Mag ik even kwijt #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Aking »

Hm.. k heb ergens nog wel een foto van hem volgens mij XD
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Caspar schreef:Komen die krengen zelfs in winkels? :shock: Zeker met herfstachtig weer lijkt me dat niet echt fijn voor de vloer.

Apart slag mensen is het blijkbaar :D
Laatst kwam iemand met zijn gewone fiets, hier de kantine ingewandeld, want ja hij had geen slot op zijn fiets. Nou me moeder heeft hem mooi naar buiten gestuurd met zijn fiets 8-) Straks komen ze nog met hun motor naar binnenrijden omdat het contactslot stuk is...
deadlock schreef:Weet je zeker dat dat niet buiten de bebouwde kom was :p
Het was in de bebouwde kom, maar zowiezo heeft een bus hier altijd voorang bij het wegrijden van de halte, ook buiten de bebouwde kom. De meeste bussen zijn hier ook voorzien van een sticker trouwens, dat je ze voorang moet verlenen als ze een halte verlaten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Met andere woorden, mensen die er maar afschrikwekkend genoeg uitzien hoeven niet op asociaal gedrag aangesproken te worden?
Ik zie er niet afschrikwekkend uit hoor. Het hondje echter een beetje heel erg. En ik heb nergens gezegd dat het niet zou moeten of hoeven, ik zeg alleen dat niemand het durft.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Ik ben weer vrijgezel. Vanavond rebounden ja of nee.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Woepje »

Karl schreef:Woerden - Leiden wel eens per VIRM gedaan?
Ja, ook met ander materieel. Resultaat is volgens mijn waterpas in elk geval hetzelfde :). Maar mijn gebrabbel ging eigenlijk alleen over het filmpje :).
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Mark »

Wat zijn sommige westerlingen toch kansloos _O-

* Staat in wachthokje op station Hgl te bellen. Daarnaat zit een gezin met vader die zeikt op die k*tk*nk*r-NS (het is net de NSB) want de trein heeft een kwartier vertraging. Zeker niet afkomstig uit deze regio
Als ik ophang, zoon tegen vader: "whaha, ze praten hier allemaal zo een raar tukkerlands taaltje"
Ik: Nee dan Rotterdams van jullie klinkt mooi wil je zeggen.
Vader: Oh en jij bent zeker ook zo'n domme Twentse mof?
Ik: Pff... God schiep ... <zie handtekening>
Vader: Oh laat me dat niet meer horen, ben je helemaal gek ofzo!?
Ik: Lol, zo is het wel anders
Vader: *vloek vloek* (en blijft mij heel vuil aankijken)
Ik: De vuurwerkgeluiden ontbreken nog net niet :lol:
Vader: Nog een opmerking en dan merk je wel wat!
Ik: Nah kom hier dan, wat wil je doen? :lol:
Vader: Het is dat onze trein nu gaat, anders had je het wel gemerkt! (gezin loopt weg uit hokje hoewel trein nog lang niet komt)

Echt wtf.. :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Bastiaan »

Hoe dichter bij het westen (of de Randstad), hoe onvriendelijker de mensen worden. Tenminste, dat gevoel heb ik soms wel.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Justin »

Mja, als Randstedeling heb ik ook veel liever het oosten en zuiden des lands ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Fles »

Bastiaan schreef:Hoe dichter bij het westen (of de Randstad), hoe onvriendelijker de mensen worden. Tenminste, dat gevoel heb ik soms wel.
Ga ik wel in mee idd. Ik hoop dus over een jaar van Utrecht naar Deventer te verhuizen. Ben daar al een paar keer gaan kijken, en de vriendelijkheid van gewoon willekeurige mensen op straat, was gewoon opvallend :!: Echt heel anders dan in Utrecht. Ik was blij verrast :) :pos:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Caspar »

Ook mee eens, althans in winkels, OV en kroegen enzo is men in Groningen een stuk beleefder, beschaafder en vriendelijker dan in bv Alkmaar, Amsterdam of Zaandam. Als je mensen wat beter kent, zoals op het werk, zijn mensen in de Randstad daarentegen weer opener vind ik.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daan »

Ook mee eens. Het is hier heerlijk in het Noorden 8-)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Dubbele P »

Tevens is het goed toeven in het zuiden :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Mark schreef:Wat zijn sommige westerlingen toch kansloos _O-

* Staat in wachthokje op station Hgl te bellen. Daarnaat zit een gezin met vader die zeikt op die k*tk*nk*r-NS (het is net de NSB) want de trein heeft een kwartier vertraging. Zeker niet afkomstig uit deze regio
Als ik ophang, zoon tegen vader: "whaha, ze praten hier allemaal zo een raar tukkerlands taaltje"
Ik: Nee dan Rotterdams van jullie klinkt mooi wil je zeggen.
Vader: Oh en jij bent zeker ook zo'n domme Twentse mof?
Ik: Pff... God schiep ... <zie handtekening>
Vader: Oh laat me dat niet meer horen, ben je helemaal gek ofzo!?
Ik: Lol, zo is het wel anders
Vader: *vloek vloek* (en blijft mij heel vuil aankijken)
Ik: De vuurwerkgeluiden ontbreken nog net niet :lol:
Vader: Nog een opmerking en dan merk je wel wat!
Ik: Nah kom hier dan, wat wil je doen? :lol:
Vader: Het is dat onze trein nu gaat, anders had je het wel gemerkt! (gezin loopt weg uit hokje hoewel trein nog lang niet komt)

Echt wtf.. :mrgreen:
Oh godver ik wou dat ik er bij was. Ik spreek geen Twents maar kom er vaak en heb het accent wel overgenomen (als ik daar ben). Ik spreek verder accentloos Nederlands en ik vind dat soort mongoloïde apen zo ongelofelijk irritant, het is helemaal leuk om met een Rotterdams accent tegen ze te gaan ouwehoeren. Dat heb ik van mijn papa geleerd (a). Opsluiten dat tuig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Bastiaan schreef:Hoe dichter bij het westen (of de Randstad), hoe onvriendelijker de mensen worden. Tenminste, dat gevoel heb ik soms wel.
Ga ik wel in mee idd. Ik hoop dus over een jaar van Utrecht naar Deventer te verhuizen. Ben daar al een paar keer gaan kijken, en de vriendelijkheid van gewoon willekeurige mensen op straat, was gewoon opvallend :!: Echt heel anders dan in Utrecht. Ik was blij verrast :) :pos:
Ik vind dat ze vriendelijker gaan klinken in de randstad maar veel onplezieriger zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Fles »

Na ja in Dv helpen mensen je bijvoorbeeld aan een parkeerplaats. In Utrecht kan je al een grote muil krijgen als je even staat te lossen in een klein smal steegje wat heul niet voor doorgaand verkeer bestemd is :neg:

Randstadvolk heeft gewoon kortere lontjes, simpel. Dat verklaart ook waarom ze onder elkaar wel relaxter zijn: Van elkaar weten ze dat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Geert »

Ach, zulke dingen verschillen toch enorm van persoon tot persoon... ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Fles »

Mja, ik generaliseerde wel een beetje idd. Foeistout niemeerdoen :P

Maar over het algemeen is het niet onwaar wat ik zei :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door deadlock »

Dat is waar. Ik durf bijvoorbeeld in de Pijp en de Jordaan nog steeds overal aan te bellen als ik even moet plassen en het mag altijd :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

In vind juist dat in de randstad veel beleefder, netter gesproken wordt dan in het zuiden van het land. Maar vaak is het gewoon zo dat een woord wat in de randstad als onbeleefd wordt betiteld, in het zuiden helemaal niet onbleefd blijkt te zijn.
In het oosten van het land is me nooit zoveel eraan op gevallen, en in het noorden ben ik nog nooit geweest, dus kan ik weinig over zeggen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door tsov »

En toen liep ik daar in een sneeuwbui een achtentwintig jaar oude Citroën GSA aan te duwen :lol: En terwijl de sneeuwbui almaar harder werd moesten we de raampjes open houden, omdat anders de voorruit besloeg :lol:
En dan de radio aanzetten, op het knopje 'AM' drukken en heel hard "RADIO SLOVENIJA" door de auto horen schallen terwijl je op de A10 West zit :lol:
Oftewel :lol: :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Ik had vanavond ook last van de sneeuwbuien, zeg maar sneeuwstormen; kwam bij de supermarkt vandaan en binnen no time waren tijdens het rijden de zijramen en het achterraam volgesneeuwd. Dat is behoorlijk lastig rijden, vooral bij kruisingen als je alles dan alleen door het voorraam kunt bekijken. Telkens erg ver over het stuur hangen, met je neus zowat tegen het raam, om nog iets te kunnen zien. Tijdje later hield het sneeuwen op, en waren de ramen zo weer vrij want het vriest momenteel nog niet. Toen ik bijna thuis was, werd de weg wel glad, snelheid van 90 naar 60 km laten zakken, want ik voelde de achteras telkens de grip met het wegdek verliezen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Caspar »

Ik ga zo naar van Groningen naar Arnhem en daarna werken in Amsterdam. Hoop dat alles een beetje optijd rijdt. Als ik naar buiten kijk heb ik er een hard hoofd in met al die hagel en sneeuwbuien.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Mark »

Hmm ik doe hier de gordijnen open en het is wit buiten. In Hengelo ligt 2 cm sneeuw :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Geert »

In Utrecht lag vanochtend ook een dun laagje op de daken. Bij Woerden en tussen Moordrecht en Nieuwerkerk lag ook een mooi laagje op de weilanden, mooi gezicht met het ochtendzonnetje vanochtend :)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef:
Jurjen schreef:Ik schijn ook erg apart te zijn in mijn gedrag t.o.v. vouwfietsers in m'n winkel: opgevouwen aan de hand mee of op een plek waar het absoluut niet stoort voor andere klanten, en anders oprotten. Ze worden bijna net zo boos als hondenbezitters als ik er wat van zeg.

Tsja, sorry. In de trein erger ik me er al enorm aan, in mijn toko zouten ze maar gewoon op. XD
Hehe. Tegen mij durf je lekker niets te zeggen als je mij en mijn hond ziet, wedje leggen :d
Wedje leggen van wel. Vouwfietsen gedoog ik af en toe nog wel als het rustig is en geen overlast oplevert. Hondjes, zelfs de kleinste maar zeker de grootste moeten lekker optyfen. En als ik door het beleid van mijn werkgever (en de wetgever) uit te voeren, zoals jij insinueert, iets op zal lopen, dan ben ik benieuwd of dat croissantje of whatever je een aangifte wegens mishandeling of whatever waard is.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten