Mag ik even kwijt #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Stefan »

Ik ben een hele tijd bezig geweest om wat wijzer te worden over die OV kaart, gelukkig had ik nog wat mensen in m'n omgeving die het uit konden leggen, want die site van de IB-groep vind ik nou ook niet echt handig in elkaar steken, of het ligt aan mij. :roll: :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef: Knappe jongen ben je als jij tegen de eigenaar van een op zijn zachtst gezegd enthousiaste Rottweiler je ding durft te doen.

Het is ook niet verstandig om aan een grote groep Marokkanen te gaan vragen of ze minder lawaai willen maken.
En als het baasje het beestje niet onder controle kan houden, dan moet dat baasje misschien maar eens tegen oom agent vertellen waarom hij willens en wetens mensen in gevaar brengt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Vinny »

Wat een dag vandaag zeg :shock:
Tussen alle ontsporingen, defecte wisselverwarmingen en dergelijke door ook nog eens dit. Deze collega werd vandaag herdacht. :(

Ik ben blij dat mijn werkdag er op zit...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Caspar »

Ik was na een zeer hectisch weekendje met al die verstoringen vandaag eens vrij :D Even bijkomen met een lekker biertje.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door tsov »

Gevalletje DomDom :lol::

Navigatiesysteem stuurt taxi het water in
Uitgegeven: 24 november 2008 16:57
Laatst gewijzigd: 24 november 2008 16:58


DORDRECHT - Een taxichauffeur luisterde in de nacht van zondag op maandag wel erg trouw naar zijn navigatiesysteem. De man reed in Moordrecht op elektronische aanwijzingen zo het water in.

Dat gebeurde bij de aanlegplaats van de pont richting Gouderak, liet de politie maandag weten.

De chauffeur dacht dat hij door een grote plas water reed, aangezien het regende. Zijn auto begon echter te zinken. De bestuurder en zijn klant bleven ongedeerd en konden zwemmend de taxi verlaten.
(c) ANP

Bron: nu.nl
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Jurjen schreef:
deadlock schreef: Knappe jongen ben je als jij tegen de eigenaar van een op zijn zachtst gezegd enthousiaste Rottweiler je ding durft te doen.

Het is ook niet verstandig om aan een grote groep Marokkanen te gaan vragen of ze minder lawaai willen maken.
En als het baasje het beestje niet onder controle kan houden, dan moet dat baasje misschien maar eens tegen oom agent vertellen waarom hij willens en wetens mensen in gevaar brengt.
Ach jongen, maak je niet zo druk. Heb je de smiley in mijn eerste post hierover gemist ofzo? Daarnaast is enthousiast en agressief wel iets anders denk je niet? Dat betekent; Heel blij, niet gevaarlijk. Maar voor mensen die het niet kennen toch ongelofelijk afschrikwekkend. En kom jij dan maar met je meneer agent, dan gaan we het wel even uitleggen. Mijn hond beweegt geen stap als hij daar geen toestemming voor heeft.

Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen, het is alleen onverstandig. Vanwege zie voorbeeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Tuurlijk wel, btje cloud er achter zetten en 't werkt wel... Lijkt me dat ze beter iets kunnen doen zodat mensen eerder gaan opgeven ipv later. Bijvoorbeeld dat je vakken gegarandeerd toegewezen krijgt als je voor datum x alles invoert. Ik heb een oud-informatica docent die "registrar" is bij een grote Amerikaanse hogeschool/universiteit, en 't is idd nogal wat werk dat dat achter zit :)
Cloud is het modewoord van dit kwartaal geloof ik :p Ik zie het dagelijks meerdere malen voorbij komen en het zegt; Niets.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Fles »

Cloud :D En dan doen alsof het iets hips is waar iedereen super blij van gaat worden :shock:

De DDR komt weer terug, alleen deze keer hebben ze er nog een kleine 50 jaar langer over nagedacht. Wegwezen met je Cloud. :neg:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Caspar »

Nog nooit gehoord, wat betekend het ?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Vinny »

Wolk?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Nog nooit gehoord, wat betekend het ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef: Ach jongen, maak je niet zo druk.
Sorry, maar opmerkingen als Knappe jongen ben je als jij tegen de eigenaar van een op zijn zachtst gezegd enthousiaste Rottweiler je ding durft te doen. komen op mij over als een bedreiging. Dat kan ik niet waarderen.
Heb je de smiley in mijn eerste post hierover gemist ofzo?
Zou best kunnen.
Daarnaast is enthousiast en agressief wel iets anders denk je niet? Dat betekent; Heel blij, niet gevaarlijk.
Dan zie ik ook niet in waarom ik beter niet jou kan aanspreken op het feit dat je hond per direct naar buiten mag opdonderen, maar dan uiteraard 'klantvriendelijk' gebracht.
Maar voor mensen die het niet kennen toch ongelofelijk afschrikwekkend.
Hoezo? Ik verzoek je gewoon 'de hond in toom te houden en buiten aan een van de haakjes die daarvoor bestemd zijn vast te zetten' en de hond luistert braaf naar jou, en jij voldoet allervriendelijkst met excuus dat je het bordje 'verboden voor honden' over het hoofd gezien hebt aan mijn verzoek. Toch?
En kom jij dan maar met je meneer agent, dan gaan we het wel even uitleggen.
Ja, als de hond mij aanvalt, zoals jij suggereerde, dan zal ik zeker met meneer agent komen ja. Mishandeling laat ik niet zomaar over mijn kant gaan.
Mijn hond beweegt geen stap als hij daar geen toestemming voor heeft.

Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen, het is alleen onverstandig. Vanwege zie voorbeeld.
Ik zie het onverstandige niet in. Jij bent uiteraard een vredelievende medeburger die gewoonweg niet gezien heeft dat honden niet welkom zijn in onze winkel, en niet op de hoogte is van het wettelijk verbod op honden in zaken waar met levensmiddelen gewerkt worden, maar op mijn verzoek uiteraard de hond even buiten laat. Ik zie het onverstandige eraan niet. Hooguit wat onverstandigs aan jou geprovoceer met 'ik en mijn hond zullen je lekker bang maken'.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Jurjen schreef:
deadlock schreef: Ach jongen, maak je niet zo druk.
Sorry, maar opmerkingen als Knappe jongen ben je als jij tegen de eigenaar van een op zijn zachtst gezegd enthousiaste Rottweiler je ding durft te doen. komen op mij over als een bedreiging. Dat kan ik niet waarderen.
Goed. Dat kan best zijn maar;
Zou best kunnen.
Het spijt me heel erg, maar een grote knipoog aan het einde van een zin geeft toch wel iets aan.
Dan zie ik ook niet in waarom ik beter niet jou kan aanspreken op het feit dat je hond per direct naar buiten mag opdonderen, maar dan uiteraard 'klantvriendelijk' gebracht.
Natuurlijk mag je dat. En ik zal je ook absoluut niets doen. Ben een pacifist in hart en nieren en ik zou eerder sterven dan het leger in gaan.
Hoezo? Ik verzoek je gewoon 'de hond in toom te houden en buiten aan een van de haakjes die daarvoor bestemd zijn vast te zetten' en de hond luistert braaf naar jou, en jij voldoet allervriendelijkst met excuus dat je het bordje 'verboden voor honden' over het hoofd gezien hebt aan mijn verzoek. Toch?
Ik zie dat niet over het hoofd. Niemand ziet dat over het hoofd. Ik zou het zelf niet negeren, maar veruit het grootste gedeelte van de mensen wel. Tegenwoordig als je van rechts komt, door groen, met 50, dan ben je al fout als je verkeerd on je spiegel kijkt.
Ik zie het onverstandige niet in. Jij bent uiteraard een vredelievende medeburger die gewoonweg niet gezien heeft dat honden niet welkom zijn in onze winkel, en niet op de hoogte is van het wettelijk verbod op honden in zaken waar met levensmiddelen gewerkt worden, maar op mijn verzoek uiteraard de hond even buiten laat. Ik zie het onverstandige eraan niet. Hooguit wat onverstandigs aan jou geprovoceer met 'ik en mijn hond zullen je lekker bang maken'.
Het is wel heel dom om te denken dat je in de huidige maatschappij ergens iets van kan zeggen en dan verwacht (zoals het zou moeten zijn) 'normaal' te worden terug aangesproken. Vandaar ook het voorbeeld wat ik gaf.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef: Het is wel heel dom om te denken dat je in de huidige maatschappij ergens iets van kan zeggen en dan verwacht (zoals het zou moeten zijn) 'normaal' te worden terug aangesproken. Vandaar ook het voorbeeld wat ik gaf.
Oh, maar dàt verwacht ik ook niet, hoor. ;-)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door mb90 »

Ridderkerk heeft sinds vanmorgen een ijsbaan in gebruik. Het fiets/voetpad tussen de halte 't Melkhuisje in Rijsoord en het waterschapshuis is de gelukkige en laat dat nu net de route zijn die ik hier moet lopen. Ik kom dus de bus uit en zonder dat ik de gladheid in kon schatten lag ik al languit op het fietspad. :( Met een pijnlijke stuit ben ik maar over het gras verder gegaan. Daar lag ook wel ijs, maar dat is toch wat stroever. Op de stage hoorde ik dat ik niet de enige was die de grond van dichterbij wilde bekijken...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Geert »

Gisteravond was het rond 11 uur hier al erg glad aan het worden op sommige plekken. Ik hoop dat het meevalt, ga zo de deur uit :P.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daniel »

Tja, ik kon vanmorgen ook deels schaatsen naar de bushalte :P Verradelijk was vooral het bruggetje tussen de straat waar ik woon en de ringweg: het eerste stuk omhoog was niet glad, de tweede helft echter... maargoed, ik ben overeind gebleven.
Onderweg had de bus nog last van fietsers op de rijbaan die daar reden omdat het fietspad een grote ijsbaan was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Stefan »

Hier op het station is het ook 1 grote ijsbaan, gisteren viel het wel mee, maar vandaag was het helemaal ongelofelijk, maar goed, ook ik ben overeind gebleven. :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Vanmorgen stond op teletekst in rood aangegeven dat er kans was op ijzel ;) Hier in Rotterdam was het niet glad :)

Wat me bijna wel nekte was dat ze voor mijn deur een gat gegraven hebben van zo'n 1,5 meter diep, en tsja, dan moet je ff uitkijken als je met je slaaphoofd de deur uitstapt :shock: Ze hadden van mij best ff een briefje in de brievenbus mogen doen oid.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Stefan »

Daar zou je in Rotterdam toch wel aan gewend moeten zijn inmiddels? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Hoezo?

Ik krijg voor de meest onozele dingen briefjes maar voor zoiets dan niet?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daan »

Ik heb ook weinig van gladheid gemerkt, alleen in die ene straat in het dorp waar het bij het minste of geringste glad is, was het ook glad :P Heb de eersten daar alweer onderuit zien gaan :lol: Staat daar zo'n vent op de stoep die naar een fietser schreeuwt "Pas op! Het is *boem* glad..." :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door webguy »

Dat is inderdaad niet netjes :) Wij kregen tijdje geleden brief van de ING / Postbank dat weg werd afgesloten bij ons voor. Vorige week was de weg weer afgesloten, maar geen bried hoor en nu ligt de weg al een week open. Consequent zijn ze iig niet...
Hier in Arnhem ligt er trouwens nog wat sneeuw: daken van school en in het park dat er naast ligt :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door webguy »

Zo, lijkt me weer eens een ander leuk klusje dan systeembeheer ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten