Mag ik even kwijt #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Je had ook eerst een van de auto-matten op de grond kunnen leggen :idea:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daan »

Bij onze auto is het reservewiel alleen te bereiken vanuit de kofferbak. Ook zo lekker handig, aangezien die altijd vol ligt met zooi voor m'n vaders werk... Het is net een vrachtwagen, zeggen we weleens... :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door webguy »

Wij hadden een tijd lang een pickup, en daar zat het wiel ook onder de auto. Inderdaad rot dingen om er onderuit te takelen. Ik moest als jongetje vaak een slotje op de ketting van dat wiel doen zodat je dat wiel niet zomaar mee kon nemen :) Leuk werkje altijd...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door JeePee »

... Dat mijn afstudeergenoot en ik, na de 2e prijs verkeerskunde (shame, shame, shame I know) nu de eerste prijs qua afstudeerscripties in Fryslân hebben gewonnen. Toch leuk. 750 euries en een glasplakaat/bokaal/ding rijker :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Zozo toe maar :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

webguy schreef:Ik moest als jongetje vaak een slotje op de ketting van dat wiel doen zodat je dat wiel niet zomaar mee kon nemen :) Leuk werkje altijd...
Dat hebben ze bij onze auto wel handiger gemaakt; een slotje is niet nodig, want dat rek waar het reservewiel in hangt moet vanuit de auto geopend worden. Dus zolang je portieren op slot zitten, kunnen ze (normaal gesproken) ook je reservewiel niet stelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Geert »

JeePee schreef:... Dat mijn afstudeergenoot en ik, na de 2e prijs verkeerskunde (shame, shame, shame I know) nu de eerste prijs qua afstudeerscripties in Fryslân hebben gewonnen. Toch leuk. 750 euries en een glasplakaat/bokaal/ding rijker :)
Gefeliciteerd! Hebben ze daar echt een prijs voor? :P
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door JeePee »

Dat blijkt :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Raymond »

JeePee schreef:... Dat mijn afstudeergenoot en ik, na de 2e prijs verkeerskunde (shame, shame, shame I know)
Ah.. het onderwerp kwam me al zo bekend voor gisteren op de VTL (maar dan wel lekker in het publiek)..
Interessant was het iig zeker wel, al vond ik het persoonlijk erg jammer dat er nog net een link bleek te missen naar de praktijk toe. Want wat zijn namelijk wel reële eisen? Het is natuurlijk keuzes maken als je maar 10 minuten hebt om te presenteren (erg jammer), maar had dan misschien iets eerder naar de kern kunnen gaan.
Allemaal achterafgepraat natuurlijk, maar vond het toch zeker wel interessant. :)
Ohja: voor welke instantie hebben jullie het onderzoek eigenlijk uitgevoerd?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door JeePee »

Mja er stond zelfs maar 9 minuten op de timer :? Maar goed, we hadden van te voren instructies gekregen wat wel mocht en wat niet mocht enzo -> oppervlakkig houden moesten we dus...

We hebben het onderzoek onafhankelijk uitgevoerd, wat uiteindelijk een groot voordeel was. Nu kon iedereen vrijuit praten. Met realistische eisen bedoelen we dat er geen populistische eisen als 0% uitval geëist moeten worden. Is toch niet haalbaar en vervoerder gaat de boete incalculeren. Vervolgens heeft de vervoerder geen motivatie om zijn werk goed te doen. Hij zal de boete toch wel moeten lappen en laat dus heel makkelijk ritten uitvallen. Immers 400.000 euro boete bij teveel uitval is veel, maar het maakt helaas bij veel concessies geen drol uit of je nu 0,1% te veel uitval hebt of 10%. De boete krijg je gewoon. Eisen moeten er zijn om vervoerders te stimuleren, niet om papier te vullen.

Het hoe en wat over hoe het wel moet, staat dan weer in het rapport. Deel D that is :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Stefan »

JeePee schreef:... Dat mijn afstudeergenoot en ik, na de 2e prijs verkeerskunde (shame, shame, shame I know) nu de eerste prijs qua afstudeerscripties in Fryslân hebben gewonnen. Toch leuk. 750 euries en een glasplakaat/bokaal/ding rijker :)
Gefeliciteerd! :mrgreen: :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Gefeliciteerd JeePee!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door playertwo »

NS-Reiziger schreef:Ja dat heet resetten. :mrgreen:
Overigens ben je nergens als het knopje niet omhoog wil blijven staan (ondanks dat er geen kortsluiting is), dat had ik hier eens. Mag je dat hele knopje gaan vervangen...Oftewel dat werd dus wel een monteur. :P
Gewoon een 'ouderwete' geiser met een waakvlam (die alleen aan kan met een lange aansteker / lucifer) waar kokend water uitkomt dat is en blijft gewoon het beste. :mrgreen:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Stefan »

Geef mij toch het wat moderenere spul maar. :mrgreen:

Ah, vanaf morgen gaat ook de kerstmarkt hier weer van start, altijd wel gezellig. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

JeePee schreef:... Dat mijn afstudeergenoot en ik, na de 2e prijs verkeerskunde (shame, shame, shame I know) nu de eerste prijs qua afstudeerscripties in Fryslân hebben gewonnen. Toch leuk. 750 euries en een glasplakaat/bokaal/ding rijker :)
Gefeliciteerd (y)

Ik wil (als het mag van m'n begeleiders ivm geheimhouding) m'n scriptie ook graag insturen voor zo'n wedstrijd maar weet jij daar het hoe en wat van voor HBO-scripties? :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

STF schreef:Je had ook eerst een van de auto-matten op de grond kunnen leggen :idea:
Hadden we ook gedaan maar uit een andere auto omdat we anders eerst heel de auto leeg moesten halen ;)

En onze groepen hier in huis zijn een beetje beroerd verdeeld en in de winter met elektrische kacheltjes (want geen verwarming) gaat het wel eens mis met de stoppen.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door JeePee »

Daantje schreef:Ik wil (als het mag van m'n begeleiders ivm geheimhouding) m'n scriptie ook graag insturen voor zo'n wedstrijd maar weet jij daar het hoe en wat van voor HBO-scripties? :)
Ik heb geen idee eigenlijk. De scriptie is ingestuurd door de docenten, dus het hoe en wat weet ik er eigenlijk niet van. Misschien dat wat googlen iets oplevert? En dan gewoon met je docenten over hebben lijkt me.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door ODRAIL »

Zojuis mijn e-mailgebeuren (met alle berichten erbij) van de ene computer overgezet naar de andere. Het is geslaagdt, het was wel een hele klus :) .
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Dubbele P »

KM46 schreef:Het is geslaagdt
De spelling echter nog niet helemaal, zie ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door ODRAIL »

Dubbele P schreef:
KM46 schreef:Het is geslaagdt
De spelling echter nog niet helemaal, zie ik :mrgreen:
Oei, tikfoutje :oops: . Dat was mijn schuld, maar gelukkig hebben we nog een schoolmeester op dit forum :D :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Ik heb mijn "E-mail gebeuren", begin deze maand maar eens opgeruimd want had het al sinds maart niet meer gedaan. Stonden dus echt honderden E-mails in ondertussen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daan »

KM46 schreef:Zojuis mijn e-mailgebeuren (met alle berichten erbij) van de ene computer overgezet naar de andere. Het is geslaagdt, het was wel een hele klus :) .
Hoe heb je dat gedaan? Vind ik nog de vervelendste klus, mails overzetten :x
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Aking »

Je mailboxen worden opgeslagen als (uit mn hoofd) .pst bestanden, dus als je de bestanden overzet ben je klaar qua emails. Moet je alleen je accounts nog overzetten of opnieuw instellen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door webguy »

Dat werkt inderdaad met Outlook, maar dan heb je dat iig nodig. Gebruik je Outlook Express of het nieuwe Windows Mail dan is het een hele rits mappen overzetten. Je accounts kan je ook exporteren als bestand en dan importeren op je nieuwe PC.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Gebruik de offline Windows Live Mail client en zet alles online, dan heb je dit gezeur niet meer! *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten