Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Ik ben type

A
16
46%
B
0
Geen stemmen
C
5
14%
D
2
6%
E
0
Geen stemmen
F
12
34%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door TffpaA »

Hippie hoera, een nieuw jaar *O* en met al een week zonder iets zinnigs omhanden achter me en een midweek Londen in het verschiet, kwam ik zo voor het nieuwe jaar op het fantastische idee eens een Test te maken. Je leest het goed: geen test - maar een Test, met een hoofdletter en alles. En wel een Test die Eens en Voor Altijd zal bepalen wat voor OVinNLer JIJ bent!

Om die Test uit te voeren - op jezelf, uiteraard - volgen hieronder 8 (acht) meerkeuzevragen. Iedere vraag heeft zes mogelijke antwoorden, gelabeld A t/m F. Voor elk van die acht vragen turf je de letter bij het antwoord dat het meest op jou van toepassing is. De meestgeturfde letter aan het eind van alle vragen bepaalt welk type OVinNLer JIJ bent. Dat staat aan het einde van de vragenlijst nader uitgelegd (bij ex aequo dien je de Test opnieuw uit te voeren, want verdorie, maak toch eens keuzes in het leven!).

En om er geen enkel misverstand over te laten bestaan: deze Test is vooral humoristisch bedoeld, waarin ik alle forummers heb samengehokt in een aantal uitvergrote stereotypen. Ik heb niemand specifiek op het oog gehad - mocht je je desondanks tóch aangesproken, beledigd of ten diepste in je ziel gekrenkt voelen dan spijt me dat heel erg maar dan is toch vooral een you problem :Y (A)

Enfin, komt-ie dan he. Ben je er klaar voor?

Vraag 1: hoe ben je op dit forum terechtgekomen?
Spoiler: show
  1. Ik vroeg me af hoe die uitbuiging van de 78500 tussen Zln en Hmkp op wijzigingsblad 75a paragraaf 22.2bis nou precies in elkaar zat en hoe dat dan ging met het uitchecktarief in combinatie met treinbinding, en vond op dit forum gelijksoortige vragen. En antwoorden.
  2. Nou, ik had 50 foto's van de Commendantor 500 als 6827 op halte Gevelbrinkstaete in de huisstijl van bRRRabo, 30 van de CBX CityMaxx als 512 bij het busstation van Hurdeloopen-Zwalkingsveen in de kleuren van Transferre en ook nog een stuk of 15 van die prachtige oude Zeugenknecht 7000 in Verkehrsrot tijdens die museumoptocht in Schnurbenhügel. En die wou ik hier delen. Samen met nog duizenden foto's die sindsdien volgden.
  3. Ik maak zoveel mee op de trein dat ik dacht: al die verhalen wil ik nou weleens bundelen en delen met de wereld. En dat kon hier.
  4. Ik had mijn plannen voor een lightrailnetwerk in Vriezenburg-Boswinkel al naar diverse kranten opgestuurd, maar vreemd genoeg wilden die die niet plaatsen. Op een ander forum verdween mijn bericht over een kabeltramtunnel tussen IJsland en Haïti weer en daarna kon ik niet meer inloggen - heel gek. Maar hier kon ik die ideeën wel kwijt. Hmm - wie is Zugführer en waarom zit hij in mijn mailbox?
  5. Omdat al die vertragingen, niet opdagende bussen, dat lompe personeel en die lethargische houding van die lamzakken in de politiek me he-le-maal tot hier zitten! En ik heb ook een blog en een Xwitteraccount waarop ik daarover schrijf! En ik sta vaak in het Parool!
  6. Ik stuitte via Google toevallig op een discussie hier waarin iemand Baudet liep te verdedigen. Ja hé, dat kan niet hè, dacht ik. Dus ik een account aangemaakt en die minkukel eens even goed de waarheid ingewreven!
Vraag 2: ik ben op dit forum voornamelijk te vinden in:
Spoiler: show
  1. De regionale subfora. Vooral in het minutieus navlooien van de concessie BenedenRijnloop 2017-2042 zijn heel wat uurtjes werk gaan zitten.
  2. OV in Beeld, maar ik post mijn platen ook wel in de regionale subfora, en soms OV in het buitenland.
  3. OV in Woord en De Centrale, waar mensen al hun observaties kunnen doorgeven die ik dan weer doorgeef aan mijn werkgever.
  4. Ik was in diverse subfora actief, maar Tom024 heeft me onlangs verzocht of ik me voortaan wil beperken tot Ideeën over OV. Nou vooruit dan, zucht.
  5. De OV Klaagbaak! O, dat staat er niet? OV VRaagbaak? Ja verdorie zeg, waar moet ik me dan beklagen over die onterecht afgeschreven 5 centen in het afgelopen jaar?!
  6. Het OV Ontmoetingspunt, maar OV als hobby mag ik ook graag bezoeken. Ik zou eigenlijk nog wel een subforum 'OV en politiek' willen voorstellen, en 'Belangwekkender Zaken dan OV'.
Vraag 3: je bent bij familie en/of vrienden. Waar gaat het gesprek zoal over?
Spoiler: show
  1. Oh, mensen weten mij altijd te vinden voor de beste reisadviezen, internationale kortingsacties, tourtips en welke stoel in de ICNG nou het comfortabelst zit. Ik merk wel dat zodra ik ze duidelijk probeer te maken dat je met de 500 naar Nnhsn uitbuigend met treinbinding op knoop Hpldz natuurlijk nooit op tijd de aansluiting met de in scheve kwartierdienst liggende 92500 kunt halen, ze een beetje glazig beginnen te kijken. Ze snappen ook niets, die neurotypo's...
  2. Vroeger stond ik bekend als de Busdiaman; tegenwoordig pak ik er gewoon mijn iPad bij en leid ze urenlang door schatkamers aan fotomateriaal. Vooral die Sublimator XB9A als 5556 in de huiskleuren van Benderzo op een lijn van Qubus is zo mooi he...tante Leen? Tante Leen? Waar bent u? Ach, dan ga ik zo wel even bij d'r langs voor de rest van de foto's, vindt ze vast leuk!
  3. Wat je zoal aan volk aan je voorbij ziet trekken. De een helemaal verdiept in zijn telefoon met zijn gehoor diep weggestopt in ZULKE koptelefoons, de ander een uur in de wind ruikend naar foute aftershave, en de derde die maar niet op wil houden met kleppen met haar vriendin van buiten de stad. Ach ja, mooi werk man.
  4. Ik heb er al een tijdje geen contact meer mee, eigenlijk. Ik weet niet zo goed waarom - wat betekent 'de irritatiegrens is bereikt' eigenlijk? Wil niemand dan mijn ideeën horen over hoe je een viersporige HSL-lijn het beste tussen Hemelmond en Zwatelgem kunt inpassen?
  5. Over hoe schofterig je vandaag de dag behandeld wordt in het OV! Nog te beroerd even de deur voor je open te houden! En dan dat volk dat ermee reist - werkelijk, het lijkt wel een open instelling af en toe! En als je je er dan over wilt beklagen moet je zo'n stom formuliertje invullen waar de opties die IK zoek natuurlijk weer niet op staan!
  6. Politiek vooral, en hoe het nu verder moet na 22 november. O, en over dat hééérlijke dessert van de gastvrouw. Geweldig. Wat gebruik je om het zo luchtig te krijgen?
Vraag 4: vroeger wilde ik puntje puntje puntje worden:
Spoiler: show
  1. Planner.
  2. Fotograaf. Ja nee, eigenlijk buschauffeur, maar slecht gebit helaas, dusss.
  3. Buschauffeur/trambestuurder/treinmachinist en als dat allemaal niet kon, dan conducteur of treindienstleider.
  4. Zweeftreinmetrotunnelbouwontwerperarchitect.
  5. Politieagent.
  6. Geen idee toen nog, zolang de studie maar niet al te zwaar was en het lekker schoof.
Vraag 5: ik ben nu:
Spoiler: show
  1. Planner.
  2. Medewerker salarisadministratie op een kantoor vlakbij het busstation *bus*
  3. Buschauffeur/trambestuurder/treinmachinist/conducteur/treindienstleider.
  4. Ik ontvang momenteel een uitkering.
  5. Gepensioneerd.
  6. Senior Customer Journey Happiness Manifestation Architect Officer Executive Assistant. Maar zeg maar Gerrit, hoor.
Vraag 6: je bent op weg van huis naar het treinstation. Ergens halverwege schiet je ineens te binnen dat je iets Heel Belangrijks vergeten bent. Wat?
Spoiler: show
  1. Mijn laptop met al mijn spreadsheets om dienstregelingen mee uit te rekenen!
  2. De batterij van mijn Novolox Ultrazoom Hololens 5000D Max met busherkennings-AI-algoritme op te laden!
  3. Mijn fluitje!
  4. Mijn map met alle voorstellen voor TVR-HOV-corridors voor mijn gesprek met de portefeuillehouder van Groot-Brokkenveen straks!
  5. Mijn helm - die draag ik tegen de vele Klappen in het Gezicht van de Reiziger!
  6. Dat ik in een plaats woon waar helemaal geen treinstation is! Haha, ik reis ook nooit met de trein. Of het OV, als we het daar toch over hebben. Wat ging ik eigenlijk ook alweer doen, zo ver van huis? Hallo? Iemand?
Vraag 7: er is een omleiding op de gebruikelijke busbaan, waardoor bussen een stukje over de snelweg moeten. Wat doe je?
Spoiler: show
  1. Ik begin op dit forum een hoogoplopende discussie met een ander over hoe de 1558, 1569, 1573, 2815, 2888, 2912, 3415, 3427 en 6882 nou precies op de 1312, 5516, 7802, 7803, 7974, 8199, 8796, 8905 en 9666 op de intermodale hub bij Snurkersdiep moeten aansluiten. Met die rijtijden is dat toch onmogelijk te halen? En heeft men wel rekening gehouden met de extra kosten vanwege de omweg van 75,16 cent?
  2. Hop, die afrit op! Wanneer krijg je anders de kans de Brexton Double als 7515 samen met de CityLine Comfort als 6002 beide in de huiskleuren van Komaan te zien?
  3. Wat gedaan moet worden: de omleiding rijden. Ik waarschuw de reizigers nog even via de intercom. Je kunt net zo goed tegen een muur praten.
  4. Ik maak meteen drie threads aan in Ideeën over OV: eentje over hoe een dubbelredundante busbaan tussen de haltes Lekkermond en Bilstraplantsoen deze omleiding overbodig zou hebben gemaakt, eentje over het vertrammen van de bestaande busbaan met medegebruik door Sprinters en ICE-treinen en eentje - natuurlijk - met een drie A4'tjes tellend gedetailleerd voorstel voor een nieuwe lijnenloop over deze nieuwe busbaan en vertramde bestaande busbaan. Inhoudelijke reacties blijven andermaal uit - snappen ze hier dan écht niet de genialiteit van mijn ideeën? En nu zit zelfs al een van de draadjes op slot. Zucht...
  5. Ik schrijf een brief op hoge poten naar de vervoerder, de wethouder, de krant en plaats deze ook op mijn blog! Schande, zo met een aankondiging slechts drie weken voor de omleiding begint! En wie mag het allemaal weer betalen...!?
  6. Dat is in een weekend, toch? Wat ik ieder weekend doe: de wekelijkse boodschappen en daarna lekker de polemiek opzoeken in het Tassentopic *O*
Vraag 8 (nee, dit is echt de laatste, dat beloof ik): voor de toekomst wens ik graag meer:
Spoiler: show
  1. Scheve kwartierliggingen, vleugeltreinen en gescheiden in- en uitstaptarieven.
  2. Bussen op foto's!
  3. Collega's. En salaris.
  4. Inhoudelijke reacties op mijn voorstellen en erkenning van mijn genialiteit op zowel dit forum als door de politiek.
  5. Meer? Ik wens vooral mínder: mínder uitvallende treinen, mínder onbeschoft personeel, mínder medereizigers! Minder! Minder, minder, minder!
  6. Discussies over politiek, klimaat en andere belangwekkende zaken.
Nou, dat waren de vragen dan! Turf alle antwoorden en kijk welke letter je het vaakst geturfd hebt om te weten te komen welk type OVinNLer JIJ bent!
Spoiler: show
  1. De Nummerneuroot! Jij kent de hele dienstregeling van A tot Z uit je hoofd, net als alle trein- en busseries en alle stationsafkortingen. Je snapt - waarschijnlijk als enige ter wereld - hoe het tariefsysteem in elkaar zit en deinst er niet voor terug alles tot tien cijfers achter de komma uit te vlooien. Op dit forum kun je je soms wat onbegrepen en alleen voelen, maar het zij zo: jij weet wel beter - letterlijk!
  2. De Fotograferende Fapper! Jij beleeft het OV zoals de Japanse en Chinese toeristen Europa beleven: door de lens van je camera! En hét onderwerp van je fotograferende passie is natuurlijk die schitterende lijnbus! Er is geen busfabrikant, -type, -nummer of huisstijl die/dat jij niet kent. En jij hebt je camera altijd bij de hand om iedere bus die je treft op de gevoelige plaat vast te leggen en met de rest van de wereld op dit forum te delen. Iedere buschauffeur ken je, en iedere buschauffeur kent jou ook. In de kantine wordt nog wel eens over je verzucht dat ze hopen dat je ooit nog eens een leuk meisje tegenkomt - maar laat ze maar lullen! Jij bent al met de bus getrouwd!
  3. De Beroeps-OV'er! Ja, denk daar maar eens over na: zonder jou zóu er helemaal geen OV zijn! Jij zorgt er - samen met je duizenden collega's, al worden dat er jaar op jaar wel minder - voor dat het hele land mobiel blijft. Je maakt de gekste dingen mee in je beroep, maar deelt die graag in smeuïge bijdragen op dit forum. Ook ben je de beroerdste niet om je 'fan base' te enablen door ze alle meldingen van afwijkingen die ze in het OV aantreffen hier te laten melden. Zolang ze maar blijven geloven dat jij dat allemaal doorspeelt, nietwaar? 8-)
  4. Het Genegeerde Genie! - ook wel bekend als de Pedante Pedaalemmerzak! (mag dit? Hij is er toch al jaren niet meer?) Jij hebt het van alle OVinNLers wel het zwaarst. Zulke hemelbestormende, revolutionaire totaalvisies op hoe het OV wél aantrekkelijk gemaakt kan worden...maar niemand die naar je luistert. Je wordt zelfs beschimpt en in het ergste geval monddood gemaakt! Maar niet getreurd: ergens in deze wereld, ik weet het zeker, wonen mensen die op jouw ideeën zitten te wachten. Wacht maar af!
  5. De Spugende Spithorst! Het OV is voor jou een martelgang. Ideeën over hoe het beter moet heb je weliswaar niet - maar dat is ook helemaal niet jouw verantwoordelijkheid! Jij stipt alleen al die misstanden, waar maar geen eind aan lijkt te komen, aan en roept op tot Hard Ingrijpen jegens dat luie personeel, die asociale medereizigers en die incompetente bestuurders in de bedrijfs- en politieke top! Skande! Klap in het gezicht! Allemaal ontslaan en een gebiedsverbod geven!
  6. ...wat doe je hier eigenlijk?
Laatst gewijzigd door TffpaA op ma 01 jan 2024, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
🗣
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door teun »

Ik ben natuurlijk een typische A met een vleugje B, geen verbazingwekkende onthullingen hier. Maaruuuh zou je niet een polletje bij die mooie kwis van je maken... (A)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door TffpaA »

O ja - dank *O*
🗣
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door Wubbo »

Wat doe ik hier eigenlijk?
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door JothamvW »

teun schreef: ma 01 jan 2024, 21:41 Ik ben natuurlijk een typische A met een vleugje B, geen verbazingwekkende onthullingen hier.
Idem, met zelfs een verdwaalde C bij vraag 3 omdat je daarvoor niet daadwerkelijk in het OV hoeft te werken.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door en-es »

Bij mij komt geen letter er bovenuit. Drie letters die twee keer voorkomen en twee letters eenmaal. Daar kan ik weinig van maken.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door TffpaA »

TffpaA schreef: ma 01 jan 2024, 20:58 (bij ex aequo dien je de Test opnieuw uit te voeren, want verdorie, maak toch eens keuzes in het leven!).
(A)
🗣
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door Dionysusnu »

Een hoop nummertjes. En af en toe een geniaal plan in het overstap reisspel. Maar waarom speelt dan niemand verder?!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door trolly »

Moet ik er nou met zo'n stomme test aan herinnerd worden dat ik hier niks te zoeken heb?

Ik zou me bijna af gaan vragen waarom ik hier ben...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door umbusko »

@ TffpaA: jij hebt echt niets te doen, hè. :')

Hier tweemaal A, tweemaal B, tweemaal F en nog een C'tje en een D'tje. :Y Doe ermee wat je wilt, ik zal je poll niet bevuilen. _O_
Boosdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2023, 19:43

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door Boosdorp »

Ik heb op OVinNL nog nauwelijks wat gepost (voor m'n gevoel maar 3 keer, maar mijn profiel probeert mij 21 keer wijs te maken), maar op basis van mijn activiteit en een klein beetje projectie van de echte wereld neig ik naar D
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door Visgraatmodel »

Ahahahahaha ik ben een F.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door TffpaA »

umbusko schreef: ma 01 jan 2024, 23:46 @ TffpaA: jij hebt echt niets te doen, hè. :')
Jawel: Tests maken :Y

Opvallend trouwens dat er nog geen B'tjes uit zijn gekomen. Te druk met bussen fotograferen? (A)
🗣
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door Gebruikersnaam »

De ekte fapperts zullen natuurlijk gewoon zeggen dat ze fotograaf zijn (A)
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door April064 »

Gezien de testvragen en de beschrijving, neig ik het dichtste bij A. Al valt dat ook nog wel mee.
zij/haar/hen/hun
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door teun »

Ik mis ook nog een paar E'tjes hoor, maar die zullen evengoed wel te druk met andere zaken zijn. (A)
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door VIRM »

Hilarisch. *O*

Bij mij komt er F uit... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door Ardan »

F. En intussen toch maar steeds blijven terugkomen hier. Het werkt toch verslavend, denk ik.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door ODRAIL »

Hier nog iemand die op F uitkwam.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door Tom024 »

Wel prettig dat ik ook in de antwoorden figureer *O*

Verder: tl;dr
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door TffpaA »

Tom024 schreef: di 02 jan 2024, 16:52Verder: tl;dr
Typische moderatorhouding dit weer hoor :N
🗣
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door ZO6176 »

F, nu mijn donatie maar terugvragen? Het streefbedrag is immers ruim bereikt
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door ThatPCDude »

viermaal A en toch nog tweemaal C er tussendoor geprikt :)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door iamthedutchdude »

Hier tweemaal A, driemaal C en driemaal F. Welke moet ik nu bij de poll aanvinken? :X

En kom niet aan met nog een keer invullen, dat heb ik al drie keer gedaan... Eerst was het een "ex aequo" tussen vier letters die elk twee keer voorkwamen :Y
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Welk type OVinNLer ben JIJ? Doe de Test!

Bericht door JordiBrabant »

Ik kwam op het forum gekomen voor A, gebleven voor F. Moet ik nu van het forum AF?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 gasten