. :X

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 12:51
door AppleMoose
Suus schreef:
umbusko schreef:Welkom in Nijmegen, waar de gemeente wel heel enthousiast de weg en de bijbehorende bebording aan het vernieuwen is. Deze situatie vind je er maar liefst 3x! :mrgreen:
Waarom kunnen de auto's niet gewoon vanaf de hoofdrijbaan inparkeren :X Dan kan het fietspad iets smaller en de stoep wat breder.
Zal wel veiliger zijn. Ze hebben liever dat je een fietser ondersteboven rijdt dan dat je tegen een auto botst op de hoofdrijbaan #allesvoordedoorstroming.

Over nutteloze fietspaden gesproken. In Doesburg hebben we er ook eentje.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 13 jul 2020, 13:59
door mb90
In de categorie aparte fietspaden kwam ik gisteren bij de recent vernieuwde halte P+R Leek A7 dit fietspad tegen waarbij het fietspad ineens stopt en de fietsers maar gewoon ergens vlak langs de abri’s mogen rijden in plaats van via een mooi vrij fietspad langs de parkeerplaats:
Afbeelding

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: zo 27 sep 2020, 21:09
door MdJ
De vierde rijstrook Twello-Deventer en de 3de rijstrook Deventer-Rijssen op de A1 zijn afgelopen week open gegaan. :mrgreen: In de andere richting mist er nog een stukje bij Bathmen-Deventer.
Nu nog Twello-Deventer en Rijssen-Azelo... (verwacht juli 2021)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 28 sep 2020, 00:52
door Ardan
Bedoel je als laatste niet Twello-Apeldoorn? Ze zijn nog tot 2025 bezig :D

Voor mijn restaurant zijn vorig jaar alle mooie bomen gekapt waardoor we uitzicht op industrie hebben, voor een rondweg die pas in 2024 klaar is, volgens een bouwbord dat een paar weken terug is neergezet :roll:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 28 sep 2020, 09:27
door waldo79
Dat lijkt wel wat voorbarig die bomenkap, maar wie weet welke voorbereiding verder nodig is.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 28 sep 2020, 09:39
door MdJ
Ardan schreef: ma 28 sep 2020, 00:52 Bedoel je als laatste niet Twello-Apeldoorn? Ze zijn nog tot 2025 bezig :D
Uuh, ja :oops:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 28 sep 2020, 10:24
door marvinkok
Ardan schreef: ma 28 sep 2020, 00:52 Bedoel je als laatste niet Twello-Apeldoorn? Ze zijn nog tot 2025 bezig :D

Voor mijn restaurant zijn vorig jaar alle mooie bomen gekapt waardoor we uitzicht op industrie hebben, voor een rondweg die pas in 2024 klaar is, volgens een bouwbord dat een paar weken terug is neergezet :roll:
Je hebt er mooie groene schermen voor terug gekregen :roll:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 13:34
door Suus
Ik heb met iemand een discussie over een verkeerslicht. Wel voor fietsers, maar aangezien de fietsers op die locatie het geasfalteerde wegdek delen met auto's lijkt mij dit het meest geschikte topic.

Het gaat over de fietslichten waarmee je in Rotterdam al fietsend op de 1e Middellandstraat de Henegouwerlaan/'s-Gravendijkwal oversteekt. De fietslichten zijn hier in de middenberm van de Henegouwerlaan/'s-Gravendijkwal geplaatst. Daarover heb ik twee vragen:
  1. Waar moeten de fietsers wachten tot het licht groen wordt? Is dat bij de haaientanden die de rijbaan van de Henegouwerlaan/'s-Gravendijkwal aanduiden of bij het verkeerslicht vooraan?
  2. Soms is het fietslicht groen terwijl het verkeerslicht op de 1e Middellandstraat rood is. Mag je dan als fietser het autolicht negeren (zoals nu de praktijk is) of maken de fietsers dan een overtreding door rechtdoor door rood te rijden?
Ik verneem graag jullie standpunten. Naar mijn mening mag ik bij de haaientanden na het verkeerslicht en het kruisende fietspad wachten op groen en mag ik door het rode licht fietsen als het fietslicht groen is.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 14:00
door dennistd
Er staat geen stopstreep op het fietspad, dus daarmee geldt het verkeerslicht volgens mij niet voor de fietsers. Sowieso een vrij aparte situatie, ook voor linksaf slaande fietsers. Een vak voor de fietsers vóór de auto's zou veel beter zijn: https://www.google.nl/maps/@52.2094732, ... 312!8i6656