Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door trolly »

Chrysa schreef: zo 21 apr 2024, 19:49
TffpaA schreef: zo 21 apr 2024, 13:09 Zou 'ie ook een teunstoel hebben?
Die is alleen voor de kat.
Zit die niet op de katstok dan?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door TffpaA »

Nee, op de katsteun _O-
erjeebee
Berichten: 1421
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door erjeebee »

Hier

De bewoners van de "Beef capital of Australia" noemen dit juweeltje van een gebouw sarcastisch Taj Mahal. *O*
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door Nitein-Repart »

Ik blijft het bijzonder vinden dat je in het Ruhrgebiet allerlei mogelijkheden hebt om treinen om te leiden. Dacht je dat je een normale rit had in de RE3 van Oberhausen naar Dortmund, wordt er ineens kopgemaakt in Herne en ga je via Bochum naar Dortmund.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 421
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door ThatPCDude »

Het is dan ook een gigantische sporenspaghetti in het Ruhrgebiet met parallel aan elkaar lopende lijnen etc
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door TffpaA »

En gekookte spaghetti hangt ook, waarmee het wiebelige bruggetje met deze toppiekcque weer gelegd is *O*
iamthedutchdude
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door iamthedutchdude »

Met soortgelijke logica had het ook in 'Wat eten we vandaag?' gepast _O-
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door TffpaA »

Wel eerst even in de spaghetti Ruhren dan (A)

(ik ga al, ik ga al...)
iamthedutchdude
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door iamthedutchdude »

iamthedutchdude moest heel hard lachen om dit bericht _O-
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door TffpaA »

Slap van de lach? Mooi - kun je hier komen uithangen :Y
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door VIRM »

Alleen als jij kookt?
Beul van de blindegeleidelijn
Gydo
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door Gydo »

TffpaA schreef: za 04 mei 2024, 13:57 Wel eerst even in de spaghetti Ruhren dan (A)

(ik ga al, ik ga al...)
_O- :Y
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8718
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door Milco »

Waar ik vandaag uithang? Op vliegveld Twenthe bij de Citro-Classica. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door TffpaA »

De Citaro-Classica? Zeker in busland lijken me dit nog youngtimers?

En gaan ze er ook nog mee vliegen?
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door Nitein-Repart »

Met het Deutschlandticket mooi in een Baureihe 612 terecht gekomen en vanuit Nederland niet één keer in een IC of ICE gezeten *O* . Helemaal top, 2 nachten, 1 verlofdag opgenomen en het budget mooi onder de € 300 weten te houden (waarvan € 175 voor 2 overnachtingen en € 49 voor het Deutschlandticket). Tip: je moet het niet zoeken in Baden-Württemberg of Bayern, want dat haal je niet zonder een IC of ICE te gebruiken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door waldo79 »

Vanuit Venlo lukt het wel met alleen RE. Overstappen in Mönchengladbach, Koblenz, Mainz en dan Karlsruhe voor Baden-Württemberg.

En Beieren met overstap in Mönchengladbach, Koblenz, Frankfurt am Main en dan Aschaffenburg voor Beieren.
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door Durashift »

:idea: @
TffpaA schreef: zo 05 mei 2024, 15:11 De Citaro-Classica? Zeker in busland lijken me dit nog youngtimers?
(..)
Die Visa van zijn pa zal hier wel staan, denk ik.
https://www.citro-classica.nl/
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door Nitein-Repart »

waldo79 schreef: zo 05 mei 2024, 15:59 Vanuit Venlo lukt het wel met alleen RE. Overstappen in Mönchengladbach, Koblenz, Mainz en dan Karlsruhe voor Baden-Württemberg.

En Beieren met overstap in Mönchengladbach, Koblenz, Frankfurt am Main en dan Aschaffenburg voor Beieren.
Alleen Koblenz-Mainz is vaak erg druk door al het toerisme en ook zeer vertragingsgevoelig. De Rechte Rheinstrecke is wel iets rustiger en iets minder vertragingsgevoelig als de Linke Rheinstrecke. Frankfurt-Würzburg is ook een erg druk traject.

Als je naar Kassel gaat reis je door het Sauerland wat een aangename reis is, waarbij de treinen niet al te druk zijn en ook de dienstregeling is redelijk stabiel (er wordt in Brilon Wald wel op elkaar gewacht bij vertraging). Naar Göttingen kun je via Paderborn en Bodenfelde. Geen idee hoe druk dat traject is, maar het is in ieder geval geen traject wat veel door doorgaande reizigers wordt gemaakt.

Ik wil wel eens een keer de Kroatische BR612 proberen, maar het is wel erg lastig om vanuit Split met de trein terug te gaan (kost drie dagen) en vliegen mag niet van Hans Brusselmans.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MaartenD
Berichten: 718
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door MaartenD »

Nitein-Repart schreef: zo 05 mei 2024, 15:15
Tip: je moet het niet zoeken in Baden-Württemberg of Bayern, want dat haal je niet zonder een IC of ICE te gebruiken.
Ik ben al een keer van Salzburg naar huis gereden met een Deutschlandticket, en ook nog met een omweg. Maar ik heb dan wel de luxe dat ik direkt aan de grens woon.
Maar vanuit Weiden via Nürnberg sta je om 17:56 in Venlo, als alles goed gaat tenminste, maar dan nog ruim voldoende om op tijd thuis te komen lijkt me.
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door umbusko »

Nitein-Repart schreef: zo 05 mei 2024, 19:05 Ik wil wel eens een keer de Kroatische BR612 proberen, maar het is wel erg lastig om vanuit Split met de trein terug te gaan (kost drie dagen)
Als je een dag uitkiest waarop de EN Split-Bratislava rijdt, lukt het je in 1 dag en 1 nacht: namelijk 's nachts naar Wien (aankomst 08:54), en dan verder met ICE 28 (09:13), of (omdat dat inderdaad wel vrij krap is) met ICE 26 (11:13) die zoals bekend in Frankfurt Flughafen op de 104 naar Amsterdam aansluit. Later rijdt ook nog de 120.

Dat alles aangenomen dat je één richting met de BR612 voldoende vindt, maar ook met reizen overdag vanaf Split kan Split-Budapest in 1 dag, of Split-Zürich/Split-Stuttgart in 1 dag en 1 nacht. Dus ook dan lukt het je in 2 dagen. Ik zou zelf ergens stoppen onderweg, maar als je krap zit qua tijd kan het prima.
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door Chrysa »

Ik ben net thuis. *O*
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door TffpaA »

Chrysa schreef: zo 05 mei 2024, 20:18 Ik ben net thuis. *O*
Ho ho.

Dit topic gaat over de aankomst- en vertrektijden van een of andere REBX4711 op Ülgenschmützen Beibahnhof die je met Zugbindung kunt nemen op je nachtelijke reis naar Hőrősmőszgy of Szczrzęłwobóřyvić met kortingsticket en overstap op de ICB.
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door en-es »

Nitein-Repart schreef: zo 05 mei 2024, 19:05 Ik wil wel eens een keer de Kroatische BR612 proberen, maar het is wel erg lastig om vanuit Split met de trein terug te gaan (kost drie dagen) en vliegen mag niet van Hans Brusselmans.
Is dagtrein naar Zagreb, daarna nachttrein München en vervolgens verder met ICE geen optie?
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door Chrysa »

TffpaA schreef: zo 05 mei 2024, 20:21
Dit topic gaat over de aankomst- en vertrektijden van een of andere REBX4711 op Ülgenschmützen Beibahnhof die je met Zugbindung kunt nemen op je nachtelijke reis naar Hőrősmőszgy of Szczrzęłwobóřyvić met kortingsticket en overstap op de ICB.
Of je vliegt gewoon voor 20 piek met Ryanair.
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Bericht door en-es »

" vliegen mag niet van Hans Brusselmans."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten