Eurovisie songfestival 2024

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AppleMoose »

Maria Sur was niet slecht (en kwam in de finale beter over dan in haar voorronde), maar stond bij mij op plek 4.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door April064 »

DDietzen schreef: za 09 mar 2024, 23:08 En nu ik RTP1 op heb staan voor het laatstgenoemde festival, kan ik bevestigen dat ik officieel voor het eerst álle nationale finales in een seizoen heb gekeken! *O*
Goed werk! Zelf heb ik maar een aantal van de nationale finales gekeken, maar dit is ook het eerste seizoen waarin ik ze volg.

Het nummer van Zweden dit jaar doet mij heel erg denken aan hun inzending in 2018. Al vind ik die van dit jaar wel een stuk beter.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Meltrain »

Op welke manier(en) kun je die nationale finales eigenlijk bekijken? Via de site van Eurovision?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AppleMoose »

Ik weet niet hoe het bij andere landen gaat, maar in Zweden kun je het (gratis) kijken via SVTPlay; De Zweedse versie van NPOStart.

Het nummer van Marcus & Martinus draait vooral om de enscenering (lichtshow). Zonder dat blijft er bar weinig over van dat nummer. Bij Liamoo vind ik het plaatje completer: Muziek, tekst, show, zang zijn in mijn ogen allemaal prima. Dat het verder je smaak niet is, kan natuurlijk :Y

Hoewel ik niet zo'n songfestivalgek ben (je zou het niet zeggen...) en ik nog niet weet of ik het ESF zelf ga kijken, vond ik het wel leuk om de Zweedse voorrondes en finale te volgen. Toch weer een paar nieuwe nummers in mijn playlist eraan overgehouden, paar keer prima kunnen lachen (maar ook ergeren..) om acts en het was wel vermakelijk om te zien hoe serieus ze het ESF nemen :Y

Nu een paar maandjes wachten totdat Allsång begint, een ander (wekelijks) kneuterig muziekprogramma in Zweden *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door April064 »

Meltrain schreef: zo 10 mar 2024, 13:36 Op welke manier(en) kun je die nationale finales eigenlijk bekijken? Via de site van Eurovision?
Sommigen worden op youtube gestreamd, anderen kan je vinden op de website van de omroep. De Eurovision subreddit heeft altijd een "live thread" waarin linkjes worden gegeven. Alle linkjes die ik probeerde kon ik gewoon vanuit Nederland bekijken, alleen stemmen in Finland wilde mij niet lukken.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ThatPCDude »

Met de hoeveelheid hype om Maria Sur vind ik het wel een beetje teleurstellend dat ze slechts 7e is geworden, terwijl ik van die andere twee nog nooit iets had gehoord _O-
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door April064 »

Joost spoorde zijn volgers op instagram aan om op hem te stemmen bij de poll van eurovisionworld.com. De makers van de site waardeerden het niet, en dus haalden ze de poll offline. De poll staat nu weer online, maar je mag dit keer, net als op het echte songfestival, niet op je eigen land stemmen.
zij/haar/hen/hun
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door erjeebee »

ok
Ik kan Joost een stem geven vanuit Down Under :D
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door erjeebee »

Done.

Tussenstand van de poll:
1. Kroatie 13%
2. Italie 10%
3. Zwitserland 8%
4. Belgie en Nederland 7%
...........
op-4-na-laatst: Australie <1% :D
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AnderzamNL »

De volgorde van de optredens in de halve finales is bekendgemaakt; onze Joost mag - na Noorwegen - de donderdagavond knallend afsluiten!
Verder vind ik het vooral jammer voor Servië; die moet op dinsdag als de beruchte nummer 2 gaan aantreden, tussen het vuurwerk van Cyprus en Litouwen.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

Ik ben echt heel erg benieuwd wat voor show Joost gaat neerzetten.
🍉
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door en-es »

Joost mag het weten.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door trolly »

:')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

en-es schreef: vr 19 apr 2024, 16:55 Joost mag het weten.
Afbeelding
🍉
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door April064 »

Blijkbaar wordt het "fysiek onmogelijk" en iets wat "nog nooit eerder gedaan is".

Ik ben sceptisch of het goed uit zal pakken, maar wij zullen zien.


https://www.ad.nl/songfestival/songfest ... %2Ft.co%2F
zij/haar/hen/hun
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AnderzamNL »

Ik ben heel benieuwd. De eerste zaalrepetities starten overmorgen; Joost mag op 30 april en 3 mei gaan oefenen. Ik neem aan dat er weer clipjes op YouTube worden geüpload, zoals in voorgaande jaren.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 194 gasten