Het Midden-Oosten

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door Meltrain »

Arjen Lubach heeft een (in mijn ogen geslaagde) poging gedaan om het conflict samen te vatten:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door Hainje »

Mocht je toevallig op de controverse stuiten van The Guardian welke de brief van Osama Bin Laden aan de VS heeft verwijderd en benieuwd zijn wat er nu in die brief stond: I've got ur back

Deze brief is in 2002 op de website van The Guardian gezet en in de afgelopen 24 uur verwijderd. Hierin staat beschreven hoe Osama Bin Laden aankijkt tegen de kolonisatiepolitiek van de VS en hoe hij o.a. de Zionistische bezetting van Palestina veroordeelt. Een krant/website als The Guardian acht ik als betrouwbaar genoeg om niet te twijfelen aan de legitimiteit van de brief.

De inhoud van de brief is dan ook niet waarover men struikelt, daarvoor heeft men ruim 21 jaar de tijd voor gehad. Het is vooral het verwijderen van deze brief 21 jaar na publicatie, welke resulteert in side-eyes. Mede ook omdat de geloofwaardigheid van en steun aan Israël (met betrekking tot Palestina) met de dag afneemt.

Het is overigens niet zo dat de mensen welke deze brief bespreken (op TikTok) het 100% eens zijn met Osama Bin Laden, wel dat hij in een veel kwaaier daglicht is gezet dan strikt noodzakelijk. Een realisatie die nu zachtjes aan in begint te dalen.

Wie het heeft ontdekt? Geen idee, dat is met social mediaplatforms als TikTok niet goed te achterhalen. Door mij althans. Waarom de brief is verwijderd, waarschijnlijk omdat het niet zo goed in het straatje past van de Westerse Midden-Oosten-politiek ten gunste van Israël. Bedoel, het is op zijn minst sus dat een 20 jaar oude brief wordt verwijderd nu de steun voor Israël sterk aan het afnemen is.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door nvdw »

The Guardian is een krant die ik bij gebrek aan een betere omschrijving 'links van de Volkskrant' zou noemen. Dat is niet om de krant te kort te doen, maar om aan te geven dat ik niet geloof dat die zich nou geroepen voelen om het straatje van 'Het Westen' schoon te vegen.

Bij Bin Ladens 'brief aan Amerika' hoort een artikel waarnaar gelinkt wordt: dat is destijds gepubliceerd door The Observer (de zusterkrant van The Guardian die alleen zondags uitkomt).

De brief is in het Arabisch op een Saudi-Arabische website gepost die eerder door Al-Qaida voor het verspreiden van berichten is gebruikt, en vervolgens door Britse islamisten is vertaald en verder verspreid, schreef The Observer toen. Als de brief echt voor Amerika bedoeld was, had Bin Laden c.q. Al-Qaida de brief ook direct naar CNN en dergelijke kunnen mailen. De doelgroep is dus niet het vermaledijde westen, maar de fellow travelers. In die kringen willen ook nog wel eens exemplaren rondzwerven van een boek genaamd Mijn strijd geschreven door een mij verder onbekende Oostenrijkse amateurschilder waarin ook ongetwijfeld veel rake opmerkingen over het wereldjodendom en het decadente westen staan, maar ik heb het zelf nooit gelezen dus houd me ten goede.

Dat de boel offline is gehaald, heeft waarschijnlijk een andere reden. Ik ben geen whizzkid maar bij een enorme piekbelasting vanuit voornamelijk buitenlandse bronnen op een oude pagina zou ik eerst aan een DDoS-aanval gaan denken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door TffpaA »

En AT5 meldt inmiddels dat er een sit-in op Amsterdam Centraal begonnen is:

https://www.at5.nl/artikelen/223984/opn ... ina-sit-in
🗣
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door reisthijs »

Niet alleen in Amsterdam, op Utrecht Centraal zaten ze vanavond ook weer.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door en-es »

Gezellig dan.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door Durashift »

..dan hoor ik onze Koning in het 20:00 uur journaal zeggen dat Kerst 'een nieuw begin tot vrede kan zijn'. :roll:

Nou, wat ik in dat journaal zag aan lijkzakken in Gaza..de beestachtigheid en verderf dat Israël de burgers aldaar aandoet. :evil: :evil: . dan denk ik; Koning, kan je niet beter pleiten/oproepen om te stoppen met kerst te vieren. want vrede op aarde is er niet en zal er niet komen, denk ik.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door AppleMoose »

Misschien moet je de hele toespraak eens kijken/luisteren in plaats van wat soundbites in het journaal? Dan begrijp je wellicht wat hij met 'vrede op aarde' bedoelt...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door Durashift »

Ja, het ging ook over de polerisatie hier in NL. 'er is geen tweede Nederland'. enz.

Joh, laat mij hier ff mijn emotie neerschrijven en hak er niet direct op in. Dank je.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door AppleMoose »

Op een forum kun je een reactie verwachten...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door TffpaA »

En ging de inhoud van deze geleegde onderbuik nou over de toespraak van onze koning of over Gaza, vraagt ik ons dan af? Maar ja, in onderbuiksubstantie is dat vaak zo door elkaar geraakt dat dat onderscheid toch niet meer te maken is...
🗣
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door VIRM »

Het schijnt dat twee Israëlische ministers hebben lopen speculeren over het gedwongen verhuizen van Palestijnen uit Gaza. Ook aan die kant kennelijk geen wil er om eens uit te komen, net zoals de Palestijnse kant...
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door en-es »

Gaan ze er ooit uitkomen?
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door April064 »

Denk het niet, dit conflict is in grote lijnen al sinds 1948 bezig, hoe gruwelijk het ook is, denk ik dat Israël de oorlogsmachine laat draaien tot er niks meer van Gaza over is.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door isadora »

Voor de bühne wordt er wel aan een nieuwe toekomst voor Gaza gesleuteld.
https://nos.nl/liveblog/2503775-israeli ... -voor-gaza
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door VIRM »

Staat er eigenlijk iets over de Westoever opgenomen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door isadora »

Voor zo ver ik lees, wordt er gesproken over een "Gazaplan", dus........
https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... veiligheid
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door Hainje »

Ik lees het artikel vooral als: "We gaan wel gewoon door met de etnische zuiveringen, maar we doen er een strikje omheen."
🍉
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het Midden-Oosten

Bericht door DDietzen »

En we noemen het een "verhuizing" in plaats van een deportatie dus dan is alles goed (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 196 gasten