Mag ik even kwijt #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Zo, lijkt me weer eens een ander leuk klusje dan systeembeheer ;)
In principe kwam het neer op een fout in de software en onhandigheid van docenten ;)

Oh en een indertijd gehaaste keuze die destijds volkomen impactloos leek (en dat in de praktijk ook was, tot de fout in de software aan het licht kwam).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Geert »

Tja, het kan soms in een klein hoekje zitten he ;) Mijn baas riep vorige week dat klanten in ons systeem de tarieven aan konden passen. Oeps :mrgreen: Gelukkig bleek dat niet zo, maar hij zag alleen het 'bewerk' knopje (dat er dan wel weer ten onrechte stond als je als klant inlogde) :P

Oh ja, en het was dus glad. Maar gelukkig overeind gebleven :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daniel »

Tja, altijd weer leuk die leveranciers: ontvang nu net een doos met daarin (begraven onder heel veel van die piepschuim opvuldingen)... nog een doos :mrgreen: De inhoud daarvan was overigens van plastic en niet echt gauw beschadigend, dus daar was de extra bescherming niet voor nodig geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Hierbij nog een paar foto's van de afgelopen dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, altijd weer leuk die leveranciers: ontvang nu net een doos met daarin (begraven onder heel veel van die piepschuim opvuldingen)... nog een doos :mrgreen: De inhoud daarvan was overigens van plastic en niet echt gauw beschadigend, dus daar was de extra bescherming niet voor nodig geweest.
Ik heb wel eens een geheugenkaartje (2 bij 5 cm ofzo) uit een verhuisdoos mogen halen. Doos was helemaal gevuld met van die witte piepschuimvlokken, en dat terwijl er toch al niet zoveel met zo'n kaartje kan gebeuren (zat nog in het plastic verpakt)...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Ik heb een rookmelder gekocht maar ik snap niet hoe de batterij erin moet en het staat ook niet in de handleiding :? :blond:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door webguy »

Dat is meestal zo'n 9V blok... En dat ding moet tussen zo'n clip :) Maar zonder 't te zien kan ik je denk ik niet verder helpen :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Blondjes kunnen ook slim zijn ;)

De rookmelder ziet er aan de achterkant zo uit:
AfbeeldingAfbeelding

En het is zo'n batterij:
AfbeeldingAfbeelding

Aan welke kant moeten nou die 'pinnetjes' van die batterij? En moet dat dingetje aan de rechterkant in de rookmelder met het zwarte 'stofje' tegen de batterij aan of met die 'pinnetjes'?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daan »

Aan dat zwarte flapje zitten twee contactjes die je op de contactjes van de batterij klikt ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Kijk, dat moest ik ff weten (y) Dankjewel :D Ga wel ff testen of ie het doet als er niemand thuis is ;)

en om nou niet te doen alsof ik echt heel dom ben: m'n fietspomp in elkaar zetten lukte wél ;)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Jurjen »

Like, heb je nog nooit een 9V batterij gebruikt? :shock:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Karl »

:(
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Blijkbaar :p
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Dubbele P »

De batterijclip zat ook omgekeerd, zie ik op de foto. Mogelijk dat je het daarom niet wist. :) Overigens wel verstandig om te investeren in batterijen van een beetje merk, anders kun je iedere twee weken 's nachts op om de batterij eruit te halen. Elke tien minuten een flinke piep als waarschuwing is 's nachts namelijk niet zo gezellig :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door webguy »

Valt toch wel mee met rookmelders? Duurt sowieso met een 9V batterij meestal wel een jaar of twee voordat die dingen ontladen hoor :)
Overigens ken ik wel een studentenhuis waar niemand de batterij heeft vervangen, dus dat ding piept zagjes elke 5 minuten, maar de bewoners merken 't al niet meer :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Ik de gebruiksaanwijzing staat dan weer wél welke batterijen je het beste kan gebruiken en nu heb ik gewoon de batterij genomen die erbij zat :) Die moet ongeveer een jaar mee gaan dus dat hoop ik dan maar.

Dit ding geeft het iig aan als de batterijen leeg zijn. Bij de deurbel duurt dat zo lang voor je erachter komt en je weet nooit hoeveel mensen er voor niets voor je deur gestaan hebben en dachten dat je gewoon niet thuis was :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Ruben »

Hier in de gang hebben die dingen ook 2 weken lopen piepen voordat een van mijn huisgenoten het genoeg vond. Wat eruit kwam waren van die C-merk 9Voltblokken, hebben het 1 jaar uitgezongen. In de keuken hangt een hittemelder, die is momenteel even buiten gebruik omdat iedereen te lui is naar de bewonersvereniging te gaan. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Freek »

hebben jullie ook zo'n moeite om te verzinnen wat gevraagd moet worden aan de sint en/of de kerstman?
Leuk en gezellig allemaal dat lootjes trekken, maar ik heb al moeite met het maken van een verlanglijstje laat staan dat ik er uit kom met het kopen van een cadeau voor een ander
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Wij doen met kerst niet aan verlanglijstjes. Het is de bedoeling dat je zelf iets verzint. Maar juist dit jaar heb ik wél een aantal dingen die ik graag wil hebben en dus ff in moet fluisteren bij iedereen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Karl »

Ik dien iets ter waarde van €5 te hebben, voor één of ander spel ofzo.
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Dubbele P »

Ik vind zulke kleine bedragen (5 euro) afspreken wel altijd een leuke uitdaging. Als je dus op de kleintjes gaat letten en heel bewust in gaat kopen, zie je dat je er ongelofelijk veel voor kunt krijgen. Vooral als je bij winkels als Action of Xenos gaat, heb je zo een hele winkelkar vol voor dat geld
Ik heb op de stageschool met mijn stageklas lootjes getrokken, dus ik moet van het weekend nog een surprise in elkaar knutselen voor een kind uit groep 8 :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Karl »

Dubbele P schreef:Action of Xenos gaat,
Bedankt voor de tip.

Het gaat om een feestje waarbij iedereen cadeautjes meeneemt en uiteindelijk ga je met iets anders weg, geen flauw idee hoe en wat.
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door webguy »

Meestal werkt dat dat je iets nieuws uit mag pakken of iets mag kiezen dat iemand anders al heeft uitgepakt. Het is een goede kans om van die kitsch troep weg te kunnen geven :) Voor meer info moet je googlen op "White Elephant", zo heet zo'n spel in de VS. Altijd mega leuk vind ik 't: ook als je kados van 't jaar ervoor herintroduceert.
Met studentenvereniging slaan we de sint over, past niet meer in 't programma dus gaan we wat doen met kerst, en we vierden het altijd bij m'n opa en oma, maar dat gaat niet door dit jaar, dus nu alleen nog maar thuis.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Karl »

Zelf ken ik ook van zulke spelletjes, vorig jaar gedaan met een quiz, als je dan een goed antwoord had mocht je van plaats veranderen, waar een cadeautje bijhoort. Of zoiets zeggen als, iedereen mag twee plaatsen naar links.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Action is een toffe winkel (y)

Ik mag dan niet technisch zijn met batterijen maar ik kan gelukkig wel stoppen vervangen en m'n BIOS-updaten (y)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten